Sony Xperia XZ2 Compact 64 GB / zilver / (dualsim) - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android O

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 189 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Jack 01-05-2018

De Sony xperia XZ2 Compact....zo uit de doos.

Nadat mijn Sony XZ5 Compact gesneuveld was werd het tijd voor een nieuw toestel....omdat hij erg goed beviel viel mijn keuze weer op een Sony,en waarom dan niet gelijk de allernieuwste!? Zo uit de doos is het een prachtig toestel met een behoorlijk groot scherm voor een compact toestel...Via Xperia Companion kun je zo alle gegevens,contacten en Apps overzetten en kun je gelijk aan de slag .

Wat gelijk opvalt is dat het scherm zeer helder is, ook in de zon is het scherm goed te zien!

Het scherm reageerd ook goed op de aanrakingen en is op meerdere gevoeligheden in te stellen. Het toestel is ook goed met 1 hand te bedienen maar ikzelf vind hem wel erg glad en is een hoesje wel aan te raden.

Het geluid is ook zeer helder en luid genoeg.De koptelefoon aansluiting mis ik niet persoonlijk niet want hij werkt zeer goed met bluetooth .

De accuduur vind ik nog wel wat tegen vallen,als je hem de hele dag gebruikt moet hij savonds toch echt wel ff aan de lading .
Wat betreft mijn voorgangers is dit toch echt wel het snelste toestel wat er op dit moment op de markt is.

Kortom ik ben er zeer tevreden over!

Pluspunten

• snel
  • compact
  • helder scherm

Minpunten

• accuduur
  • behoorlijk glad

Elias 17-04-2018

Beste compacte smartphone

Voor mensen die liever een kleine telefoon willen is dit het beste wat je kan krijgen. Het zit heerlijk in de hand, achterkant is namelijk gebogen waardoor het één voelt met de hand. Het heeft een formidabele scherm met een goede camera voor een kleine telefoon. De batterij doet het ook boven verwachting goed, je kan er makkelijk een dag mee door. En ik ben best een heavy user. En wat mij het meest opviel was het goede geluid wat uit zo een klein toestel komt, het geluid bij film kijken komt goed tot zijn recht door de dual speakers die naar je gericht zijn. Software werkt goed en je hebt veel functies die andere telefoons niet hebben. Enige minpunt is dat er geen headphone jack meer bij zit, wat je toch wel erbij verwacht aangezien het een aardig dik toestel is. Maar voor de rest een aanrader voor mensen die genoegen nemen met een kleine telefoon. Prijs kwaliteit is namelijk precies goed.

Pluspunten

• Compact
  • Batterij
  • Camera
  • Scherm

Minpunten

• Dikte
  • Geen headphone jack
  • Te dikke bezels

Martijn 12-04-2018

Compact, fijn scherm, heerlijk snel.

Na jaren Samsung te hebben gebruikt (tevreden gebruiker van de S series, t/m de S7) weer terug gestapt naar de Sony (korte Z3compact uitstap gehad, maar toestel was mij te vierkant).

Wat een heerlijk toestel, erg snel. Nog geen lag gehad en ik gebruik veel apps.

Accu houd het echt lang vol t.o.v. mijn Samsung.

Houdt erg fijn vast en ben niet bang dat ik hem snel laat vallen zoals bij de S7 met z'n gladde glazen achterkant.

Tot op heden nog geen nadeel kunnen ontdekken in gebruik, draadloos opladen mis ik trouwens wel, dat was voor mij bijna een dealbreaker maar ik ben toch blij dat ik hem aangeschaft heb.

Pluspunten

• Compact
  • Accuduur
  • Prima scherm
  • Afgeronde hoeken

Minpunten

• Draadloos laden niet aanwezig

sbookholt 27-03-2018

Erg fijne phone

Op het gebied van compacte high-end phones is er nauwelijks aanbod, maar ben erg tevreden met de xz2 compact. Prachtig HDR scherm, supersnel, goede batterij en weinig ongevraagde apps (alleen amazon). Ook leuk zijn de super slow-mo opties op de camera en de xperia actions.
Miste eerst de headphone jack, maar er zit een verloopje bij van usb-c naar jack, dus kan je toch een normale koptelefoon inpluggen.

