Samsung Galaxy S8 Roze goud / 16 GB - Reviews

Opslag
16 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Dimitry Rust 03-05-2017

Lekker lang scherm

Vanuit mijn vorige mobiel een Samsung Galaxy S4 is deze S8 een echte vooruitgang. Hij is slechts een centimeter langer en weegt ongeveer evenveel en is even breed en hoog. Wel een stuk meer schermoppervlak en zo'n edge-scherm ziet er mooi uit en is praktisch. Zelfs met de laagste schermresolutie van 1440 * 720 is het beeld prima en is het verbruik van de stroom minder.
De batterijduur is een stuk langer dan van de S4 ook al is de batterijgrootte niet veel groter.
De vingerafdrukscanner werkt wel, na soms een paar keer met mijn vinger proberen. Maar de gezichtherkenning en irisscanner is meer een gimmick dan dat het echt werkt. Die heb ik beide maar weer uitgezet.
Overzetten van de apps en instellingen en data ging heel soepel met Samsung Smartswitch.

Pluspunten

• 5,8" inch edge scherm
  • Soepele werking
  • Batterijduur
  • Buitenmaten relatief klein

Minpunten

• gezichtherkenning
  • irisscanner

Wouter 16-08-2017

Zeer slechte service bij schade

Pas op de afhandeling van schade door Samsung!
Ik had telefoon opgestuurd met een defecte aux/microfoon aansluiting. Ik heb daarbij expliciet aangegeven dat het daarom ging. Vervolgens krijg ik bericht terug dat er lichte schade aan het scherm is, dat als gebruiksschade wordt gezien. Dat wordt als excuus gebruikt om de garantie te laten vervallen op het totale toestel. Oftewel: schade wordt alleen gerepareerd als ik 350 euro neerleg, en als ik daar niet akkoord mee ga dan kan ik 60 euro betalen om mijn toestel ongerepareerd terug te krijgen want anders wordt het vernietigd.
Na contact met de klantenservice van Samsung claimen ze dat de garantie op alle onderdelen van het toestel vervalt zodra er een lichte cosmetische schade geconstateerd wordt aan een van de onderdelen en er niks anders op zit... dusss

Minpunten

• Betrouwbaarheid product
  • Service bij schade
  • Service bij klachten

van der Geest 27-06-2017

Samsung Galaxy S8 herstrart op willekeurige momenten.

Direct vanaf ingebruikname problemen met mijn nieuwe Samsung Galaxy S8. Het toestel herstart diverse keren per dag op willekeurige momenten. Tijdens het gebruik van verschillende apps en zelfs tijdens het voeren van telefoongesprekken loopt het toestel helemaal vast. Het scherm wordt dan zwart en het toestel herstart zichzelf.

Toestel nu terug gestuurd naar de leverancier en om een ander toestel gevraagd. Hopelijk ligt het aan dit enkele exemplaar. Alhoewel ik op diverse forums wereldwijd lees dat het probleem zich vaker voordoet.

Pluspunten

• Mooi scherm beslaat volledige toestel
  • Goede specificaties

Minpunten

• Toestel (dit exemplaar) functioneert niet goed.

van der Geest 11-07-2017

Goede reparatie service van Samsung

In eerste instantie starte mijn toestel om de haverklap opnieuw op. Dit euvel deed zich direct vanaf het begin voor. Omdat de leverancier het toestel niet wilden omruilen (dat kon alleen binnen 24 uur) het toestel bij Samsung aangemeld voor reparatie. Maandagavond aangemeld en de volgende ochtend werd het toestel reeds opgehaald door een koerier. Vrijdagochtend het toestel na reparatie via een koerier terug ontvangen. Samsung heeft het moederboard vervangen en daarmee is het probleem opgelost. Dus ondanks een valse start met het nieuwe toestel goed opgelost door Samsung.

Het toestel nu wederom een paar dagen in gebruik. Formaat is prima. Toestel is net zo groot als de Samsung Galaxy S7 edge alleen het scherm is nu langer en beslaat het hele toestel. De software is weer verbeterd ten opzichte van de S7. Irisscanner werkt niet goed en de vingerafdrukscanner zit op een onhandige plaats aan de achterkant.

