Huawei Mate 10 Lite 64 GB / blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Mate 10 Lite 64 GB / blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Sylvia 24-05-2018

Digibeet? Geen probleem!

Voor een dyslecticus en digibeet als ik, is de werking van deze telefoon duidelijk en overzichtelijk.

Jopie 11-04-2018

Lange accuduur. Lux uiterlijk

Mooi toestel met zeer snelle vingerscanner. Scherm is helder en groot. Persoonlijk vind ik hem wat te groot. Jammer dat de prijzen zo snel dalen. Geeft het gevoel dat je al snel teveel betaald hebt....

Pluspunten

• Snelle vingerscanner
  • Mooie foto’s
  • Veel werkgeheugen
  • Veel opslag

Minpunten

• Prijzen dalen snel

Henk 20-02-2018

perfecte telefoon

Dit is een perfecte telefoon in alle opzichten.
Fotograferen gaat hiermee erg goed ( ik ben geen persoon die goede foto's maakt met maar met deze wel ).
Verder is het een mooi model en ligt lekker in de hand.
Ik vind dat je voor de prijs een perfecte telefoon hebt die zeker niet onder doet voor de duurdere modellen.
Ik had al 4 gsm's van een ander merk versleten en zie ik wil geen ander merk deze bevalt mij prima...........maar ik ben van mijn beslissing terug gekomen .

Ik vind dit een aanrader en heb er veel plezier van.

Groetjes een tevreden Huawei mate 10 light gebruiker

Pluspunten

• Goede camera
  • scherp beelscherm

Micchele 18-02-2018

Grote fijne telefoon

Het eerste wat mij opviel aan de Huawei Mate 10 Lite is het formaat. Het is een telefoon die wat groter is dan gemiddeld. Zelf vind ik hem voor het bedienen met een hand iets onhandig. Misschien dat dit bij een mannenhand wat minder het geval is. Dit grote beeldscherm is voor de rest erg prettig voor het lezen van documenten en het kijken van films.
Het instellen van de Huawei Mate 10 Lite is gemakkelijk. Bij de eerste start wordt je door verschillende schermen geleid waarin je de telefoon al grotendeels naar smaak kan instellen. Na het opstartscherm is het een aanrader om even alle instellingen af te lopen met alle onderdelen die niet in het startscherm naar voren komen.
De telefoon heeft een overzichtelijke interface voor de beginnende gebruiker. Er veel mogelijkheden om aan te passen aan eigen smaak, zoals het aanpassen van melodieën (inclusief het downloaden ervan) en achtergronden.
De telefoon is standaard voorzien van meerdere beltonen, korte signalen en een aantal apps. Daarnaast zit er standaard ook een serie met achtergrondafbeeldingen op. Veel deze toegevoegde data kan je verwijderen als je dit niet op je telefoon wenst. Het verwijderen hiervan is erg simpel.
De telefoon is voorzien van een vingerscanner die vlot werkt en echt alleen op je eigen telefoon. Binnen een seconde na contact met de scanner krijg je al een signaal. Dit kan toegang zijn of weigering. Daarnaast werkt de vingerscanner met verschillende ingestelde vingers en vanuit verschillende hoeken (dus ook opzij en ondersteboven).
De batterijduur van deze telefoon is echt geweldig. Zelfs na een drukke gebruiksdag heeft de telefoon vaak toch meer dan 50% batterij over. Zodra je intensief gaat gamen gaat het sneller met de batterij, maar nog altijd een stuk beter dan menig andere telefoon.
Het opstarten van de apps gaat erg vlot. Vaak heb je binnen 1 seconde al het eerste scherm en kan je binnen 5 seconden al iets nuttigs doen met de app. Spellen laden iets langer, maar nog altijd binnen een aanzienlijke tijd. Elke app kan je op fullscreen laten draaien. Het risico hiermee is dat sommige apps hier niet voor gemaakt zijn en dus een randje weg kunnen laten vallen aan de boven of onderkant. Ik heb dit pas 1 keer meegemaakt. Het tegelijkertijd open hebben van apps kan zonder risico. Ik heb nog niet meegemaakt dat een app zich afsluit zodra je een andere app opent. Bij het gezamenlijk afsluiten van de apps zie je hoeveel ram er weer vrijkomt.
De camera’s aan de achterkant geven in de normale stand wat plattere foto’s om te zien. Erg jammer. Ik verwachtte toch meer met de dubbele camera en (aanblijvende) flitser. Zodra je de telefoon in de pro-foto stand zet worden de foto’s een stuk levendiger. Naast deze twee opties heeft de camera nog vele andere mooie camera en filmstanden. Elke stand heeft zijn eigen toegevoegde waarde.
Voor selfiefans is deze telefoon een echt musthave. Er zitten 2 camera's en een flitser aan de voorkant. Daarnaast zijn er verschillende standaard filters beschikbaar. Inclusief kattenoren of honden neusjes (en meer). Daarnaast kan je nog meer filters downloaden.
Het opslaan van foto’s is erg snel en gemakkelijk. Je kan zelfs een favorietenlijst samenstellen. Of een aparte map aanmaken met enkel vakantiefoto’s.
Voor de mensen die net als ik graag handsfree bellen is deze telefoon ook fijn. De boxen geven een prettig geluid voor een gesprek (en ook voor muziek). De persoon aan de andere kant kan jou ook zonder ruis verstaan.
Het enige nadeel is dat hij niet 5GHz-wifi compatible is. Deze komen dan ook nooit tevoorschijn in de lijst met wifi’s.
Kortom. Voor een telefoon in zijn prijsklasse is hij zeker zijn geld waard.