Pluspunten

• HDR Scherm
  • Batterijduur
  • Supersnel

Minpunten

• Geen draadloos opladen
  • Headphones via usb-c adapter

Henk Vis 28-04-2018

Prima telefoon, weinig klachten

Goede telefoon voor niet al te veel geld. Werkt goed zoals van Sony verwacht kan worden. Enige nadeel is dat er geen aux-uitgang meer is waardoor hulpstukken nodig zijn om muziek te luisteren. Batterij is prima, scherm past helderheid automatisch aan wat ook handig is.

Pluspunten

• Niet te groot
  • Prima batterij
  • Werkt snel en eenvoudig
  • Camera maakt scherpe foto's

Minpunten

• Geen aux-uitgang

K 26-04-2018

Klein en snel

My “Old” sony z3 that I had for 3 years was close to dying on me, with 2 screen replacement and a broken charger clip thing that just wiggled around, it was time to let go , I loved that thing.

But I needed a new phone and this was perfect(it also came with a free headset so….), the compact 1cm smaller screen allows me to use one hand to reach all over the screen.
Its fast, the screen is bright and games no longer lag.

There was one thing that links opened in tiny windows that did not fully load.
One chat with the support team and they helped me get rid of it, links now open in a full screen.

We will se how long this one will last me.

Pluspunten

• fast start up
  • Links open in tiny window fixed with support lady
  • screen

Minpunten

• Links open in tiny window
  • Keyboard not english
  • no audio jack it comes with a USB-C adapter ist ok

N.E 19-04-2018

Fijn toestel voor iemand met kleine handen

Ik heb het toestel nu 2 weken en ben echt blij met mijn aankoop. Mijn vorige toestel was een xperia z5 compact. Dit is voor mij de ideale opvolger. Ik ben blij dat dit toestel van de achterkant niet van glas is, dit is zeker steviger.

Het toestel is ideaal voor iemand met kleine handen. Het design is mooi, is weer eens iets anders. Wel is het jammer dat de vingersensor op de achterzijde zit. Je bent hierdoor genoodzaakt de telefoon op te pakken.

Pluspunten

• Goed formaat (voor iemand met kleine handen)
  • Uniek design
  • Voldoet aan up-to-date technologie onder mobiels

Minpunten

• Vingersensor aan achterzijde

Giblet.jr 18-10-2018

Snel, mooi, handzaam toestel

Mijn eerste Sony na de Nexus 5x. Bevalt heel goed. Handzaam model, prachtig scherm, duidelijke kleuren. Snel. Camera maakt prachtige foto's. Batterijduur is grote vooruitgang tov vorige toestel. Twee dagen met batterij lukt makkelijk. Zeer tevreden. Aanrader.

Pluspunten

• Batterij, scherm
  • formaat, camera

Minpunten

• Geen tot nu toe

ben 10-10-2018

sony x2s compact fantastisch

ik heb altijd al een sony gehad maar dit slaat voor mij echt alles ,
Goede formaat (zeer handig) en krachtige processor prima alles up to date en fantastische mogelijkheden van camera instellingen en muziek af te spelen .
Ik heb hem nu 10 dagen en elke dag is een ondekkingsreis wat ik nu weer ga ontdekken .

TheFev 10-10-2018

Groots in zijn Compactheid

Smartphones worden groter en groter. Een trend die ik persoonlijk verschrikkelijk vind. Sony is voor mij de enige gebleken die een smartphone weet te maken helemaal 2018, voorzien van alles wat nodig is en van een kwaliteit die voorzich spreekt en dit weet te verpakken in een formaat dat je een telefoon met één hand kan bedienen, zoals het bedoeld is.

Pluspunten

• Formaat
  • Accuduur
  • Camera
  • Val-bestendigheid

Nicole 01-10-2018

Een aanrader als je een compact high-end toestel wilt

Al jaren een trouwe Sony Xperia gebruiker, na een uitstapje naar een ander merk (warme ik het een week heb volgehouden) op hangende pootjes terug naar een toestel van Sony, in dit geval de XZ2 compact. Mijn vorige XZ2 compact is met regelmaat gevallen, zonder gebruik van hoesje of screenprotector. Dit toestel had elke val er nog nagenoeg zonder schade vanaf gebracht, enkel wat stootplekjes op de randen van het toestel. De laatste val na die vele malen, is 'm toch fataal geworden. Mede door het handzame formaat en (bijna) onverwoestbaarheid van dit toestel weer voor hetzelfde toestel gekozen. Het toestel is wat aan de dikke en zware kant als je het vergelijkt met andere toestellen, maar heel storend vind ik dit niet. Het toestel ligt lekker in de hand en is prima met 1 hand te bedienen. Zonder hoesje is het toestel wel wat glad en dat icm de bolle achterkant maakt dat het toch we snel ergens vanaf glijdt. Voor mijn nieuwe toestel heb ik dan ook maar gelijk een Sony style cover touch aangeschaft die overigens ook prima bevalt. Toestel heeft high-end specificaties en alles gaat daarom erg vlot en soepel. Scherm is prima af te lezen in alle omstandigheden en heeft een goede kleurweergave. De geluidskwaliteit en het volume van de stereospeakers is ook goed. Camera schiet goede plaatjes, maar Sony loopt wat dat betreft iets achter tov andere merken, waardoor de camera niet de uitblinker is van dit toestel. Dit toestel blinkt vooral uit door zijn 5 inch scherm in handzaam formaat, zijn high-end specificaties (weinig andere compacte toestellen hebben high-end specificaties) en een goede accuduur.

