Sony Xperia XZ2 Compact roze / 64 GB / (dualsim) - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 80 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

sbookholt 27-03-2018

Erg fijne phone

Op het gebied van compacte high-end phones is er nauwelijks aanbod, maar ben erg tevreden met de xz2 compact. Prachtig HDR scherm, supersnel, goede batterij en weinig ongevraagde apps (alleen amazon). Ook leuk zijn de super slow-mo opties op de camera en de xperia actions.
Miste eerst de headphone jack, maar er zit een verloopje bij van usb-c naar jack, dus kan je toch een normale koptelefoon inpluggen.

Pluspunten

• HDR Scherm
  • Batterijduur
  • Supersnel

Minpunten

• Geen draadloos opladen
  • Headphones via usb-c adapter

N.E 19-04-2018

Fijn toestel voor iemand met kleine handen

Ik heb het toestel nu 2 weken en ben echt blij met mijn aankoop. Mijn vorige toestel was een xperia z5 compact. Dit is voor mij de ideale opvolger. Ik ben blij dat dit toestel van de achterkant niet van glas is, dit is zeker steviger.

Het toestel is ideaal voor iemand met kleine handen. Het design is mooi, is weer eens iets anders. Wel is het jammer dat de vingersensor op de achterzijde zit. Je bent hierdoor genoodzaakt de telefoon op te pakken.

Pluspunten

• Goed formaat (voor iemand met kleine handen)
  • Uniek design
  • Voldoet aan up-to-date technologie onder mobiels

Minpunten

• Vingersensor aan achterzijde

Elias 17-04-2018

Beste compacte smartphone

Voor mensen die liever een kleine telefoon willen is dit het beste wat je kan krijgen. Het zit heerlijk in de hand, achterkant is namelijk gebogen waardoor het één voelt met de hand. Het heeft een formidabele scherm met een goede camera voor een kleine telefoon. De batterij doet het ook boven verwachting goed, je kan er makkelijk een dag mee door. En ik ben best een heavy user. En wat mij het meest opviel was het goede geluid wat uit zo een klein toestel komt, het geluid bij film kijken komt goed tot zijn recht door de dual speakers die naar je gericht zijn. Software werkt goed en je hebt veel functies die andere telefoons niet hebben. Enige minpunt is dat er geen headphone jack meer bij zit, wat je toch wel erbij verwacht aangezien het een aardig dik toestel is. Maar voor de rest een aanrader voor mensen die genoegen nemen met een kleine telefoon. Prijs kwaliteit is namelijk precies goed.

Pluspunten

• Compact
  • Batterij
  • Camera
  • Scherm

Minpunten

• Dikte
  • Geen headphone jack
  • Te dikke bezels

Martijn 12-04-2018

Compact, fijn scherm, heerlijk snel.

Na jaren Samsung te hebben gebruikt (tevreden gebruiker van de S series, t/m de S7) weer terug gestapt naar de Sony (korte Z3compact uitstap gehad, maar toestel was mij te vierkant).

Wat een heerlijk toestel, erg snel. Nog geen lag gehad en ik gebruik veel apps.

Accu houd het echt lang vol t.o.v. mijn Samsung.

Houdt erg fijn vast en ben niet bang dat ik hem snel laat vallen zoals bij de S7 met z'n gladde glazen achterkant.

Tot op heden nog geen nadeel kunnen ontdekken in gebruik, draadloos opladen mis ik trouwens wel, dat was voor mij bijna een dealbreaker maar ik ben toch blij dat ik hem aangeschaft heb.

Pluspunten

• Compact
  • Accuduur
  • Prima scherm
  • Afgeronde hoeken

Minpunten

• Draadloos laden niet aanwezig

Jeroen (TheBee) 25-04-2018

Uitstekende foto's en super geluid, beter dan de concurrent

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Na lange tijd weer een Sony mobile phone gekocht en tot op heden geen spijt van. Heerlijk stereogeluid en een super camera. Beter dan de voorgaande Android telefoons van S uit Korea die ik heb gehad.

Een lekker snelle telefoon met een fatsoenlijk geheugen al is deze al wel snel voor 25% in gebruik door het systeem na alle updates.

• Geheugengrootte

Minpunten

• Inname van geheugen door Android en Sony software

Andre 25-04-2018
  • Product gekregen

Geweldige compacte telefoon

Geen enkele andere compacte telefoon komt niet eens in de buurt van de XZ2 Compact. De specificaties zijn samen met de beste beschikbare smartphones, en het komt in een kleine behuizing. Ik zou een 10 hebben gegeven als de zijkanten iets kleiner waren, maar verder heb ik geen klachten.
De prijs is ook veel goedkoper dan andere vlaggenschip smartphones, waardoor het bijna een koopje is. Ik zou dit zeker aanbevelen voor iedereen die op zoek is naar een smartphone.

