Sony Xperia XZ1 Compact 32 GB / white silver

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 117 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia XZ1 Compact 32 GB / white silver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Nanda 03-11-2018

Compact en compleet

Omdat mijn telefoon mee gaat op mijn trails en andere buitensporten, maar ook mijn camera is en mijn bereikbaarheidsdienst aan moet kunnen, wilde ik een niet al te grote telefoon die goed in mijn hand ligt, in elke zak past en tegen zweet en stof kan. Deze Sony kan dit allemaal. Ik ben erg tevreden.

Pluspunten

• Compact
  • Snel
  • Voldoende geheugen

T. Dülger 23-02-2018
  • Product gekregen

Soepele processor

De XZ1 compact is een groot toestet in klein formaat. Prima voor het ruwe outdoor werk, waterproof en steifig. Zeer tevreden. Top toestel! 👍

Pluspunten

• Compact
  • Waterproof

Minpunten

• Geen radio

Krista 19-02-2018

Hoekig uiterlijk, maar héle fijne werking

Ik heb gekozen voor de Sony Xperia XZ1 Compact, omdat ik op zoek was naar een kleine mobiel (die ik nog gewoon lekker in mijn broekzak kan stoppen) met een groot werkgeheugen. Deze sony kwam duidelijk als beste uit de test en ik ben heel blij met mijn aankoop. Naast het grote werkgeheugen, wat super fijn is, heb ik er nog een externe geheugenkaart bijgekregen van 32 GB. De mobiel gaat lang mee (accu) en er zijn veel leuke hoesjes voor te vinden (ook belangrijk voor mij). Daarbij is de camera heel mooi voor een mobiele telefoon.

Pluspunten

• Veel geheugen (werkgeheugen)
  • goede camera (mooie fotos)
  • Fijn systeem om mee te werken
  • Accu is goed (mobiel gaat lang mee)
  • Mooi geluid

Minpunten

• Niet de mooiste mobiel (hoekig) (belangrijk?..)

Daan 07-02-2018

Gewoon wederom fantastich!

Al jaren Sony gebruiker en blijft gewoon een top product! Goede camera en apparaat werkt prettig!!!!

Norry 22-01-2018

Goed accuduur

Fantastische telefoon ! Mooi scherm enorm snelle respons. Alleen de 3D maker is echt een flut functie helaas.
Als je een compacte telefoon zoekt met high end specs dan is dit de telefoon !

Pluspunten

• Accu
  • Camera
  • Scherm
  • Systeem/snel

Minpunten

• 3D maker

Kiswum 17-01-2018

Sony is terug met een kleine krachtpatser

Ik heb de nieuwe smartphone van mijn vrouw enkele weken mogen lenen om daarover een review te mogen schrijven.

Hier is mijn oordeel:
Sony is weer terug met een volwaardig compact model en wat mij betreft mogen meer bedrijven investeren in dit soort kleine krachtige smartphones die niet onderdoen voor de 5,5" smartphone giganten. Door de prima interne specificaties, hoef je niet bang te zijn dat de smartphone over 2 jaar een log en langzaam apparaat is geworden. Hij voldoet op de meeste punten aan hetgeen wat men (lees: techies/adviseurs) nu zoekt in een smartphone met een prijskaart boven de €500,-.

+ De meest recente processor.
+ Genoeg werkgeheugen om eenvoudige taken nog in het geheugen te kunnen houden.
+ Waterdicht design
+ 3,5mm aansluiting
+ De meest recente software met redelijk recente patches.
+ Een goede camera voor foto's overdag en in de avond.

Als je een kleine smartphone zou willen, dan is er geen enkele telefoon die beter is dan deze Sony. Dat wil niet zeggen dat hij perfect is. De camera is goed, maar kan nog beter worden als de software beter wordt geoptimaliseerd en als er alles uit de camera wordt gehaald om perfecte foto's te kunnen schieten (vooral portret foto's met een wazige achtergrond). De telefoon staat vol met "bloatware/onnodige" software die je niet kan verwijderen. Niet alleen apps van Google, maar ook uit de stal van Sony. Net als andere Sony smartphones, is deze Xperia XZ1 compact geen volwaardige opvolger van de voorganger(s). De vingerafdrukscanner mocht wel iets hoger zijn geplaatst en zijn de randen minder goed afgewerkt als bij de Xc. Als er gebruik gemaakt zou worden van een randloos ontwerp, dan past er waarschijnlijk een 4,8" Full-HD scherm (IGZO 120 hertz van het merk Sharp) in het toestel.

