Nokia Lumia 625

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 57 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia Lumia 625 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Arrowhead 09-12-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / wit

Half jaar gebruikt en tijdens camera gebruik viel hij uit en deed daarna niets meer, ook resetten hielp niet. Onder garantie naar service center van Nokia gestuurd en vandaag terug ontvangen maar niets mee gedaan! Men zou iets van fysieke beschading gezien hebben (klein putje in de behuizing) dus garantie vervallen...
Zo gaat dat dus bij Nokia! Ze laten je gewoon barsten. Zeer apart voor een bedrijf dat met een come back probeert terug te komen na het smart phone debacle....terug naar Apple dus.

engelsP 13-09-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

ik heb mijn 2de nokia lumia 625 sinds enkele weken in mijn bezit. bij de eerste viel het geluid uit en heb hem binnenste buiten gekeerd tot ik vond dat de boeman een download van Messenger was. bij het zoeken heb ik hem enkele keren open gehad en heb de aan/uit schakelaar stuk gedaan. omdat ik afhankelijk ben van mijn smartphone heb ik gelijk een nieuwe gekocht en de oude laten herstellen voor 35,- €. ik had een apple iPhone 4S maar het scherm van de 625 is een stuk groter, ik hoor soms wel zeggen dat het scherm van de lumia 625 niet scherp is maar daar heb ik niets van gemerkt. voor mij zijn er voldoende apps voor windows 8.1 (dat zat er bij aankoop op). ik mis er nog een 2tal maar die zullen ook wel snel verkrijgbaar zijn. met normaal gebruik, wat internetten, nieuws lezen en video's bekijken en de batterij gaat nog 2 volle dagen mee. dat vind ik een prima prestatie naast mijn iPhone en enkele vroegere samsungs die het niet meer dan 1 dag deden. de camera is uitstekend bij voldoende licht. kortom een fantastische smartphone voor een kleine prijs. ach ja...4G is werkelijk supersnel.

azijnzeiker 22-07-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Prima telefoon voor mij. Ik heb verder vooral Apple spul en daar sluit het natuurlijk niet perfect op aan (contactinformatie uitwisselen gaat niet lukken). Als je er geen hoesje omheen doet, krijg je toch vrij snel krassen op het scherm. Foto's zijn ook best aardig, als er voldoende licht is. Navigatie software doet het in de meeste situaties prima, hoewel ik ook wel eens midden in een bos terecht ben gekomen ('bestemming bereikt'). Ik gebruik Whatsapp via WiFi, maar ik krijg geen duidelijk geluidsignaal als er iets binnenkomt. Het is me ook nog niet gelukt om dit anders in te stellen. Natuurlijk zie je dat deze telefoon niet de grootste resolutie heeft, maar het beeld is toch best scherp. Kortom voor deze prijs: prima.

fsu 27-05-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Voor dit geld een mooie complete telefoon. Ik gebruik zelf een Lumia 825 en was erg tevreden, nu voor mijn moeder een 625 gekocht (4G was een vereiste). Software is identiek.

Het toestel doet een beetje plastic aan (de achterzijde) maar dat went snel - bovendien zit ie nu toch in een fliphoesje en dan zie je het niet.
Het menu is duidelijk en alles wijst zich snel vanzelf. Ik vind de live tiles zelf erg mooi.
in vergelijking met de 825 zijn het scherm en de camera van mindere kwaliteit, maar nog steeds prima. Internet werkt goed en snel (i.c.m. 4G), scherm heeft prettig formaat en is goed leesbaar.
Foto's maken kan zonder het scherm te ontgrendelen met de code, wel zo snel.
De Datasense app die het verbruik bijhoudt is nauwkeurig.
Een hoesje zou ik er wel bijdoen i.v.m. het scherm.

