Sony Xperia XZ Premium 64 GB / roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 95 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia XZ Premium 64 GB / roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wesley 28-06-2017

super slow motion camera en extreem lange batterijduur.

Na de hele Sony z reeks smartphone's te hebben gehad heb ik nu een kleine 3 weken de xz premium. Hij is super snel, heeft een camera met slow motion functie wat grappige en leuke film momenten opleverd en de batterij gaat echt extreem lang mee eer deze opgeladen moet worden. Verder is de telefoon prachtig afgewerkt, kan je ook 4k films bekijken en goed beveiligd door middel van een vingerafdruk scanner.

Degelijk, mooi en functioneel.

Pluspunten

• Groot scherm.
  • Lange accuduur.
  • Supersnel.

Minpunten

• Nog niet aangetroffen.

Remmstein 27-06-2017

Het is weer online sony

Na lang wachten was hij eindelijk binnen. De XZ Premium. Ik kom van een LG g4 af die het langzaam aan het begeven was. Qua grote schelen de telefoons niet heel veel. De XZ is wel wat zwaarder, maar dat lijken alle moderne telefoons te zijn. Ik heb wel gelijk een hoesje mee besteld dat beschermd tegen vallen. Het was behoorlijk peuteren om simkaarttray eruit te halen. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de waterdichtheid maar was wel bang dat er iets afbrak. In gebruik is het een heerlijke telefoon. Vingerafdrukscanner werkt snel. Appsuite en websites laden nu een stuk sneller. Zelfs met buitenbundel snelheid lijkt het alsof websites gewoon normaal laden. Opslag geheugen is voldoende. Heb wel mijn oude sdkaart overgezet maar dat is vooral voor de foto's. Wel neemt het systeem een groot deel van het geheugen in. Beetje jammer maar als je telefoon net hebt heb je daar nog geen last van. Er zitten behoorlijk wat eigen appsuite van Sony op waar je eigenlijk niks aan hebt en die je helaas niet kan verwijderen. Maar als je zoals ik werkt vanuit je homescreens dan merk je daar niks van. Elke telefoon heeft dat soort appsuite tegenwoordig dus was er ook niet verbaast over. En de feature van deze telefonisch is natuurlijk filmen in Slow motion. Ik zou er de telefoon niet speciaal voor kopen, want het is elke keer maar heel kort. En bij slecht licht wordt ik niet blij van de kwaliteit. Verder ziet het er wel schitterend uit. Heb ogen niet geprobeerd om 4k films te kijken maar zelf in 4k filmen ziet er echt haarscherp uit. Het scherm is echt een reden om deze telefoon te kopen. Het ontwerp is wel ouderwets. Maar ik vind die nieuwe schermen van bv Samsung er niet uit ziet. Geef mij maar een degelijk ontwerp met een plek voor je duim als je je toestel vasthoud om wat te lezen. Het toestel is redelijk makkelijk met 1 hand te bedienen. Sony levert standaard SwiftKey toetsenbord en dat is heel fijn. De autocorrect werkt beter dan op eerdere toestellen.

Vroeger was ik met de walkmanseries een fan van Sony. En met dit toestel hebben ze me echt weer teruggewonnen. Het is voor mij weer online Sony.

Pluspunten

• Accuduur
  • Scherm
  • Camera

Minpunten

• Breekbaarheid ivm helemaal van glas
  • Simkaartray

Manco Defect 27-06-2017

Zeer goede front en back camera,

Geweldige telefoon met een super camera, de super slowmotion is fenomenaal. Heb deze gekozen omdat ik over de Xperia Z3 compact ook al zeer te spreken was. Dit is mijn 4e Sony telefoon en hij is boven verwachting goed. Een aanrader.

Pluspunten

• Camera,
  • Batterij
  • Super slowmotion
  • Processor

Minpunten

• Groote

Prinss 27-06-2017

Mooie scherm

Zeer snelle telefoon, robuust. Batterij duur is perfect Schitterende beeld. Voorheen heb ik Sony Z 'n Z1 gehad. Ietjes groter dan XZ' s maar ligt lekker in de hand.