Pluspunten

• kan meerdere programmas open houden

Minpunten

• aan de grote kant
  • Camera valt wat aan op te merken

Naatje 18-02-2018

Huawei Mate 10 mooi design

Ik heb de telefoon nu al enige tijd en ben erg tevreden. Het is een mooie telefoon en makkelijk is gebruik. De batterij gaat ook lang mee. Wat ik ook erg fijn vindt is dat de telefoon niet warm wordt. Ik zou de telefoon zeker aanrijden. Het is een goede keuze kwa prijs-/ kwaliteitsverhouding

• geluid
  • kleur

Minpunten

• Fotokwaliteit in de avond

Chantal 17-02-2018

Veel telefoon, mooie foto's

Bij de telefoon wordt een oplader, beschermhoesje (bumpercase) en oortjes (tevens headset). Op de telefoon zelf zit al een scherm beschermfolie. Het apparaat is vrij plat en met een schermgrootte van 5.9’’ is deze telefoon groot te noemen. Ik heb vrij kleine handen, dus het is soms lastig om de telefoon met 1 hand te bedienen.

De telefoon oogt duur, het design is mooi. Het scherm neemt bijna de hele voorkant in en is scherp.
Op de achterkant zit een kleine uitstulping (die niet meer opvalt als het beschermhoesje om de telefoon zit), die ook gebruikt wordt voor het ontgrendelen van de telefoon middels vingerafdruk.

De Huawei heeft 4 camera’s; zowel de camera op de voor –en achterkant zijn met een dubbele lens uitgerust. Het is erg leuk foto's maken door alle opties die de camera's hebben (Bokeh; voorgrond scherp, achtergrond wazig, Slow motion etc).
De Huawei is handig in gebruik.Alleen wel jammer dat er geen secundair menu is. Om bij je apps te komen swipe je simpelweg naar rechts en daar staan ze. Dit draagt bij aan dat het menu er erg rommelig uitziet.
Een groot pluspunt is de batterij, die gaat langer dan verwacht mee!

Ik ben erg blij met de telefoon en beveel hem iedereen aan die van design, snelheid, functionaliteit en fantastische foto’s houdt

Pluspunten

• lange accuduur
  • grootte beeldscherm
  • fantastische camera+functies
  • vingerscan-ID

Minpunten

• geen snellader
  • grootte beeldscherm

Ribjuh 16-02-2018

Super telefoon met super camera.

Een geweldig mooie, degelijke telefoon. In het begin even moeten wennen aan de extreme hoeveelheid opties om foto's te maken met deze telefoon. Maar dit gaat steeds sneller en dan worden het ook echt mooie foto's. Doet niet onder voor een fatsoenlijke digitale camera of spiegelreflex camera.
Het enige min puntje vind ik het geluid dat is soms aan de zachte kant bij afspelen van muziek via Spotify bijvoorbeeld.
Tijdens telefoongesprekken heb je hier geen last van.
Al met al een super telefoon.

