Asus ZenFone 4 Selfie 64 GB / zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus ZenFone 4 Selfie 64 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Lex 18-01-2018

Prima toestel, jammer van de ghost touches

Ik heb dit toestel vorig jaar juni gekocht. Tot half januari dit jaar een prima telefoon. Ja, hij wordt soms best erg warm maar op zich, het functioneren en mogelijkheden zijn prima. Dual sim + een micro-sd slot is natuurlijk erg fijn.
Vanaf half januari is de telefoon zijn eigen leven gaan leiden.
In- en uitzoomen, apps starten en een gedeelte van het scherm dat niet meer reageert. Uit- en aanzetten helpt soms, maar lang niet altijd.
Een keer "echt" uitgezet, maar toen kon ik de [ ok ] knop niet activeren nadat ik de Pin-code had ingetoetst van de simkaart..
Heel erg jammer, want verder beviel het toestel prima. Accuduur is acceptabel, mooi duidelijk en groot scherm, maar dit is een afknapper.
Het toestel gaat nu retour ter reparatie, maar heb al op internet gevonden dat ook dat niet altijd de oplossing is..we zullen zien, maar erg jammer.
Inmiddels ook al een ander toestel (ander merk) aangeschaft, want zonder telefoon gaat echt niet meer in deze tijd. :-)

Pluspunten

• mooi groot scherm
  • Dual sim + micro-sd kaart
  • fijne functies
  • accuduur

Minpunten

• Ghost touches
  • daardoor onbruikbaar

Guillaume 06-01-2018

Geweldige selfies

Waar de telefoon voor gemaakt is, zijn natuurlijk de selfies. En de selfies zijn ook echt geweldig. De groothoek camera is ideaal en de andere selfie camera maakt hele mooie foto's, beter dan elke telefoon ik ooit heb gehad. Daarnaast is de lange batterijduur geweldig. Het formaat scherm is ook top. Maar wat het beste is, is de prijs/kwaliteit verhouding. Wat minder is aan deze telefoon is de kwaliteit van de speaker en de kwaliteit van het scherm bij het kijken van films.

Pluspunten

• Selfie camera's (duh)
  • Accuduur
  • Prijs en prijs/kwaliteit
  • Formaat van scherm

Minpunten

• Kwaliteit scherm
  • Kwaliteit speaker

Tim Spork 31-12-2017

Mooi scherm, opvallend lange accuduur en mooi design

De ASUS ZenFone is een erg mooie telefoon, lekker plat en met opvallend heldere beeldkwaliteit. Iets minder handig is het enorme formaat van het toestel maar dat zal een kwestie zijn van wennen. Ook over de accuduur stond ik versteld, waar wel tegenover staat dat het enige tijd duurt voordat deze weer helemaal opgeladen is.

• Helder scherm
  • Lange accuduur
  • Goede camera's

Minpunten

• Formaat, een erg groot toestel

Ingrid 30-12-2017

Het perfecte toestel!

Ik ben via 't testpanel geselecteerd om deze geweldige telefoon te testen. Wauw, wat 'n toestel! Ik ben zeer tevreden en dit mooie, stijlvolle, gebruiksvriendelijke toestel is voor mij perfect!

Pluspunten

• 2 zeer goede front camera's met groothoeklens
  • lange accuduur
  • voor z'n grootte erg licht qua gewicht
  • mooi, helder en duidelijk scherm
  • zeer gebruiksvriendelijk

Jurriaan 29-12-2017

Fijn toestel

Het is een fijn toestel om mee te werken, vooral de dual sim functie wat ervoor zorgt dat je met 1 toestel zowel werk als privé bereikbaar bent zonder met meerdere toestellen rond te lopen. De camera's die er op zitten zijn echt geweldig. De dubbele voor camera maakt echt super foto( in het begin had ik niet zulke goede kwaliteit foto's verwacht)

Pluspunten

• Dubbele camera
  • Dubbele sim kaart
  • Scherp scherm
  • Super voor selfies

Minpunten

• Toestel is net iets te groot voor mijn hand

Tim 27-12-2017

Selfie telefoon

Het is een prima telefoon, zeer uitstekende software met voornamelijk de topkwaliteit van de meerdere camera's . Jammer dat je op sommige apps niet gebruik kan maken van alle verschillende camera's . Met alle 3 de camera's kun je haar scherpe foto's maken van zeer scherpe kwalitiet. Apps en software werkt vlekkeloos. Het geluid en het kwaliteit van het scherm zijn ook uitstekend en haarscherp. Er zitten verschillende leuke en nieuwe functies op waarmee je het gebruiksgemak van de telefoon optimaliseert, dit kan je op alle fronten activeren en waar uitzetten. Het enige wat ik verder aan te merken heb op de telefoon is dat hij eigenlijk niet een maatje te groot is voor in je broekzak.