Minpunten

• Geen bindmogelijkheid

Bert 27-06-2017

Fantastisch geluid en een nog betere camera

Helder scherm en werkelijk een uitmuntende camera. De slow motion optie is een Openbaring. Sportwedstrijden en het filmen van dieren wordt nu extra leuk. Verder is een Sony betrouwbaar en zeer gemakkelijk in het gebruik.
De geluidskwalitet is perfect vooral in combinatie met de (gratis) meegeleverde headset
Opladen gaat Supersnel. Accu gaat lang mee

Pluspunten

• Camera
  • Geluid

Minpunten

• Maar 64 gb intern geheugen

Peter 27-06-2017

Slowmotion is echt slowmotion

Ik heb het toestel vanaf de release datum en totaal geen spijt van. Het is een toestel die doet wat jij wilt dat hij doet. Zeer mooie foto's en opnames. Vooral het slowmotion opnemen 📹 is geweldig. Het geluid is goed en hij is super snel.

Pluspunten

• Netjes afgewerkt
  • Verschillende camera 📸 opties

Vincent 27-06-2017

Beeld kwantiteit

Zeer goede beeldkwaliteit. Ook in de zon. Slowmotion effect gedaan met me Kids echt geweldig gewoon.

Pluspunten

• Strak beeld
  • Duidelijk beeld in de zon.

Minpunten

• Nog niet ondekt

Pieter 27-06-2017

Prima toestel

Eerst ik ben een grote Xperia fan sinds de Xperia S, ik was echt blij met die toestel, daarna had ik een Xperia Z3 gehaad, een toestel die ik had veel verwacht maar toch was hellemaal niet een succes. Dacht ik toen de tijd dat zal ik nooit meer een Xperia kopen, toch na allees die waren gebeuren had ik de nieuwe Xperia XZs gekocht, en ben ik echt blij met die nieuwe toestel. Grote scherm, goede batterij duur, geen overheating van de toestel, en echt snelheid in handelen. Bovenop een goede camera, die maakt geweldige photo's. Is meer dan had ik verwacht. Hartelijk bedankt Sony.

Adriaan 26-06-2017

Snel, mooi scherm en accu gaat lang mee

Ik vind de Sony Xperia XZ premium een prettig toestel. De telefoon reageert snel, heeft een erg mooi scherm (4k) en de accu houdt het met gemak een hele dag vol. Ook vind ik het prettig dat Sony er niet heel veel eigen apps op heeft geïnstalleerd, zoals je dat bij Samsung toestelen wel ziet.

Pluspunten

• Scherm
  • Accu
  • Snelheid
  • Geluid via (draadloze) koptelefoon

Minpunten

• Geluid speakers
  • Gevoelig voor vingerafdrukken door al dat glas

Gilson ✌ 26-06-2017

Super Telefoon!

Hij valt een stuk groter uit dan de Z3 die ik hiervoor had die was echt een stuk lichter. Maar de grootte van de telefoon went snel. Persoonlijk vind ik de XZ Premium echt een stuk fijner, hij is veel sneller, prachtige camera voor nog betere foto's. De nieuwste Android zodat je helemaal up to date bent. Een goede levensduur van de batterij indien je er naar behoren mee omgaat. Wat ik wel merk als het warm is dat de telefoon ook echt warm word. Maar ook daar heeft de telefoon wat op gevonden hij begint zelf een soort cooling down.

Al met al een super telefoon het enigste wat nog ontbreekt is de geweldige selfies kunnen maken in het donker.

Pluspunten

• Prachtige foto's
  • Snelle telefoon
  • Nieuwste van het nieuwste

Minpunten

• Kan heel heet worden.
  • Zwaarder dan zijn voorgangers

Le Perc 26-06-2017

Mooie bling, beresnel, super camera ??!

Eerlijk waar gewoon een juweeltje! Beste xperia ooit. De heren van de afdeling ICT op mijn werk sloegen op hol bij het aanschouwen van dit prachtige toestel en stonden versteld van zijn prestaties. Uiteraard de zilveren hé :-)

Pluspunten

• Premium looks en feel + goeie camera
  • Beresnel
  • 't is een Sony,
  • Je rijdt toch ook geen koreaanse auto?
  • Ik kom makkelijk de dag door met batterij

S Paters 26-06-2017

Waar voor je geld

De Sony XZ Premium is een telefoon die naar mijn mening zijn prijs meer dan waard is.
Na bijna 2 weken deze telefoon in gebruik te hebbben ben ik al zeer gewend aan het 4K HDR scherm dat een groot plus punt is van deze telefoon. De prosessor is ook goed en ik heb nog geen buffering gezien in de processen die worden uitgevoerd. De camera is geweldig in natuurlijk zonlicht, maar wat minder als je niet al te veel zonlicht hebt. Al met al is deze telefoon lekker sterk als het op laten vallen aan komt en is hij water dicht (IP68). Als je een telefoon zoekt die het nieuwst van het nieuwst moet zijn of gewoon een leuke gadget zoekt, is dit zeker een telefoon die je moet overwegen.

