Sony Xperia XZ Premium 64 GB / roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 95 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia XZ Premium 64 GB / roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Geen idee 25-06-2017

Accu minder....

Top toestel, alleen na 45 minuten 20% van mijn accu kwijt, zit alleen nog maar op Facebook. Verder top camera

Pluspunten

• Schermgrootte
  • Snelheid

Minpunten

• Accu

Melvin 25-06-2017

Super speelgoed nooit meer wat anders

Ik vindt super fijn toestel lekker snel werkt fijn kan tegen water handig als je reddingsbrigade zit

Gurkan 25-06-2017

Kwalitait!

Ik vind xperia xz preminum heeft enorm mooie scherm. Je kan heel goede kwalitait foto 3n video maken. Door de fantashtish scherm makemakkelijk te zien hoe de fotos of videos zijn. Deze toetel, heel erg goed kwalitait geluid kan geven als je geschiekt koptelefoon hebt. Vooral als je gek op hi-res audio bent. In het kort ik ben zeer tevreden van performance en algemene kwalitait.

Pluspunten

• Krachtig cpu gpu, mooie desing, erg goed toestel!

Petra 25-06-2017

Goede accuduur

Geweldige telefoon, makkelijk te bedienen. De telefoon denkt mee, daar wil ik mee zeggen dat ie verschillende mogelijkheden aandraagt mbt accuduur en accu opladen.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Telefoon denkt mee

Pieter 24-06-2017

Prima toestel

Eerst ik ben een grote Xperia fan sinds de Xperia S, ik was echt blij met die toestel, daarna had ik een Xperia Z3 gehaad, een toestel die ik had veel verwacht maar toch was hellemaal niet een succes. Dacht ik toen de tijd dat zal ik nooit meer een Xperia kopen, toch na allees die waren gebeuren had ik de nieuwe Xperia XZs gekocht, en ben ik echt blij met die nieuwe toestel. Grote scherm, goede batterij duur, geen overheating van de toestel, en echt snelheid in handelen. Bovenop een goede camera, die maakt geweldige photo's. Is meer dan had ik verwacht. Hartelijk bedankt Sony.

Dylan 24-06-2017

Geweldigste aankoop van dit jaar

Deze telefoon is tot nu toe zeker wel mijn mooiste en best werkende apparaat van dit jaar. Het is ongelofelijk hoe lekker hij in de handen ligt tijdens het typen of bellen maar ook hoe vreselijk snel hij over het internet vliegt blijft verbazingwekkend.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Ongelofelijk Snel
  • Super mooi beeld kwaliteit

Jan 24-06-2017

Super mooi helder scherm.

De Sony werkt ongelooflijk snel.
Heeft een prachtig scherm.
Maakt briljante foto's en daarnaast perfect geluid.
Echt een aanrader!!!

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid toestel
  • Prachtige foto's
  • Filmt in 4k
  • Slowmotion is indrukwekkend

Peter K. 24-06-2017

Mooi design en een prachtig scherm.

Prima telefoon met een super groot scherm. Maakt hele mooie foto's en films die in slowmotion terug te kijken zijn. Na jaren de Galaxy serie van Samsung te hebben versleten moet ik erg wennen aan de settings en interface van deze Sony Xperia XZ premium.
Vanaf begin juni heb ik deze kanjer in bezit en iedere dag ontdek ik weer iets anders.
Qua vingerafdrukken op de achterkant valt mij alles mee. Wel hoop ik dat er binnenkort hoesjes op de markt komen waar ook een aantal pasjes in kunnen, dit mis ik nu.
Na 3 weken nog geen spijt en ga er veel van genieten.

Pluspunten

• Groot en mooi scherm.
  • 2 Stereo speakers aan de voorkant.
  • Snel op te laden met de snellader.
  • Prachtige foto`'s en films
  • Gratis draadloze koptelefoon erbij gekregen.

Minpunten

• Ik moet wennen de Sony interface en setting.
  • Glad design.
  • Nog weinig hoesjes beschikbaar.

JP 23-06-2017

Xperia XZ Primium

Scherm en foto's zijn erg mooi en zeer helder van kleur. Je hebt geen fototoestel meer nodig voor je vakantiefoto's.

