Sony Xperia T 16 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia T 16 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Guido1985 08-01-2014
Geschreven voor: Sony Xperia T 16 GB / zwart

Zeer fijn toestel van alle gemakken voorzien. Goed geluid en redelijke camera.

Echter toestel loopt bij mij af en toe vast, met als gevolg een zwart scherm. Enige manier om dit weg te krijgen is een "hard reset". Omdat de batterij is geïntegreerd gaat dit alleen door de aan/uitknop en de volume-harder-knop een aantal seconde in te houden.

Ook heeft het toestel vaak moeite een internetverbinding te vinden of het duurt heel lang. Wanneer het ergens redelijk druk is, heeft hij soms helemaal geen internetverbinding.

raymonde douma 20-07-2014

Ik heb dezelfde ervaring, veel moeite met internet en wifi vinden. Soms duurt het lang, soms lukt het helemaal niet.
Mijn toestel is al twee keer voor reparatie geweest na een totale crash. Ook de technische dienst van PDA kreeg het niet voor elkaar om het toestel weer vlot te trekken. Uiteindelijk is het Sony gelukt.
Jammer van een mooi toestel. Maar ik zoek iets anders, betrouwbaars..

s.schroeder 15-10-2013
Geschreven voor: Sony Xperia T 16 GB / zwart

Tot vandaag dacht mooi toestel, was er blij mee.
Echter vanuit het niets bleef het scherm zwart. Ik kon er niets mee. Toestel bleef wel berichten ontvangen. Maar die kon ik niet zien vanwege het zwarte scherm.
Na enig zoeken op internet vond ik de gouden tip.
Houd tegelijkertijd de volumeknop + en de startknop even ingedrukt, toestel gaat dan trillen en start op nieuw op. Hij doet het weer, ben alleen benieuwd hoe lang. Hopelijk was dit eenmalig iets.
Batterij loopt vrij snel leeg, zelfs op de spaarstand is de batterij vroeg in de avond al leeg. Ik gebruik mijn mobiel normaal , speel er geen spelletjes mee. Af en toe een mail of bericht.
Toch redt de batterij het niet langer dan een uur of 8. Dat vind ik erg kort. De eerste weken kon ik de batterij bij mijn gebruik 2 dagen gebruiken en dan pas opladen.
Verder mooi mobiel maakt prachtige foto's, strak design, staat schitterend in zo'n flipcover.

mikasjors1 15-05-2013
Geschreven voor: Sony Xperia T 16 GB / zwart

Maandag dit toptoestel ontvangen. Is met android super makkelijk naar eigen smaak in te richten.Het toestel heeft een mooi scherp beeldscherm en het is ook nog eens supersnel ondanks dat er maar een dual core processor inzit. Het is uiteraard een kwestie van smaak, maar ik vind het design van deze Sony zo mooi. Kortom mooi, snel, en ook nog eens betaalbaar. Een topper!

Bram D. 28-02-2013
Geschreven voor: Sony Xperia T 16 GB / zwart

Een half jaar geleden deze telefoon simlock-vrij aangeschaft.
Het ontwerp, (het arc-shaped design) vind ik zelf prachtig en tijdloos.
De telefoon heeft mij tot op heden geen enkel probleem bezorgd en Sony blijft ook de software goed update zodat alles er vernieuwd uit blijft zien.

De belkwaliteit ligt echt heel erg hoog. De skin van Sony heeft een aparte functie waarbij de geluidskwaliteit van het bellen velen malen hoger word. Ik zou zelf niet weten waarom iemand deze functie uit zou willen zetten, maar oké.
Het scherm werkt altijd naar behoren en is geen sprake van een 'lagg' in het systeem. De 13mp camera maakt echt verbluffend mooie foto's, al is dit echter alleen bij goed licht. Als je savonds foto's probeert te maken zal de kwaliteit eerder bij de 8mp in de buurt liggen. De LED-flitser daarintegen doet goed zijn werk en zorgt dat alles ook goed verlicht word. De camera kan overigens met een druk op de knop (helemaal rechtsonder) aangezet worden en dat kan nog wel eens handig zijn voor als je ergens snel een fototje van wil maken.
En natuurlijk zorgt het Android systeem voor eindeloze mogelijke en zal je telefoon altijd persoonlijk blijven en naar jou wensen aangepast kunnen worden.

