Sony Xperia XA2 roze / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 139 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Ronald 30-05-2018

Strakke, snelle en stijlvolle telefoon

Als je op zoek bent naar een snelle compacte en stijlvolle telefoon in het middensegment is dit een prima telefoon. De telefoon is zeker voor zijn adviesprijs keurig afgewerkt en voorzien van vele features. Een mooie vingerafdrukscanner op de achterzijde, een 23MP camera aan de achterzijde en een 8mp wide lens camera aan de voorzijde.

Afwerking
De achterzijde van de telefoon is van hoogwaardig plastic, maar gezien ik altijd een hoesje heb zie ik dit niet als minpunt. De zijkanten en voorzijde van de telefoon zijn van metaal en glas en het geheel ziet er strak uit. Nu vind ik het 16:9 design altijd al strak ogen en je hebt bijna nooit zwarte randen bij filmpjes kijken.

Gebruik
De telefoon is wel wat dik en zwaar, maar door de gebogen achterzijde ligt die heel goed in je hand. De telefoon is lekker snel en heeft meer dan voldoende kracht voor regulier gebruik, WhatsApp, mail, browsen, YouTube, muziek, navigatie etc.

Hij kan ook prima multitasken zonder dat die nat wordt. De vingerafdrukscanner is handig in gebruik en via het bijbehorende hoesje van Sony heb je ook gelijk een autowake en sleep functie.
Oftewel voor iedereen die op zoek is naar een telefoon die je vooral gebruikt voor de in de vorige alinea genoemde applicaties. Kan ik deze telefoon zeker aanraden. Het scherm oogt iets te blauw, maar dat is eenvoudig aan te passen in de instellingen. De telefoon is voorzien van een 3300mAh accu dus dat is meer dan prima.

Pluspunten

• Voldoende vermogen
  • Lange batterijduur
  • Goed Scherm (na afstellen)
  • Android 8.0

Minpunten

• Even wennen aan dikte en gewicht

Kiim94 18-06-2018

Prima telefoon

Prima telefoon, hiervoor sony gehad en zeer tevreden daarom nu weer voor hetzelfde merk gekozen. Zit aan beide kanten een goede camera op, en de selfie camera met de grotetr hoek is ideaal. Ook de batterij gaat ruim een hele dag mee met intensief gebruik. Daarnaast ook een goede prijs kwaliteit verhouding!

Pluspunten

• Batterij
  • Camera
  • Snelheid
  • Scherm

Minpunten

• Aan de grote en zware kant

Desiree 23-05-2018

Scherp beeld, lekker snel, mooi ontwerp,

Heb altijd sony gehad en nooit geen problemen gehad. Ben er altijd blij mee geweest. Hij maakt geweldige foto's en ligt heerlijk in de hand

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Ligt lekker in de hand

Coen 21-05-2018

Mooi design, mooi scherm en goede accuduur

Erg mooi toestel, ben gevallen voor de blauwe variant zodat je ook uniek bent.
De foto kwaliteit is erg goed wat voor mij erg belangrijk is en de accu gaat ook erg lang mee.
Al met al zeker een strak geprijsd toestel voor wat met de beste kan concurreren.

Pluspunten

• design
  • scherm
  • camera
  • accu
  • meegeleverde foto software

Minpunten

• geen snellader meegeleverd

Pvn 17-05-2018

Fijn scherm, super camera, goede accuduur.

Goede camera, fijne vormgeving, snel en sterke accu. Doordat scherm iets rond is wel lastig een shield te plakken. Een bumpercase is een goede oplossing

Anja Schurink-Vedder 27-03-2018

Groot scherm en reageerd goed

Nou ik ben nog aan het ontdekken erg wennen komt van een samsung Galaxy s4 af. Na 6 jaar trouwe dienst. Dus elke dag wat nieuws ontdekken en bevalt tot nu toe goed. Alleen overdracht van oud naar nieuw mobiel liep niet echt lekker.

Jan 19-03-2018

Zeer fijn toestel met mooi helder scherm en goede batterij

Heel fijn toestel met een fijne camera, goed en helder scherm en goede batterij, dit tezamen met nog veel andere pluspunten maakt van deze midrange een high end toestel, ik persoonlijk vind dit echt een aanrader.