Pluspunten

• Scherm kwaliteit
  • Foto's
  • Super slowcooker motion

Minpunten

• Niet voor kleine handjes

Johannes77 23-06-2017

De beste telefoon van het moment

Disclaimer: Dit toestel heb ik nu twee weken, ondanks dat ik mijn best gedaan heb zullen er nog dingen naar boven moeten komen! Als je makkelijk alle foto's wilt zien, is het handig om mijn review op tweakers.net te bekijken(daar werken de kopjes als navigatie naar dat onderdeel: https://tweakers.net/productreview/162529/sony-xperia-xz-premium-zwart.html
Inhoudsopgave:

Beeld
Geluid
Batterijtechniek
Accuduur
Als jullie nog vragen hebben qua review, stel ze gerust!
Extra foto's
Inleiding

Na een lange tijd dat ik met volledige tevredenheid gebruik gemaakt had van mijn Xperia Z2, was het wel tijd voor een nieuwe telefoon nadat mijn scherm gebroken werd.
Ik heb wel een voorkeur voor Sony gehad, vanwege de camera en lichte skin die gebruikt wordt. Vandaar uit is nog niet alles gezegd, de meeste telefoons gebruiken Sony camerasensoren, en heeft elke fabrikant met enkel een goede lens en software al foto's van een hoog niveau.
Samsung zou een optie voor me zijn als de schermen niet zo snel kapot gingen of inbranden, die ervaring had ik zelf met een Galaxy S6 Plus. Daarnaast is de interface van Android zo aangepast dat ik er onpasselijk van word. LG heeft gekozen om de G6 met de SoC (SD 821) van vorig jaar uit te rusten. De Google Pixel XL heeft ook de SoC van vorig jaar, maar heeft wel een fijne (vanilla) interface van Android. De foto's schijnen alleen minder te zijn. OnePlus zou ook een optie zijn, SoC van dit jaar, camera hebben ze afgelopen jaren al op orde. Nadeel is dat er een oledscherm in zit, en het inbranden vermoedelijk ook zal gebeuren.
Nu werd begin maart de Xperia XZ Premium aangekondigd, en met de specs die gedeeld werden was ik wel heel erg geïnteresseerd. 4K is zeker niet een reden voor mij om de telefoon aan te schaffen, HDR10 des te meer. Daarnaast worden de high-end modellen van Sony best redelijk qua software ondersteund, voor Android gezien en kwam er een hele goede preorder deal, namelijk de Sony MDR-100ABN die je er gratis bij krijgt.
Unboxing

Dan mocht ik hem vandaag (2-6-2017) als een van de eerste kopers ophalen! Ik had de telefoon op 1 mei besteld bij mobiel.nl, en daarmee mocht ik me dus als eerste melden :) . Dan de eerste indruk, dan moet ik toch wel heel eerlijk zijn, en dat is een beetje jammer. Als je vaker een nieuwe Sony hebt geopend, dan komt het wel allemaal heel bekend voor, maar het Premium ontbreekt een beetje aan de verpakking.https://tweakers.net/ext/f/TnExWt0x6tvO54aqdy6OQjUY/full.jpg
Gelukkig hoef ik niet met de doos rond te blijven lopen, en is het misschien wel beter dat al het geld richting de telefoon gaat. In ieder geval een filmpje van de unboxing

Eerste indrukken

Deze telefoon is serieus snel, maar daarover later meer. Voor ik de eerste testen kon gaan doen, moet ik eerst mijn apps installeren. Nu even een waarschuwing. 64 GB is echt heel veel, maar het gaat heel erg hard als er 14 GB voor systeem gereserveerd staan. Daarnaast kan eindelijk de folie van de telefoon af. Het glas rondom waarmee hij werd aangekondigd, is niet geheel rondom, maar zijn vier segmenten, voorkant, achterkant en beide zijkanten. Ik had al mijn twijfels over de haalbaarheid van een constructie rondom vanwege haalbaarheid en degelijkheid, maar het is op deze manier toch heel goed uitgevoerd.https://tweakers.net/ext/f/0xjbxmryY5eTT0RLjhR2JjSZ/full.jpg
De hoeken aan boven en achterkant zijn in een hoek gefreesd en ogen heel mooi. https://tweakers.net/ext/f/EE8aE9b5qkIOs8HDfcdqMI6R/full.jpg
Vormgeving