Pluspunten

• 4K HDR display
  • 19 megapixel camera
  • Grote batterij voor langdurig gebruik
  • Fingerprint scanner aan de zijkant

Minpunten

• Glad

Jaap 26-06-2017

Snel, mooi scherm

De premium XZ bevalt erg goed. Scherm is erg mooi en ik ben vooral blij met de algemene response snelheid. De afmeting is ook perfect. De super slowmotion geeft erg gaaf resultaat, alleen jammer dat de maximale slowmotion tijd zo kort is.

Pluspunten

• 4K scherm.
  • Lange accuduur.
  • Cameras erg goed
  • 960 fps video

Minpunten

• Super slowmotion erg kort.

MJilesen 26-06-2017

Goede telefoon

Fijne en goede telefoon. Mooi helder en groot scherm. Goede camera aan zowel de voor en achterzijde. Echter wordt hij na langdurig gebruik toch nog wel warm, maar niet zo warm als de Xperia Z3+

Pluspunten

• Camera
  • Scherm

Minpunten

• Wordt toch wel wat warm

Xp primium Eigenaar 26-06-2017

Snel#supercamera#super geluidskwaliteit

Getwijfeld tussen iPhone7, Huawei p10, en de Xz premium. Uiteraard gekozen voor de Sony y. Toestel werkt zonder slag of stoot. Waterdicht en een geweldig scherm. Let wel op... Het scherm Ian behoorlijk. Wat het voor kleine handjes soms moeilijk maakt... Een echte mannen foon:). Voor filmpjes te bekijken ten gamen of surfen is het werkelijk een knappe smartfoon.

Pluspunten

• Groot 4k scherm
  • Highres audii
  • Waterdicht
  • Stereo speakers
  • Stijlvol

Minpunten

• Accu's sneller leeg na 10uur intens gebruik
  • Hoekige afwerking

Gawein Smit 26-06-2017

Superb Phone

Geachte lezer,

Deze telefoon brengt verandering met zich mee!
Niet alleen de camera met 25% groter megapixels dan zijn voorgangers maar tevens het strakke design de 4k resolutie van het scherm en de enorm snelle processor zijn revolutionair.

Zeer degelijke stevige telefoon die wel een stootje kan hebben niet zoals met andere bekende merken waarbij je met een klein beetje kracht de smartphone zonder moeite dubbel vouwt.

Met de camera heb je een nieuwe range aan functies die erg leuke maar ook spectaculaire resultaten kunnen weergeven. Zo is de objecttracering zeer handig tijdens het vastleggen van die snelle momenten die je er anders moeilijk lekker op krijgt. Deze heb je niet alleen voor tijdens het fotograferen maar ook met het maken van je filmpjes in 4k! Dit is natuurlijk erg gaaf voor later als je die ene top vakantie nog eens terug wil kijken in super kwaliteit.

Ben je een gamer? Dan is deze telefoon echt iets voor jou met het 4k scherm krijg je net die extra details zonder enig verlies van snelheid door de nieuwste processor in combinatie met 4 gigabyte werk geheugen!

Het is een zeer toegankelijke telefoon en vriendelijk in gebruik. Top is ook dat er een vingerafdrukscanner in de aan en uit knop zit die de toegang voor anderen dan juist weer wat minder makkelijk maakt, geen gedoe meer dus met het unlocken van je telefoon via een patroon of code (des al niet te min kan je nog wel gebruik maken van deze opties).

Met de 64 gb intern geheugen hoef je je ook geen zorgen meer te maken of je die filmpjes of foto's nog wel kwijt kan want je kan er +10000 foto's op kwijt en dan heb je nog genoeg ruimte over voor je apps!

Tevens is het videobellen en selfies maken met de 13 megapixel camera aan de voorkant ook absoluut alles behalve vervelend je staat er scherp op en bent goed zichtbaar.

Dan nog iets met de batterij van deze telefoon hoef je je nooit zorgen te maken dat je er niet staat op dat moment dat je je camera nodig hebt of dat je niet bereikbaar zou zijn deze gaat namelijk makkelijk +48 uur mee. Daarbij komt ook nog dat de charger gebruik maakt van een nieuw type aansluiting waardoor deze nog sneller laad als de voorgangers en in no time weer op 100% power zit.

Voor ik het vergeet hij is ook gewoon lekker waterdicht geen gedoe in de regen of andere vochtige omstandigheden (zoals een zwembad).

Dat voor deze prijs?! Ik zou zeggen laat die andere merken maar fijn liggen!

Dit is een absoluut meesterwerk en echt een must have!!

