Sony Xperia XZ2 Compact zilver / 64 GB / (dualsim) - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 44 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

sbookholt 27-03-2018

Erg fijne phone

Op het gebied van compacte high-end phones is er nauwelijks aanbod, maar ben erg tevreden met de xz2 compact. Prachtig HDR scherm, supersnel, goede batterij en weinig ongevraagde apps (alleen amazon). Ook leuk zijn de super slow-mo opties op de camera en de xperia actions.
Miste eerst de headphone jack, maar er zit een verloopje bij van usb-c naar jack, dus kan je toch een normale koptelefoon inpluggen.

Pluspunten

• HDR Scherm
  • Batterijduur
  • Supersnel

Minpunten

• Geen draadloos opladen
  • Headphones via usb-c adapter

N.E 19-04-2018

Fijn toestel voor iemand met kleine handen

Ik heb het toestel nu 2 weken en ben echt blij met mijn aankoop. Mijn vorige toestel was een xperia z5 compact. Dit is voor mij de ideale opvolger. Ik ben blij dat dit toestel van de achterkant niet van glas is, dit is zeker steviger.

Het toestel is ideaal voor iemand met kleine handen. Het design is mooi, is weer eens iets anders. Wel is het jammer dat de vingersensor op de achterzijde zit. Je bent hierdoor genoodzaakt de telefoon op te pakken.

Pluspunten

• Goed formaat (voor iemand met kleine handen)
  • Uniek design
  • Voldoet aan up-to-date technologie onder mobiels

Minpunten

• Vingersensor aan achterzijde

Elias 17-04-2018

Beste compacte smartphone

Voor mensen die liever een kleine telefoon willen is dit het beste wat je kan krijgen. Het zit heerlijk in de hand, achterkant is namelijk gebogen waardoor het één voelt met de hand. Het heeft een formidabele scherm met een goede camera voor een kleine telefoon. De batterij doet het ook boven verwachting goed, je kan er makkelijk een dag mee door. En ik ben best een heavy user. En wat mij het meest opviel was het goede geluid wat uit zo een klein toestel komt, het geluid bij film kijken komt goed tot zijn recht door de dual speakers die naar je gericht zijn. Software werkt goed en je hebt veel functies die andere telefoons niet hebben. Enige minpunt is dat er geen headphone jack meer bij zit, wat je toch wel erbij verwacht aangezien het een aardig dik toestel is. Maar voor de rest een aanrader voor mensen die genoegen nemen met een kleine telefoon. Prijs kwaliteit is namelijk precies goed.

Pluspunten

• Compact
  • Batterij
  • Camera
  • Scherm

Minpunten

• Dikte
  • Geen headphone jack
  • Te dikke bezels

Martijn 12-04-2018

Compact, fijn scherm, heerlijk snel.

Na jaren Samsung te hebben gebruikt (tevreden gebruiker van de S series, t/m de S7) weer terug gestapt naar de Sony (korte Z3compact uitstap gehad, maar toestel was mij te vierkant).

Wat een heerlijk toestel, erg snel. Nog geen lag gehad en ik gebruik veel apps.

Accu houd het echt lang vol t.o.v. mijn Samsung.

Houdt erg fijn vast en ben niet bang dat ik hem snel laat vallen zoals bij de S7 met z'n gladde glazen achterkant.

Tot op heden nog geen nadeel kunnen ontdekken in gebruik, draadloos opladen mis ik trouwens wel, dat was voor mij bijna een dealbreaker maar ik ben toch blij dat ik hem aangeschaft heb.