Overzetten van een vorige Samsung naar de Galaxy S8 gaat heel makkelijk met Samsung Smart Switch. Alles instellingen, apps, passwords, contacten en zelfs je foto's worden over gezet.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Snelle processor
  • Eenvoudige bediening van toestel en apps
  • Batterij gaat erg lang mee, zeker twee volle dagen
  • Gezichtsherkenning is erg makkelijk

Minpunten

• Irisscanner functioneert niet goed
  • Vingerafdrukscanner op een onhandige plaats

Yannick 05-06-2017

Prachtig scherm en erg snel

Hele mooie telefoon met het beste scherm van alle smartphones op dit moment.
Duur, maar zeker wel het geld wel waard!

Pluspunten

• Scherm 2960 × 1440 pixels
  • Snelle processor
  • Goede camera
  • Iris scanner
  • Vingerscanner werkt wel goed met een hoesje.

Minpunten

• Vingerscanner aan achterkant

Steven 30-09-2017

Toptoestel

Ik heb de Samsung S8 nu een paar weken, tijd voor een review. In arctic zilver met afgeronde vormen en een strakke montage is het een mooi toestel met een premium uitstraling. Hiervoor had ik een LG G3. Die vond ik eigenlijk net wat te groot voor een broekzak (ik gebruik geen hoesjes). Daarom gekozen voor de iets smallere S8 in plaats van de S8+. Het lange scherm werkt prima voor het lezen van nieuwsartikelen en bv forums. Voor het kijken van video is het niet ideaal, maar dan heb ik betere alternatieven. De kwaliteit van het scherm en de snelheid van het toestel zijn veel geroemd. Prettig dat er gelijk 64 GB bij zit. Dit had voor mij ook 128 GB mogen zijn (ik download veel grote playlists op Spotify en op vakantie ook nog wel eens wat series). Maar een geheugenkaartje is er snel bijgeprikt. Ik gebruik het toestel zakelijk en zit daardoor vast aan een toegangscode. Waar ik erg blij mee ben is dat ik als alternatief nu de irisscanner heb. Deze werkt lekker snel, ook met bril, als je hem recht voor je gezicht houdt. De vingerafdrukscanner en gezichtsherkenning gebruik ik daarom niet.

Over Bixby heb ik gemengde gevoelens. Ik begrijp niet wat het toevoegt bij normaal gebruik, het geven van commando’s via stem stoort andere mensen en is niet sneller. Je moet ze bovendien allemaal maar uit je hoofd leren. Ik gebruik Bixby wel in de auto om het toestel handsfree te kunnen bedienen. Maar dan moet je wel erg hard spreken. De Bixby knop heb ik opnieuw geconfigureerd en start bij mij de zaklantaarn op. Ik vind de positie van de knoppen trouwens niet prettig. Ze zijn gemaakt zodat je ze allemaal direct kunt bedienen met één hand. Maar vaak moet je wat tegendruk geven en dan druk ik per ongeluk een tegenoverliggende knop in. Ook bij het uit mijn broekzak halen druk ik vaak per ongeluk knoppen in. Heel prettig vind ik de USB-C aansluiting. Ben ik eindelijk af van de kwetsbare en lastig te monteren micro USB. Over de batterijduur en het opladen heb ik trouwens geen klachten. Ik vind het wel jammer dat de batterij niet zelf te verwisselen is.

Het is een veilig gevoel dat het toestel waterdicht is. Ik gebruik hem ook als routeplanner op de fiets (fietsknooppunt werkt erg goed). In de Haicom fietshouder zit hij dan mooi stevig vast. Dezelfde houder gebruik ik ook in de auto waar ik een bevestigingspunt op het dashboard heb gemonteerd.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Snelheid
  • Gebruiksgemak
  • Goede oordopjes
  • Nauwelijks bloatware

Minpunten

• Belachelijk lage reviews voor dit toptoestel
  • Positie knoppen

Manon 26-07-2017

Prachtig toestel, maar minder goed dan verwacht

Ik heb de Samsung s8 inmiddels een maand of twee in bezit. Hiervoor had ik de Samsung S6 edge, wat een fantastisch toestel was. Ik heb altijd Samsung gehad en ben altijd zeer tevreden. Daarom was ik erg enthousiast met de mooi ogende Samsung s8 en heb ik hem direct aangeschaft toen mijn abonnement afliep.

Het scherm is ronduit fantastisch. Hele mooie resolutie, prachtige kleuren en er is veel moeite gedaan om het scherm zoveel mogelijk te benutten.

Daar ligt naar mijn mening ook de zwakke plek van dit toestel. Er is geen fysieke homeknop meer en ik heb ondervonden dat dit met tijden heel irritant is. Op mijn s6 edge zat de vingerafdrukscanner aan de voorkant. Deze is nu naar de achterkant, langs de camera. Je moet regelmatig je vinger opnieuw plaatsen, omdat die je vinger niet herkent.

