Sony Xperia Z1 Compact 16 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z1 Compact 16 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Jaap.Langerhorst 31-12-2014

Het is een zeer gebruikersvriendelijke telefoon die je gelijk kunt gebruiken. Alles wijst zich vanzelf en er heeft geen ITér voor mij nagedacht met o zo handige functies die je nooit kan achterhalen. Ik kan zelf alles in en uitschakelen en de software is uiterst toegankelijk net als de telefoon zelf.

In het water laten vallen is ook geen probleem want daar kan dit apparaat uitstekend tegen.

Kortom een uitstekende aankoop!!!!!

lvmaurik 23-12-2014

Ik heb de z1 compact nou een paar dagen en hij bevalt me erg goed! Ik zat eerst erg te twijfelen tussen de gewone en de compact. De compact is een erg fijne grote, niet te groot niet te klein en makkelijk met één hand te bedienen. Geluidskwaliteit is goed, kraakt niet.
Camera is erg scherp. Voor de mensen die twijfelen is dit zeker een aanrader!

Banaantje47 08-12-2014

Geweldig toestel zo blij mee super camera me beste gsm tot nu toe mooie afwerking in heb hem zelf in het wit

gretavarwijk 04-12-2014

over de sony xperia mini
Hij heeft goed geluid, vele mogelijkheden met een perfecte camera, heel soepel in het gebruik en perfect met een hand te bedienen. Minpunt vind ik dat de achterkant van glas is was binnen twee weken kapot hoe weet ik niet maar denk door de batterij die wel heel heet word heb hem niet laten vallen of zo vreemd . Het geen wat ik belangrijk vind is dat hij zo'n goede accuduur heeft{word alleen heet}, haal sowieso de dag ermee, soms zelfs 2 en dat is voor mijn intensief gebruik fantastisch.

tankje2002 01-09-2014

hello
ik heb sinds een aantal maanden de sony xperia z1 compact..
was er in het begin goed over tespreken.. maar schijn bedriegt..
het is mijn tweede al die vandaag kapot is gegaan..
nou whatt app doet het nog wel ook met spraak berichten...
maar als ik gebeld word kan ik niet terug praten hoor wel de gebruiker eenigste wat ik kan doen is het op handfree zetten dan hoor ik de persoon wel maar het werkt ook niet altijd..
wat ik nog raar vind het toestel dat hij vaak ook vaak vast loopt.. sluit alle app wel af extra maar dan nog doen moet je het toestel opnieuw opstarten maar dan doet hij het even dan loopt hij weer vast...
en dan met 2,2ghz processor quadcore verwach je zo iets niet... en dan touch scherm kan niet veel hebben.. is zo gevoellig allemaal.. ik had bij eerste toestel een mini steentje tegen aan gekregen werk in het groen... schermpje kapot.. raar terwel ik al jaren een apple had die ook wel eens steentje tegen het scherm kreeg maar geen barst in zit..

nog wat vind ik er van??
sony jullie moeten meer aan jullie systeem werken daar bedoel ik mee vast lopen..
over het water proof vind ik het een goede als je in de regen moet werken en hij het nog doet prima gewoon

ik heb gewoon spijt dat ik dat toestel heb gekozen... hoopelijk kan ik andere kiezen binnen kort..
mag het misschien niet zeggen maar zeg het toch klote telefoon..

lowiekejeuken 24-07-2014

Ik heb de telefoon nu een paar weken en ben erg tevreden. hiervoor heb ik een Samsung s4 mini gehad. Ik merk een groot verschil in degelijkheid. De sony is een mooi vormgegeven toestel en voelt goed aan in de hand, geen plastic maar aan beide kanden een glasplaat. De zijkanten zijn ook strak vormgegeven. De telefoon is waterdicht en heeft daarom met rubber afgedekte dopjes. ik weet niet hoe lang de levensduur van deze afsluitingen gaat zijn maar tot nu toe werkt het prima.

Er zitten erg handige functies op de telefoon. Zo kun je instellen wat de telefoon voor (muziek) app moet openen als je de koptelefoon erin steekt. Ook als je de koptelefoon eruit haalt sluit hij de app (in mijn geval spotify). Zelfde geldt voor de oplader. Ik heb m nu zo ingesteld dat als ik na 23 uur de lader erin steek hij automatisch op stil gaat en hij mijn wekkerfunctie opent om het alarm aan te zetten, erg handig.

Daarmee kom ik op het volgende punt, accuduur. Erg goed!! Als ik nu mijn batterijrestaties bekijk zie ik dat de accu het al 2 dagen en 14 uur doet en hij geeft aan nog 28% geladen te zijn. Dit komt mede door de handige energie besparende funcies die de foon heeft. Ieder avond opladen is dus niet nodig!

