Huawei Mate 10 Pro blauw / 128 GB - Reviews

Opslag
128 GB opslag
Besturingssysteem
Android

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 46 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Tim 30-11-2017

Samsung en Iphone kunnen inpakken

Na jarenlang te zijn uitgebuit door Iphone en matige ervaringen met te hebben gehad met Samsung vond ik het tijd om Huawei een kans te geven. Wat een geweldig toestel is dit, je koopt een toestel waar Pro bij staat en dat gevoel geven ze je ook. Ik kreeg mijn toestel sneller geleverd dan het hoesje en de screen protector maar wat blijkt? De screenprotector zit er vanuit de fabriek af op gemonteerd (perfect dus) en er zit ook een goed passende hoes bij. Net even dat beetje extra dus. Het toestel zelf is redelijk groot en dat is even wennen maar je hebt dan ook wel een groot scherm van ongekende kwaliteit. De vingerprintscanner werkt bizar goed in vergelijking met het gestuntel van de Iphone 6 series en zit ook op een prima plek. De voornaamste reden dat ik Huawei heb gekozen is de Leica camera en die stelt niet teleur. Veel functies en prachtige foto's! Het besturingssysteem werkt bijna vlekkeloos en zonder haperingen. Dat de homebutton is geïntegreerd in het scherm geeft bij 2 functies een probleem, 1 daarvan is dat je bij het "nieuws" je laatste bewerking niet aangedaan kan maken omdat je homebutton precies op de "maak ongedaan"-knop zit (dat zorgt ervoor dat ik een 9 geef en geen 10). Kwestie van software-update lijkt me en in principe geen storend probleem. Het toestel bevat enorm veel smartfuncties en leert gaande weg meer van jou als je dat tenminste toelaat. Ik was daar vroeger niet zo van maar was wel enorm benieuwt naar hoe dat in zijn werk gaat en het bevalt me prima. Telefoneren gaat goed en het geluid is prima en ook handsfree werkt uitstekend.

Ik was de tweede dag vergeten de telefoon op te laden en je kan er prima 2 dagen mee rondlopen (normaal gebruik) zonder dat de batterij leeg raakt.

conclusie: wil je geen samsung of iphone meer dan is Huawei een uitstekende keuze (een betere zelfs). Ik ondervond totaal geen problemen met de overgang van IOS naar Android. Je krijgt meer bang for your buck en een toestel dat klaar is voor de toekomst.

Pluspunten

• Snel
  • Intelligent
  • Prijs/kwaliteit
  • Scherm
  • Camera

Minpunten

• Homebutton

Zubbzirro 21-12-2017

groot scherm, goede kijkhoek, goede batterij, AI CHIP

ik heb hem net een paar weken, hiervoor de s6 edge plus en daarvoor de note 3.
ik ben van de note 3 (geweldig apparaat) over gegaan naar de s6EP en had er direct spijt van.
slechtste telefoon ooit.
2 jaar later moest ik natuurlijk een nieuwe halen en ben toen overgestapt naar de huawei mate 10 pro.
ik vind dat het toestel buiten gewoon goed reageert op alles wat ik doe, hier en daar een vast loper maar na een enkele updates is dat opgelost (vooral facebook heeft er last van)
continue updates en vooral goede hulp van huawei zelf.
je krijgt er een screenprotector al op geplaatst en een hoesje er gratis bij.
scherm is enorm goed, super fel (op max) en enorm veel kleuren.
ondanks dat de resolutie en de PPI minder dan mijn S6EP is vind ik de huawei er ver boven uit komen.
camera, subliem (heeft soms wel focus problemen) de monochrome is geweldig.
geluidskwaliteit zowel USB C als speakers, heerlijk. (voor een telefoon ofcourse)
UI van huawei, lekker basic. mini skin erop van huawei en werkt prima.
alle games, programmas enz die nu uitkomen werken heerlijk en zonder problemen.