Pluspunten

• Luidspreker
  • Kleine maat
  • Specificatie
  • Ontwerp

Minpunten

• Kant grens (bezels)
  • Dikte

juweeltje 25-04-2018

FANTASTISCH apparaat

Geweldige telefoon, sublieme foto's, fantastisch geluid, lekker in de hand, glas helder, oogt super modern

Pluspunten

• sublieme foto's
  • waanzinnig geluid

Mathijs 25-04-2018

Zeer snelle telefoon met lange accuduur

Deze telefoon heb ik genomen om het formaat. Makkelijk in je zak. Past zeer goed in je hand. Telefoon is absoluut niet te dik. Verder is hij snel en is het een schone android. Verder gaat de batterij bij mij makkelijk 2 dagen mee en doet hij alles razendsnel

Pluspunten

• Snelheid
  • Accuduur
  • Formaat
  • Camera

Minpunten

• Nog geen minpunten ontdekt

Erik 25-04-2018

The Sony XZ2 compact

Erg prettige Sony telefoon welke ik met een goede pre order deal bij t mobile heb gekocht. In de pre order ontving ik namelijk een Sony headphone twv 380 euro bij de bestelling :), een erg mooie actief van Sony.

De telefoon bevalt uitstekend, het operating systeem is de meest recente android versie en erg schoon opgeleverd. Dat wil zeggen niet helemaal verbouwd en met een hoop zooi welke je toch niet nodig hebt, zoals andere fabrikanten weleens kunnen doen. De kwaliteit van de telefoon voelt solide aan, mijn ervaringen met andere Sony producten geeft mij het vertrouwen dat dit op lange termijn ook bewezen wordt, of dat er anders uitstekende service is. Het klepje voor de Sim kaart is overigens erg makkelijk met de hand te openen zonder gebruik van een paperclip of pinnetje zoals bij vele andere modellen noodzakelijk is. Wel is dit het enige onderdeel dat juist daardoor wat fragieler aanvoelt.

Het scherm is heel erg mooi en helder, en heeft een prettige avond modus welke rustig is aan de ogen. Zelf heb ik de XZ2 compact, wat ik een prettig formaat vind. Hierbij is het geweldig dat men een hele snelle hardware configuratie in een kleine behuizing heeft kunnen stoppen.

Dit brengt mij eigenlijk op de enige mindere punten van de telefoon. Qua gewicht is het niet de meest lichte telefoon. Ondanks dat de vorm met de wat ronde achterzijde heel erg prettig in de hand ligt is de telefoon wel wat aan de dikke kant. Dit samen maakt hem in gevoel wat pompeuzer dan je qua looks zou verwachten.

Desalniettemin een erg mooie en fijne telefoon met een goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Snel
  • Solide bouw en stof en waterdicht
  • Goede accu
  • Zuiver besturingssysteem
  • Prachtig scherm

Minpunten

• Redelijk dik
  • Redelijk zwaar

Lars 25-04-2018

Fantastisch toestel

Alle functies van de grote variant in een compact jasje. De indeling van het Sony logo en het design an sich zijn even wennen voor de doorgewinterde Sony gebruikers, maar het went gelukkig heel snel. Camera met slowmotion functie is een leuke toevoeging, maar vooral de geluidskwaliteit van de ingebouwde speakers zijn voor een telefoon fenomenaal. USB C is heerlijk, nooit meer de stekker er verkeerd in steken en de afwezigheid van een 3,5mm jack ingang is opgelost door een verloop stekkertje van USB naar audio, stiekem vind ik het nog handiger als de vorige optie. Minder kans op kapot gaan van de kabelkop.
De telefoon is super snel, maakt mooie foto's en dat alles op een klein oppervlakte. TOP!

Pluspunten

• Compact
  • Snelle telefoon
  • Stof- en waterdicht
  • Lange batterijduur
  • USB C

WoutjeNLD 25-04-2018

Prettige telefoon

Het is een erg fijn in de hand liggend toestel. De vingerafdruk scanner is makkelijk te bereiken, maar zit niet in de weg. Toestel is snel, normaal gewicht en dan is er de accu.
Hele dag intensief gebruikt en dan gaat hij 2 dagen mee. Waarom het net geen 10 scoort, is dat ls je je SD kaartje wilt verwijderen, je de hele tray met simkaart en al moet verwijderen uit het toestel, waardoor hij uit moet. Maar dit is een klein punt. Verder zeer tevreden over het toestel.

Pluspunten

• Accu
  • Comfort
  • Scherm
  • Camera
  • Functies

Minpunten

• Sd kaart erin doen is even lastig
  • Op de compact geen draadloos opladen mogelijk

Qnipp inn 25-04-2018

Super blij met accuduur

Inmiddels mijn derde sony, super tevreden hiermee. Doet wat ie moet doen en de batterij gaat gewoon super lang mee. Al met al erg tevreden, qua grote ook super.

JBP Kranendonk 25-04-2018

De beste compacte smartphone

Als je net als ik graag een compacte topsmartphone wilt, is er simpelweg geen betere optie. Prima ontworpen om met één hand te bedienen.

Pluspunten

• Snelheid
  • Beeld
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Niet de beste camera
  • Kunststof achterkant

Vincent de Laat 24-04-2018

Mijn zoveelste Sony

Het toestel is ietsjes groter dan verwacht (vergeleken met mijn vorige S en Z1 compact).
Flitsende foto's en haarscherpe films. Leuke 3d app, wel een paar keer moeten oefenen.

