Sony Xperia XZ1 roze / 64 GB - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 107 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Anoniem 04-10-2017 Product paar dagen in bezit

Kkr snelle telefoon

Deze telefoon is tering snel en de camera is kapot goed. Moest gister een afscheid filmen van een collega. zelf haar puisten waren zichtbaar.

Justin 17-10-2017 Product paar weken in bezit

Degelijk Sony product: helder scherm + voldoende accuduur

Voor een up-to-date mobiele telefoon met voldoende intern geheugen om de tegenwoordige diversiteit aan apps te kunnen draaien is het een goede wel ietwat prijzige aankoop. De degelijkheid van Sony producten zorgt ervoor dat deze wel even mee kan gaan - en als je de Sony layout gewend bent dan heb je een goed product in handen! Afhankelijk van de omstandigheden maakt de mobiele telefoon prachtige foto's - zowel met achter- als voorcamera; al wisselt de camera soms wel van functie - iets wat niet altijd duidelijk in te schatten is. Dan 'verdwijnen' de foto's ook in verschillende mapjes - iets wat je wel even moeten weten.

Pluspunten

• Goed degelijk product
  • Kraakhelder scherm
  • Voldoende accuduur voor 1 dag
  • Up-to-date Android OS

Minpunten

• Schakeling tussen verschillende camerafuncties
  • Ietwat hoge prijs t.o.v. andere mobiele telefoons

Bayram 17-10-2017 Product paar weken in bezit

Goeie camera en handig formaat!

Mooi beeldscherm, gebruiksvriendelijk, goeie techniek!!
Qua formaat past hij perfect in de hand. Lekker dun..

Pluspunten

• beeldscherm
  • goeie camera
  • goed handformaat
  • dun
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geen beschermhoesje
  • hapert bij bladeren door foto's

Mirte 16-10-2017 Product paar weken in bezit

Fijn beestje van Sony

Als "harde kern aanhanger" van Sony's telefoons kan ik niet geheel objectief blijven... Zoals z'n voorgangers, is dit ook weer een fijne telefoon. Hij is gemakkelijk in gebruik, voorzien van een geweldige camera en vormgegevens zoals alleen Sony dat kan, namelijk: loei strak en verschrikkelijk stijlvol. De titel zegt het al: het is weer een fijn beestje. Sony, keep up the good work!

Pluspunten

• vormgeving
  • goede camera

Minpunten

• nieuwe oplader

Mohamad 16-10-2017 Product paar weken in bezit

Perfect formaat

De Sony XZ1 is gewoon perfect. Goede accuduur, prachtig scherm letterlijk. De HDR integration is gewoon verbazend als je youtube, Netflix of Ziggo go kijkt. Het verschil tussen XZ1 en andere toestellen is niet te omschrijven, super snel wat mij echt verbaasd. De camera is gewoon superieur en die doet precies net als een Sony Camera (Auto Focus en belichting) zijn niet te vergelijken met andere camera's. is Ik heb nog nooit een tel gezien die zo snel is en ik had van alle top toestellen gehad. De grote va de scherm is ideal voor een hand en je ziet alles perfect. Dit is de toestel de je moet hebben.

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Accu gaat heel lang mee
  • Super snel
  • Minder non-sense apps
  • Superieure camera

E van Beek 13-10-2017 Product paar weken in bezit

no nonsense telefoon met mooi uiterlijk

Fraai scherm, fraai uiterlijk, snel, waar voor je geld en (voor mij erg belangrijk) veel aandacht voor audio/ muziek

Pluspunten

• zeker ten opzichte van de concurrentie reële prijs
  • no nonsense

Minpunten

• voor mij geen

Thadir 13-10-2017 Product paar weken in bezit

Goede Smartphone, wat mindere Akku

De Sony Xperia XZ1, is de “nieuwe” vlagship mobile van Sony. Het is helaas al jaren een feit dat qua hardware Sony het aflegt, tegen de groten zoals Samsung. Maar ze moeten het hebben van hun zeer goede eigen optimalisaties op Android en een zeer nette skin en hun geintregreede software.

Pluspunten

• Meer van hetzelfde tov vorige Xperia Z modellen
  • Soepele en mooie skin
  • Goede foto's en video's
  • Audio uitstekend op orde
  • 64GB intern geheugen + SD slot

Minpunten

• Meer van hetzelfde tov vorige Xperia Z modellen
  • Oogt wat ouderwets
  • Geen DAP radio

Simon 12-10-2017 Product paar weken in bezit

Snelle telefoon die voldoet aan alle eisen, plus extra's

Een van de eerst dingen die je merkt als je hem eenmaal goed in gebruik hebt is de snelheid waarmee hij reageert. Zelf kwam ik van een Samsung Galaxy S4 af, dus daar zit dan ook wel een aantal jaar verschil tussen. Maar desondanks; ook met meerdere grootte apps open wissel je door de 4 Gb werkgeheugen snel tussen apps. Het voelt ook nog eens sneller omdat je bij Sony één knop hebt voor het overzicht met apps, waar je bij Samsung de home-knop langere tijd ingedrukt moet houden.

