Sony Xperia XA2 roze / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android O

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 208 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Ronald 30-05-2018

Strakke, snelle en stijlvolle telefoon

Als je op zoek bent naar een snelle compacte en stijlvolle telefoon in het middensegment is dit een prima telefoon. De telefoon is zeker voor zijn adviesprijs keurig afgewerkt en voorzien van vele features. Een mooie vingerafdrukscanner op de achterzijde, een 23MP camera aan de achterzijde en een 8mp wide lens camera aan de voorzijde.

Afwerking
De achterzijde van de telefoon is van hoogwaardig plastic, maar gezien ik altijd een hoesje heb zie ik dit niet als minpunt. De zijkanten en voorzijde van de telefoon zijn van metaal en glas en het geheel ziet er strak uit. Nu vind ik het 16:9 design altijd al strak ogen en je hebt bijna nooit zwarte randen bij filmpjes kijken.

Gebruik
De telefoon is wel wat dik en zwaar, maar door de gebogen achterzijde ligt die heel goed in je hand. De telefoon is lekker snel en heeft meer dan voldoende kracht voor regulier gebruik, WhatsApp, mail, browsen, YouTube, muziek, navigatie etc.

Hij kan ook prima multitasken zonder dat die nat wordt. De vingerafdrukscanner is handig in gebruik en via het bijbehorende hoesje van Sony heb je ook gelijk een autowake en sleep functie.
Oftewel voor iedereen die op zoek is naar een telefoon die je vooral gebruikt voor de in de vorige alinea genoemde applicaties. Kan ik deze telefoon zeker aanraden. Het scherm oogt iets te blauw, maar dat is eenvoudig aan te passen in de instellingen. De telefoon is voorzien van een 3300mAh accu dus dat is meer dan prima.

Pluspunten

• Voldoende vermogen
  • Lange batterijduur
  • Goed Scherm (na afstellen)
  • Android 8.0

Minpunten

• Even wennen aan dikte en gewicht

Desiree 23-05-2018

Scherp beeld, lekker snel, mooi ontwerp,

Heb altijd sony gehad en nooit geen problemen gehad. Ben er altijd blij mee geweest. Hij maakt geweldige foto's en ligt heerlijk in de hand

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Ligt lekker in de hand

Jan 19-03-2018

Zeer fijn toestel met mooi helder scherm en goede batterij

Heel fijn toestel met een fijne camera, goed en helder scherm en goede batterij, dit tezamen met nog veel andere pluspunten maakt van deze midrange een high end toestel, ik persoonlijk vind dit echt een aanrader.

Pluspunten

• Duidelijk en helder scherm
  • Batterij duur
  • Goede camera

Minpunten

• Kan zo niks bedenken

Esmee 06-09-2018

Fijn toestel: overzichtelijk, mooi scherm, geweldige camera

Ik ben overgestapt van een iPhone 6 naar dit toestel, de Xa2 . Ik moest even wennen aan de software, maar ik ben zeer tevreden. Fijn dat ik alles in kan stellen naar mijn wensen. Het scherm is goed, er is veel uit de camera te halen met de juiste instellingen en ook de video's zijn van zeer goede kwaliteit. Ook video's bekijken via bijvoorbeeld youtube is mooi op dit scherm. Ik verbaasde me over de goede geluidskwaliteit van het kleine boxje. Kortom: zeer blij met mijn aankoop!

Jos Dekker 20-07-2018

Groot helder scherm

Matige camera. Had meer van Sony verwacht. Zwaar toestel. Ligt goed in de hand. Afwerking prima. Vlot te bedienen. Laad snel op. Goede prijs verhouding.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Snelheid
  • Afwerking

Minpunten

• Camera
  • Gewicht

Kiim94 18-06-2018

Prima telefoon

Prima telefoon, hiervoor sony gehad en zeer tevreden daarom nu weer voor hetzelfde merk gekozen. Zit aan beide kanten een goede camera op, en de selfie camera met de grotetr hoek is ideaal. Ook de batterij gaat ruim een hele dag mee met intensief gebruik. Daarnaast ook een goede prijs kwaliteit verhouding!

Pluspunten

• Batterij
  • Camera
  • Snelheid
  • Scherm

Minpunten

• Aan de grote en zware kant

Coen 21-05-2018

Mooi design, mooi scherm en goede accuduur

Erg mooi toestel, ben gevallen voor de blauwe variant zodat je ook uniek bent.
De foto kwaliteit is erg goed wat voor mij erg belangrijk is en de accu gaat ook erg lang mee.
Al met al zeker een strak geprijsd toestel voor wat met de beste kan concurreren.

Pluspunten

• design
  • scherm
  • camera
  • accu
  • meegeleverde foto software

Minpunten

• geen snellader meegeleverd

Pvn 17-05-2018

Fijn scherm, super camera, goede accuduur.

Goede camera, fijne vormgeving, snel en sterke accu. Doordat scherm iets rond is wel lastig een shield te plakken. Een bumpercase is een goede oplossing

Anja Schurink-Vedder 27-03-2018

Groot scherm en reageerd goed

Nou ik ben nog aan het ontdekken erg wennen komt van een samsung Galaxy s4 af. Na 6 jaar trouwe dienst. Dus elke dag wat nieuws ontdekken en bevalt tot nu toe goed. Alleen overdracht van oud naar nieuw mobiel liep niet echt lekker.

Jan C. 24-09-2018

mooi toestel

Ik heb dit toestel nu een paar weken en ben er zeer mee in mijn schik. Geweldige camera, duidelijke display, veel mogelijkheden om het toestel persoonlijk in te stellen. Het was even wennen na mijn oude Nokia, maar ben heel tevreden met mijn aankoop.