Ik heb naast al deze voordelen ook twee kleine nadelen:
1. De ontgrendeltoets zit aan de rechterkant, in het midden. Zelfs na een half jaar loop ik hier af toe nog mee te rommelen. Het is niet dermate storend, maar daar had wat langer over nagedacht kunnen worden.
2. De achterkant is gemaakt van een kunstof waar een soort van grip-coating over zit. De achterkant voelt wat fragiel aan en kraakt als ik erop druk. Het lijkt alsof er gewoon teveel lucht ofzo in zit.

Dit zijn de redenen waarom er twee 7's gegeven zijn.

Kortom, De Sony Xperia T is een échte aanrader en doet zeer zeker niet onder voor een Iphone 5, een HTC One X of iets in die richting.

Bogerman 10-02-2013
Geschreven voor: Sony Xperia T 16 GB / zwart

Geweldige telefoon. Overgestapt van Samsung (Galaxy s2) naar Sony, een hele vooruitgang. De Xperia T is degelijk gebouwd en ziet er strak uit. Nog belangrijker zijn de prestaties van de telefoon. Hij is snel, gemakkelijk te gebruiken/besturen, maakt scherpe foto's en zit logisch in elkaar.
Tot op heden nog helemaal geen last gehad van storingen of andere ongemakken, alles werkt naar behoren. Al met al zeer tevreden over de Sony Xperia T!

ro.es 04-02-2013
Geschreven voor: Sony Xperia T 16 GB / zwart

Na de laatse jaren veel van telefoons te hebben gewisseld, bevalt deze Sony Xperia T mij uitstekend. De telefoon ligt lekker in de hand en is niet te groot, ondank het flinke scherm. Die ook nog eens van een super kwaliteit is. Misschien wel het belangrijkste is dat ondanks de dual processor de menu navigatie vlekkeloos loopt. Hiermee wordt onderbouwd dat een krachtige dual processor beslist niet hoeft onder te doen als van een quattro core. Batterij hangt een keer per 2 dagen aan de lader, dus ook daar kan ik niks verkeerds over zeggen.

Ik vind deze Xperia helemaal Top en heb ik sinds lange tijd niet meer zo de behoefte om van telefoon te veranderen. De algehele kwaliteit alsmede de afwerking van deze Xperia T is buitengewoon duurzaam. Vandaar een 10 als beoordeling,. Mijn volgende telefoon zal zo goed als zeker weer een Sony zijn, eerst maar even wachten op 4G.

ro.es 04-01-2013
Geschreven voor: Sony Xperia T 16 GB / zwart

Na 4 maanden de Xperia S te hebben gebruikt ben ik over naar de Xperia T. In een woord vindt ik deze telefoon ´´ geweldig´´. De nieuwe dual core processor maakt de navigatie nog vloeiendere. Extra opslagruimte uitbreiding middels mini SD card is handig. Ook is de Xperia in een mum opgeladen. Thuis in de auto, gelukkig via mini usb.

Het scherm van deze Xperia is absoluut ´´fantastisch´´ zo scherp en helder. Bij het afspelen van een film of video clip verbreed het scherm nog iets, dat is iets wat je ook in de bioscoop ervaart. Heel mooi gedaan. Verder voegt Sony veel handige apps toe en geen overdreven aanbod aan spelletjes of nutteloze zaken.

Een minpunt. De camera maak ondanks de 13 Megapix avonds niet zulke scherpe foto´s. heeft dan moeite met scherpstellen,dat blijft die doen en onscherpe foto´s zijn het resultaat. Overdags zijn goede scherpe foto´s en videoas maken geen probleem.

Zoals in veel reviews beschreven is het premium gevoel flink aanwezig bij deze Xperia, mede door het diep zwarte front wat een geheel lijkt. Deze telefoon straalt niet alleen kwaliteit uit maar ligt door de stroeve achterkant goed in de hand. Ook de aan en uit knop is nu beter gepositioneerd. Vergeleken met de Xperia S is deze T beduidend een niveau hoger.

In reviews wordt beschreven dat deze Xperia T net iets achter blijft bij de Top modellen van de concurrentie HTC, Samsung? Onzin! Daarbij is het stukje kwaliteit gevoel bij deze Sony sterker aanwezig, iets waar alleen de IPhone 5 enigszins aan kan tippen.