Sinds Sony met de Z serie kwam, waren het vrij strak vormgegeven toestellen die wel of niet in de smaak vielen, omdat ze niet altijd fijn in de hand konden liggen. Zelf had ik daar niet al te veel last van, maar het ontwerp is wel in de jaren flink aangepast. De lange zijdes zijn nu volledig rond, en aan de boven en onderzijde zijn gefreesd. Aan de rechterzijde zitten de van boven naar beneden de volumerocker, de aan/uitknop met vingerafdruklezer en helemaal onderaan de cameraknop. Aan de linkerzijde zie je alleen het klepje wat de SIMtray en geheugenkaarthouder verbergt. Aan de bovenkant een enorme luxe, namelijk een 3,5 mm audiojack, en een microfoon. De onderzijde herbergt een USB-C connector om te laden en data over te brengen en een microfoon. Aan de achterzijde is de hoofdcamera (19 MP), met naar de middellijn de hybride autofocus sensoren en flitser. Iets onder het midden van de achterkant is de plek waar de NFC sensor zit. Aan de voorzijde zit natuurlijk het scherm met aan de boven en onderzijde een speaker. Links van de bovenste speaker zit de frontcamera (13 MP) en rechts van die speaker zit de nabijheidsensor.
Software

Dan een belangrijk gedeelte van een telefoon is natuurlijk de software, en dat is mijns inziens traditioneel een van de pluspunten van Sony. Bij deze telefoon is het niet anders, en is de interface van Android zo min mogelijk aangepast.
Daarnaast geeft Sony de mogelijkheid om met thema's je telefoon op te fleuren, zoals ik gedaan heb, maar qua techniek wordt er gelukkig niets aangepast. Ik heb hier gekozen voor een betaalde thema van Sony zelf, namelijk Bay Harbor, wat ik een hele mooie vind.
Daarnaast, met het grootte van het scherm is het mogelijk om de grid van de apps op het startscherm aan te passen, ik heb op 5 bij 5 gezet, maar je kan zelfs kiezen voor 3 bij vier.
Bloatware

Er is een heikel punt van alle Xperia's van afgelopen 5 jaar, en dat is bloatware. Ongevraagde software die er tegen betaling, door Sony er op gezet wordt, en op een toestel van rond de 150 Euro kan ik het best begrijpen. Met 5 Euro opbrengst van de telefoon voor Sony zelf geeft het hun de mogelijkheid om een beter scherm in een telefoon te installeren, een betere camera of een grotere opslag. Als ik keihard 749 Euro afreken bij Mobiel.nl, dan zakt mijn broek af dat dit volgende alsnog op mijn telefoon geïnstalleerd staat:
Amazon Shopping (en niet via de Play Store te verwijderen)
AVG Protection voor Xperia (en niet via de Play Store te verwijderen)
Swiftkey, was ooit goed, maar het Xperia toestenbord is veel fijner (en niet via de Play Store te verwijderen)
De meeste apps zijn niet te verwijderen, maar via Instellingen/Apps uit te schakelen. De apps zijn dan niet geheel weg, maar alleen in de lijst Apps staat dan een file van 8 KB. De apps zijn dan weg uit je homescreen en uit de appdrawer. Dit geldt niet voor Swiftkey, die blijft sowieso. Ik denk dat het op die manier een werkbare situatie is. Dan worden meerdere Sony apps mee geleverd, maar om eerlijk te zijn zijn de meeste best goed.
Synthetische tests

Lees en schrijfsnelheden zijn goed:
Antutu loopt nog niet zo snel als ik verwachtte:
Passmark Performance test loopt echt snel, sneller dan elke andere telefoon op het moment
Dit is een ongeëvenaarde score, zelfs de Samsung Galaxy S8 en Huawei P10 Plus halen deze score niet!
De Camera

Nu is een van de dingen die een telefoon tegenwoordig kan maken of kraken de camera. Ik ben al een aantal generaties Sony Xperia's gewend, en vanaf de Z2 die ik gebruikt heb, stonden de standaardinstellingen de Superior automode. Nu is standaardinstelling de volledige 19 MP, wat dus resulteert in foto's van 10 MB per stuk. Misschien dan toch maar binnenkort een microSDkaart installeren :) Nu heb ik buiten met veel licht, maar ook binnen geschoten. Deze eerste zijn dus binnen geschoten, ik presenteer U Tijgertje en Ace:
Tijgertje en Ace
Dit is buiten geschoten:
Hier heb een paar foto's waar ik zeer content mee ben, ik mocht namelijk de foto's überhaupt nemen, en daar ben ik sowieso echt heel blij mee! Heel erg bedankt Michel!
Slowmotion film