Pluspunten

• Camera
  • Scherm grote
  • Details
  • Besturing

Minpunten

• Af en toe wat zacht geluid

simmelnora 15-02-2018

GEWELDIG toestel

Erg fijn toestel.
Gebruiksvriendelijk
Fijne dubbele camera
Ik moest wel wennen aan het formaat.
Telefoon is wel snel
Accu gaat mooi lang mee

Pluspunten

• Dubbele camera
  • Fijn in gebruik
  • Snelle processor
  • Accuduur

Minpunten

• Afmeting

huawei 15-02-2018

fijne telefoon

Woensdag het pakketje opgehaald en mijn eerste indruk van de telefoon is erg goed. Hij is lekker groot, met een groot scherm. Heel fijn! Alleen wat lastiger mee te nemen in je broekzak. De batterij gaat erg lang mee. Ik heb hem nog helemaal niet aan de oplader gehad en ik heb nog steeds meer dan 50 batterij. De camera moet ik nog wat beter uitproberen. Heb hem op school even snel gebruikt om een foto van de aantekening op het bord te maken. Super! Alles is scherp te lezen. Zelfs vanuit achterin het lokaal. Dit lukte met mijn oude telefoon niet. De vingerafdruk scanner vind ik ook erg fijn en erg leuk. Werkt ook goed. Er staan ook al een hoop leuke apps op. Al heb ik nog niet alles kunnen bekijken. Heb de telefoon nu inmiddels wat langer en ik vind hem nog steeds super. Ik hoef de batterij nauwelijks op te laden en ik vind de vingerafdrukscanner erg handig. De camera is ook prima, al is die soms wat onscherp of bewogen. Fijne telefoon!

Pluspunten

• batterij gaat lang mee
  • vingerafdrukscanner

Robin 14-02-2018

Super tevreden Huawei Mate 10 Lite gebruiker

Sinds begin januari de Huawei Mate 10 Lite in gebruik. Ben zeer tevreden met deze supersnelle telefoon. Ik kwam van een kleinere Samsung af. De eerste dag wennen dat het toestel wat breder is (je moet wennen aan het goed vasthouden vanwege de breedte). Tevens even wennen aan de terug knop aan de linkerkant op het scherm. Na 1 of 2 dagen ben ik helemaal gewend en weet niet beter meer.
Het scherm is prachtig mooi scherp en het toestel is razend snel en makkelijk in gebruik. Veel instelmogelijkheden, ik hoef ze niet te gebruiken maar het kan allemaal wel (bijvoorbeeld beeldschermkleur aanpasbaar, vingerafdruk ontgrendeling.
In de camera functie zitten tal van extra mogelijkheden t.o.v. andere mobiele telefooncamera`s. De foto`s die genomen worden zien er prachtig uit en zijn echt heel scherp, ook bij wat minder licht zien de foto`s er nog erg goed uit. De accuduur is erg lang, kan een lange tijd bijvoorbeeld internetten/op youtube kijken zonder dat veel procenten van de accuduur af zijn.

Pluspunten

• Accuduur
  • Schermhelderheid
  • Schermgrootte
  • Snelheid

Minpunten

• Breedte (in het begin wennen met vasthouden)

Metsie 12-02-2018

Gewelsig toestel

Ik heb de HUAWEI al paar weken in bezit en ik ben er nog steeds erg tevreden over. Bij het uitpakken zag het al erg netjes uit qua verpakking. De telefoon zelf is erg mooi en ziet er strak uit. De spullen die bij geleverd waren als de screenprotector en het hoesje zijn ook een verrassing want dat had ik niet verwacht. Al moet ik wel toegeven dat het hoesje qua kwaliteit achterblijft op de telefoon zelf.

Ik ben overtuigd dat een telefoon zich tegenwoordig moet onderscheiden met hardware opties en design. Omdat de gemiddelde telefoon op Android werkt is er eigenlijk geen probleem qua overstap op software. Maar juist de hardware van de telefoon zorgt er zeker voor dat het zich onderscheidt.