Pluspunten

• scherm lekker fel
  • monochrome camera
  • scherp beeld
  • hoesjes bij je telefoon
  • goede service

Minpunten

• alleen USB C (dus geen audiojack)
  • geen wireless charging
  • slaat soms vast, maar is snel opgestart

Ahmed 20-12-2017

Wat heb ik je gemist

Mijn allereerste Huawei toestel was de Huawei Mate 7.

Ben zo koppig geweest om toch over te stappen naar de iPhone. Ik wou graag meerder systemen en meerdere telefoons. Binnen anderhalve jaar heb ik de iPhone 6, Samsung A5, Samsung S7 en de Sony Xperia XZ premium gehad. Alle vier ongeveer 4 maanden gehad, maar ze kwamen allemaal iets te kort, de batterij was niet krachtig genoeg om het mij een dag vol te houden. Terwijl de oudere Mate 7 dat wel redt.
Naast de batterij, zijn de mogelijkheden die het toestel je aanbiedt geweldig. Met je knokkel kloppen op het scherm en je hebt een screenshot gemaakt.
Het toestel heeft een grotere scherm dan de Iphone 8 plus, maar in een kleinere formaat.
Snel opladen is perfect. s Morgens je telefoon in de oplader gooien en als je gaat vertrekken, dan heb je genoeg batterij voor een hele dag.
De Huawei Mate 10 Pro is de perfecte mix tussen IOS & Android. Vandaar dat ik weer terug ben bij de Huawei.

Pluspunten

• Batterij
  • Camera
  • Mogelijkheden
  • EMUI
  • Snel opladen

Minpunten

• Geen 3.5mm jack

Rutger 12-12-2017

Legendarische accu met fenomenale power

Ben jij nou op zoek naar een telefoon die kracht heeft, maar waarmee je wel van 8 uur sochtends tot laat in de nacht geen oplader of powerbank bij nodig hebt? Dan stop je zoektocht, want dit is de telefoon van je leven! Ik heb mijn geliefde Huawei Mate 10 Pro(grijs) nu ruim twee weken, en het aantal keer dat ik mijn oplader erbij heb moeten pakken zit nog steeds onder de 10 keer! Waar de meeste smartphones stoppen na 8 uur werk, is dit toestel voor de mensen die nog even doorgaan. Ook al komt dat doorgaan dan wel omdat je op je telefoon blijft zitten, want hij ligt perfect in de hand, kan al je apps aan met een snelheid waar een ander jaloers op wordt. En het beste, zijn echte concurrentie heeft inmiddels een prijs van boven de 1000 euro, en dat is wel echt teveel vind je niet?

Ik game minimaal 3 uur per dag op mijn toestel, dus om nou te zeggen dat het door mij komt dat dit toestel zo lang door kan gaan denk het niet. Met een wat gereguleerder gebruik kom je makkelijk twee dagen door zonder opladen, dus vergeet je het de ene nacht? Geen probleem!
Wat ook fijn is, kom je er sochtends achter dat je nog even je telefoon moet opladen... Doe het snel, knal hem erin en voordat jij gedoucht, getandenpoetst en je cornflakes hebt weggewerkt staat de telefoon weer klaar voor een dag vol actie en avontuur.

Dan hebben we een ding nog niet besproken. De cameras, ja meervoud. 3 cameras die allemaal beter zijn dan wat je gemiddeld op je tijdlijn tegenkomt. De snelheid, de functies, de controle die je hebt over de camera. Van een snelle selfie tot een foto waar je echt goed de nadruk op wil leggen, het kan allemaal. En het display van je Huawei kan het ook nog eens allemaal perfect laten zien. Inzoomen, automatische herkenning van wat je fotografeert, sluitsnelheid, en de moving foto functies maken menig cameratje van 100 euro verleden tijd. Ga op vakantie met je huawei, en laat die camera lekker thuis vanaf nu(Je kan toch 2 dagen lang fotos maken zonder problemen.)

Ben je nu nog niet overtuigd? Dan wil je misschien gewoon geen telefoon, maar een desktop computer. En zelfs dat, met een kabeltje hang je hem aan je display en je werkt op een desktop computer.