Deze smartphone is in een lastig hokje te plaatsen. Is het een unieke kleine smartphone zonder echte concurrenten en een hogere productieprijs dan standaard formaat smartphones of moet je hem vergelijken met smartphones die velen malen groter zijn, maar wel hetzelfde of meer kunnen bieden voor nagenoeg dezelfde prijs? Ik ga voor een combinatie van beiden, want voor een prijs van zo'n €520,- mag je veel verwachten, maar het hoeft niet te voldoen aan het plaatje van telefoons die ver boven deze prijs liggen.

De Sony Xperia XZ1 compact krijgt een ruime 8.

Pluspunten

• Uniek compact en prettig formaat.
  • Genoeg werkgeheugen en een krachtige processor.
  • Zeer goede prijs voor een high-end smartphone.
  • Standaard voorzien van Android 8.
  • Waterdicht, SD kaart ingang en een 3,5mm ingang

Minpunten

• Veel meegeleverde onnodige software (bloatware).
  • Scherpe randen door het hoekig design
  • Grote randen aan de zij-, onder- en bovenkant.
  • Kwaliteit van de camera kan beter
  • Geen optische beeldstabilisatie.

fllnetten 16-01-2018

Mooi helder scherm, compacte telefoon erg handzaam!!!

Ik heb gekozen voor de Xperia XZ1 Compact omdat ik een telefoon zocht van relatief klein formaat met de prestaties van een high end telefoon. Aangezien sony de enige is die nog telefoons maakt in dit segment wa sde keuze bep3erkt maar dat wil niet zeggen dat het een moetje was. Hiervoor heb ik andere compact modellen gehad van Sony en deze zijn altijd erg goed bevallen. Ook voor de XZ1 compact kan ik alleen maar zeggen dat de prestaties erg goed zijn en dat hij meer dan voldoet aan de eisen die ik aan mij telefoon stel (mooi geluid, goed helder beeld, snel opstarten van apps)

Pluspunten

• goed formaat
  • mooi beeld
  • helder geluid

M.F. 15-01-2018

Big suprise, small package

Ik was de afgelopen jaren op samsung. Mijn ervaring met hun is niet het best. Software probelemen, batterij problemen, etc. Sinds ik de Compact heb, Merk ik direkt het verschil.

Pluspunten

• lange accu duur
  • compact, makkelijk te transporteren.
  • scherm is groot genoeg
  • usb/c
  • makkelijk te gebruiken voor de android users

Minpunten

• geen

Else 08-01-2018

Mooi design, snelle telefoon, goede camera's

Compact, mooi design. Camera's werken goed, veel functies en maken erg scherpe foto's. De telefoon werkt heel snel en heeft diverse functies.

misterio 03-01-2018

super toestel na de z5 compact

na de z5 compact liep me contract af en de xz1 compact was net uit, super telefoon, lekker snel, camera is ook zeer goed, kan geen betere telefoon bedenken die neet zo goed is als deze grootte

Pluspunten

• snel
  • makkelijk
  • super vervanger voor de z5 compact

Ricardo 17-12-2017

Compact en snel

Na de zoveelste veel te grote smartphone was ik op zoek naar een kleiner toestel dat makkelijk in de broekzak past, dus kwam ik uit bij de Sony Xperia XZ1 Compact. In tegenstelling tot andere kleinere telefoons heeft de Xperia XZ1 Compact wél de hardware waar menig power-user mee uit de voeten kan. Net als zijn grotere broer, de XZ1, heeft de XZ1 Compact een 19 Megapixel camera aan de achterkant, een Snapdragon 835 processor en 4 GigaByte RAM. De schermresolutie is 720x1280, wat overigens scherp genoeg is voor een 4,6 inch scherm. De enige twee nadelen zijn dat de XZ1 Compact niet draadloos op te laden is en dat het toestel nogal prijzig is, maar daar zijn de specificaties ook naar.

Pluspunten

• Compact
  • Batterijduur
  • High-end specs

Minpunten

• Niet draadloos op te laden
  • Prijs

Silvie Konings 17-12-2017

Voor het eerst een Sony xperia!

Voor het eerst in mijn smartphone carrière heb ik geen IPhone. Waar ik in het begin nog sceptisch was, word ik met de dag enthousiaster. De accuduur is goed, het scherm haarscherp, goede compact telefoon en de telefoon werkt snel. Er zitten wel overbodige reclame app's op, nergens voor nodig.
Enkel over de camera heb ik nog een beetje reserve, ik moet elke keer de helderheid en kleur aanpassen voor ik fotografeer. Ik vind de basisinstellingen qua kleur e.d. dan ook niet optimaal, maar dit gezegd hebbende maakt de telefoon op maximale resolutie met de aanpassingen op kleur en helderheid goede kwaliteit foto's en video.

Een fijne telefoon voor een eerlijke prijs!