Als eerste de toestel zelf. Het is een grote telefoon en dacht eerst dat het te groot was maar dat heeft te maken met wennen. Maar ik vind de grote nu erg fijn. Het ligt goed in de hand en heeft een super strak design. Daarbij zijn een aantal dingetjes totaal nieuw voor mij omdat mijn vorige mobiel al oud was en ik een aantal nieuwe opties al een tijd niet gehad heb. Maar ik ben erg enthousiast over de vingerafdruk-ID. Dit gewoon omdat er dan geen hardware knopjes kapot kunnen zodat het geen probleem wordt om je eigen telefoon binnen te komen. Ten tweede was ik op zoek naar een goede camera erop. Nou, dat is zeker een goede keus geweest om de HUAWEI aan te schaffen. De camera en ook de opties erop vind ik geweldig. De slomotion functie, bokeh effect, belichting achteraf. Dit zijn opties waar je uren zoet mee bent om een perfecte foto te verkrijgen.

Uiteindelijk na een paar weken het toestel in gebruik te hebben, wil ik gewoon niet anders meer.

Pluspunten

• Mooi toestel
  • Snelheid
  • Camera
  • Vingerafdruk-ID

Minpunten

• Geen snellader

PatrickA 07-02-2018

Zeer mooie telefoon met veel mogelijkheden.

Nu ik de Huawei enkele weken in bezit heb kan ik hier een goed oordeel over vellen. Toen ik de telefoon binnenkreeg was ik meteen enthousiast. Het doosje waarin de telefoon verpakt zit voelt stevig aan en ziet er strak uit. De boekjes en opladers en dergelijke zitten netjes ingepakt. Wat mij vooral positief verbaasde was het feit dat er al een screenprotector op zat en dat er een hoesje bijgeleverd was. Ik had deze zelf al gekocht om dit apparaat te beschermen maar dit bleek dus niet nodig te zijn. Verder was ik aangenaam verrast door de manier waarop deze telefoon te hanteren is en hoe deze eruit ziet. De vingerscanner zit op een prima plek en werkt goed en snel. Ook is het scherm van een hoogwaardige kwaliteit waardoor er, mede door de grootte, goed films op gekeken kan worden. Verder is de batterijduur een grote plus. Deze gaat langer mee dan verwacht! De processor zorgt ervoor dat de telefoon snel werkt, ook wanneer er meerdere apps open staan. Echter is het grootste pluspunt toch wel de camera. Zowel de voor als de achtercamera verbazen positief. De vele functies van de achtercamera doen aan alsof je een spiegelreflexcamera in handen hebt. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de telefoon vrij groot is en dat er veel onzin apps voorgeïnstalleerd staan. Deze zijn gelukkig wel makkelijk te verwijderen.

Pluspunten

• Snelle processor
  • Goede camera
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Vrij groot
  • Veel bloatware

ikkelin 04-02-2018

Fijn toestel

Een prima toestel voor een prima prijs.
De telefoon heeft een mooi, groot en helder scherm. De helderheid is goed aan te passen en je kan zelfs het blauw eruit filteren. Dit kan je zo instellen dat ie dat bijvoorbeeld s nachts automatisch doet. Erg fijn.
De telefoon heeft twee prima werkende camera's met vele camerafuncties om mooie foto's te maken.

Ik ben overgestapt van Samsung naar Huawei en t overzetten van alle gegevens en apps ging prima en vlot.
Qua bediening werkt het aardig t zelfde.

De vingerafdruk scanner werkt goed. Je kan snel op. Erg handig en fijn.

Bij het toestel zit al een bescherm folie op het scherm en er zit een doorzichtig hoesje bij voor de achterkant.

Kortom een prima toestel

Pluspunten

• Goede camera
  • Snelle ontgrendeling
  • Groot en helder scherm

Kim 01-02-2018

Zeker een mooi toestel

Allereerst een prachtig groot scherm. Bediening van het toestel is erg makkelijk. Menu is overzichtelijk dus ook als je een ander merk toestel gewend bent kom je er makkelijk uit. Heel erg veel functies bij de camera. Kortom: veel waar voor je geld!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Accu zit ingebouwd, kun je dus niet vervangen

Marieke Vernig 31-01-2018

Mooie telefoon met alles wat je nodig hebt.

Mijn eerste indruk is goed, het is een mooi toestel met alle opties die ik me kan bedenken. Het toestel heeft voor mij tot nu toe 2 min puntjes. De batterij is niet heel sterk, bij normaal gebruik houd hij het nauwelijks een dag vol. Het 2e minpunt is dat het scherm wat slecht reageert met koude vingers.