Pluspunten

• Compact
  • Accuduur
  • Prima scherm
  • Afgeronde hoeken

Minpunten

• Draadloos laden niet aanwezig

Dave 19-04-2018

Kleine krachtpatser

Wou niet te grote telefoon maar wel alle mooie dingen er op, goede video kaart en een mooie camera, ben zeer tevreden over hoe hij werkt en reageert, zeker een aanrader 😀

Pluspunten

• Klein
  • Snel

Hamersvelder 19-04-2018

Erg goede accuduur. Fijn formaat en snel

Ik wilde een kleiner toestel en een dualism. Zodat ik niet met 2 toestellen rond loop. Paar jaar terug ook Sony compact gehad. Fijn formaat. Mooie vormgeving. Handig de vongetpront scanner achter op de goede hoogte. P

Pluspunten

• Formaat
  • Snelheid

Minpunten

• Plastic aanvoelende achterkant

Jaap 19-04-2018

Super telefoon, groot scherm voor een compact

Super telefoon groot scherm duidelijk goede foto's hij is snel ,hier voor had ik een z5 compact die wasmachine ook goed maar vergeleken met xz2 compact is deze weer stukken beter

Pluspunten

• Groot scherm
  • Betere foto's
  • Snel
  • Ligt goed in de hand
  • Goede plaats voor een vinger print achterop

Remco 19-04-2018

Kleinste highend toestel

Het toestel ligt lekker in de hand door de bolle achterkant. Foto's zijn zoals gewoonlijk bij Sony van goede kwaliteit ook het maken van video's in ultra HD met hdr zien er mooi uit op Tv.
Toestel is lekker snel heeft geen apps die standaard op de achtergrond draaien. De ui is lekker clean.

Een echte aanrader voor iemand die een klein toestel wilt kopen met de specs van zo'n grote highend.

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • Snelheid

Minpunten

• Geen dubbele camera

AJ 19-04-2018

Compacte krachtpatser

Toptoestel doet wat men beloofd.

Camera geweldig en helemaal tijdens wedstrijden van mijn zoons. Scherm is mooien scherp en reageert direct. Geluid van speaker ook top.
Doet alles wathet moet doen.

Pluspunten

• Camera
  • Formaat
  • Oplaadsnelheid

Thomas 19-04-2018

Super fijn toestel!

In bezit sinds de release dag. Super fijn toestel, genoeg opslag op de telefoon zelf, en uitbreidbaar dmv sd-card in 2e sim-slot.
Zoals gewend van Sony super goede camera.

Telefoon ligt fijn in de hand

Al met al een tevreden klant van Sony hier.

Pluspunten

• Camera
  • Accu
  • Compact en ligt fijn in de hand

W K te G 19-04-2018

Perfect compact, snel, super mooi scherm

Na een zeer goede ervaring met een vorige Sony, dit keer gekozen voor het topmodel En dat was een hele goede keuze. Alles wat beschreven wordt wat dit apparaat kan klopt volledig. Hier ga ik de komende tijd heel veel plezier aan beleven

Pluspunten

• Formaat
  • Camera
  • Zeer solide

Des 19-04-2018

Zeer comfortabel in de hand, mooi en gaat lang mee.

Bijna alle edities van de Compact serie gehad te hebben was het de enige optie om een goede handzame Android smartphone te hebben. Net in September nog de XZ1 compact gehad te hebben vond ik deze te hoekig waardoor hij niet lekker in de hand lag.

Enigszins sceptisch dat de Xz2 compact te dik zijn om nog als klein gezien te worden was ik zeer blij verrast toen ik hem binnenkreeg. Nu eindelijk heb ik een high end handzame Android smartphone.

Pluspunten

• Handzaam
  • Snel
  • Mooi
  • Lange accuduur
  • Goed geluid

Laura 19-04-2018

Fijn formaat, gebruiksvriendelikk

De Sony Xperia xz2 compact is een fijn handzaam toestel. Hij ligt prettig in de hand en is makkelijk te bedienen. Het geluid en licht van het scherm zijn erg goed. Ook de batterijduur is lang genoeg, kortom een fijn toestel!

Pluspunten

• Formaat
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Scherm

Md 19-04-2018

Prettige performance, handzaam formaat

Een klein scherm is weer even wennen, maar de bedienbaarheid is een groot pluspunt. Nadeel is dat sommige apps ontworpen zijn met een grotere scherm in gedachten

Pluspunten

• Handzaam
  • Rekenkracht

Minpunten

• Sommige apps minder geschikt

Léon 19-04-2018

Uniek in het high-end segment

Super mooi toestel. Wel wat dik en zwaar(der) maar weegt niet op tegen alle voordelen. Mooi, snel, ligt heerlijk in de hand; echt een top toestel! En klein tov van de concurrentie. Gaf voor mij dé doorslag om dit toestel te kiezen.