Pluspunten

• High-end specificaties
  • Handzaam formaat
  • Solide behuizing
  • Accuduur

Minpunten

• Dikte

I Eeken 01-10-2018

top prestaties, klein formaat

top prestaties, uit een relatief klein toestel,

super mooi scherm, vinger afdruk sensor op achterzijde werkt ook prima.

Pluspunten

• scherm
  • formaat

Tim 30-09-2018

Compact, lange batterijduur, super foto's

Ik hou niet zo van de grote telefoons. Terwijl mijn Xperia Z5 compact al JAREN meegaat zonder enige schade of problemen twijfelde ik niet om weer een Sony aan te schaffen.

Het voelt stevig in de hand, het frame is stevig. Alleen is de achterzijde plastic. (moest dit alu zijn, zoals vroeger de HD Desire HD, dan was het toestel wss te zwaar).

Performance is top: snel, waterdicht, acu gaat lang mee, stevig en hij past nog in je zak ook. Top toestel.

Pluspunten

• accu
  • stevig
  • waterdicht
  • camera

Minpunten

• plastic achterkant

Jasper 30-09-2018

Perfect maatje

Werkt zoals verwacht. Een snelle telefoon die alles doet wat je van een telefoon verwacht en allemaal in een handzaam formaat. Tegenwoordig zijn alle smartphones groot, waardoor ik deze niet goed meer kan vasthouden. Met deze telefoon heb je daar geen last van. Toen ik de telefoon net had, werkte de wifi thuis niet. De telefoon bleef switchen tussen verbinden en verifiëren. Na gebeld te hebben met onze provider kregen we een nieuwe router, en wifi werkt weer perfect.

Pluspunten

• Compact
  • Ligt lekker in de hand
  • snel
  • slow motion camera

Minpunten

• Redelijk prijzig
  • Wifi werkt niet elke router

Y-H 30-09-2018

XZ2 Compact: gebruikersreview, dingen die mij opvallen!

De XZ2 Compact. Ik heb deze telefoon gekocht omdat ik Android een fijn besturingssysteem vind, en ik tevens een compacte telefoon zocht. Daar voldoet de telefoon zeker aan. Het toestel is supersnel, loopt erg soepel, heeft heel mooi stereo geluid, en een goed beeldscherm. Bij veel recensies lees ik dat de kwaliteit van de camera in het donker te wensen overlaat, al vind ik dat heel erg meevallen (enkel bij inzoomen merk ik dat). Ik ben er dus erg over te spreken en raad dit toestel zeker aan, helemaal omdat de prijs i.c.m. een abonnement niet meer de hoofdprijs is. En ik kreeg Blackops 4 erbij:P.

Bij gebruik merk ik een aantal nadelen, die wellicht typisch van Sony zijn, of wellicht bij de update naar Android 9.0 verholpen zullen zijn:
- apps kunnen niet 'verborgen' worden, enkel uitgeschakeld. Sommige apps doe ik dus in een apart mapje zodat ik ze niet hoef te zien. Dit ondervond ik ook bij IOS.
- de oproeplijst vermeldt per oproep niet hoe laat de oproep plaatsvond, maar enkel hoelang geleden die oproep heeft plaatsgevonden (bijvoorbeeld: een uur geleden, 17 uur geleden), maar niet de exacte tijd. Voor zakelijk gebruik is de duidelijke tijdsaanduiding een gemis.
- De instellingenopties zijn vrij beperkt. Bij sommige toestellen zijn er duizenden instellingen waardoor je door de bomen het bos niet ziet. Bij de XZ2 Compact is het erg overzichtelijk, maar wel iets beperkter.
- Ik ondervond een keer dat bij video opnamen het geluid niet synchroon liep. Bij opnieuw opstarten was dat probleem verholpen.
- Het touchscreen knopje verwar ik nog weleens met de camera. Gebruikers ondervonden dat vooral bij de XZ2 en niet bij de Compact. Ik dus wel. Dit is natuurlijk een kwestie van wennen.