• Perfecte camera

Minpunten

• Matige accu
  • Scherm reageert slecht op koude vingers

prisje_1 31-01-2018

Fijne smartphone voor langdurig gebruik

Ik gebruik mijn telefoon dagelijks, voor simpele dingen als bellen, berichten verzenden/ontvangen en het opzoeken van informatie. Ik maak ook graag foto's van gebeurtenissen die ik vast wil leggen. Het is voor mij belangrijk als de camera op de smartphone ook kwalitatieve scherpe foto's maakt.

De Huawei Mate 10 lite is met Android een hele fijne telefoon in gebruik. Het is zelfs zonder gebruiksaanwijzing makkelijk te installeren en je bent er snel aan gewend.

De camera maakt over het algemeen hele goede foto's, maar af en toe moet je wat vaker een foto maken voordat je de juiste scherpte bijgesteld hebt. Als je geen professionele fotograaf bent, moet dit geen punt zijn om de telefoon niet aan te schaffen.

Als je alle pro's en con's tegen elkaar afweegt, is de Huawei Mate 10 lite zeker de investering waard en valt het onder het rijtje van de A-merk smartphones

Pluspunten

• snel opladen
  • groot scherm
  • uitstekende prijs-kwaliteit verhouding
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• camera stelt niet altijd scherp

Werner 30-01-2018

Vingerafdrukscanner ideaal

Ik ben een niet erg intensieve gebruiker maar wel één met fotografie als hobby. Ik heb meegedaan aan de test omdat ik juist op zoek was naar een nieuw toestel en men deze vooral ook voor fotografie aanbeveelde.
Heb het toestel nu een week of 3 in gebruik en ben erg tevreden, ik vind vooral het formaat van het scherm en de vingerafdrukscanner ideaal. Ik gebruik de scanner voor het snel openen van de telefoon maar ook vooral om bepaalde appjes extra te beveiligen.

Qua fotograferen ben ik best kritisch aangezien ik hiervoor een Samsung K zoom had en mijn dochter een Iphone 7+ heeft zijn we dus verwend.
Maar voor een toestel van dit bedrag vind ik dat hij het erg goed doet. Voorkeuze standen zijn er niet veel maar je kunt wel alles handmatig instellen en gedeeltelijk (bijv diafragma en dan doet hij de rest automatisch)
De portret stand heeft een bokeh mogenlijkheid en dat is een erg leuke feature. De hdr stand moest ik eerst even beter bekijken, het ziet er niet hdr uit maar als je op je scherm tikt op het lichtere gedeelte meet hij daar het licht. Vervolgend laat hij genoeg doortekening zien in het donkere gedeelte, het ziet er dan natuurgetrouw uit en hij heeft een behoorlijk dynamisch bereik (voor een telefoon dan toch)

Volgens mij is de telefoon best snel en heeft een flinke interne opslag die uitbreidbaar is met een extern kaartje. Ik speel echter geen spellen op het toestel dus over het werkgeheugen kan ik niet veel kwijt.

Conclusie: Ik ben er erg tevreden mee en vind hem de prijs wel waard

Pluspunten

• portretstand met bokeh
  • vingerafdrukscanner

Catootje33 28-01-2018

Wauwie, super toestel en wat een techniek, onvoorstelbaar!

Ben een kritische consument die eerst moet zien voordat ze gelooft. Altijd een Samsung gehad en nu voor het eerst een Huawei, maar is betaalbaarder en het geld echt waard. Vooral het grote scherm is een stuk prettiger lezen als je wat ouder wordt haha..

In eerste instantie las ik dat er geen NFC op zat. Maar dit is totaal geen probleem, het is ook zonder gelukt om mijn contacten en apps over te zetten. En zo handig ben ik niet met een smartphone.

De vingerafdruk-ID is echt een super functie. Vond het lastig om telkens weer de pincode in te moeten voeren om het scherm te ontgrendelen.

Ook het uiterlijk van deze telefoon, een chic uitstraling. En zoveel camera functies, nog lang niet allemaal geprobeerd. Dit jaar gaat dit toestel onze vakantiefoto's maken.

Mijn conclusie is dus dat dit een aanrader is, voor een gemiddelde gebruiker. Echt een super toestel. En wat een techniek tegenwoordig, onvoorstelbaar!