Hier alvast op verzoek een filmpje met een gedeelte slowmotion. Het was voor mij absoluut geen reden om de telefoon te kopen, had er niet veel mee, maar nu ik het in de praktijk gezien heb, ben ik er wel heel blij mee. Het is ook een van de features waarmee Sony adverteert, dus het is ook wel leuk om te kijken of ze ook dit kunnen waarmaken.
Hou er alleen rekening mee dat Sony in de software een disclaimer heeft neer gezet dat je echt veel licht nodig hebt, dus hou daar rekening mee!

Update: ik heb nog een slowmotion filmpje geschoten, en persoonlijk vind hem wel leuk

Filmen op 4K

Nu kreeg ik ook de vraag of er nog problemen zijn met de camera, aangezien in het verleden problemen zijn geweest met de Z2, waarbij de camera-app zichzelf afsloot op het moment als bij het filmen (op 4K) of het lang bezig zijn met filmen en foto's maken. Nu had ik nog geen lange film gemaakt, en ook niet op 4K, maar dat heb ik nu wel geprobeerd. Direct komt een bekende waarschuwing naar voren:
Daar was ik niet zo blij mee, en toch maar geprobeerd om te filmen. Aangezien Ace bij mij op schoot was komen zitten, en na 1,5 minuut kwam Tijgertje er ook bij. Vanaf dat moment ben ik dus ook echt aan het filmen. Ik heb daarvoor niet opgelet of hij focust. Ik heb na een minuut of 4,5 de opname gestopt, aangezien het wel duidelijk was dat hij niet dermate warm werd dat het een probleem ging opleveren

Beeld

Nu het spektakelstuk van de XZ Premium, is het scherm. Nu is 4K nog een uitzondering voor telefoons, maar voor Sony is het niet nieuw. De Z5 Premium had hem al, maar nu is het een 4K-scherm HDR10. Dat houdt in dat licht op het scherm nog lichter weergegeven wordt, en gamutbereik groter is dan een normaal scherm.
Daarnaast is het scherm aan te passen via Instellingen/Scherm/Kleurgamma en contrast, waarna je kan kiezen voor een Professionele modus, Standaard modus of Superlevendige modus. De professionele modus komt het dichtste in de buurt van het originele materiaal, die ik ook het liefste gebruik vanwege de foto's die ik maak. Standaard modus is misschien wel mooier, maar al iets meer verzadigd beeld. Superlevendig is echt overgesatureerd, vergelijkbaar met het beeld wat de oude Samsungs hadden. https://tweakers.net/ext/f/M6jgAOsKWF5UeRrgCTSC2iMI/full.png
Ondanks dat het scherm 4K is, wordt de interface op 1080p gerenderd, en door het display op het volledige scherm getoond, waardoor er batterij gespaard wordt. Dat ervaar ik niet als een probleem, met 1080p op 5,5 inch blijft er een dpi van 401 over, wat meer dan voldoende is. De Galaxy S7 en S8 doen dit ook trouwens.
Geluid

Geluid is wel een dingetje, waar ik mijn kanttekeningen bij heb. Het geluid wat er uit komt is een heel puur zuiver geluid, maar of dat nou het hele verhaal is? Nee, helaas niet. Het geluid is niet heel veel qua volume, net iets minder dan de Z2 voor mijn gevoel. Dit op verzoek van willyke, die daar inderdaad terecht naar vroeg. Ik was daar na die opmerking ook wel benieuwd naar, gezien de claim van High Resolution Audio. Je zal maar alle claims zo maar op hun woord geloven! Het geluid is gelukkig wel heel erg fijn om naar te luisteren, maar het volume is voor mijn gevoel echt aan de maat!
Update: het is ook erg belangrijk wat de sterkte van het inputsignaal, want met een harder signaal is het nog een redelijk volume!
Batterijtechniek