Camera:
De fysieke knop aan de zijkant is erg handig. Door deze in te drukken gaat de telefoon automatisch naar de camera, in wat voor app je ook zit. Dit doet hij zelfs als je telefoon uit standbymodus komt en je normaal gesproken je telefoon moet deblokkeren met code of patroon. Je kan meteen foto's knippen. Hij vraagt als je de camera sluit of iets wil veranderen aan de cameraopties toch nog om je deblokkeer patroon of code. De cameraknop is ook erg handig voor selfies (voor de liefhebbers).
Foto's en filmpjes zijn overigens erg goed. kan niet zeggen dat ik heel veel verschil zie met de Samsung maar ik heb ook nog niet echt de tijd genomen om me hier goed in te verdiepen.

De snelheid van de telefoon is ook goed, meerdere apps tegelijk draait hij prima. Surfen op internet ook erg snel, pagina's laden meteen.

Minpunt aan de telefoon:
De menuknop, terugknop en de knop waarmee je apps weergeeft die op dat moment open staan zitten verwerkt in de touchscreen, geen fysieke knoppen onder het scherm dus. Het gebeurt me regelmatig dat ik vanuit een app per ongeluk op de terug knop of menu knop druk waardoor ik de app "afsluit". Ik had graag knoppen onder het scherm gehad en niet in het scherm.

Prijs is nu nog wel aanzienlijk in vergelijking met andere telefoons maar wat mij betreft de moeite waard. Kleine telefoon met super prestaties.

Smoky80 13-07-2014

Ben al heel lang op zoek naar een kleiner Android toestel met goede specs en nu lijkt het erop dat ik hem gevonden heb.
Hij heeft goed geluid, vele mogelijkheden met een perfecte camera, heel soepel in het gebruik en perfect met een hand te bedienen. Op de vormgeving en degelijkheid heb ik een punt weg gelaten omdat hij een glazen achterkant heeft. Hetgeen wat ik mega belangrijk vind is dat hij zo'n goede accuduur heeft, haal sowieso de dag ermee, soms zelfs 2 en dat is voor mijn intensief gebruik fantastisch.

bert2004 26-10-2014

Uitstekend een glazen achterkant, dit doet hem solide aanvoelen en beter dan het krasgevoelige plastic.

michieldd 14-07-2014

Beste Smoky,

De achterkant is niet van glas maar van plastic, of dat een voor- of nadeel is weet ik niet, wat ik wel weet is dat de achterzijde zeer snel krast, pas hier mee op.
De normale Z1 is wel van glas aan beide kanten.

Warmtebron 07-07-2014

Accu gebruik door google play service is schrikbarend hoog en niets aan te doen.
Alleen hiervoor niet kopen , sony doet er niets aan.
Veel ergernis hierover.

michieldd 25-06-2014

2 weken geleden dit mooie toestel gekocht voor €440,-.
Afgelopen jaren heb ik altijd Sony Ericsson, daarna Sony telefoons gehad, weinig problemen gehad.
Ik ben altijd best zuinig met de telefoons geweest waardoor ik het ook bijna altijd wel 2 jaar kan volhouden per telefoon.
Helaas lukte me het nu maar 2 weken.
Al snel had ik behoorlijke krassen aan de achterzijde van het toestel terwijl de telefoon nog nooit is gevallen is of wat dan ook, zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt, erg jammer.
Waterdicht zou het toestel moeten zijn tot op anderhalve meter diepte mits de klepjes gesloten zijn werd er gezegd, geniaal toch? Dus maar even uitgeprobeerd in een badje van 50 cm, klepjes dicht uiteraard, na 2 minuten eruit gehaald en leek er niets aan de hand. Vervolgens de telefoon afgedroogd waarna het afgelopen was. Het toestel hield ermee op en was er later vocht zichtbaar achter de camera lens en flitser.
Helaas lijkt dit toestel dus niet zo waterdicht als men zegt, wellicht een fabrieksfout.
De telefoon is nu teruggestuurd en hoop ik dat ik weer een goed toestel terugkrijg.
Ondanks dit ongemak is het verder een supersnel toestel in vergelijking met mijn vorige phone (Xperia S).
Helaas zit er een bug in het notificatie geluid (berichten enz), je hoort hier altijd een hapering in het geluid, probleem is bekend en wordt hopelijk met een update opgelost.
Geluidskwaliteit is beter dan bij de Xperia S, niet slecht voor een waterdichte telefoon, nou ja, bij mij helaas niet.
Al met al ben ik nog niet helemaal tevreden, zeker niet nu ik telefoonloos ben.
Het is nu afwachten en kom ik binnenkort terug op dit verhaal over hoe het afgewikkeld wordt, ik mag toch aannemen dat dit onder de garantie valt, we zullen zien.
Tot de volgende update!