Makkelijk op te starten voor de nieuwe android gebruiker, een grote hoeveelheid personaliseringsmogelijkheden(Beat that Apple), Epische batterij(Beat that samsung), perfecte fotos(Beat that sony), voor een prijs waar je geen concurrent voor haalt.

Pluspunten

• Epische batterij(2 dagen makkelijk)
  • Supersnel
  • Perfecte fotos
  • Pijlsnel internetten
  • Mega goede data handling

Minpunten

• USB-C heeft nog niet iedereen(?)

Dickie dick 14-02-2018

Lange accuduur , geweldige camera , super scherm.

Na 4 jaar intensief gebruik werd mijn vorige Samsung S5 toch wat minder , was wel in alles een heel goed toestelletje, maar deze mate 10 pro slaat toch alles , ben er zelfs na ruim 2 maanden in bezit nog steeds verbaast over , zijn heel veel instelmogelijkheden en daar moet je echt even goed de tijd voor nemen , zoals iedereen hier al schrijft over de lange accuduur klopt echt , je bent een knappe kerel als je hem in 1 dag leeg krijgt (word het heel laat s'nachts) , camera maakt prachtige foto's ( zelfs in de schemer met weinig licht) en alle gegevens , foto's en video's kan je heel gemakkelijk via een Huawei app van je oude toestel overzetten naar je nieuwe mobiel , had eerder geen hoge dunk van Chinese produkten , maar ben tot nu toe zeer tevreden over dit toestel !

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Geweldige camera
  • Veel instelmogelijkheden
  • Ligt prettig in de hand
  • In alles supersnel

Minpunten

• Tot nu toe geen enkele

Cheung 25-01-2018

Uitstekend alternatief voor iPhone/ Galaxy!!!

Deze toestel vervangt mijn oude iPhone 5s waarmee ik erg tevreden was. Maar na een lange tijd een iPhone te hebben gebruikt wil ik weer is nieuws proberen. Na lange tijd te hebben gezocht en research gedaan heb ik uiteindelijk de Huawei Mate 10 Pro gekocht.

Het Huawei is een waardevolle vervanger.
Het toestel is erg snel en zelf bij lange processor lastige activiteiten blijft het koud. In vergelijk, mijn oude iPhone 5s werd erg heet naar een bepaalde tijd.
Ook gaat de accu bij deze toestellen sneller leeg wat ik bij het Huawei niet kan zien.
Het is de eerste toestel in mijn bezit welke 2 dagen mee kan gaan terwijl alles aan staat (WiFi, 4G, Bluetooth) en het ook vaag gebruikt werd. Indrukwekkend!
Fingerprint werkt top en ook de camera is uitstekend.

Voor audio enthousiasts werd het ook lastig omdat de 3.5mm jack nu weg en alleen nog via adapter beschikbaar is. Wel een plus puntje is dat er een adapter bij is geleverd.

Wat ik wel erg waardeer zijn de standaard mee geleverde accessoires.
Het display zelf had al een scherm protector opgeplakt en er zit ook nog een transparant siliconen hoesje bij.
Bij andere toestellen moet je deze spullen extra bij kopen.

Alles in het kort Huawei is gewoon een top toestel wat mij betreft!!!

Pluspunten

• Batterij
  • DUAL sim
  • Grote scherm
  • Snel
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Geen SD slot
  • audio jack

Wesley 25-01-2018

Goede accuduur

Ik heb zowel de iPhone en Samsung gehad maar de kwaliteit en accuduur zijn top. Ben zeer tevreden over dit toestel. Zou het iedereen aanraden.

Pluspunten

• Accuduur

ronald de jong 15-01-2018

goede accu, goede fotos, snel en een mooi apparaat

Veel geheugen, en goede camera om vooral veel fotos te nemen van de kids. verder is hij waterdicht, vorige telefoon is in de wc gevallen. Een heel mooi en snel apparaat verder.

Pluspunten

• waterdicht
  • goede camera
  • snel
  • veel geheugen

Minpunten

• geen wireless charging
  • usb c, dus oude usb kabels zijn useless

Gerrits66 15-01-2018

Geweldige telefoon.