Een van de dingen die aan deze telefoon echt anders is dan aan andere flagship modellen, de laadtechniek wordt door Sony zelf zo omschreven:
Een smartphonebatterij die is ontworpen voor een lange levensduur
De nieuwste Xperia-smartphones hebben een langere batterijlevensduur. De capaciteit van de meeste batterijen neemt snel af naarmate je ze vaker oplaadt. Maar dankzij Qnovo Adaptive Charging en Battery Care behoudt jouw smartphonebatterij twee keer zo lang zijn vermogen.
Nu ben ik niet zo een twee drie voor marketingtaal te vangen, maar de achterliggende gedachte werkt wel. Dit zijn grafiekjes waarbij je duidelijk de gedachte ervan begrijpt. https://tweakers.net/ext/f/XJAmZxt0rLCv8FjIBGJYcMl1/full.jpg
Nu gaat mijn telefoon niet elke keer op deze manier opladen, maar dan geeft hij deze melding (ik heb inderdaad opnieuw mijn thema veranderd):
Accuduur

Trouwens, ik denk dat ik een redelijk beeld heb van mijn accuduur. Ik gebruik mijn telefoon voor vrijwel alles, het is mijn camera/desktop/noem maar op. Schermtijd per dag is rond de 5 uur per dag, en dan staat mijn scherm op 25% ongeveer, zolang de omstandigheden dat toelaten anders hoger. Met die instellingen haal ik een dag gemakkelijk. Ik moet er dan bij zeggen dat ik soms om de minuut wel een melding krijg via Facebook, zodat mijn telefoon niet in rust komt.
Daarnaast is er een Stamina Modus, waarbij onder andere achtergrondgegevens worden beperkt, en die levert inderdaad een aantal uur winst, maar echt zoden aan de dijk legt het niet.
Ben ik zelf het zat, en zet ik wifi en data uit, op de momenten dat ik normaal mijn dingen moet doen, en mobiele data uit thuis, en wifi onderweg uit, dan red ik zo maar twee dagen op een acculading.
Als jullie nog vragen hebben qua review, stel ze gerust!

Vond je deze review nuttig? Nomineer hem dan voor Gebruikersreview van de maand
Extra foto's

Hier onder nog meer random foto's. De foto's van de bloemen waren moeilijk te schieten vanwege de wind vandaag (05-06), maar met de software van Sony kan je het gene waar je op wilt focussen laten volgen door de camera. Dat heeft er voor gezorgd dat ik nu foto's heb om te laten zien.
Gebruikt in combinatie met:

AVM FRITZ!Box 7490 Edition International
Sony Xperia Z2 Zwart
Sony Headset MDR-NC31EM (zwart)

Pluspunten

• Scherm, het contrast is top,
  • Echt heel snel
  • Camera is top
  • 64 GB is echt veel
  • 3,5 mm koptelefoonaansluiting

Minpunten

• glas rondom is niet handig, glad
  • Bloatware kan echt niet

brownie 11-06-2018

Op de site van Sony zie ik dat de XZ premium ook dual sim heeft.
Op Nederlands specs sites zie ik dat niet. Kun je me vertellen wat nu klopt?

Bert 23-06-2017

Fantastisch geluid en een nog betere camera

Helder scherm en werkelijk een uitmuntende camera. De slow motion optie is een Openbaring. Sportwedstrijden en het filmen van dieren wordt nu extra leuk. Verder is een Sony betrouwbaar en zeer gemakkelijk in het gebruik.
De geluidskwalitet is perfect vooral in combinatie met de (gratis) meegeleverde headset
Opladen gaat Supersnel. Accu gaat lang mee

Pluspunten

• Camera
  • Geluid

Minpunten

• Maar 64 gb intern geheugen

Juan 23-06-2017

Scherm en camera zijn top, slow motion indrukwekkend

Sony heeft al het goede wat we van Xperia gewend zijn, in één toestel gestopt, maar op elk front net dat beetje extra.

Het scherm van de XZ Premium valt meteen op. De kwaliteit van het beeld en de diepgang van de kleuren zijn erg indrukwekkend, en met de geïntegreerde HD audio heb je feitelijk een home cinema set in je broekzak.

De camera schiet foto's die op dit scherm volledig tot hun recht komen. De camera app is bovendien super snel, en met de fysieke cameraknop ben je nooit te laat om een het juiste moment te vereeuwigen. De super slow motion waar Sony uitvoerig mee adverteert is een leuk speeltje, maar door de korte opnamecapaciteit (0,18 seconden) is het niet altijd even praktisch. Duidelijk is wel dat Sony voorloper is met mobiele slow motion, en je hebt altijd nog de optie om in gewone slow motion langere opnames te maken. Al met al laat de camera van de XZ Premium de concurrentie mijlen ver achter zich, en daarmee ook menig fototoestel.