Pluspunten

• vingerafdruk-ID
  • makkelijk over te zetten van apps en contacten
  • bijzonder goede camera functie

Watermark 28-01-2018

Grote telefoon, stabiel voor een leuke prijs

De telefoon oogt robuust. Groot, maar hij ligt prettig in de hand. De helderheid van het scherm is goed, scherp beeld.
De camera maakt heldere foto's en je hebt best veel opties om de instellingen te veranderen voor nog mooiere foto's. Met de pro stand doet hij dat vooral zelf en ook zeer goed.
De video kwaliteit is goed en het geluid is helder.

De optie om alle apps onder elkaar te zetten werkt prettig, hierdoor kan je via het alfabet snel navigeren naar de app die je zoekt.

Een leuke gadget is de optie van wisselende foto's in het vergrendelscherm. Je kan hier eigen foto's toevoegen of kiezen voor de schitterende standaard foto's.

De agenda werkt simpel, het is jammer dat je afspraken geen kleur mee kan geven, zodat er in een drukke agenda orde ontstaat.

De telefoon geeft helaas niet alle meldingen weer zoals bv die van outlook en owa.

De batterij is goed, bij normaal gebruik (emails lezen, facebook en whatsapp) gaat deze met gemak twee dagen mee.
De optie optimaliseren is fijn, de telefoon wordt er sneller door en de batterij gaat er idd op vooruit.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Snel
  • Goeie batterij

Minpunten

• Geen snel lader
  • Oude micro usb

Elmira 28-01-2018

Groot toestel

Groot toestel voor mijn kleine handen.
Verder goed en makkelijk in gebruik.
Camera heeft veel opties, veel geheugen, batterij gaat redelijk lang mee

Pluspunten

• Kwaliteit camera
  • Mooi scherm

Minpunten

• Glad materiaal
  • Groot

lemb.disseldorp 27-01-2018

goede fotofunctie

Sinds ca. 2 weken test ik nu deze telefoon. Een verademing tov mijn vorige telefoon een Samsung S5 van ca, 3 jaar oud. De batterij gaat lang mee bij normaal gebruik en het laden gaat ook snel. De fotofunctie is geweldig. Alleen de avond en nachtelijke foto's zijn nog niet super, maar dit kan aan mij liggen dat ik de juiste functie nog niet heb gevonden. Het maken van selfies is ook super. De telefoon maakt er zeer mooie foto's van. Minpunt is wel dat er geen handleidingsboekje bij zit. Tevens is de geluidskwaliteit bij muziek luisteren niet super

Pluspunten

• fotofunctie

Minpunten

• geluidskwaliteit
  • ontbreken handleidingsboekje

grummel 27-01-2018

HUAWEI Mate10 Lite

de HUAWEI Mate10 Lite is een fijne telefoon, tijdens het uitpakken zag ik dat er een beschermhoesje bij zat en een beschermlaag op het glas, dit is zeker een pluspunt is je telefoon meteen beschermd tegen vallen

de telefoon zit fijn in je hand en een groot scherm, ideaal dat je met pincode en vingerscan .
hij is makkelijk in gebruik, alleen met de fotos ben ik nog aan het experimenteren, ik heb nog niet alles ontdekt.
de fotos wat je hebt gemaakt worden geselecteerd in de mappen dat iss ook fijn weet je ook waar je moet zoeken .

de telefoon is handig in gebruik, is ongeveer het zelfde als een samsung.goed geluid en beeld

Pluspunten

• groot scherm
  • vingerscherm
  • mooie fotos

Minpunten

• melding berichtjes irritant
  • puzzelen met maken van fotos

johanenpaula 26-01-2018

Mooie telefoon voor een scvhapelijke prijs

Het is een leuke mobiele telefoon en ligt lekker in je hand. Heeft een groot beeldscherm (5.9" IPS LCD). Het contrast had wat beter gekund en het scherm ziet er als geheel daardoor niet heel spetterend uit.
Met de 16MP camera met autofocus maak je scherpe foto's en kan je 1080p (Full HD) video opnames maken. De gemaakte foto's kun je leuk bewerken. Als leuke extra heeft de Mate 10 Lite een functie waarmee hij bij elke foto een kort filmpje kan opnemen, waarvan een deel afgespeeld wordt als je door je fotoalbum bladert. Dat maakt alles net wat levendiger en is wat ons betreft erg leuk.
Met de 64GB Opslag geheugen kan je er meer dan genoeg foto's en filmpjes op kwijt, maar heeft ook nog de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden met een microSD.