Ik heb deze telefoon gekozen door zijn grote accu, en de intelligent chipset. Ik heb hem nu 2 maanden en hij bevalt erg goed. Hij is snel, gaat lang mee en makkelijk in gebruik

Pluspunten

• Accu
  • Vingerscanner achterop
  • snelheid
  • camera

Minpunten

• geluid van speakers

Stoker 11-01-2018

Zeer goede accuduur, mooi en groot scherm, zeer snel

Goede telefoon, ik ben tevreden! Gebruik hem ook veel voor het werk om te navigeren, zon 100 adressen per dag. Ik spreek ze dan meestal in, dit werkt allemaal supersnel, deze telefoon laat je niet wachten! (mits goede internetverbinding)

De accu kan dan ook makkelijk een dag mee terwijl ik de hele dag navigeer, soms ook nog mobiele hotspot aan de hele dag, dan is de accu aan het eind van de middag wel leeg maar dit is logisch want dit neemt allemaal erg veel stroom. (scherm staat dan constant aan, gps is aan, mobiele internet is aan en mobiele hotspot is dan aan)
(Mobiele hotspot is je telefoon als wifi router laten functioneren zodat je met andere apparaten met de telefoon kunt verbinden en dan kunt internetten via de mobiele verbinding van de telefoon)

Bij normaal gebruik kun je met deze accu denk ik 3 dagen.
De telefoon is wel een beetje zwaar door de grote accu maar ik ondervind hier geen hinder van.

Verder vind ik persoonlijk het scherm, camera en geluid allemaal prima in orde. Ik ben dus zeer tevreden met deze telefoon!

Pluspunten

• Accuduur (4000mah accu!)
  • supersnel
  • mooi scherm
  • camera
  • supersnel laden 4,5 ampere!

Minpunten

• Geluidskwaliteit minder bij max. volume (schel)
  • beetje zwaar maar zelf geen hinder van

Chantal 10-01-2018

Droom telefoon

Ik heb zo ongeveer iedere dag wel te maken met mobiele telefoon's. Ik werk namelijk bij één van de grootste telecom bedrijven van Nederland. Uit mijn ervaring bleek al snel dat Huawei qua prijs kwaliteit net zo goed en soms zelfs beter uit de bus kwam dan Samsung, het merk wat ik voorafgaand had. Ik was opzoek naar een lekker groot scherm en veel opslag voor de vele foto's die ik maak. Dit toestel had alles wat ik zocht inclusief een werk geheugen van 6 GB. Wat mij ookwel beviel. En dat voor een toestel waarde van bijna 800 euro. Ik zeg heel goed gedaan Huawei ik kan op dit moment alleen maar positieve dingen benoemen en nu krijg ik binnenkort ook nog een leuk kadoo vanuit de Huawei promotie actie. Top gedaan ik ben helemaal overtuigd van dit mooie merk!

Pluspunten

• Veel opslagruimte
  • Snelle proseccor
  • Groot beeld
  • Strak design
  • Goede camera

Minpunten

• Toetsenbord typt zo nu en dan niet mee

Joost 09-01-2018

Krachtige telefoon

Ik had de Huawei Mate 10 Pro gepreorded en kon op deze manier gelijk bij publicatie gebruiken hierdoor heb ik de telefoon inmiddels goed kunnen testen.

Het is een erg snelle telefoon die met gemak meerdere apps tegelijk af kan spelen. Zelden tot nooit is er een hapering te zien bij games oid ondanks dat er tegelijkertijd ook andere apps aan het draaien zijn.

De accu is iets waar hij helemaal in uitblinkt. Bij regelmatig gebruik kan ik hem toch nog ruim anderhalve dag gebruiken. Hierdoor laat ik mijn telefoon ook nooit met nachts op wat er gevaarlijk blijkt te zijn.

De camera schiet erg goede foto's, je moet echter wel even aan de instellingen wennen maar wanneer je dit onder de knie hebt zul je geweldige foto's kunnen maken.