Pluspunten

• Processor
  • Camera
  • 4k Scherm
  • Sterke Batterij

Ruizoeki 26-06-2017

Goede aanschaf

De xperia xz premium is voor mij de juiste telefoon, hoewel hij iets aan de grote kant is zijn de camera, het beeld en het design zo goed dat de xperia xz premium voor mij de beste keuze moest zijn, zeker In prijs kwaliteit verhouding. Verder zitten er ook leuke dingetjes op zoals super slowmotion filmen.

• Goeie accuduur
  • Goeie camera met super slowmotion
  • Handige usb-c aansluiting

Minpunten

• Het aluminium krast snel van 'n kleine val.
  • Moeilijk te gebruiken met een hand.

tamer alashraf 25-06-2017

Heel erg goed fantastisch

Hoogste kwaliteit voor laagste prijs heel goedkoop een sterke telefoon een sterke geluid scherm 4K tegen water het ram beetje weinig maar gaat goed

Ele 25-06-2017

Perfecte grote en geweldige camera

Goed toestel, ook zeer stevig.
Ik gebruik hem nu een maand ongeveer, voor mijn werk gebduik ik hem veel voor onderandere deezer, maps, camera, bellen en WhatsApp.
Baterij is ten opzichte van mijn oude toestel (note4) een behoorlijke vooruit gang.
Ook beschikt de telefoon over Haar scherpe camera. En een goed overzichtelijk menu waardoor het wisselen tussen apps een peulenschil is.
Behuizing is al getest door een val van 2meter op klinkers met als gevolg een deukje van een paar millimeter.

Pluspunten

• Goed formaat
  • Overzichtelijk
  • Goeie batterij duur
  • Redelijk snel
  • Super camera

Minpunten

• Usb c oplaad kabel
  • Temperatuur loopt snel op door intensief gebruik

Geoff3 25-06-2017

Scherp beeld

Een aanzienlijk groot verschil met mijn vorige telefoon de Xperia Z1. Mooi scherp beeld en de fingerprint sensor is een aangename aanvulling.

Pluspunten

• Scherm
  • Fingerprint

Minpunten

• Geen 4K maar dat vind ik zelf niet belangrijk

Eline 25-06-2017

Erg tevreden

De XZ Premium is een fijn toestel met uitstekende prestaties. De camera, de snelheid, het gebruiksgemak zijn een paar punten waarom ik sowieso voor een Xperia toestel heb gekozen. De XZ Premium voldoet aan al mijn verwachtingen van een goede smartphone.

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid
  • Fingerprint scanner
  • Nfc
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Eventueel grootte van het toestel

Rik 25-06-2017

Sony xperia xz premium

Erg fijne telefoon, zelf altijd Samsung gehad maar erg blij met overstap naar xz premium. Mooi beeld en telefoon voelt stevig aan, niet zo fragiel als de Edge modellen. Maakt mooie foto's en super helder beeld. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooie foto's

W.Bakker 25-06-2017

Super smart(phone)

Fijne telefoon die werkt zoals men van een Premium smartphone mag verwachten. Haarscherp beeld en zuiver geluid.

Pluspunten

• 4k beeldscherm
  • Hoge resolutie camera

Minpunten

• Beperkt in assessoren met schermprotectie

'N D 25-06-2017

Top telefoon

Sony blijft altijd de beste!! Prima mobiel voor langdurige gebruik. Als je voor kwaliteit wilt gaan is dit een top telefoon

Pluspunten

• 4K HDR scherm
  • Goeie accuduur
  • Fijn in de hand
  • Het is een Sony
  • Mooie kwaliteit foto camera

Minpunten

• Niet kunnen ontdekken

J van der Hulst 25-06-2017

Slim en handig toestel

Ik heb het toestel net een aantal uur aan. Hij laat alles weten wat erin zit en dat is veel!
Denk aan je gegevens overzetten vanaf een andere (je oude) telefoon, hoe je je telefoon goed kan beveiligen en ga zo maar door.
En dit alles in een opstart applicatie, dus niet zelf zoeken naar waar je wat kan vinden maar alles wordt voor je uitgelegd.
Een super toestel en dan heb ik het niet eens over zijn haarscherp beeld, prachtige foto's en fijne mogelijkheid om je playstation spellen direct op je telefoon te spelen.

Pluspunten

• Intelligente telefoon
  • Groot haarscherp scherm
  • Mooie foto's
  • Playstation spelen terwijl iemand anders tv kijkt
  • Geluid is goed

Minpunten

• Opstarten van telefoon duurt wat lang