Pluspunten

• Erg snel en soepel
  • Mooi stereo geluid
  • Mooi display
  • Heerlijk Compact
  • Blackops 4

Minpunten

• Sony software is overzichtelijk, maar beperkter
  • Oproeplijst is niet handig
  • Apps kunnen niet verborgen worden

Gwen 31-07-2018

Super handzaam

Werkt goed, fijn scherm, goede camera. En lange accu duur. Ben er tevreden mee net als de voorganger

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijk in de hand
  • Goed geluid

Unibrein 30-07-2018

Leuke krachtpatser

Super blij mee, ten opzichte van m'n xperia x compact duidelijk een flink aantal verbeteringen zoals; snelle vingerafdruk herkenning, 64Gb, toppie camera, knopjes op betere/logischer plaatsen, veel beter geluid!

Pluspunten

• Zie beschrijving

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Herwin 23-07-2018

Goede telefoon zonder poespas

Mooie compacte telefoon. Normale grootte, lekker snel en goede batterij.
Camera is goed maar de zoom van ondermaatse kwaliteit.

Pluspunten

• design
  • batterij
  • standaard met Anrdoid 8
  • compact
  • hardware

Minpunten

• zoom camera
  • geen jackplug
  • niet draadloos opladen

Jurgen Ooms 11-07-2018

Compact "Vlaggenschip", maar niet probleemloos.

Ik bezit vele Sony apparaten. (ruime 3000 euro aan allerlei apparatuur)
waar onder de XZ2 compact is de laatste aanschaf op dit moment.
overgestapt van Xperia Z5 compact naar dit nieuwe "vlaggenschip".
nog nooit zoveel problemen ondervonden met Sony helaas.
1-in de eerste maand microfoon defect, mensen hoorde mij niet bij telefoon gesprekken
toestel is hiervoor open geweest voor reparatie (wat mij met waterdichtheids garantie niet ten goede lijkt te komen??)
2-toetsenbord/touchscreen reageert beduidend minder dan vorige toestellen en lijkt af en toe niet meer te reageren, app's herstarten verhelpt dit. scherm voelt niet "snel&snappy" aan en reactie vinger-aanraak is duidelijk veel minder als bij de Z5 (ook na softwareupdates en herstart/reset)
3-SD-kaart niet meer te lezen, na rep. weer verholpen
4-toestel geen ontvangst meer, en ligt nu weer bij reparateur...

Erg jammer dat ik nu een "maandag ochtend" smartphone van ruim 600 euro heb aangeschaft die diverse keren open is geweest voor reparatie. Ik had graag een ander toestel gehad aangezien de vele problemen hiermee.
Daarom geef ik dit toestel een 3
Mijn vertrouwen in sony is nog niet verdwenen, maar ben hierdoor gaan denken over andere merken in de toekomst. Ik hoop dat de Reparatie goed wordt uitgevoerd of product ruil wordt aangeboden. zodat ik in de toekomst zoals ik gewend ben van sony probleemloos mijn toestel kan gebruiken.

Pluspunten

• klein van formaat en goede camera
  • merkbaar snelle processor en werkgeheugen

Minpunten

• zwaar van gewicht
  • bolling aan achterzijde niet altijd makkelijk

Rogier1977 06-07-2018

Compact formaat groots in prestaties!

Ik heb dit toestel gekocht omdat ik een flagship toestel wilde hebben maar geen vlaggenschip in mijn broekzak. Dat vind ik het grootste nadeel van de huidige toestelen beeldschermen zo groot dat het lijkt alsof je met je tablet aan je oor rondloopt. Dit toestel is compact maar niet te klein en doet helemaal niets onder aan prestaties! Super snelle besturing, scherpe foto's en 4k video's. Ook gaming is top en het geluid is geweldig. Als je daarbij ook nog eens de de WH1000xm2 blue tooth headset van Sony hebt is de ervaring subliem en lijkt het alsof je in je eigen privé bioscoop zit! Ik ben super tevreden over dit toestel. De geld meer dan waard!

Pluspunten

• compact en snel
  • Scherpe foto's en video's

Minpunten

• geen!