Google Android als besturing systeem is geweldig en loopt gewoon lekker vloeiend op deze Xperia T. Kortom super tevreden met deze Sony Xperia T.

ro.es 17-01-2013

Daar heb ik geen last van, wel over gelezen. Ik ben niet hard horend of zo, het geluid is duidelijk en het volume meer als toereikend. Net als alle onzin die in div. testen worden beschreven over de batterij duur. Dat ik de telefoon net had, ging deze een dag mee hetgeen verklaarbaar is vanwege snel alles uitproberen en achter elkaar alle Aps opnieuw installeren en bijwerken.

Nu heb ik de bluetooth constant aan voor in de auto, wifi constant aan enz. bel met regelmaat en nu gaat de Xperia T tot bijna 2 volle dagen mee (nachts heb ik hem uitstaan). Eerlijk gezegd verraste mij dat achteraf na veel negatieve berichten over de batterijduur van de Xperia T te hebben gelezen.

Ik ben super tevreden met deze Xperia T. Het formaat, het prachtige beeldscherm en hoe de telefoon in de hand ligt. Ook hapert het toestel nauwelijks tot niet, navigatie gaat soepeltjes. Eerlijk gezegd heeft de telefoon nog geen een keer gefaald ergens mee in de twee weken dat ik hem intensief gebruik. Ook hebben de Xperias niet standaard zo een irriterend melodietje bij het opstarten zoals als dat bij de Samsungs het geval is. Vreselijk.

Zodra 4G breder wordt uitgerold zal mijn keuze weer voor een Sony smartphone zijn. het is een telefoon die kwalitiet uitsraalt en gewoon af is.

Ondanks ik altijd Blackberry heb gebruikt en daar nu ook geheel nieuwe smartphone van aankomt einde van de maand, ben ik ook gewend geraakt aan Android. En met mij nog een halve wereld bevolking lees ik overal. Nu eenmaal gewend aan Android zou ik niet zo snel meer op een anders OS overgaan.

Succes ermee.

Emm88 16-01-2013

Ik heb een vraag. Ik heb sinds vandaag de Xperia T van Sony en het is een prachtig
mooie telefoon, maar ik moet zeggen dat als ik iemand bel, het geluid van het horen
overgaan van de telefoon heel erg zacht is en als er iemand praat is het ook niet
heel erg hard, terwijl ik dan het volume wel op zijn hoogst heb,
heef u dit ook ervaren?? Graag hoor ik van u.

Tim 02-01-2013
Geschreven voor: Sony Xperia T 16 GB / zwart

Dit is mijn eerste Sony. Ben Nokia gewend.
Telefoon bevalt prima, ligt lekker in de hand, en werkt verder prima.
Foto's zijn helder, alleen van dichtbij heeft hij het erg lastig. Video's zijn minder. telefoon is continu aan het scherpstellen waardoor het beeld vaak wazig is en dan weer duidelijk wordt.

Coen70 07-11-2012
Geschreven voor: Sony Xperia T 16 GB / zwart

Wat een geweldig toestel. Snel, mooi scherm, goed ingebouwde apps zoals de walkmanfunctie, backup functie etc. Toestel heeft een mooi groot zonder onnodige grote zwarte randen.
Ik vind het kromme ontwerp mooi, maar dat is persoonlijk.
Opvallend goed vind ik het geluid van de muzsiekfunctie bij aansluiting via bluetooth op mijn carkit en thuis.
Het belgeluid is mooi helder. Ik heb ook aan Acer Cloudmobiel geprobeerd, maar die ruist veel meer!
De aan/uitknop is even wennen maar heel handig als je het toestel met je linkerhand vast hebt.
De batterij gaat bij 'normaal' gebruik precies een dag mee. Het komt overeen met mijn vorige telefoon (Motorola Defy)

Emm88 16-01-2013

Hallo Coen70,

heel erg hard, terwijl ik dan het volume wel op zijn hoogst heb,
heef u dit ook ervaren?? Graag hoor ik van.