De vingerafdrukscanner aan de zijkant van de telefoon is voor mij de ideale plek, omdat je de telefoon daar direct vast hebt wanneer je hem bijvoorbeeld uit je broekzak haalt. Verder is hij direct ontgrendelt en herkent bijna altijd goed je vingerafdruk (behalve als hij nat is, dan maar met de cijfercode).

Camera maakt hele goede foto's. Front camera heeft met 13mp een hoge resolutie en is ook een beetje groothoek wat het makkelijker maakt om met meer mensen een selfie te maken, of meer achtergrond in beeld te krijgen. Het slomotion en superslowmotion is leuk om te hebben, maar in de praktijk niet heel nuttig. Een paar filmpjes mee gemaakt, gaf leuke beelden met vallend water en een confettikanon. Maar duidelijk niet iets wat ik dagelijks nodig ga hebben.

Kort nog wat laatste positive punten:
- stereo luidsprekers aan de voorkant - Fijn voor filmpjes/series kijken
- 64 GB opslag - ruim voldoende om te gebruiken zonder micro-SD (kan anders ook nog steeds)
- batterij klein maar goed - niet de grootste batterij, maar gaat wel lang mee
- waterdicht - ja... waterdicht

Let wel op:
- Hij is groot - ik heb echt wel grootte handen en hij is voor mij net met één hand te bedienen (misschien compact anders ook bekijken)
- oplaadkabel - doordat hij usb-c heeft, heb ik nu alleen de meegeleverde kabel om op te laden en die is wat kort.
- Soms wil je alleen even de tijd bekijken op het home-scherm. Maar door het snelle ontgrendelen is de tijd al weg voor ik hem kan lezen, en dan zit ik weer een half uur op whatts app en het nieuws te lezen voordat ik bedacht heb dat ik eigenlijk alleen wilde weten hoe laat het was.
Lees minder

Pluspunten

• Schakelsnelheid
  • 64GB geheugen
  • Waterdicht
  • Camera
  • Vingerafdrukscanner

Minpunten

• Groot
  • oplaadkabel wat kort

ADH 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Compleet toestel

Groot scherm en zeer helder, dus goed contrast, snelle interactie en groot interne geheugen.
Camera is zeer scherp en diverse mogelijkheden waardoor het resultaat bij foto en video alsof het opgenomen is met een handcamera is. Daarnaast is de accuduur boven verwachting en oplaadsnelheid eveneens. Kortom een mobiel, nee eigenlijk vanwege de diverse mogelijkheden een minicomputer.
Ik ben uitermate tevreden met de Xperia's van Sony, heb de Z - Z1 - Z5 - Z5 Premium - X en de tablet Z4 en nu de XZ1. In mijn collectie is er geen plaats voor een andere merk behalve Sony Xperia's. ZEER TEVREDEN , KORTOM EEN GOED PRODUCT

Mark 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Snel apparaat met helder scherm en goede accu

Prijs kwaliteit is super. De accu houdt het lang vol. Het formaat past goed in je broekzak. Processor is lekker snel en het scherm is mooi

Pluspunten

• Accuduur
  • Formaat
  • Scherm

Minpunten

• Oplaadpoort niet compatible

Uitstekend 10-10-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi scherm

Ik vind het een fantastische mobiele telefoon en je kan hele mooie foto's en video's maken. Ik ben super tevreden

Ronald 10-10-2017 Product paar dagen in bezit

Snel toestel

Fijne telefoon. Mijn vorige telefoon was een xperia z2, ik was gewend bij deze telefoon 2 keer op het scherm te tikken om het scherm te activeren. Helaas ondersteunt de xperia xz1 dit niet meer, de vingerafdruk scanner is hier voor in plaats gekomen denk ik. Het is ook erg jammer dat er geen fm radio meer op de xperia xz1 zit. 2 minpunten dus, desondanks. Toch zeer tevreden met het toestel.

Pluspunten

• Zeer snel
  • Nieuwste Android

Minpunten

• Geen fm radio
  • Geen dubbel klik op het scherm activatie

Sem 10-10-2017 Product paar weken in bezit

goede accu, camara en leuke features

Een echt high end telefoon met een goede camara en goede accu, verder zijn er veel extra's te downloaden special voor sony toestellen wat de look en feel van de telefoon alleen maar beter maakt.

Zelf vind ik het design veel mooier en wordt er veel meer uit het android besturingssysteem gehaald dan een plain android toestel.