De accu is wat je ervan mag verwachten. Een dag intensief gebruiken is een aanslag op de accuduur, maar 4K vergt nou eenmaal veel "juice".

Verder is de processor vlot, de vingerafdrukscanner responsief en op een fijne plek, en is het gehele toestel een plaatje om te zien.

Enig nadeel dat ik ben tegengekomen is dat de telefoon soms niet reageert op de stand-by knop, en dus een paar seconden op zwart scherm blijft als ik wil ontgrendelen. Had ik ook last van op m'n Xperia Z3, dus ik ben bang dat het een Sony software dingetje is.

Al met al een toptoestel, 9/10

Pluspunten

• 4K scherm
  • Diepe kleuren
  • Mooie foto's
  • Snelle camera

Minpunten

• Slow motion van beperkte duur
  • Loopt soms vast op stand-by

Siepjj 23-06-2017

Top scherm, prima accuduur

Echt een top toestel, van de z5 naar de xz premium gegaan. Beduidend betere accuduur en het scherm is vreselijk scherp! De snelheid van de telefoon is echt bijzonder snel. Na lang proberen eindelijk ook gelukt met de pre-order actie van de headset!

Pluspunten

• Scherm
  • Accuduur
  • Snelheid

Minpunten

• Weinig hoesjes beschikbaar

Thean 23-06-2017

Mooi scherm, goede camera en goede accuduur

Ik vind het een super mooi toestel. Snel en eenvoudig in gebruik. Ben zeer tevreden. Accuduur is super en de slowmotion camera een absoluut pluspunt

Simeon 23-06-2017

Wat een heerlijke telefoon.

Ik vind de XZ Premium een top telefoon. Hij ligt heerlijk in de hand en het beeldscherm is beter dan je zou bedenken. Zelfs bij content zonder 4K lijkt het scherper en kleurrijker. De mobiel is snel en heeft een paar handige batterij functies die ook erg gewaardeerd worden. Mijn vorige telefoon was de LG G4 en daar was ik van af het begin dat ik hem had al verliefd dus het deed ook pijn om hem los te laten voor de XZ Premium. Maar man wat is de XZ Premium een mooie telefoon. Hij heeft met volle overtuiging de plaats van mijn LG G4 overgenomen.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Hij blijft redelijk koel na intensief gebruik
  • Het scherm
  • Snelheid van het opstarten van apps
  • De audio

Minpunten

• Weinig hoesjes voor de telefoon op de markt.

Ger 23-06-2017

geweldige camera!

Na hiervoor gebruik te hebben gemaakt van een windows phone is het heerlijk om weer een android toestel in handen te hebben. het toestel is bloedsnel, en de camera fantastisch. enige minpuntje is dat de slow-motion erg kort opneemt, maar technisch is dit te begrijpen vanwege de bulk data bij de opname. Je moet echt op het juiste moment klikken, maar het resultaat is super.

Pluspunten

• android!
  • uitstekende fotos
  • slow-motion opnames

Minpunten

• slowmotion is erg kort

Roelina 23-06-2017

Mooie fijne telefoon!

Hele fijne telefoon, makkelijk in gebruik. groot helder scherm. Mooie scherpe foto's ook wanneer je inzoomt.

Pluspunten

• groot scherm
  • android systeem
  • erg goede cameraa

Melissa Oostveen 23-06-2017

Mooie scherpe camera en mooi beeld+ buitenkant

De camera op de xperia xz premium heeft een mooie scherpte, ook zit er een slowmotion mode op die ook super mooi is om te gebruiken, ook heeft de xperia xz premium een heel mooi touch screen, alles lekker scherp en het licht van het beeld past automatisch aan. De buitenkant is perfect, net een spiegel, ik heb nog geen hoesje en loop hier al anderhalve week mee rond zonder hoesje, er zijn nog geen enkele krassen te vinden, lang verhaal kort verhaal, een aanrader

Pluspunten

• Camera scherpte
  • Camera slowmo
  • Beeld scherpte
  • Beeld licht automatische aanpassen
  • Buitenkant, geen krassen

Bastiaan M 23-06-2017

Aanrader xperia xz premium

4k scherm en camera! Batterij is top en gebruiksgemakkijk echt een super telefoon hiervoor apple en samsung gehad nu ik deze heb ben gelijk verliefd erop geworden, ik raad deze telefoon iedereen aa.n!

