Sony Xperia XZ1 Compact zwart / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 63 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Leon 05-10-2017 Product paar dagen in bezit

Kleine telefoon, maar snel en super accuduur

De XZ1 Compact is een snelle maar relatief kleine telefoon, zoals Sony ze vaker gemaakt heeft. Dit keer zonder glaze achterkant, wat ik kan waarderen, aangezien deze in een vorige Serie relatief snel kapot ging. In tegenstelling tot veel andere telefoons met deze specs heeft de telefoon nog wel relatief grote bezels, maar ze zijn verder ook niet overdreven groot.

De telefoon voelt stevig aan, het scherm is zeer helder en scherp en de camera is prima.
De knoppen aan de zijkant zijn wel even wennen. Ik druk vaak op de volume knop, ipv de aan/uitknop, maar hopelijk doe ik dit binnenkort goed. Wellicht dat ik daardoor al een paar keer meegemaakt heb dat de telefoon in mijn broekzak niet meer gelocked was. De vingerafdrukscanner werkt erg snel en zit fijn in de aan/uitknop.

instellingen en software kunnen nog wel wat verbeterd worden, zoals o.a. het verfijnd kunnen configureren van de notificatie led, het regelen van de tril functie en de notificatie-icoontjes waar pijltjes verschijnen als er data verkeer is. Ook crashen er processen als ik de telefoon in de auto heb en er een bluetooth verbinding wordt gemaakt met de carkit.

Echter na de eerste 2 dagen gebruik een fijn toestel.

Pluspunten

• snel
  • klein
  • accuduur
  • vingerafdrukscanner
  • geen glazen achterkant meer

Minpunten

• notificatieled mag vaker uit
  • data icoontjes zijn zenuwachtig

Erik 17-10-2017 Product paar weken in bezit

Handzame krachtpatser

Ik ben overgegaan naar de sony compact serie, omdat ik op zoek was naar een handzame, maar toch goede telefoon. Ik had hiervoor de 'Gewone' Xperia X Compact en was daar al erg tevreden over. Maar eigenlijk alles wat ik miste aan die telefoon (performance, waterdichtheid, afwerking) is met met de XZ1 compact opgelost.

Prima accuduur, vingerafdrukscanner is erg snel, goede en vooral snelle camera. Omdat ik juist op zoek was naar een wat kleinere goede telefoon is het formaat juist een pluspunt.

Pluspunten

• Formaat
  • Accuduur
  • Snelheid
  • Camera

Robert 17-10-2017 Product paar weken in bezit

Goede accuduur en lekker snel

De telefoon werkt vele malen sneller dan de xperia Z5 compact. Ook de vingerafdruk sensor werkt zoveel sneller. Zo snel dat ik vaak het vergrendelscherm mis als ik de tijd wil bekijken.

Rubia 16-10-2017 Product paar weken in bezit

Goede prestaties

De Xperia XZ1 Compact is een telefoon van top kwaliteit. Ik heb deze telefoon gekozen, nadat ik mijn oudere Sony Xperia Z5 Compact wilde vervangen. De enige reden waarom ik deze eigenlijk wilde vervangen was, omdat deze oververhit raakte bij lang gebruik of bij sommige applicaties. Gelukkig heeft XZ1 Compact daar totaal geen last van. Het word maar een klein beetje warm, zoals ik zou verwachten van de meeste telefoons. Ik heb het volop gebruikt door Pokemon Go te spelen en de telefoon is alsnog heel de dag meegegaan. De design is zoals je van Sony verwacht en het heeft een comfortabel formaat. Het enige nadeel dat ik tot nu toe op zou kunnen merken is dat de telefoon niet full HD is, maar eerlijk gezegd is dat geen must voor mij. Hij werkt vlot en presteert goed met meerdere applicaties tegerlijkertijd in gebruik. Zeker een aanrader voor mensen die een iets kleinere telefoon willen hebben, maar met flagship specs.

Pluspunten

• Word niet heet
  • Comfortabel en klein formaat
  • Lange batterijduur

Minpunten

• 720 resolutie

Erwin 16-10-2017 Product paar dagen in bezit

Fijn in de hand.

Dit toestel ligt zo fijn in de hand. l
Goed formaat, fijne ronding, doet wat die moet doen. Echt een mooi mobiel met niet te veel poespas. Camera werkt uitstekend, beeld kwaliteit is goed. Batterij is heerlijk lang.

Pluspunten

• Batterij
  • Houding in de hand
  • Snel

Minpunten

• Flits camera

M.B 16-10-2017 Product paar weken in bezit

Fijne telefoon met goede batterij en handig formaat

Niet iedereen wilt tegenwoordig een grote telefoon maar tegenwoordig zie je vaak dat de kleinere telefoons mindere specs hebben. Gelukkig is de XZ1 compact niet te groot en high-end. Het heeft een erg goede batterij waardoor ik hem maar eens in de 2 dagen hoef op te laden. Het Gorilla glas voelt er fijn aan en de afrondingen aan de randen van het scherm zijn fijn in gebruik. Het is wel jammer dat er geen fast charger bij wordt geleverd en dat je deze dus nog apart zou moeten kopen.