Pluspunten

• kwaliteit van het scherm
  • gebruiksgemak
  • verschillende camera's
  • kwaliteit camera' s
  • software

Minpunten

• Groote van het toestel
  • niet alle camera' s kunnen in apps gebruikt worden

ElaineBos 27-12-2017

Groot scherm, mooi design, lange accuduur en goede camera.

Prijs kwaliteit staat goed in verhouding. Ik heb deze twee weken mogen testen en vind het een fijn toestel. Ik had hiervoor een iPhone dus het was even zoeken maar door de gebruiksvriendelijkheid voel het al snel vertrouwd. De foto’s zijn prachtig. Ik moet alleen nog even iets uitvinden om de gevoeligheid van slaapstand naar bellen te minimaliseren. (Heb per ongeluk al twee keer het alarmnummer gebeld) als ik dit kan mimimaliseren zal ik overstappen. Het heeft zulke mooie en leuke functie wat echt de moeite waard is om over te stappen

Pluspunten

• Camera’s voor en achter héél goed
  • Licht en mooi design
  • Kindermodus
  • Zenmotion
  • Selfie

Minpunten

• Uit slaapstand makkelijk bellen

Patrick P. 27-12-2017

Fijn toestel maar geen mooie selfies

De telefoon is prettig en makkelijk te bedienen en ligt fijn in de hand. Toestel nu 2 weken in gebruik. Er zijn veel mogelijkheden bij het maken van selfies en gewone foto's. Namelijk een gewone camera en een groothoek camera waarbij de foto breder wordt genomen zodat je met meer mensen op een selfie past. De telefoon biedt leuke functies bij het maken van foto's in de camera app. De app selfiemaster vind ik persoonlijk niet van toegevoegde waarde.

Persoonlijk had ik hoge verwachtingen van een 20 megapixel camera. ASUS legt hier ook juist de focus op. De kwaliteit vind ik persoonlijk niet goed. Bij daglicht zijn de foto's prima maar op het moment dat je wilt inzoomen is het beeld gelijk niet scherp en blokkerig. Ook bij daglicht is de foto snel bewogen door een langere sluitertijd. het is bijna niet te doen om een niet bewogen foto te maken. Bij schemer of donker is de foto ook vaag/onscherp en snel bewogen.
Een foto maken van een computerbeeldscherm werkt niet met de telefoon. Het toestel wil niet scherpstellen op de tekst.

Het toestel zelf werkt op Android prima. Echter heeft deze telefoon de 'terugknop' aan de linkerkant onderaan het toestel zitten. Terwijl normaliter deze rechts onderin zit. Dit is even wennen. Ook vind in de 'instelling' knop op het toetsenbord erg vervelend. Je krijgt dan snelle instellingen te zien. Hier klik je vaak per ongeluk op als je eigenlijk gebruik wilt maken van uitroeptekens e.d. Dit is echter Android eigen.

De telefoon is verder fijn in gebruik, heeft een groot scherm en een lange accuduur wat erg prettig is. Al met al twijfel ik of ik het product aan zou raden. Als je voor de fotokwaliteit gaat, zou ik het product niet aanraden. Als je voor een telefoon gaat in een lagere prijsklasse, zou ik het product wel aanraden. Maar nogmaals als u een toestel wilt met foto's van hoge kwaliteit, zou ik dit toestel niet aanraden.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Lange accuduur
  • Strak design
  • Licht in gewicht
  • Android als besturingssysteem

Minpunten

• Camera kwaliteit
  • Geen 4G+ ondersteuning

Dennis 27-12-2017

Goede telefoon

Mooie telefoon. Het voelt goed en degelijk aan. Hij is alleen net iets te groot voor in de broekzak.

Pluspunten

• Goede camera’s

Marjolein w 27-12-2017

Super toestel, veel voor weinig

Wat een toestel! De selfie camera is super, de software die erbij zit voor selfies is geweldig, je kan een 'schoonheids niveau' instellen, niveau 10 scheelt 5 jaar :). De batterij gaat super lang mee, het opladen daarin tegen duurt wat langer ik ben echt positief verrast en wil dit toestel aanschaffen.

Pluspunten

• Beeldscherm
  • 2 selfie camera's
  • Batterij duur

Minpunten

• Camera achter is iets minder

Desiree 27-12-2017

Super selfies

Mooi elegant toestel net groot beeldscherm. Het toestel is lekker licht en er zit veel opslagcapaciteit in. De speciale zelfie is functies maken het dat dít toestel zeer de moeite waard is. De normale foto's zijn minder van kwaliteit. Het toestel doet qua functies niet onder aan Samsung.

Pluspunten

• Selfies
  • Breedbeeld selfies

Minpunten

• Normale foto's