Nadeel is inderdaad dat veel hippe apps niet voor W8 zijn, maar als je alleen de basics gebruikt is dat geen issue. Facebook, Twitter, Whatsapp zijn er gewoon.
Ander nadeel is dat wanneer je het volume van een app met de tuimerschakelaar zachter hebt gezet, je daarmee ook je beltoonvolume zachter hebt gezet. Niet altijd handig, maar daar leer je snel genoeg op letten ;)

Toetmona 15-04-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

De vormgeving is mooi echter is het wel erg glad. De eerste weken glipte het apparaat snel uit je handen.
Tevens is het wennen op welke plek aan je oor je het beste je gesprekspartner kunt horen.
verder: snel, makkelijk bedienbaar, overzichtelijk. Basisvenster is zelf vorm te geven met live tiles in verschillende groottes.
Zoals al jaren: erg tevreden met mijn nokia en windows.

hancuijpers 27-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Ben best tevreden. Maar soms hangt hij vast. Dan kan ik hem niet meer uit,zetten. Werkt,geen programma. Dan moet ik,wachten,tot,batterij leeg is. Dan laad ik hem op en start hem weer op. Erg jammer

Mariaeh 26-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Ik vind een windowsphone erg prettig, de uitstraling en vormgeving vind ik erg mooi en duidelijk. Ook de logica van het menu spreekt mij aan. Het enige jammere is dat er voor sommige mogelijkheden je net een stap teveel aan handeling moet doen dan handig is. Dat kan efficiënter. Het laagje Nokia dat er over heen ligt met alle apps die daar bij horen vind ik prima. Het beeldscherm voelt prettig aan en reageert snel.

johan_maerklin 25-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Een fijne telefoon, stabiel in gebruik en met ruim voldoende mogelijkheden. Kwaliteit van de camera is redelijk, maar beperkt.

r.bodes 24-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Ik ben 47 en niet zo op nieuw maar deze 625 is leuk en als u met een pc kan werken lukt dit ook veel nieuws mooi beeld handig,en goed tebedienen. Alles goed vindbaar werkt goed snel mooie fotos. Is een goed toestel beetje jammer van de update naar black nog niks tevinden in hollend wel apps die dan niet werken omdat je toestel nog niet de update heeft jammer van nokia.

mtb-edje 24-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Geweldige smart phone, die probleemloos door Windows 8 bestuurd wordt, apps starten probleemloos op en doen hun werk goed.
Camera die er op zit maakt prachtige foto's en de telefoon is na gewenning ( had hiervoor een android toestel) prima te bedienen, het toestel reageert snel en de apps openen ook snel.
Ook telefoneren gaat heel goed, ik woon in een gebied met matige gsm ontvangst en waar ik met het android toestel binnen geen ontvangst had kan ik met de Nokia gewoon binnen probleemloos bellen.( met dezelfde provider)
Batterij gaat ook lang mee, de Nokia hoeft pas na twee dagen op de lader terwijl het android toestel met pijn en moeite de dag doorkwam met 1 volle accu bij hetzelfde gebruik.

Het enige nadeel wat ik op kan noemen van dit toestel is dat niet alle apps geschikt zijn voor windows 8, de meeste zijn toch wel gemaakt voor android en Ios.
Dus bepaalde apps die ik gewend was met android worden door deze windows telefoon niet ondersteunt echter de meest gebruikte (facebook, what'sapp enz ) werken prima op deze Nokia

marcelsnijder 23-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

De Nokia Lumia 625 met Windows 8 werkt heel gebruiksvriendelijk. De telefoon zelf biedt een goede kwaliteit aan opties, camera en muziek luisteren. Ook internet werkt goed met 4G. Alleen voor apps is door het besturingssysteem Windows minder keuze als voor Android en iOs.

Fijn is ook de mogelijkheid van one drive omdat het via Outlook/Hotmail werkt.

Het nadeel is dat er geen 'pijltjestoetsen' zijn om door teksten te navigeren. Dit heeft mijn oude Nokia N8 wel.

nightwish1980 23-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

zeer fijne telefoon had hiervoor de nokia Lumia 620! en ondanks dat het scherm groter is gaat de accu veel langer mee!

sta er soms zelf versteld van! wat bij normaal gebruik gaat mijn Lumia 625 gewoon 1,5dag mee!

echt een aanrader voor een niet te dure telefoon met een groot scherm!

oberdorf60 23-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Ben sinds 2 maanden in bezit van Lumia 625 en ben zeer tevreden over het toestel. Het is een zeer degelijk toestel. Zeer gemakkelijk in gebruik. Heb tot dusver nog geen problemen gehad met het toestel, het werkt vlekkeloss.

HarrieSchell 23-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Eerste smartphone voor mijn vrouw. Bewust voor Wp8 gekozen daar IOS te duur is en Android te veel instellingen heeft. WP8 is degelijk besturingssysteem en mogelijkheden worden nog beter door een verdere updates.
Voordeel van WP8 is bv dat je het toestel heel gemakkelijk naar elke taal kunt omzetten zonder gedoe met extra apps te laden.
Voor het standaard werk genoeg apps maar voor wat specifiekere zaken nog wat weinig apps maar die komen er nog wel.

