Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim) - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android 8.0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim) op Kieskeurig.nl.

Bert2004 16-09-2018

Top budget mobieltje voor dochter

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / zwart / (dualsim)

Top telefoontje en nu tot 23 sept met 50 Euro cashback zeer aantrekkelijk geprijsd.
Wat kan ik erover zeggen. Heeft veel opties die de duurdere vlaggenschepen ook hebben, zoals vingerprint en gezichtsherkening. Foto’s in vergelijking met mijn Samsung S8 gewoon goed te noemen voor deze prijsklasse.

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Snelheid
  • Redelijke accuduur
  • Vingerprint
  • Gezichtsherkening

Minpunten

• Kort laadsnoertje
  • Geen draadloos laden
  • Laad niet snel

J.E. 19-02-2018

Drama met Sonos en spotify

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / zwart / (dualsim)

De telefoon leek een goede koop op basis van reviews en uitstraling. In de praktijk echter wel wat op af te dingen. In vergelijking met apple is de software minder stabiel. De 1e telefoon had last van wegvallend gps signaal en werkte soms niet met maps, parkline mobile en wifi, met name ook vastlopers en verbindingsproblemen met sonos. Na een paar dagen een nieuwe gekregen en ook deze heeft last met verbindingen met sonos. Alle apples in huis hebben hier geen last van.
Overweeg weer terug te gaan naar apple. Duurder maar betrouwbaarder.

Pluspunten

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • Wifi

Weetjehoe 28-12-2018

Absolute winnaar prijs-kwaliteit verhouding!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / zwart / (dualsim)

Met zijn huidige prijs (+/- €300,-) laat dit toestel weinig te wensen over.
Mooi ontwerp en over een hoop zaken is goed nagedacht (nog steeds mini-jack, plaatsing vingerscanner, optimalisatie enz). Ook compatible met Gear VR dat heel soepel loopt.
Zeer mooi en helder, scherp AMOLED scherm en hele redelijke specs voor deze prijsklasse.
De 4 GB RAM mag ruim genoemd worden en ook al niet de allersnelste processor, toch vlot genoeg en veel efficiënter/zuiniger naar de accu toe. De huidige S-series zijn wellicht wat sneller, maar halen bij lange na niet deze accuduur.
Telefoon voelt degelijk en high end aan. Toestel werkt snel, soepel met nergens vertraging.
Met DUAL SIM en nog eens uitbreidbaar geheugen kwam ik al snel bij dit toestel uit waarbij de S-series dan gekozen moet worden tussen een tweede SIM of extra geheugen.
Geluid van speaker is redelijk en over mini-jack heel zuiver. Komt er in diverse tests zelfs als uniek goed uit.
Ben zelf geen intensieve gebruiker en met 30% per dag zou ik er 3 dagen mee moeten kunnen doen (verbruik nachts op vliegtuigstand slechts 2% !)
Het is aan te raden om de accu niet onder de 20% te laten komen en niet boven de 80% te laden om de levensduur te bevorderen. Ook zonder fast charger laadt het toestel nog behoorlijk snel op.
Komende van een S4 mini DUOS (4 jaar) is dit toestel een stuk zwaarder en groter, maar in de huidige markt gaat dit nog door als "redelijk compact". Men krijgt er wel meer scherm en accu voor terug natuurlijk.
De camera's zijn heel goed, ook onder omstandigheden met minder licht, te danken aan de f1,7 aperture, die je vaker bij de duurdere telefoons tegenkomt. Het ontbreken van (fysieke) optische beeldstabilisatie is het enige minpunt hier. Electronische/softwarematige stabilisatie is er wel maar deze is stukken minder effectief. Wel is er sinds de Oreo update HDR dat eerst enkel op de S-modellen beschikbaar was.
Uiteindelijk is dit een zeer complete, (spat)waterdichte, degelijke en betaalbare telefoon met goede componenten, veel opties, goede accuduur en een mooi uiterlijk.
Aanrader!

Pluspunten

• Mooi en degelijk design
  • Goede optimalisatie hardware/software
  • Camera's en mooi helder scherp scherm
  • Accu,opties en instellingen, Gear VR
  • Goed geplaatste vingerscanner

Minpunten

• Geen optische beeldstabilisatie

107mb 05-12-2018

Een gemiddelde telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

Ik gebruik de A6 zakelijk. Het formaat is fijn, alsmede de accuduur. Ook is de afleesbaarheid van het scherm dik in order. Ik heb echter wel een aantal bezwaren:
- het scherm heeft een matige resolutie. Ik had liever een LCD met full HD gezien ipv dit AMOLED scherm.
- Er is geen always on display. Mail of SMS krijg ik een ping te horen, verder geen enkele notificatie op het scherm. Een super misser!
- geen notificatieled.
- google assistant is alleen te starten op een ontgrendeld toestel, en dan ook alleen op het startscherm.

Volgens mij zijn er voor dit bedrag veel betere alternatieven.

Jeremy S. 20-11-2018

Topaankoop

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / zwart / (dualsim)

De Samsung A8 (2018) overtreft mijn verwachtingen. Ik had een tweetal weken geleden nog een Samsung S5 mini en ik kon die niet altijd even vlot bedienen met 1 hand. Daarom twijfelde ik om een grotere smartphone te nemen. Tegen alle verwachtingen in is de A8 (2018) zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk te bedienen. Prijs/kwaliteit is dit een absolute aanrader!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ligt goed in de hand
  • Zachte prijs t.o.v. gelijkaardige modellen

Minpunten

• Nog te ontdekken.