Pluspunten

• Scherm
  • Accuduur
  • Geluid
  • Grote van de telefoon

Minpunten

• Reclame apps
  • Instellingen camera

Giuseppe 05-12-2017

Kleinere smartphone met sublieme specificaties

Geweldige compacte smartphone waar ik heel fijn mee kan werken. Lekker snel, genoeg geheugen en uitbreidbaar met extra geheugen kaart. Goede camera waar je 4k mee kan opnemen en ook in slowmotion. Gaat lekker lang mee dankzij slim accu gebruik.

Pluspunten

• Accu
  • Formaat
  • Processor
  • Camera

Kevin 05-12-2017

Goed formaat en snel.

De Sony Xperia XZ1 Compact heb ik nu een ongeveer 2 maanden in bezit. En ben er vanaf de eerste dag erg tevreden mee.
Ondertussen heb ik er al heel wat apps op staan en toch gaat de accu makkelijk 2 dagen mee.
De snelheid van de telefoon is onveranderd snel voor apps, bellen en de camera.
De telefoon heeft ingebouwde stereo speakers die voor een telefoon ongekend goed klinken en een behoorlijk volume kunnen produceren.
Verder is alles wat de XZ1 Compact te bieden heeft gewoon goed tot uitstekend.

Het is misschien nog wel de enige smartphone met een handzame grootte in combinatie met zeer hoge specificaties. Daarbij is de telefoon ook nog eens vrij robuust gemaakt.

Hiervoor heb ik verschillende Samsungs gehad waaronder een Samsung Galaxy S4, deze vielen uiteindelijk op alle fronten tegen.
Daarbij is de Sony een regelrechte verademing! Tot op heden dan ook geen problemen of kuren gehad.

Pluspunten

• Snelheid
  • Stereo geluid
  • Robuust
  • Grootte

barcode123 27-11-2017

Compacte, high end telefoon met top scherm & accuduur

Een van de snelste, maar enige compacte, high end telefoon met een uitstekend scherm, goed geluid en een zeer goede accuduur die waterdicht is en out of the box draait op Oreo (Android 8.0).

Pluspunten

• Uitstekend scherm
  • In real life vaak sneller dan de competitie
  • Zeer goed accuduur
  • (Echt) Compact, kleiner dan een iPhone 7/8
  • Waterdicht

Minpunten

• 32GB is in 2017 aan de lage kant

Norry 21-11-2017

Goeie camera

Zeer mooie gebruiksvriendelijke telefoon, camera maakt hele mooie foto's en video's !
Scherm is prima en accu meer dan voldoende om de dag mee door te komen.
Verwacht alleen niet veel van 3D maker, dit werkt totaal niet, resultaat kan je niets mee

Pluspunten

• Camera
  • Accu
  • Scherm

Minpunten

• 3D maker

Angelo 19-11-2017

Snel, compact en waterdicht - de Sony Xperia XZ1 Compact

Altijd op zoek naar een telefoon die makkelijk in de broekzak past, waterdicht is en de nieuwste software kan draaien. Dit alles heeft de Sony Xperia XZ1 Compact in zich. Een complete telefoon, die op Android 8 draait en zonder een al te zware shell. Hierdoor is de telefoon snel en heeft het niet te veel toegevoegde app's die je toch niet gebruikt. Qua design is het niet vernieuwend; de telefoon is een echte rechthoek, waar andere telefoons afgeronde hoeken hebben, wat makkelijk is voor het in de broekzak laten glijden. Een hoesje doet al veel deugd bij de Sony, helaas is hier nog niet veel keuze in.
Waterdicht betekende bij Sony altijd van die vervelende klepjes, maar dat is verleden tijd. De USB-C poort is gewoon open, net als de hoofdtelefooningang. Hier heeft Sony duidelijk van de concurrent afgekeken. Mooi.
De camera is goed, aan beide zijden. De 3d feature is een leuk dingetje, maar nog niet echt waardevol. Hopelijk wordt deze nog geüpdate en komen hier nog leuke extra's bij. Geluidskwaliteit bij filmen is ok, zelfs bij concertopname.
Al met al een kleine waterdichte krachtpatser die de komende jaren mee kan gaan. Top!

Pluspunten

• snel, android 8
  • waterdicht, geen klepjes
  • compact, niet al te groot

Minpunten

• design, te hoekig
  • weinig hoesjes, etc. op de markt

Martijn 18-11-2017

Helemaal happy

Telefoon als pre order besteld en helemaal tevreden! Vingerscan werkt soepel en versimpeld het unlocken van de telefoon. Camera's zijn van top kwaliteit en bied leuke mogelijkheden zoals een 3D optie, Slowmotion filmen enzovoorts. Behuizing voelt goed aan, gewicht is ook goed. Over het algemeen is dit een prima toestel die voldoet aan de eisen bij dagelijks gebruik. De koptelefoon bij de Pre-Order actie maakte de keuze voor mij alleen maar makkelijker! Prima telefoon!