Pluspunten

• Compact formaat
  • Goede specs
  • Stevig frame
  • Fijn scherm

Minpunten

• Geen fast charger bij de telefoon

Jan van der Waal 15-10-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi formaat scherm, snelle processor.

Ik heb gekozen voor deze mobiel omdat er nog weinig telefoons zijn die zo snel, goed presteren en toch compact zijn. De camera is geweldig, met de superslowmotion en de 3d-maker. Ik heb aan 32 GB ook genoeg opslag, maar je kan alnog ook een sd-kaart gebruiken. Super telefoon dus, echt een aanrader!

Pluspunten

• Schermformaat
  • Camera
  • Opslagruimte
  • Snel

Minpunten

• Bugs in software

dirkmuis 13-10-2017 Product paar dagen in bezit

Degelijk en heerlijk compact

Tot nu toe zeer tevreden met een toestel wat functioneert als iedere high-end maar geen gevaarte is om in je broekzak te stoppen. Snelheid is perfect, scherm is perfect.
De vingerafdruk scanner is een stuk beter dan die van mijn xperia z5.

Pluspunten

• Formaat
  • Batterijduur
  • Vingerafdruk scanner
  • Nieuwe IOS

Minpunten

• Automatisch bepalen vd helderheid hapert

Yarq 12-10-2017 Product paar weken in bezit

klein formaat grote prestaties

keuze voor de Sony Xperia XZ1 compact was snel gemaakt: geen compromis op componenten/performance en toch een compacte telefoon. dit alles gecombineerd met de nieuwste versie van Android, helemaal top.

tot nu toe voldoet de telefoon aan mijn verwachtingen; design, gebruikte materialen, snelheid toestel, camera, geluid, etc. alles naar of zelfs boven verwachting. geen enkel minpuntje? nou vooruit, eentje dan: de accuduur valt bij intensief gebruik (geen games) tegen, ik had verwacht dat deze wel 2 dagen vol zou houden, maar aan het eind van de dag zit in normaliter op 35-40% en durf het niet aan om de volgende dag ongeladen te starten. wel slimme apps door sony geinstalleerd warmee je de accu kunt 'tunen' en optimaliseren om het maximale eruit te halen. Verder sowieso veel instelmogelijkheden en een fijne/minimale skin over de Android 8.0

Pluspunten

• formaat
  • performance
  • Sony skin
  • camera

Minpunten

• accuduur

Blij met Sony 12-10-2017 Product paar weken in bezit

Eindelijk weer een compact

Na een Z3 compact en een Z5 compact zat ik mijn mijn handen in het haar omdat er geen goede compact op de markt was. Ik wil geen groot scherm. Maar ik wil wel topprestaties. Eindelijk dus weer een compact van Sony. Beste feature: razendsnel en Android 8.

Pluspunten

• Snelheid
  • Compact

Minpunten

• Groter dan de vorige compact
  • Sony bloatware

PrinceLu 12-10-2017 Product paar weken in bezit

Compact in formaat, reuze in prestaties

Mobiele telefoons worden tegenwoordig steeds groter en lomper. Kennelijk is dat wat de consument wil. Gelukkig maakt Sony als eén van de weinige bedrijven nog compacte smartphones met de specificaties en functies die je van een vlaggenschipmodel mag verwachten.

De nieuwste toevoeging aan deze serie is de Xperia XZ1 Compact. In mijn ervaring is deze telefoon snel, mooi, beschikt ie over leuke functies als stereo-speakers, een vingerafdrukscanner, waterdichtheid, slo-mo video's en meer, en dat alles in een compact formaat met een zeer degelijke accuduur. Ik gebruik de telefoon voornamelijk om muziek te luisteren en filmpjes te kijken, en daarvoor is ie uitermate geschikt. De telefoon komt ook met de allernieuwste Androidversie, waar andere telefoons nog maanden zullen moeten wachten op een update.

Enkele nadelen wil ik ook even belichten. Zo is de telefoon alleen verkrijgbaar met 32GB intern geheugen. Dit is uitbreidbaar met een microSD-kaartje, maar apps kun je daar niet op installeren. Sommige gebruikers zullen daar wellicht niet genoeg aan hebben. Verder heeft de telefoon een scherm van slechts 720P. De meeste modellen op dit prijspunt beschikken over een hogere resolutie van 1080p, waardoor het beeld is. Voor het gekozen schermformaat van de XZ1 Compact vind ik 720P een goede keus. Het beeld is scherp, en de lagere resolutie bespaart energie waardoor je telefoon langer meegaat zonder opladen.

De Xperia XZ1 Compact kent eigenlijk geen directe concurrenten in dit specifieke genre binnen mobiele telefoons. Gelukkig betekent dat niet dat Sony lui is, maar blijven ze kwaliteit neerzetten. Neem zeker een kijkje naar de XZ1 Compact als je op zoek bent naar een wat kleiner model telefoon.