Jacob 13-09-2018

goede accu en mooi scherm

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / zwart / (dualsim)

na twijffel toch maar weer samsung dual sim en mn oude J1 van 2016 doet het ook nog steeds maar deze weer snel veeeel meer geheugen en veeeel scherper beeld

Pluspunten

• beeld
  • accu
  • snel

Minpunten

• overzetten heb ik verkeerd gedaan geen uitleg

bert2004 01-10-2018

Geachte,

Overzetten zeer makkelijk van Samsung naar Samsung door middel van Samsung smart switch.
Makkelijker kan niet en het wijst zich vanzelf door de vriendelijke interface van het programma.
Werklijk alles wordt overgezet en ook kan je dingen weglaten die je niet overgezet wilt hebben.

Anoniem 05-06-2018

Geweldig!!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

Deze telefoon ziet er mooi uit en kan wel tegen een stootje.
Het heeft een zeer goeie camera en beeld kwaliteit.
Hoewel ik veel op mijn telefoon zit, kan de telefoon wel 1/2 dagen mee.
32 GB opslag vind ik niet zo weinig, maar je kan ook altijd extra bijkopen.
De telefoon is redelijk snel voor deze prijs, kortom, dit is de perfecte telefoon voor deze prijs!! Ben er zeer tevreden mee en ik raad je deze telefoon zeker aan als je niet een te dure telefoon wilt. Ga zo door Samsung!!

Theo56 17-06-2019

Hele fijne telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

Heb deze telefoon alweer een paar maanden in gebruik en ben er zeer tevreden over.hij is overzichtelijk en snel, maakt zeer mooie foto's zowel aan de voor als achterkant. Ook is het erg makkelijk dat hij de afstandbediening van mijn tv over neemt.

Betty1001 17-06-2019

Prima telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

Ik heb de telefoon van mijn werkgever gekregen i.p.v. een window telefoon.
Een wereld van verschil. Ik ben reuze blij met deze Samsung!

Joëloe 15-06-2019

Super dingen

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

Ik ben hier heel blij mee. Ik had eerst een iPhone en Ik dacht een keer dat ik dit wel eens wou proberen. En het is me niet tegen gevallen wat een top ding.

Anoniem 14-06-2019

Nauwelijks verschil van s8 naar a8 alleen de camer

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

Voorheen was ik in het bezit van een Samsung S8. Nu ben ik overgestapt naar een A8. Ik merk nauwelijks verschil in snelheid of mogelijkheden. Sterker nog... de camera van de A8 is prachtig!!!!!

jovi 14-06-2019

ik vind face ID heel fijn

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

ik heb hem al een tijdje geleden gekocht en hij bevalt me echt goed met face ID en de achterkant van de telefoon vindt ik echt mooi

AJMDirne 13-06-2019

gemakkelijk om mee t werken

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

Ik heb de Samsung voor mijn werk gekregen. Je kan er gemakkelijk mee werken. Het overzetten van de informatie van mijn oude Samsung naar deze nieuwe ging vlot. het enige minpuntje tot nu toe is dat je een ander snoertje voor het opladen moet gebruiken en dit niet meer de universele snoer is.

Anoniem 12-06-2019

Goede telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

Werkt perfect makkelijk te bedienen.
Met vrachtautonavigatie en Bluetooth prima te bedienen en te navigeren en muziek te luisteren

Anoniem 12-06-2019

Vinger/gezichts herkenning + de snelheid + Cameras

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

De A8 is supersnel en handig in gebruik. Daarnaast zijn de camera's allemaal geweldig. De telefoon was heel snel en makkelijk te leren bedienen omdat hij net anders is dan mijn A5 . Die ook geweldig was hoor. Maar de A8 is echt een grote verbetering.

Juben 07-04-2019

Jammer geen RSAP

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

Pas gekocht met Android 8 versie. RSAP werd niet indesteund (dual sim), Helaas ook niet na de update met Android versie 9. Had wel gekund, mogelijk met een beperking voor 1 sim module. Kan nu alleen maar via thrid part software waarbij de telefoon booted moet blijven. Geen aantrekkelijk idee

Thieu van der Wolf 02-02-2019

Mobiel op maat

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / zwart / (dualsim)

Zocht een smartphone die voor mij als oudere geschikt was voor de doelstellingen voor gebruik.
Gemakkelijk in gebruil en voorzien van alle functies die ik nodig heb. Scherm goed leesbaar. Overdracht van gegevens redelijk gemakkelijk. Handzaam apparaat

Pluspunten

• helder scherm
  • eeenvoudige overdracht van oud naar nieuw

Jambo32 30-01-2019

Top toestel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

Ik heb de Samsung Galaxy A8 nu een half jaar.
het is prima toestel, voor de prijs die je betaald
hij maakt mooie foto's en is prettig in gebruik. het heeft voldoende opslagcapaciteit

Marjolijn 26-01-2019

Prettig toestel met groot duidelijk scherm.

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Ik heb dit toestel nog maar net in huis. Het bevalt meteen goed. Makkelijke bediening, heel scherp beeld. Ik moet nog wel van alles uitvinden, maar tot nu toe heel fijn en veel extra's.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • scherpe foto's

Anoniem 17-01-2019

Geweldige telefoon!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / lavender / (dualsim)

Ik vind dit de meest geweldige telefoon die ik ooit heb gehad voor kinderen en ouderen of gewoon voor een alledaagse gebruiker is deze telefoon perfect