Pluspunten

• Accuduur
  • Snel
  • Geweldig design

Minpunten

• Lastige camerainstellingen

David Bakker 09-01-2018

10 X

De keuze iPhone X of Huawei Mate 10 pro was voor mij snel gemaakt, na beiden uit te hebben geprobeerd kan ik met zekerheid concluderen 10 X. Na een super lange leveringstijd (met 3 vertragingen) was ik helemaal gehyped voor mijn nieuwe telefoon, nu hopen dat hij opleeft naar de hype. Waar ik van een oude OnePlus One kwam was dit een ware upgrade, zeker het mooie HDR AMOLED scherm met de mooie zwarttinten en de realistische kleuren kwam mij direct tegemoet, helaas was de telefoon bijna leeg bij aankomst maar gelukkig was hij zo weer opgeladen en kon ik de mooie camera's uitproberen. Zelf waardeer ik de makkelijkheid van de pro-mode heel erg, nu hoef ik niet altijd een DSLR mee te nemen. Ik merkte wel dat op het begin de batterij relatief snel leeg ging, zeker voor de grote capaciteit die hij heeft. Dit is niet heel erg omdat hij ook zo weer is opgeladen.
Het bestellen van de Moleskine set kwam wel met z'n problemen, ik had de mooie Huawei doos aan de muur gehangen, maar ik moest per se hierin knippen om de set te kunnen bestellen, dat was echt zonde naar mijn mening.

Toch ben ik erg blij uiteindelijk met mijn keuze voor de Mate 10 Pro, in plaats van de iPhone X. Veel meer voor mijn geld en een geweldige camera. Zeker een aanrader, beste telefoon van 2017.

Pluspunten

• Mooi scherm (HDR)
  • Snelladen
  • Camera
  • Prijs:Kwaliteit verhouding

Minpunten

• Accuduur
  • Klantenservice over Moleskine Set (preorder extra)
  • Leveringstijd

Dennis 27-12-2017

Groot display

Fantastische telefoon.
Laadt snel op en heeft qua accuduur een goede stamina.
Grafisch vernuft.
Grote opslagcapaciteit.
Camera mogelijkheden zijn zeer uitgebreid en het toestel maakt mooie en scherpe foto's.
Kortom een echte aanrader!!

Pluspunten

• Groot en grafisch display
  • Uitgebreide camera functionaliteit
  • Grote opslagcapaciteit
  • Snel
  • Snellader

Sairo 27-12-2017

Fijn formaat, maar toch goed te hanteren.

De Huawei Mate 10 Pro is een buitengewoon toestel. Voor velen is Huawei nog een onbekend merk, maar dat neemt er niet van weg dat ze mee gaan met de huidige top van telefoontoestellen. Het formaat is ideaal voor een ieder die graag alles wilt zien. Het toestel is snel, heeft een fantastische camera en ondanks het grote scherm kom ik gerust de dag door met m'n batterij.

Pluspunten

• Scherm
  • Batterij
  • Camera
  • Snel

Minpunten

• Onbekend merk voor velen
  • Huawei hun eigen software
  • Geen 3,5 MM headphone jack

Mark675 22-12-2017

Mooi groot scherm,hele goede accu

Hele mooie phone die snel is.super accu met gemak 2 dagen mee gaat op zwaar gebruik.
Jammer van de skin maar nova of pixel launcher erop en lost dat probleem op.
De desktop mode is echt ideaal gewoon een volwaardige pc.
Camera maakt mooie scherpe foto's met veel details.

Pluspunten

• Accu
  • Scherm
  • Desktop mode
  • Camera
  • Snelheid / prijs kwaliteit

Minpunten

• Skin

Hennie 21-12-2017

Gewoon heerlijk

Het beste wat ik in jaren in handen gehad hebt.
Ik was fan van Samsung van dag 1 en wilde de nieuwe note kopen tot ik de Mate pro zag, ik ben heel tevreden over dit toestel, goed beeld en geluid, werkt erg soepel.

Minpunten

• geen apart volume regeling ring/meldingen toon

Redmer 20-12-2017

Top toestel voor een goede prijs!