Pluspunten

• Camera
  • 4k scherm
  • 4k opnemen
  • Lange battarij duur

Steven Berghoef 23-06-2017

Beste sony xperia nog nooit zo blij geweest met een smartpho

Ik heb gekozen voor de sony xperia xz premium omdat ik een groot fan ben van de smarphone's van sony. Ze zijn zeer compact simpel maar netjes design en geweldige kwaliteit. Ik heb hiervoor meerdere gehad maar op deze ben ik het meest trots zeer mooi uiterlijk, Snelle prestatie, en nooit een verhit toestel. Ik gebruik hem zeer intensief met spelletje hele dag film kijken of youtube kijken. En de batterij gaat ook nog heel lang mee zeker wel een hele dag tot savonds. En ik heb hem nu iets langer dan een maand en de batterij doet het nog even goed. Ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Zeer mooie en goeie camera
  • Zeer goeie batterijduur
  • Geen last van een hete telefoon
  • Zeer snelle prestatie
  • Mooi uiterlijk (groot scherm mooi chrome)

Minpunten

• Ander soort oplader dan voorgaande telefoon
  • Bovengenoemde is niet slecht want de lader is goed

Bjorn Fleur 23-06-2017

Beste toestel van Sony tot nu toe de xperia xz premium

Er is voor dit toestel geen review nodig het is verbluffend hoe snel en soepel hij werkt

De futures van de camera zijn eveneens uitmuntend

Sony bedankt voor het goeie werk keep it up

Pluspunten

• Camera
  • Hdr ultra hd scherm
  • Camera button zijkant van de telefoon
  • Snelheid en soepelheid van de snapdragon 835
  • 64g werkgeheugen

Minpunten

• Bezels zijn wat groot
  • Vingerafdruk gevoelig

Jan 23-06-2017

Super mooi helder scherm.

De Sony werkt ongelooflijk snel.
Heeft een prachtig scherm.
Maakt briljante foto's en daarnaast perfect geluid.
Echt een aanrader!!!

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid toestel
  • Prachtige foto's
  • Filmt in 4k
  • Slowmotion is indrukwekkend

Ayyoub 23-06-2017

Fenomenale beeld & camera

Allereerst wil ik beginnen met de fenomenale beeldscherm van 4K HDR kwaliteit, de camera en beeldscherm zijn prachtig.

Vooral van de slowmotion capture heb ik genoten.

Als je een Playstation fan bent dan is deze toestel ideaal te noemen omdat het de functie remote play heeft, zo kun je je ps4 streamen naar je sony xperia xz premium.

Met de accu haal je makkelijk je dag door.

Door de save modus aan te zetten kun je makkelijk al een paar dagen mee doorgaan.

Het design is voldoende te noemen maar het is wel een beetje te blokkerig.

Pluspunten

• Camera
  • Remote play ps4

Minpunten

• Toestel vorm
  • Grote

Tom 23-06-2017

Prachtig scherm voor een beeldschone blikkentrekker

Ik heb gekozen voor de XZ Premium omdat mijn vorige Sony telefoon (Z1) aan vervanging toe was. Ik ben altijd tevreden geweest met Sony en de manier hoe ze android weergeven, en de extra functies zoals Stamina modus. De XZ Premium was de telefoon met de beste prijs/kwaliteit, zeker omdat ik vanwege het pre-orderen een dure headset erbij kreeg. Verder voldoet de telefoon aan al mijn eisen, hij is snel, prima batterij, prachtig scherm en hij ligt bovenal heel fijn in de hand ondanks zijn grote. Al met al is het dus een hele goede telefoon met alles erop en eraan.

Pluspunten

• 4k scherm
  • Razendsnelle vingerafdrukscanner
  • Buitengewone camera (960 fps)
  • Waterdicht

Minpunten

• Erg groot
  • 4k Modus alleen bij bepaalde apps

Jans 23-06-2017

Fantastische scherm en lekker snel

Heb nu deze Sony experia xz premium nu ongeveer een week en bevalt me erg goed. De zone ligt lekker in de hand en heeft een haarscherp beeld met mooie kleuren. Het gebruik van dit toestel is lekker snel. Internet is lekker snel, video's kijken is een genot, de camera maakt mooie plaatjes.

Pluspunten

• 4k scherm
  • Camera
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Tot nu toe geen minpunten kunnen ontdekken