De irisscanner en gezichtsherkenning heb ik welgeteld 1 dag gebruikt, maar gauw weer uitgezet. Zodra je in een ander soort licht zit, herkent die je niet. De vingerafdrukscanner gebruik ik wel, maar als ik even snel mijn scherm wil ontgrendelen, toets ik liever mijn pincode in, aangezien dat 10x sneller gaat. Jammer!!

De camera is daarentegen echt prachtig. Ik ben ermee op vakantie geweest en heb geweldige foto's en video's kunnen maken. De kleuren en details zijn super, maar 1 tip: ga niet inzoomen zowel op foto's als in video's. Dan gaat er veel kwaliteit verloren.

Het systeem is verder heel snel, duidelijk weer sneller dan mijn oude s6 edge. Het lijkt soms dat die vastloopt, maar dat is dan omdat ik per ongeluk met een stukje vinger op het scherm zit. Let hier dus op. Batterij gaat bij mij bij veelvuldig gebruik (bijv. op vakantie bij het maken van foto's, video's, luisteren naar muziek en checken van social media) een dag mee. Anders net geen twee dagen.

Zorg wel dat je een hoesje koopt. Bij mijn oude s6 edge heb ik nooit een hoesje gehad, maar ook bijna geen gebruikerssporen na 1.5 jaar. Na twee weken zaten er op mijn s8 al krasjes, zowel op de voorkant als de achterkant. Een hoesje is dus zeker een aanrader.

Zoals ik al aangaf in de titel: prachtig toestel, maar voor deze prijsklasse had ik er wel wat meer van verwacht...

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Snel systeem
  • Fotocamera

Minpunten

• Vingerafdrukscanner
  • Batterijduur
  • Bekrast snel
  • Prijsklasse

meroli 26-10-2017

Note: er zit wel een fysieke home knop op. Je kunt onderaan het scherm in het midden drukken.

Bert2004 27-10-2017

Beste scherm wat er is en goede accuduur uiteindelijk

Geweldig en snel toestel met betere accuduur dan de S6 wat tussentijds laden overbodig maakt. Ik doe er makkelijk een dag mee en heb dan nog dik over.
Verbruik 's nachts een 4% is netjes
Scherm is kleurrijk en scherp.
Alles werkt perfect en ik begrijp de kritieken dan ook niet.
Waardeloos vond ik in eerste instantie de vingerscanner op de achterkant, maar ik moet toegeven, dit werkt perfect. Minder vond ik ook de kromming van het glas waar bijna geen protector op past omdat het ding gaat wijken op den duur en het contact verliest met het scherm, in combinatie met een cover kan je dit helemaal schudden, dus geen protector voor mij en wel een case.

Pluspunten

• Langere accuduur
  • Mooi en kleurrijk scherm

Minpunten

• Laden gaat niet heel snel
  • Kromming van het glas, liever vlak.

Dt-tje 24-10-2017

Fijne telefoon, erg slechte batterijduur

Als trouwe Samsung gebruiker (al jaaaaren) ben ik nu ontevreden met de S8. Het gebruik en de telefoon zelf heb ik geen klachten over, alleen wordt mijn vreugde zwaar ondergesneeuwd door de korte tijd die de batterij mee gaat. Nog geen dag en dan moet ik de batterij alweer opladen. Soms zelfs na 9 uur.
Ik gebruik de telefoon echt niet veel en ik heb er geen muziek op staan.
Ik heb de telefoon nu een kleine week in gebruik en de eerste 2 keer de batterij helemaal leeg laten gaan, voordat ik m weer heb opgeladen. Hier kan de korte batterijduur dus ook niet door komen.
Al met al.. een domper (en ik moet er nog twee jaar mee doen). De volgende wordt waarschijnlijk toch een Apple

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Helder beeldscherm

Minpunten

• Batterijduur!!
  • Oude Samsung stekker past er niet op

Hai 31-08-2017

Groot scherm

Scherm is lekker groot maar toch is het toestel handig te gebruiken. Accu gaat een stuk langer mee ondanks de grootte van het scherm.

Pluspunten

• Makkelijk gegevens overzetten van s6 naar s8+
  • Goedkoopste voor splinter nieuw tst.
  • Eigenlijk alles

Minpunten

• Bixby knop op onlogische plaats