Sinds november ben ik gelukkige eigenaar van dit toestel. Hiervoor een half jaar de Huawei P10 Plus met plezier gebruikt, maar na een aantal weken deze Mate 10 Pro te hebben gebruikt ben ik hier zelfs nog meer over te spreken. Als je op zoek bent naar een high-end smartphone dan is de Huawei Mate 10 Pro een goede keuze voor jou! Hieronder een paar hoogtepunten:

Processor:
Alles gaat vloeiend en soepeltjes. Apps laden vlot, games spelen, foto's maken en bewerken, allemaal geen probleem. Een leuke bijkomstigheid is dat er een speciale chip is zit voor kunstmatige intelligentie. Hiermee wordt de processor deels aangestuurd, zodat de apps die je het meeste gebruikt voorrang krijgen qua snelheid. Ook bespaart dit op je batterijverbruik.

Camera:
Net als voorgaande modellen heeft Huawei weer een dubbele Leica lens op de achterkant. Deze heeft met zijn f/1.6 diafragma een zeer goede lichtopbrengst. Dat betekend in de praktijk: mooie foto's met veel details, zelfs binnen en bij weinig licht. De kunstmatige intelligentie wordt gebruikt door de camera om je foto's te optimaliseren. Hierbij herkent de Mate 10 Pro of je bijvoorbeeld en huisdier, gezicht, bloem of maaltijd op de foto zet om de foto zo mooi mogelijk vast te leggen, geweldig! Je kunt bij dit toestel veel insellen in de camera app, maar het mooiste is dat je bij foto's de scherpte/diepte nog kun aanpassen later. Dit zorgt voor indrukwekkende foto's, die met een

Scherm:
Het 6 inch scherm van de Mate 10 pro maakt gebruik van AMOLED, waardoor er mooie felle en heldere kleuren te zien zijn op het scherm. Mocht je de kleuren wat teveel verzadigd vinden dan kun je ook kiezen voor en optie met 'rustigere' kleuren. Zoals tegenwoordig helemaal hip is, heeft dit toestel nauwelijks randen rondom het scherm; alleen aan de onder- en bovenkant is een subtiele rand.

Samengevat heb ik aan de Mate 10 pro een toestel met geweldige camera, lange accuduur en een mooi scherm.

Pluspunten

• Zeer goede accu; gemiddeld 2 dagen
  • Camera met veel opties
  • 128GB interne opslag
  • Gunstige prijs
  • Voelt fijn in de hand

Minpunten

• Geen headset aansluiting, maar adapter bijgeleverd
  • Geen SD-kaart mogelijk

Skylap 19-12-2017

Groots in alles

Heel af en toe koop ik een nieuwe telefoon. Ik ben nu dus in een nieuwe eeuw gestapt :). De Mate 10 pro is echt een krachtpatser qua techniek maar ook qua robuustheid. Voorheen altijd Samsungs gehad maar na bijna een maand nog geen dag spijt. Bij de snelle levering via Cool Blue al gelijk een goede displaybescherming en plastic hoesje meegeleverd gekregen wat ik nog wel ga vervangen door een leren cover want het blijft natuurlijk wel een duur speeltje. Op alle voordelen slechts een paar minpuntjes zoals een audiokabel adapter naar mini-jack en geen extern geheugenkaartje (ivm meenemen van telefoonboek en foto's) maar ik ben blij dat ik een goede keuze heb gemaakt na jaren Samsung.

Pluspunten

• Accuduur is super & laadt supersnel
  • Scherm groote 6" en 2K scherp beeld
  • Goed bestand tegen water en stof
  • 128Gb geheugen & dual SIM
  • Solide USB kabel

Minpunten

• audio adapter kabeltje USB naar jack
  • SIM vervangen werkt met klein pennetje.

Vildan 19-12-2017

Goede en snelle toestel

Na enig zoekwerk naar goed GSM waar ik aantal jaren mee kan, is mijn keuze op Huawei Mate 10 pro geworden en tot nu toe zeer tevreden na maand gebruik. Het is snel, goed en scherpe display, voldoende opslag voor alles en niet te vergeten zeer goed camera waar je heel en heel mooie foto's kan maken.

Pluspunten

• Goede camera
  • Voldoende opslag ruimte
  • Zeer snelle processor