Alvast bedankt

Coen70 17-01-2013

Ik heb geen last van een laag volume. Ik gebruik de ringtone van 007 die erop stond. Enige nadeel van het volume is dat het volume van de beltoon en de berichttoon aan elkaar gekoppeld zijn. Als je de ene zachter zet gaat de ander automatisch ook zachter.

olaf.amersfoort 05-11-2012
Geschreven voor: Sony Xperia T 16 GB / zwart

Ik heb hiervoor een X10 gehad en was hier al zeer tevreden over, maar ik heb nu een week de T en het is echt een toptoestel. De mogelijkheden, het scherm, hoe hij in de hand ligt, de foto's, beeldkwaliteit en de snelheid. Vandaag de 195 update geinstalleerd en hij voelt nu nog sneller aan. Echt een topper! De foto-album alleen al is fantastisch! Je maakt hier anderen helemaal gek mee, zo flitsend als dat is. Vooral als je geotags gebruikt in je foto's en je op een wereldbol ziet waar ze gemaakt zijn. En je kan dan ook nog inzoomen! Topper!

baris71 07-11-2012

Hallo Olaf waar heb jij die update gevonden ik wil namelijk ook die update 195 installeren maar kan hem niet vinden alvast bedankt

Coen70 07-11-2012

@baris71. Update is alleen nog beschikbaar voor telefoons die geen carrier logo hebben. Ik neem aan dat jij een t-mobile versie hebt (007 model). Wanneer de update beschikbaar is hangt af van t-mobile. Eventueel kun je hem al wel van xda downloaden en zelf installeren. Vraag dan wel eerst na of je dan nog wel garantie hebt (het t-mobiel logo en de t-mobile apps ben je dan namelijk kwijt). Ik wacht nog een paar weken (heb ook t-mobiel versie). Hij zou sneller worden van de update maar in vergelijking met mijn vorige telefoon vind ik hem al heel snel!

Vree 05-11-2012
Geschreven voor: Sony Xperia T 16 GB / zwart

De reden waarom ik voor de Sony heb gekozen in plaats van Iphone of Samsung was de prijs en de 'goede' camera die er op zou zitten. Hiervoor had ik de Nokia N8 met een supercamera, 12Mp en altijd haarscherp. Deze zou met zijn 13Mp zeker niet onder moeten doen, maar dit doet hij zeker wel! De foto's zijn alleen min of meer scherp als je het toestel volledig stil houdt (ook met beeldstabilisatie aan) en het liefst niet vasthoudt. Dit overigens wanneer er totaal niet wordt ingezoomd. Zodra je de zoom gebruikt is er vrijwel niks meer van de foto te zien. Het kan natuurlijk zijn dat ik iets niet goed doe en hoor graag van andere gebruikers tips of trucs dan, maar vooralsnog vind ik het een drama en heb je niets aan de camera. Voor de overige functies voldoet de telefoon prima, .. Hij reageert snel, speelt films zonder haperen, etc etc. Ik kan nog niets zeggen over de degelijkheid want heb deze pas een paar weken en nog niet laten vallen :) Maar vooralsnog ben ik tevreden over de functionaliteit (naast de camera dus).

Tim 02-01-2013

Ik heb ook moeite met duidelijke foto's te maken. Het helpt wel om hem eerst goed scherp te laten stellen (knopje niet volledig indrukken)

Nog meer moeite heb ik met video's mijn video's zijn telkens voor meer dan 3/4 wazig.

Leon1958 26-10-2012
Geschreven voor: Sony Xperia T 16 GB / zwart

Het geluid van de speaker is niet fantastisch, met oortelefoon overigens prima. De werking is geweldig en het toestel ligt goed in de hand. Als linkshandige had ik met andere telefoons vaak een probleem met het toetsenbord, met de Xperia T nog niet. Wel jammer dat blue tooth eigenlijk alleen werkt voor de telefoon en niet voor bv de navigatie, zou handig zijn om die stem alleen in m'n oor te horen.

HanNMA 20-10-2012
Geschreven voor: Sony Xperia T 16 GB / zwart

Heb dit toestel VIER keer ingeruild vanwege een ratelgeluid op de camera film. Bij een exemplaar ook nog eens dat deze zich spontaan uitschakelde een paar keer per dag. Jammer omdat het overige wel goed bevalt. Het ligt prettig in de hand, oogt solide, mooie vormgeving en de display is helder met een snelle reactie naar de vele mogelijkheden. Het "walkman" geluid is erg goed en ruim af te stellen. Het telefoongeluid klinkt echter wat overstuurd. Nu maar op zoek naar iets anders ( en dat als Sony fan ). Overigens alle waardering voor de medewerkers van het 'Belhuis' in Ermelo voor hun inzet en support.