Pluspunten

• camara
  • accu

niels 09-10-2017 Product paar weken in bezit

goede telefoon

deze telefoon is erg goed omdat hij een goede accu heeft, en mooie en heldere foto's maakt. en de super slow motion functie is erg goed en werkt erg prettig.

Pluspunten

• goede accu
  • heldere foto's
  • licht

Minpunten

• licht

Stef 09-10-2017 Product paar weken in bezit

Accuduur flink verbeterd!

Na de Sony Xperia Z en Xperia Z5 nu de Sony Xperia XZ1 in bezit. Eerste indrukken zijn erg goed, batterij houdt het veel langer vol dan eerst, en design is verfijnd. Ik merk soms dat de vingerafdruk scan erg gevoelig is (hij unlockt al als ik wil kijken hoelaat het is) maar dat kan je niet echt een minpunt noemen. De slowmotion functie op de camera is erg vet, heb er al wat mooie beelden mee geschoten.

Pluspunten

• Accuduur
  • Camera

Minpunten

• Nieuwe aansluiting voor oplader

Luc Beekma 09-10-2017 Product paar weken in bezit

Zeer mooi scherm, goede camera en een kleine batterij

Ik heb voor deze telefoon gekozen omdat mn oude Xperia Z5 aan zn einde was (een aantal keer gevallen waardoor de trilmotor t niet meer deed)
Je krijgt er een 300 euro koptelefoon bij die ik nog binnen moet krijgen maar daar heb ik niks dan positieve reviews over gelezen..
Ondanks dat de batterij klein is en de telefoon niet zwaar is houd de accu het wonderbaarlijk lang vol! Ik heb m gisteren gebruikt van 06:00 tot vanochtend 11:05 en daartussenin niet opgeladen, wel youtube gekeken, Bluetooth muziek gespeeld voor uren en van alles en nogwat opgezocht op internet... En dat zonder stamina modus aan te zetten.

Ik raad m iedereen aan!

Pluspunten

• Scherm kwaliteit
  • Batterijduur
  • Camera
  • Speakers
  • Gratis koptelefoon!

Minpunten

• Lijkt op elke andere Xperia tot nu toe
  • Standaard mail app is slecht
  • Kan de what's new niet uitschakelen

Renate 09-10-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi, snel en veel geheugen :-)

Dit toestel heeft alles wat ik zoek in een telefoon: mooi, snel, goede camera en veel gebruiksgemak. Ik heb het pas een paar dagen, maar is al volledig gewend.

Pluspunten

• Mooi
  • Snel
  • uitstekende camera
  • veel geheugen

Miguelangel 08-10-2017 Product paar weken in bezit

Groot helder kleur Camara is geweldig

Ik vind Sony geweldig het heeft zijn eigenweg gekozen en sony maak echt goeie foto deze is me 3de Sony telefoon en vind als nog goed telefoon

Pluspunten

• De bouw van de toestel
  • De nieuw update

Chris 08-10-2017 Product paar dagen in bezit

XZ1-review

Perfect toestel, voldoet aan alle verwachtingen, top telefoon met een camera kwaliteit die ongekend is, zoals altijd van Sony!

regina faber 08-10-2017 Product paar weken in bezit

fantastisch geluid,mooie fotos,supersnel,superhelderscherm

hallo, ik had hiervoor de sony xperia z5 ,die ik overgens nog steeds in mijn bezit heb ook een prachtig toestel ,toen ik de nieuwe xz1 zag was ik gewoon op slag verliefd op het toestel ,ik zou en moest m hebben ,ondertussen is hij in mijn bezit in de kleur zilver en ik heb er geen minuut spijt van ,ik heb mijn aankoop op 30 oktober binnen gekregen dus ik heb mij natuurlijk ook opgegeven voor die prachtige headphones ,ik vind het scherm van de xz1 superscherp , en dan die opslagruimte van 64g de muziek speler is zeker 1 van mn favoriete ik ben nmlk dol op muziek en als ik dan even terugdenk aan de jaren 80 met de sony walkman (en dat was al geweldig ,zeker voor een meisje van 8 a 9) dan is dit natuurlijk helemaal een must voor elke muziekliefhebber ,kortom ik ben een super tevreden sony klant ,we hebben de playstation 3 en 4 ,4 sony telefoons xperia p,de m4 aqua,de z5 en dus mijn nieuwe aanwinst ,het lijkt een beetje of we rijk zijn met al die dure apparatuur maar we hebben er erg hard voor moeten sparen en we zijn erg trots mvg mevr R Faber

Pluspunten

• geluid
  • beeld
  • foto's
  • prachtig ontwerp

Minpunten

• ik mis de contactenwidget een beetje