Pluspunten

• Duidelijk en helder scherm
  • Batterij duur
  • Goede camera

Minpunten

• Kan zo niks bedenken

Sanna 23-06-2018

Goed maar niet perfect voor MIJ

Ik heb de blauwe Xperia Xa2 want die vind ik heel mooi. Die is goed voor het prijs maar iets dat mij niet bevalt is dat die best zwaar is.

Pluspunten

• Goede selfiecamrea
  • Leuk dat die een camera heeft voor groepen
  • Goed/hoog kwaliteit op het scherm
  • Je krijgt een goede telefoon voor het geld

Minpunten

• Zwaar
  • Foto's van frontcameras in spigelbild
  • Het batterij hou net 1 dag vol

P.Noevers 22-06-2018

Super mooi mobiel

Mooi toestel met een 2 goede camera's. Fijne software, werkt soepel. Goed geluid. Goede accu. Mooi met het hard Glass venster.

Pluspunten

• Mooi toestel
  • camera
  • accuduur
  • hard glass

Willem 20-06-2018

Om te beginnen vind ik de kromming aan de zijkanten van het scherm overbodig en onhandig. Het is een uiterst onzinnige hype die telefoonfabrikanten gebruiken om het scherm groter te maken, maar het levert mij uitsluitend irritaties op, zo reageert bijvoorbeeld het toetsenboord onder de kromming in combinatie met een screen protector minder goed. Verder heeft de telefoon erg veel functies. Het gebruik van al deze functies is niet altijd even overzichtelijk, zo splitste het scherm zich laatst op tussen meerdere gebruiksschermen, maar het is me nog niet gelukt om deze functie terug te vinden. Dit soort functionaliteiten zijn dus een tikje onoverzichtelijk, maar ik ben ook niet de handigste met technische snufjes. Afgezien van deze punten functioneert de telefoon uitstekend. De prijs/kwaliteit verhouding is erg goed, de telefoon doet afgezien van het geheugen niet onder voor telefoons de drie keer zo duur zijn. De werksnelheid van de telefoon is dik in orde en de camera maakt mooie foto's. Alle basale functies zijn in ieder geval prima in orde. Wat ook een hele vooruitgang is, is dat de standaard fabrieksapps die op de telefoon staan uit te schakelen zijn. Als ze op de volgende telefoon gewoon te verwijderen zijn ben ik helemaal tevreden.

Pluspunten

• snelheid
  • kwaliteit camera
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• Gekromde randen van het scherm

Ewout 19-06-2018

Mooi strak design met alles dat ik wil

Ik heb dit toestel uitgekozen/ gekocht bij het verlengen van mijn abonnement.
Ik had hiervoor een Sony Xperia Z2 waar ik ook zeer tevreden over was.
Ik heb deze echt jaren gebruikt en de degelijkheid en processnelheid is ten alle tijde goed gebleven. Nu met de XA2 heb ik weer een snelle telefoon met een super strak design. Qua gebruik vind ik de telefoon zeer gebruiksvriendelijk instellen en word je met diverse programma's en apps op weg geholpen.
Zelf kijk ik ook veel korte filmpjes e.d. op mijn telefoon en dit kijkt ook heel relaxed.

Pluspunten

• Super strak design
  • Makkelijke omgang van het toestel

Minpunten

• Weinig hoesjes of beschermglaasjes kunnen vinden

CT 18-06-2018

Waar voor je geld!

Gekocht omdat ik altijd tevreden ben geweest over mijn eerdere sony toestel.
Helder beeld, snel, groot scherm en goede camera zijn voor mij 't belangrijkst.
Prima toestel voor een prima prijs.

Pluspunten

• camera
  • schermgrootte
  • helder beeld
  • snelheid
  • prijs

Rogier 18-06-2018

Mooi afgewerkt en stevig toetstel.