Pluspunten

• Compact vlaggenschipmodel smartphone
  • Stereo-speakers
  • Vingerafdrukscanner
  • Water- en stofvast
  • Nieuwste Android 8

Minpunten

• Alleen beschikbaar als 32GB model
  • 720P scherm

Jos 10-10-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtig design in een kleine verpakking

Dit is voor mij precies de telefoon die ik zocht. Klein, snel, goede batterijduur en een prachtig design. Ik kan de telefoon volledig met een hand bedienen, de user inteface is super reactief en ik hoef maar 1 keer in de 2 dagen op te laden.
De enige feature die mis is eigenlijk draadloos opladen. Een ander negatief punt dat apps zoals Facebook, Amazon shopping en AVG Protection niet echt verwijderd kunnen worden (alleen uitgeschakeld).
Over het algemeen zeer tevreden met mijn aankoop.

Pluspunten

• Waterdicht
  • Vingerafdrukscanner
  • Klein

Minpunten

• Bloatware
  • Mist draadloos opladen

Evelien 09-10-2017 Product paar dagen in bezit

Goede accuduur, alles is perfect!

Goede accuduur, ik kan er meer dan 24 uur mee doen!
Het formaat van dit toestel vind ik perfect! Niet te klein, en groot genoeg om met 1 hand alles te kunnen bedienen.
De kleuren komen in foto's iets levendiger uit dan hoe het in werkelijkheid is, mooi meegenomen! Handige korte sluitingstijd.

Er zitten geen klepjes aan het toestel, om bijv. op te laden, erg handig!

Het geluid van de sony klinkt niet schel zoals vele andere telefoons!

Qua snelheid merk je echt een verbetering vergeleken met andere telefoons.

Ik kies altijd voor Sony, en dat bevalt me altijd heel goed!

Pluspunten

• geen klepjes aan de zijkant
  • geen schel geluid
  • formaat is perfect
  • snelheid
  • goede accuduur

Bas 09-10-2017 Product paar dagen in bezit

Klein en fijn

Fijne kleine telefoon. Werkt goed, zou alleen dunner mogen en de randen onder en boven het scherm wat kleiner. Verder top!

Pluspunten

• Krachtig
  • Klein

Minpunten

• Wat dikker
  • Dikke rand onder en boven scherm

Guido 08-10-2017 Product paar weken in bezit

Topsnelheid!

Hoogste specs, snelheid, prestaties in een klein formaat. Vooral door de snapdragon 835 en het grote interne geheugen voelen alle andere telefoons als traag en ouderwets. En dat in lekker handzaam compact formaat!

Pluspunten

• snel
  • compact
  • lange batterijduur
  • goed geluid

Minpunten

• niet goedkoop

Laurens Verheul 07-10-2017 Product paar dagen in bezit

Ontzettend goede camera.

De nieuwe Sony experia XZ1compact is echt een aanrader. De camera is subliem, hij ligt lekker in de hand en al mijn contacten zijn nu nog makkelijker te bereiken.

Pluspunten

• 19MP camera
  • Lange batterijduur

Chrizz 07-10-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtig design en een nog mooiere camera ??

De Sony Xperia xz1 compact heeft een prachtig design en ligt lekker in de hand. De camera + camera opties zijn naast zijn design de grootste plus punten. De slowmotion camera optie is haarscherp en makkelijke toe te passen. Het beeldscherm laat de gemaakte opnames nog eens onwijsscherp tonen. Zelfs het geluid is veel beter dan voorgaande Xperia' s. Alles werkt soepel en erg snel! Tot nu toe de beste smartphone!! Ben erg benieuwd hoe ze dit volgend jaar gaan overtreffen.

Pluspunten

• Design (grote)
  • Camera is haarscherp!
  • Onwijs snel!
  • Slowmotion filmen
  • Goed zuivere speakers!

Bas 07-10-2017 Product paar dagen in bezit

Groter dan verwacht

Ik ging voor de kleinere vormfactor (compact) maar verrast dat de XZ1 compact helemaal niet zo klein is. Ligt lekker in de hand, reageert snel, zeker de ontgrendeling via vingerafdruk.

Pluspunten

• Lekker in de hand

Minpunten

• Bij gebruik hoesje is vingerscanner lastig

Jonathan 07-10-2017 Product paar dagen in bezit

Sony xz1 compact

Super telefoon, ondanks zijn formaat een toptoestel. Helder scherm en goede specificaties. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Scherm
  • Accuduur
  • Camera
  • Snelheid

Shroudster 07-10-2017 Product paar dagen in bezit

Nieuwe beste kleine vriend.

Eindelijk weer een klein high end toestel. Prachtige foto's mee te schieten en prima 2 dagen op 1 accu te gebruiken.

Pluspunten

• accu
  • camera
  • nieuwste andriod versie

Minpunten

• USB is nog zeldzaam
  • Iets wat veel sony apps