Pluspunten

• camera
  • formaat

Minpunten

• nog geen

Robert 24-09-2018

Super fijn toestel

Fijne telefoon zeer makkelijk in gebruik.
Alles werk naar behoren,beter dan dat ik had verwacht.
Ook de snelheid is super

• Bediening
  • Ligt lekker in de hand
  • Stevig toestel
  • Echt super camera

Minpunten

• Nog niet tegen gekomen

Vladimirs 24-09-2018

good mobilche

Tevreden klant 24-09-2018

solide telefoon, voelt degelijk aan

Voor Sony gekozen omdat we er al 10 jaar ervaring mee hebben. De xperia is van degelijk materiaal en kan tegen een stootje. de prestaties zijn gelijk aan andere gerenommeerde toestellen, met als pluspunt dat de camera kwaliteit beter is als de concurrentie. Ik kan hem vergelijken met de i-phone 7 en de samsung s8 die wij thuis gebruiken, de Sony doet er niet voor onder.

Pluspunten

• overzichtelijke bediening
  • prijs/kwaliteit
  • voelt stevig aan

lisa seetz 23-09-2018

camera + scherm

ik heb voor deze telefoon gekozen omdat ik al 2 andere toestellen van de sony xperia lijn heb gehad en deze mij erg goed is bevallen. ik vind de camera zowel voor als achterkant erg fijn en maakt prachtige fotos van mooie kwaliteit. Het scherm is ook erg gebruiksvriendelijk en mijn volgende toestel zal zeer zeker ook weer van sony zijn!

Pluspunten

• camera
  • grote scherm

Coco 23-09-2018

Blauwe variant

Goede telefoon, makkelijk aan te wennen. (vorige was een HTC)
Hij is iets zwaarder dan mijn vorige maar na een dag merk je dit al niet meer.
Overzetten van gegevens ging heel makkelijk door middel van de Xperia transfer mobile app. Ook zijn sommige functies makkelijk te personaliseren met behulp van de Xperia Assist, welke gewoon in het Nederlands werkt.
De batterij is na een dag van redelijk gebruik nog 30-40% dus is goed voor mij en bij het opladen kijkt de telefoon naar je gebruikelijke laad tijd zoals bijvoorbeeld overnacht en laad de telefoon eerst tot 90% en pas tot 100% net voordat je hem meestal van de lader haalt, dit moet een positief effect hebben op de levensduur van de accu. Is ook uit te zetten. Mocht je veel meer doen met je telefoon dan gebruikelijk geeft hij ook een melding hiervan als je het volgende laad moment niet dreigt te halen.
Kortom fijne telefoon met veel handige functies! Een aanrader voor iedereen.

Het enige minpunt wat ik heb gevonden tot nu toe is het vinden van een passende screen protector, dit omdat het scherm vrijwel geheel een lichte kromming heeft, merk of zie je niets van tijdens gebruik tenzij je er een screen protector op wil plakken die vaak te smal zijn als het om folie gaat en te recht en te smal zijn als het gaat om een glazen.
Ik heb er nu 2 gevonden die geschikt lijken: de Glazen screen protectors van Roxfit en van Mobiparts.

Pluspunten

• Handige apps voor overzetten gegevens
  • Handige apps voor instellen persoonlijke voorkeur
  • Goede batterij duur
  • Goede Camera
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Moeilijk om passende screen protector te krijgen

sonyfan 21-09-2018

Prima toestel!

sinds 2005 ben ik een grote fan van Sony toestellen, XA2 een Prima toestel, makkelijke bediening, erg mooi !!! Super blij!

Donna 20-09-2018

Fijn toestel voor acceptabele prijs

Ik had al een Sony Xperia (Z3 Compact) die helaas problemen kreeg met het display. Vanwege de goede batterijduur van dit toestel, wederom gekozen voor Xperia. De XA2 was voor mij de beste keuze gezien de prijs-kwaliteitverhouding. Natuurlijk is het geen high-end toestel, maar voor iemand die weinig meer doet dan appen en nieuws checken is dit ideaal. De telefoon was wel iets groter dan verwacht, daar moet ik nog even aan wennen.

Pluspunten

• Luxe uitstraling
  • Lange accuduur

Minpunten

• Groot
  • Speaker wat blikkerig

N uit Eindhoven 19-09-2018

Overzichtelijk groot scherm

Een heel mooi duidelijk toestel met heel veel functies. Ben weer terug van een iPhone naar een xperia, dat zegt genoeg denk ik.

Pluspunten

• Duidelijk
  • Groot scherm

Roos 19-09-2018

Fijn bredere scherm en een langere accu duur

Ik ben altijd al een fan van Sony en ook nu hebben ze weer een fijn toestel met daaraan ook een fijn prijskaartje. Het scherm is nu bij dit toestel aan de zij randen fijn afgerond en ligt goed in de hand. De accu duur is ook een stuk beter. Ik doe er nu minimaal 2 dagen mee.

Rianne 19-09-2018

Groter dan verwacht maar zeer tevreden

Goede prijs/kwaliteit. Ik was opzoek naar een kleinere telefoon dus voor mij viel hij wat groter uit dan verwacht. Tevens lukt het mij niet goede schermprotectie te vinden die meer dan 5 dagen blijft zitten (nu aan mijn derde) maar verder overall zeer tevreden. Goede camera, helder beeld, betrouwbaar.

Pluspunten

• Helderheid scherm
  • Foto's

Minpunten

• Grootte
  • Geen schermprotectie te koop die blijft zitten