Gerbrand 30-05-2014

Update:

Inmiddels half jaar in mijn bezit en nog steeds dik te tevreden. Ik begrijp de kritiek op de batterij van een andere reviewer niet, misschien wat mis met dat specifieke exemplaar? Ik heb nog nooit een smartfone gehad met zo'n uithoudingsvermogen.

Krasjes klopt wel, eigenlijk moet je een hoesje voor dit ding kopen. Maar het design nodigt erg uit voor 'kaal' gebruik, meer dan de glazen iPhones. Eigenlijk vind ik dat wel prettig en dat er dan wat gebruikerssporen op komen accepteer ik maar.

Verder geen nieuwe inzichten, topapparaat en ik zou ook zo voor het nieuwe model gaan.

ro.es 27-05-2014

Ik kom van de HTC One af, vervolgens kort de HTC One M8 in mijn bezit, een van de beste smartphones verkrijgbaar. Klopt helemaal de M8 is fantastisch qua hardware en prestaties, maar is wel erg groot. Met 170 gr. zonder hoesje of bescherming ook niet bepaald licht en moeilijk met één hand te bedienen. De HTC mini is te plastic en voelt daardoor jammer genoeg goedkoop aan.

Dit was de reden dat ik uitkeek naar een compacte High end smartphone. Volgens Tweakers is de Xperia Z1 compact de enige compacte smartphone met goede specificaties. Daar is dus geen woord van gelogen.

Ik moet zeggen dat de Xperia Z1 compact bijzonder meevalt (als je van een HTC One overstapt). Het beeldscherm van de Sony is mooie en helder (wel vlek gevoelig). Hij is met 4.3 inch lekker compact en met 137 gr. niet te zwaar. Voelt kwalitatief gewoon goed aan. Het menu en de interface verloopt snel, boven verwachtingen eerlijk gezegd voor deze compact telefoon. Batterij lijkt mij prima in orde, gaat makkelijk een dag mee. Sony biedt handige batterij besparing functies welke hun nut bewijzen. Spraakgeluid is ook prima in orde.

Kortom in vind deze Xperia Z1 compact een prima smartphone die boven verwachtingen presteert. Past lekker in de broekzak zonder hinderlijk te zijn. Komt er Xperia Z2 compact en niet groter dan 4.6 inch. op de markt? dan zou ik daar zo weer voor gaan.

Bumanja 11-04-2014

De Z1 Compact heeft een goed formaat, een aardige camera en de gebruiksvriendelijkheid is prima. Echter, voor een toestel van bijna €500 mag je op het gebied van camera en degelijkheid wel meer verwachten. Het toestel is namelijk erg krasgevoelig en de batterij gaat slechts een paar uur mee, dus zit elke namiddag aan de lader om de dag door te komen. Mijn ervaring met andere telefoons is een stuk beter.

Gerbrand 08-02-2014

Sinds begin feb 2014 in bezit, nu dus nog maar een week. Heb na iPhone 3 en iPhone 4 besloten dat de iPhone 5s toch weinig meerwaarde voor het geld heeft. De specs van de Xperio zijn gewoon de beste, en de compact heeft voor mij de ideale afmetingen.

Heerlijk licht, langer op 1 batt (mede door de handige besparingsfuncties) en zeer veel mogelijkheden de interface naar je eigen inzicht in de richten. Bijna te veel keuzes, maar als je het toestel na aanschaf grondig stript van onnodige apps en je kan beheersen met een paar leuke widgets en wat ruimte op het scherm open houdt, heb je een mooie, rustige overzichtelijke interface.

Met de camera heb ik nog niet heel veel ervaringen. Paar foto's met weinig licht geschoten maar dat overtuigde nog niet echt. Geluid is wel goed, lekker helder en niet blikkerig. Beter te horen dan de iPhone, waar ik dat altijd onder de maat heb gevonden.

Het toestel is razendsnel. Mijn eerste ervaring met Android maar na 1 dag kon ik er prima mee werken en stond alle data van mijn iPhone keurig op de Xperia. Daarvoor krijg je een handig kabeltje mee, dat een USB 'vrouwtje' heeft waar je de iPhone op aan kan sluiten. Kind kan de was doen.

Al met al heel blij met mijn keuze, mis iPhone nog niet. Maar kan nog komen.