Pluspunten

• Camera
  • Formaat
  • Android 8.0
  • USB - C
  • Accuduur

Minpunten

• Behuizing is redelijk kras gevoelig

john 13-11-2017

Mooi formaat wat lekker in je broekzak past.

Mooi formaat wat lekker in je broekzak past. Heerlijk geluid via hoofdtelefoon. Makkelijke bediening, overzichtelijk, makkelijk in te stellen. Accu gaat lekker lang mee. Super camera waar je leuke dingen mee kan doen. Moet je er wel de snelle sd card in doen. Ik ben enthousiast.

Pluspunten

• geluid
  • camera
  • bedieningsgemak

Stijn 10-11-2017

Perfect formaat en goede accu

Eindelijk weer een high-end compacte telefoon. 1 die je met 1 hand kunt vasthouden en die in elke broekzak past. Heerlijke accuduur en prima software. Hopelijk blijven de softwareupdates nog lang komen.

Pluspunten

• telefoon formaat
  • accuduur
  • redelijk stock android

Minpunten

• puntige hoeken

Kirsten 09-11-2017

Handzaam toestel met hele goede accu

Ik heb 3 jaar geleden de Sony Xperia Z3 Compact gekocht en deze beviel zo goed dat ik de XZ1 Compact heb gekocht. De camera is heel scherp en reageert super bij bewegen. De front camera lijkt een fish-eye lens te hebben, dit vind ik jammer.
Batterij gaat bij normaal gebruik 1,5 dag mee. Verder reageert hij snel ook al heb ik meerdere applicaties open staan. Blij met mijn aankoop!

Pluspunten

• Klein scherm
  • Accuduur
  • High end specs

Minpunten

• Fish eye front camera

Gerard Berkhout 09-11-2017

Geweldige smartphone!

Ik had hiervoor een Sony Xperia Z3. Ben daar nog steeds erg tevreden over, maar wilde graag iets nieuws. De Xperia z1 compact is toch duidelijk weer een flinke slag beter. Heel handzaam model! Start snel op, applicaties openen zeer snel. Eens in de twee of drie dagen opladen. (kom daar maar eens om bij anderen!)
De slowmotion camera werkt geweldig, maar je moet wel leren er goed mee om te gaan. het juiste moment van activeren is heel belangrijk. De 3d functie heb ik een keer uitgeprobeerd, maar mijn model wilde niet stil blijven zitten, Eerst nog maar eens met een levenloos object proberen.
Al met al ben ik erg blij met de gemaakte keuze, want dat is tegenwoordig niet zo eenvoudig.

Pluspunten

• Erg goed smartphone
  • Lange accuduur, snel in de bediening.
  • Leuke en zinvolle features.
  • Camera met bijzondere opties.

Minpunten

• zou tot nu niet weten wat!

Rob 09-11-2017

Fijn formaat, prima prestaties

Zoals altijd bij Sony (dit is mijn derde) zijn geluidkwaliteit en camera super. Voor mij ook de reden om Sony te kiezen, bellen, appen, SMS-en kunnen alle telefoons.
Ligt goed in de hand, en past in een broekzak. Dat het scherm iets minder scherp is vind ik niet van belang, ik ga geen tv of films kijken op mijn telefoon. Batterij gaat lang mee, goed androidsysteem, vingerafdruk werkt perfect.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • camera

Israil 09-11-2017

Compact en krachtig!

Ik vind Sony Xperia Xz1 compact echt top toestel, hij Is klein en krachtig een past gemakkelijk in je broekzak. De compacte versie heeft 4GB RAM geheugen en 32GB voor opslag en heeft 4.6 inch scherm, met snapdragon 835 processor is hij snel en loopt niet vast wat ik van Samsung toestellen niet kan zeggen. Ik werk in de bouw dus dat Is handig als hij veilig in broekzak past dan zo grote toestel. Maar als je student bent of je werkt Is in kantoor dan kan je voor de grote broer kiezen voor Sony Xperia Xz1 5.2 inch of premium van maar liefst 5.5 inch scherm. Verder hebben ze 4GB Ram geheugen en 64 gb opslag.

Mijn ervaring Is dat Sony toestellen niet vastlopen

Pluspunten

• Snel
  • Compact past makkelijk in je hand
  • accu gaat langer mee
  • Slowmotion kamera
  • Spatwater en stof dicht

Minpunten

• Accu niet te vervangen

Rafal 08-11-2017

Nice and solid design

I am long time the costumer of sony. Mostly it does not disappoint almost this time too. I' have chosen sxz1 compact becouse of design and nice offers to it (headset).

Pluspunten

• Nice look
  • Good camera
  • Menu

Minpunten

• Slow loading
  • System breakdowns