Andre_Roelse 22-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Gemakkelijk en intuïtief te bedienen telefoon icm Windows-Phone. Veel mogelijkheden, leuke Windows phone apps beschikbaar via store. Mooi groot scherm, robuuste vormgeving. Werkt goed samen met mijn Windows 8.1 tablet / ultrabook.

pietcruiser 22-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

De Nokia Lumia 625 is een bijzonder prettig toestel met een hoog gebruiksgemak en een duidelijke structuur. De batterij gaat naar verhouding lang mee zodat je niet elke dag hoeft te laden. De foto's die je met dit toestel maakt zijn van een zeer hoge kwaliteit. Kortom dit toestel bevalt mij uitstekend.

hermanbodewes 22-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Slechte camera, niet degelijk, veel te weinig apps beschikbaar. Het scherm is slecht leesbaar en krasgevoelig.

rvgompel 23-03-2014

Dit is echt een van de slechtste reacties ooit.

Het is gewoon een heel fijn toestel met hele goede specificaties, zeker voor een bedrag van nog geen euro 225,00.
Je moet dit toestel niet vergelijken met een Iphone 5S, Lumia 1020 of Samsung 4S, alhoewel het daar zeker niet toe de slechtste zou behoren.

De foto's zijn zeker redelijk tot goed, mits niet te donker. Je moet wel kunnen fotograferen.

jdvlw022 22-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Een heerlijk toestel om mee te bellen, en windows werkt erg prettig. Enige nadeel is dat lang niet alle apps beschikbaar zijn.

Johan Wolbert 21-03-2014

Mooi model
Goed bruikbaar
Prima kwaliteit
Live tiles uitstekend bruikbaar
Voldoende apps
Alleen de terugkeer pijltjes onderaan het toestel worden te snel aangeraakt
Prima toestel

ed6310 21-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Sper apparaat. Voor een digibeet met vernieuwingsangst is de overstap van een nokia 6310 naar de lumia 625 een openbaring. Apparaat wijst zich vanzelf door de mogelijkheden.

Overstap had ik eerder moeten doen.

Minpuntje is dat de batterij bij intensief gebruik binnen een dag leeg is. Was met de 6310 na 10 jaar nog steeds niet het geval.

Zwemmer37 20-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Wederom heb ik ondanks waarschuwingen van verschillende mensen voor een Nokia gekozen. Eenmaal Nokia fan, altijd fan, toch?

En ik ben erg blij dat ik niet naar ze heb geluisterd. Wat een fijn toestel. Helemaal wat je van een toestel mag verwachten.

En wat ben ik blij met windows en alle extra's. Het toestel kan van bijna alles een backup maken in de gratis cloud. Nooit meer iets kwijt en simpel overal waar een computer met internet staat je foto's, documenten ect. kunnen showen of zelfs veranderen.

Werelds

robertpetrovic 20-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Een oerdegelijke telefoon wat je van een Nokia mag verwachten maar nu nog beter. Prima apps vanuit Nokia zelf en in de store. Je start scherm kan je helemaal zelf indelen naar je eigen smaak en gebruiksgemak. Maakt mooie foto's. Uiterlijk is prima en hij is net niet te groot. Deze Windows telefoon is een must have voor de Windows liefhebber.

atwieggers 20-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Lekker makelijk toestel en de vertrouwde Nokia kwalitijd
Toestel heeft ook een mooie vormgeving en scherm reageert ook lekker snel

Jan Munsterhuis 20-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

De vormgeving is wat groot uitgevallen. Echter is vind het scherm perfect van grootte, goed leesbaar, in geval val te openen bijlagen bijvoorbeeld. Voor ouderen, vanaf 50 jaar, is het formaat geweldig. Ik was een iPhone gewend maar de beeldkwaliteit en leesbaarheid van de Lumia 625 is veel beter. Daar heb ik al veel iPhone bezitters van kunnen overtuigen.
Mooie smartphone, ik ben er blij mee.

Jan Munsterhuis

geralbers 20-03-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 625 8 GB / zwart

Een perfect werkend toestel met veel mogelijkheden. Het enige wat jammer is is dat er voor dit toestel weinig apps beschikbaar zijn. meedoen aan spellen op tv is dan ook niet mogelijk met dit toestel.