Eindelijk een intelligente batterijverzorging. Ik doe weer twee dagen met een lading.

Is mis voor het eerst het "strapgat" (heeft me al heel wat keren gered). Gelukkig al snel een goed alternatief hoesje gevonden, er een boren is geen optie, toch?

Pluspunten

• Klein compact toestel
  • Scherm
  • Speciale apps (3d, superslow-motion)
  • Waterdicht
  • Batterijverzorging

Minpunten

• Strapgat ontbreekt

Adriano Tanoue 24-04-2018

Compact vlaggenschip

Het was een tijdje geleden dat ik op zoek was naar een compacte telefoon: een behoorlijk actief leven met de wens om mijn telefoon met slechts één hand te kunnen gebruiken. Het probleem is dat de meeste van de tijd een compacte versie is slechts een dumbed echte vlaggenschip versie.

Dus deze telefoon levert volledige specificaties, alleen in een kleiner pakket!

Ziet en voelt premie, vrij schoon OS, het enige nadeel dat ik wil noemen is: waarom niet het snel opladen vermogen recht uit de vleermuis?

Al met al een geweldig product, zeer tevreden!

Pluspunten

• Compact maar krachtig
  • Geweldig display
  • Zeer mooie camera

Minpunten

• Snel opladen wordt apart verkocht

Bart 24-04-2018

Prima telefoon

Overgestapt van samsung naar de xz2 compact en erg tevreden hiermee. Design is mooi en ligt fijn inde hand. Ook de vingerscan op de achterkant is een leuke toevoeging. Besturing op de telefoon zelf geen problemen mee. Alleen jammer dat de oortjes aansluiting niet meer is.

Pluspunten

• Compact
  • Gebruikswijze
  • Camera

Minpunten

• Geen oortjes aansluiting
  • Batterij van max. 1 dag bij intensief gebruik

Karin 24-04-2018

Klein, maar fijn

Ik hou niet van een grote telefoon maar wil wel alle mogelijkheden. De XZ2 compact heeft dat, net als mijn vorige de Z5 compact. Verder is ie gemakkelijk in het gebruik, maakt mooie foto's en de verbindingsmogelijkheden, zoals via bluetooth en ook de vingerafdrukscanner, werken perfect. De geluidskwaliteit valt me iets tegen.

Pluspunten

• camera
  • vorm
  • zelfde mogelijkheden als de grote
  • snel

Minpunten

• geen lusje voor bandje
  • geen aparte aansluiting voor headset

Arul 24-04-2018

Powerful, Vivid Screen, Great Sound, Camera (Compact Beast)

I have chosen Sony Xperia XZ2 with below expectations and I am happy to say that Sony has fulfilled my expectations with in a week.

Camera - Unlike other brands, Sony's XZ2 Compact and its big brother XZ2 both has the same Camera. Users like me who prefers compact screen sizes will also get the better camera as same as the "Plus" versions. Camera is really good even in low light.

Sound - This is the loudest Xperia I have ever used

3D creator - You can create own 3D avatar just with in minutes. So Cool.

Design - Finally Sony has changed it's design. The rear fingerprint sensor is really fast and easy to access

Price - A flagship for 599 bucks, Thats awesome.

Pluspunten

• Camera
  • Slo-Mo video and Improved Sound quality
  • 3D creator
  • 4K Video
  • Price

Minpunten

• Plastic rear
  • No OIS camera (Steady shot is there still)
  • battery less than 3000 mah
  • A bit weighty

Max 24-04-2018

Snel, prima scherm en lange accuduur

Een prima prijs voor een high end toestel. Ik wilde graag een klein toestel omdat ik hem altijd op zak heb. Hiervoor had ik een Sony Xperia Z.
Een hele upgrade mag ik zeggen.
Alles verloopt lekker snel en makkelijk schakelen tussen verschillende taken.

Pluspunten

• Accu
  • Formaat
  • Scherm
  • Camera
  • Nieuwste Android

Minpunten

• Niet draadloos op te laden
  • Geen aansluiting voor koptelefoon

Maarten 23-04-2018

Stevig, ligt perfect in de hand

Ondanks de redelijk hoge prijs ben ik toch blij dat ik deze smartphone gekozen heb. Hij is niet te groot en qua gewicht vind ik dat hij perfect in de hand ligt.
Alles werkt flitsend snel en ik heb nog niets zien vastlopen na een maand gebruik.
Ik speel er wel geen spelletjes op, maar de meer zakelijke toepassingen gaan dus super goed.
De slowmotion en 3D scanning/AR zijn leuke features die ik wel eens getest heb, maar ik denk dat hier eerder de kinderen iets aan gaan hebben.
De fingerprint scanner is dan weer iets dat ik continu gebruik en altijd perfect werkt.

Maar kortweg dus een smartphone die voor meer dan 100% voldoet aan wat ik ervan verwachte.

Pluspunten

• Formaat en gewicht
  • Snelheid
  • Degelijke fingerprint scanner

Minpunten

• Nog geen gevonden