Caterpillar S41 32 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Caterpillar S41 32 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rene 19-06-2019

Onder de maat

Ok, de telefoon is erg stevig en de accu gaat drie dagen mee op een lading.
De camera maakt bij vol daglicht aardige foto's, maar is traag en bij wat donkerdere omstandigheden ronduit slecht. Niet van deze tijd. Dan het scherm. Scrollt niet smooth en daardoor vermoeiend aan de ogen. Vaak worden er vensters geopend terwijl je probeert te scrollen. Het is niet helemaal wat ik er van verwacht had, en zou 'm niet opnieuw kopen.

Pluspunten

• Accuduur
  • Stevigheid

Minpunten

• Slechte camera
  • Scherm reageert niet lekker

Kiswum 17-01-2018

Stevige en snelle smartphone

Review:
Deze stevige smartphone is niet alleen geschikt voor bouwvakkers, maar voor iedereen die zijn/haar telefoon weleens laat vallen. Voor mijn vrienden kan deze telefoon prima keuze zijn, hierdoor hoeven ze niet direct voor een high-end smartphone + stevige hoes te kiezen. De software is kaal en mede daardoor is de telefoon snel genoeg voor de massa. Veel standaard zaken zijn aanwezig zoals NFC, volledige 4G, Full-HD scherm en zelfs een 3,5mm hoofdtelefoon aansluiting.

De CAT S41 heeft echter een aantal nadelen en die beginnen bij de camera. De kwaliteit daarvan is minder goed dan je mag verwachten in deze prijsklasse. De focus van de camera is niet optimaal en de avond foto's zijn dat evenmin. De foto's die je overdag maakt zijn goed, maar zitten rond het niveau van €200,- smartphones. Het ontbreken van een vingerafdrukscanner en USB-C poort is jammer en ik vind dat je dit tegenwoordig in elke mid-range telefoon mag verwachten. De accu van 5000mAh zorgt ervoor dat je 2 dagen zonder problemen zal overleven, echter komt dit overeen met smartphones met een kleinere 3500/4000mAh accu. Ik verwacht dat er meer uitgehaald kon worden als er gebruik werd gemaakt van een zuinigere Qualcomm Snapdragon uit de 600 serie zoals de 626 of de oudere 650.

De stevige rubberen behuizing zorgt ervoor dat de telefoon tegen een flinke val kan. Dankzij de IP68 certificering kan de telefoon ook goed tegen stof en water. Enkele andere voordelen zijn de dual-sim kaart zodat je de telefoon voor het werk en privé kunt gebruiken. Als 32GB opslag niet voldoende is, dan kun je het upgraden met een Micro SD kaart.
De telefoon heeft een ingebouwde 5000mAh accu die dienst kan doen als powerbank. Met de meegeleverde USB-OTG kabel kun je andere apparaten tijdens een intensieve dag direct opladen.

De smartphone heeft plussen, maar ook duidelijke minnen. Voor €450,- verwacht ik meer dan een robuuste telefoon. De rest moet namelijk duidelijk beter zijn dan een hoog gepositioneerde budget-smartphone.

Ter info: Om een mening te kunnen vormen over deze smartphone, heb ik de telefoon 4-6 weken mogen lenen en is daarna teruggestuurd. Voor de review is hiervoor geen vergoeding, wederopdracht of overeenkomst ontvangen.

Pluspunten

• Stevige en robuuste smartphone.
  • Processor is snel genoeg voor de meeste games.
  • Erg fijn zo'n ingebouwde powerbank!
  • Accu gaat meerdere dagen mee
  • Dual-sim, SD-kaart ingang en goede kale Android

Minpunten

• De camera valt tegen voor een in deze prijsklasse
  • Geen vingerafdrukscanner
  • Geen ondersteuning voor het snellere AC
  • Ik had liever een USB-c aansluiting gezien.
  • Positie van de aan- /uitknop is te hoog