Een toestel wat duidelijk in de hand aanwezig is. Groot scherm waar je prettig en gemakkelijk naar kan kijken.
Foto's en films zijn van verbluffende kwaliteit. Erg handzaam en haarscherp.
Geluid is uitstekend. Batterij gebruik gaat zeker twee keer langer mee dan de iPhone. Jarenlang gewerkt met ios de overgang ging erg eenvoudig. Links of rechtsom komt 't allemaal op hetzelfde neer.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Camera hoge kwaliteit
  • Batterij

Minpunten

• Redelijk zwaar toestel

Jan p. Landstra 17-06-2018

Duidelijke indeling, groot scherm, handige functies

Ik gebruik al jaren diverse Sony's. Deze is nog weer handiger en sneller dan mijn voorgaande toestellen. Goede duidelijke verstaanbaarheid van de telefoon ook via bleutooth verbinding met bijvoorbeeld mijn auto. Goede foto's. Snellere Apps. Ligt goed in de hand. Alleen weer een andere oplaad snoertje.

Esther 17-06-2018

Fijn in gebruik

Groot scherm
Bedien gemak door weinig knoppen.
Mooie telefoon die mooie foto's maakt
Geluid is ook goed en je kunt er ook nog mee bellen!!!

Pluspunten

• Scherm
  • Foto's

Esther 14-06-2018

Fijn in gebruik

Groot scherm
Bedien gemak door weinig knoppen.
Mooie telefoon die mooie foto's maakt
Geluid is ook goed en je kunt er ook nog mee bellen!!!

Pluspunten

• Scherm
  • Foto's

MRN 14-06-2018

Loopt vaak vast

Een paar weken terug deze telefoon gekocht en ik ben zwaar teleurgesteld. Ik heb altijd Sony gehad en altijd zeer tevreden, maar dat kan ik na deze (mis)koop helaas niet meer zeggen.
De telefoon is net nieuw maar loopt vaak vast: 1x dat de telefoon helemaal nergens meer op reageerde (ook niet uit te zetten) en 1x dat hij vanzelf opnieuw ging opstarten. Verder meerdere keren dat hij 'gewoon' even vastloopt, wat dus eigenlijk niet gewoon is voor een nieuwe telefoon..

De camera valt me tot nu toe ook tegen net als de batterij, deze gaat een stuk minder lang mee dan mijn vorige Sony van 3,5 jaar oud.

Waar ik normaalgesproken erg kan genieten van een nieuwe telefoon kan ik dat van deze niet zeggen, ik mis mijn oude.

Wel handig is dat het scherm verkleind kan worden zodat je met 1 hand kan typen. Ook het geluid vind ik vrij goed.

• Scherm verkleinen

Minpunten

• Loopt heel vaak vast
  • Camera en batterij valt tegen

Ria 13-06-2018

Zeker een goede accuduur

Had al eens een sony Ericss
on toen de xperia1 en de xperia a2 bevalt prima vandaar mijn keuze voor dit toestel ook vanwege de betrouwbaarhheid

Mike 11-06-2018

Goede accu en goede camera

Ik zocht een redelijk budget telefoon met een goede camera. Na veel vergelijken en afwegen toch de keus gemaakt voor de XA2.

De camera was mijn voornaamste reden deze is dan ook goed voor de prijs van het toestel. De accu gaat makkelijk een dag mee en de slimme software zorgt voor een optimale opgeladen accu.

De telefoon zelf werkt snel en weinig apps van derden. Klein beetje Sony erover gegoten rest is nagenoeg stock Android.
Beveiliging updates mochten wel iets sneller komen maar verder de meest recente Android.
Het geheugen loopt soms wel wat vol omdat de XA2 maar 3gb intern heeft de XA2 Ultra heeft wel 1gb meer maar daar is het scherm qua PPI een stuk lager.
Leuke van de front camera is dat hij een redelijke selfie kan trekken en de 120graden optie is een leuke gadget.

Enige nadeel is dat de achtercamera geen macro opnames kan maken, worden gewoon onscherp.

• Camera
  • Hardware

Minpunten

• Geen macro functie
  • 3gb geheugen

Jet 11-06-2018

Groot scherm

Al jaren Sony fan, deze werd aangeraden. Ik ben erg tevreden over het toestel. Lekker groot en ligt prettig in de hand. Camera is niets op aan te merken en hij is erg vlot.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Ligt prettig in de hand

Minpunten

• Vingerafdruk op de achterkant