Pluspunten

• Klein
  • Snel
  • Android 8.0 uit de doos

Minpunten

• Beetje dik, maar niet hinderlijk
  • Zwaar, maar niet hinderlijk

Patrick 19-04-2018

Mooi duidelijk scherm met een goede accu duur.

Eindelijk een goede opvolger voor mijn Xperia Z compacte telefoon na ruim 4 jaar gebruikt te hebben kwam Sony met een goede opvolger, namelijk de Xperia xz2 compact met zeer goede kwaliteiten. Deze telefoon ligt fijn in de hand en is makkelijk en snel te bedienen. Ben zeer content met deze Sony en kan iedereen dit toestel aanraden die een compacte top telefoon kan waarderen.

Pluspunten

• Formaat
  • Scherm
  • Gewicht
  • Oreo 8

Minpunten

• Nog geen kunnen ontdekken

Loekie 19-04-2018

Krachtige presentaties

Snelle reacties, ligt fijn in de hand.
Lange accuduur en oplaad snelheid
Super helder beeld en uiterst goede camera en opname mogelijkheden.

Pluspunten

• Camera
  • Scherm

Minpunten

• Niet draadloos opladen

Niek 19-04-2018

Compact, krachtig, enige in zijn soort

Na een Sony Xperia Z3 Compact en de Sony Xperia Z5 Compact was ik weer op zoek naar een nieuw toestel. De vorige 2 compacte toestellen van Sony bevielen prima en aangezien Sony eigenlijk nog steeds zo'n beetje de enige keuze is wat betreft high-end compacte toestellen kwam ik weer bij Sony uit. De XZ2 Compact is vergeleken met de Z5 Compact echt weer een flinke stap vooruit.

De XZ2 Compact is snel en krachtig. De batterijduur is voor mij een belangrijk punt en deze is ook weer iets beter geworden naar mijn idee. Het lange scherm is nog even wennen, maar ziet er wel erg mooi uit. De afwerking is mooi en het toestel ligt erg fijn in de hand. Wel iets dikker toestel dan de rest, maar dit is absoluut niet storend naar mijn mening. Minpuntje is de knoppen die allemaal aan de rechterkant van het toestel zitten. De powerknop had wat groter gemogen en de de volumeknoppen had ik liever op de plek van de powerknop gezien, of aan de andere kant van het toestel. De vingerprint sensor werkt snel en zit op een prima plek achterop het toestel.

Ik heb het toestel gekocht voor €599 euro, voor een high-end toestel vind ik dat niet duur. Daarnaast kreeg ik er een koptelefoon bij omdat ik het toestel ge pre-ordered had.

Pluspunten

• Compact
  • Supersnel
  • Batterijduur
  • Scherpe display met mooie kleuren

Minpunten

• Lang scherm is even wennen
  • Positie van powerknop

Floris M 19-04-2018

Goede camera

De xz2 compact is een prettige telefoon omdat hij beschikt over een goede camera en erg goede geluidskwaliteit, het scherm van 5 inch heeft ook de goede groote.

Pluspunten

• Camera
  • Geluids kwaliteit
  • Beeldscherm

Minpunten

• WiFi valt soms weg

Charbythis 19-04-2018

Stevig staaltje Sony, snel, mooie kwaliteit

Mooie compacte telefoon die zeer goed in de hand ligt. Accuduur verbazingwekkend goed, gaat moeiteloos 2 dagen mee (overdag op werk weinig gebruik, 's avonds veel muziek en video streamen). Ik kan me voorstellen dat men de telefoon te zwaar vind, komt daardoor wel zeer robuust over.

Pluspunten

• Compact t.o.v. andere android phones
  • Snel en soepel
  • Accuduur
  • Audiokwaliteit

Minpunten

• Gewicht
  • Bloatware