De batterij is in range met de grote van de telefoon (3340mAh) en gaat met normaal gebruik een volle dag mee. Ga je er mee gamen en filmpjes bekijken ja dan gaat ook deze batterij niet de hele dag mee!
Enige nadeel wat ik kan vinden is dat het toestel niet waterdicht is.

Pluspunten

• groot scherm
  • goede batterij

Minpunten

• niet waterdicht

sanderbbb 25-01-2018

Topper voor een midrange prijs!

Eenmaal de doos uitgepakt viel gelijk de hoeveelheid meegeleverde accessoires mij op. Naast de oordopjes is ook een hoesje en screencover (aangebracht) meegeleverd. Het hoeft niet, maar geeft wel aan dat Huawei meedenkt om het toestel zo netjes mogelijk te houden.

Het uiterlijk van de Huawei Mate 10 Lite lijkt op de telefoons in het topsegment. Er is gebruik gemaakt van goede materialen. Hij is wat aan de grote kant door het grote scherm, een kraakhelder display van 5.9 inch met een resolutie van 2160 x 1080 pixels, maar door de relatief smalle bezels is hij zo compact mogelijk gehouden.

De Huawei Mate 10 Lite heeft mij positief verrast op het gebied van snelheid. De Kirin 659 processor doet prima zijn werk en de 4gb ram geheugen is genoeg om alle software vloeiend te draaien, zelfs eenvoudigere spelletjes worden moeiteloos geladen. De 64 gb opslag is ruim voldoende. Dit ga ik voorlopig niet vol krijgen.

De accuduur van 3.340mAh is een zwak punt, ik had graag een iets grotere accu gezien. Nu al moet het toestel dagelijks aan de lader.

Wat ik als vereiste zie in een telefoon is een goede camera en die bevat de Huawei absoluut. Zowel aan de voor- als aan de achterzijde zijn twee camera’s aanwezig, in totaal vier camera’s om foto's mee te schieten. Hierdoor kun je effecten toepassen waarbij het object op de voorgrond scherp is te zien en de achtergrond geblurd. Deze gimmick wordt d.m.v. software toegepast en laat nog wel eens een steekje vallen. Zo waren de billen van een vrouw op de achtergrond onderdeel van de blonde lokken van mijn dochter. De kwaliteit van de 'normale' foto's en video's zijn zeer goed ook in selfiemodus. En de slomo functie is een erg leuke toevoeging. De camera's zijn zeer zeker een groot pluspunt van dit toestel.

Wat me tegen valt is het ontbreken van wifi 5GHz ondersteuning. Hieraan zie je toch wel dat er wat bezuinigd is.

De vingerafdrukscanner werkt heerlijk. Unlocken na het oppakken is nu een fluitje van een cent. En mocht iemand kwade bedoelingen hebben, dan zijn mijn bestanden enigszins veilig opgeslagen.

Het geluid uit de speakers is redelijk, geen uitblinker, maar dat had ik ook niet verwacht.

Aangezien het een Chinees toestel betreft had ik veel meer bloatware verwacht. Ok er staan diverse apps standaard in, maar je kunt ze zonder een centje pijn verwijderen.

Conclusie: deze Huawei Mate 10 Lite biedt veel bang for buck. Grote voordelen zijn de camera, het scherm en de vingerafdrukscanner. Een groot nadeel is vooral de matige accu.

• Scherm
  • Camera

Minpunten

• Accuduur

Captain Beefheart 25-01-2018

Super goed presterende budget telefoon.

Het overzetten van de data en apps van mijn oude telefoon naar deze ging erg soepel met de Huawei Phone Clone app. Toestel ligt heerlijk in de hand voor een 5.9 inch scherm en maakt prima foto's. Vingerafdruk werkt snel en nauwkeurig. Wel jammer dat erg niet gekozen is voor een USB C aansluiting en er geen gebruik gemaakt kan worden van 5ghz Wifi.

Pluspunten

• vingerafdruk werkt prima
  • snel
  • heeft een premium uitstraling
  • goede camera
  • makkelijk data overzetten met de Phone Clone app

Minpunten

• geen USB C
  • geen 5GHz wifi