Sony Xperia XZ1 zilver / 64 GB - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 130 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Anoniem 04-10-2017

Kkr snelle telefoon

Deze telefoon is tering snel en de camera is kapot goed. Moest gister een afscheid filmen van een collega. zelf haar puisten waren zichtbaar.

Arthur Volgers 26-10-2017

beste mobiel ever!

Zelden geef ik een revieuw over een product maar dit keer graag! Wat een verademing deze mobiele telefoon. Ik gebruik mijn mobiel zakelijk en gebruik dus alle functies intensief. Xperia XZ1 is mooi, smart, snel, functioneel en met een echt goed werkende touchscreen functie, groot helder scherm, simpel gebruik en met wel een hele mooie camera en dit alles voor een redelijke prijs. Na jaren Iphone is dit een verademing. Koop hem!

Pluspunten

• fijne actie met gratis Sony headset

Minpunten

• mis de in sony style beschermkap

Ben 25-10-2017

Snel, vertrouwd design, matige accu.

Na ruim twee jaar overgestapt van een Xperia Z3 naar deze XZ1. Ondanks dat de Z3 op snelheid nog prima meekomt is het verschil direct merkbaar. Het beeld is meer dan goed, na kleurcorrectie in de instellingen zijn de kleuren en de helderheid perfect. Opvallend is het volume, de XZ1 overschaduwt de Z3 met gemak. De frontfaced stereo speakers geven zeer goed geluid.

De accu van de XZ1 is helaas niet bijzonder. De Z3 werd ingeruild omdat bij doorsnee gebruik tegen de avond geladen moest worden, bij de XZ1 is het niet anders. De USB-C komt hierbij wel van pas.. een half uurtje laden is 50% vol.

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid
  • Standaard Oreo zonder Sony aanpassing
  • Aluminium body en achterzijde

Minpunten

• Accu

Alex Pijnenburg 14-12-2017

Vervanging Z5

De Sony xperia xz1 is ter vervanging van mijn z5.
Het is een goede opvolger. Kunt er net allemaal net iets meer mee. Ben nog aan het kijken hoe de slow motion werkt, met weinig /minder licht, maar daar kom ik ook wel weer achter.

Pluspunten

• Snel
  • Degelijk

Charita 06-12-2017

Sony Xperia XZ1

Product is erg fijn in gebruik. De vingerafdruksensor zit aan de zijkant en reageert goed. Hierdoor ontgrendel je je mobiel gemakkelijk en snel.
Beeldscherm heeft een fijne grootte.
Zeker een aanrader voor iedereen!

Pluspunten

• Vingerafdruksensor
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Meldingen die blijven staan bovenin het scherm

René 17-11-2017

Mooi toestel

Werkt perfect lekker dun mooi en duidelijk scherm prijs kwaliteit goed
De camera is heel goed en is stof en spat water dicht

Pluspunten

• Stof en water dicht
  • Goede camera

Minpunten

• Geen radio

Fred 10-11-2017

Prachtige telefoon voor een aantrekkelijke prijs!

Na jaren een Samsung telefoon gehad te hebben overgestapt op Sony. Redenen: prijs/kwaliteit verhouding, de plaats van de vingerafdruksensor en de schermranden ;-). Ik heb de telefoon nu ruim twee maanden in gebruik en ik heb er geen spijt van!
De telefoon ligt heerlijk stevig in de hand, het HDR scherm is prachtig en de batterijduur is echt prima!
Snel en soepel schakelen tussen de verschillende apps. Unieke super slow motion beelden!

Pluspunten

• Batterijduur
  • Fotokwaliteit
  • Super Slow Motion
  • Ligt heerlijk in de hand

Beer 10-11-2017

Ik heb dit uiteindelijk gekozen om zijn technische specificaties zoals foto film en geluid. Menu keuzes en uiterlijk. Accu gaat lang mee en hij is super snel.

Pluspunten

• Camera
  • Video

Minpunten

• Bluetooth verbinding
  • Erg glad in de hand

Berry 09-11-2017

Betere prijs maar wel dezelfde capaciteiten

Voor deze prijs een super telefoon met een lange batterijduur. Verder blij dat hij stof en spat dicht is. Wel grote schermranden maar ik vind het design juist mooi, en nog belangrijker hierdoor een stuk degelijker en niet meteen kapot bij vallen.
Camera goed met leuke opties en wil je naar muziek luisteren dan een super geluid!
t.o.v. mijn eerdere sony nu geen last meer van warme batterij.

Pluspunten

• Goede batterij
  • degelijk, stof en (spat)waterdicht
  • makkelijk in gebruik

Diederik 08-11-2017

Goed toestel goed scherm

Top telefoon, had alleen iets meer van de 3d maker verwacht en jammer dat er geen fm radio opzit. Camera is top en het scherm is goed.

Pluspunten

• Camera
  • Scherm

Minpunten

• Geen fm radio

Mark 08-11-2017

strak en snel

Heel fijn toestel, bekend en vertrouwd design omdat ik al jaren een Xperia heb.
In de winkel twijfelde ik nog even, omdat de prijs gelijk is aan de duurste Samsung, maar ben toch voor de Sony gegaan. Voornamelijk om zijn stevige behuizing en minder risico op schade aan het toestel.

Pluspunten

• design
  • 8 core snelheid
  • herkenbaar Sony

Minpunten

• temperatuur bij langer gebruik

P. Broere 05-11-2017

Fijn formaat voor een toptelefoon.

De XZ1 compact heeft een goed formaat, goed scherm en is snel genoeg voor alle relevante apps. De vingerscanner werkt erg goed. De accuduur is prima.

Pluspunten

• Formaat
  • Snelheid
  • accuduur

Minpunten

• randafwerking

Elise 02-11-2017

Super mooi Toestel

Het is een supermooi toestel de Sony Xperia XZ1.
Ik heb hiervoor gekozen omdat ik superfan ben van Sony. Heb altijd voor Sony gekozen en vooral ook omdat ze een supercamera hebben en nu zelfs uitgevoerd in 3D!
Hij is ook een stuk sneller als de Sony Xperia Z5. En de batterijduur is ook langer. Ook is hij sneller opgeladen. heel gemakkelijk gebruiksgemak!! Ik ben dan ook Super tevreden!!

Pluspunten

• Super camera
  • Langere batterijduur
  • Super gemakkelijk te bedienen.

Minpunten

• toetsenbord kleiner ,waardoor je vaker ernaast zit

Chiel Mulder 29-10-2017

Hi-end die fatsoenlijk te bedienen met 1 hand.

Sony Xperia XZ compact, super telefoon in klein formaat. Al heel lang sony (Ericsson) gebruiker altijd kleine. / compact modellen gehad, vorige een X performance, super telefoon maar voor mij te groot. Als sleutelaar met regelmatig vuile handen is een het handig een telefoon die eenvoudig met 1 vinger (duim) te bedienen is zonder eerst de handen te hoeven wassen ook het spatwaterdicht zij is ideaal in vochten omstandigheden, tevens kunnen ze tegen een stootje, dan wel met een hoesje.

Pluspunten

• "Klein" scherm
  • Lange baterij duur

Minpunten

• Prijzig

Mark 26-10-2017

Mooi en gewoon god

Super snel, degelijk gemaakt en over smaak valt te twisten, maar ik vind deze Sony Xperia XZ1 mooi. Camera's zijn erg goed en toestel ligt fijn in de hand.

Pluspunten

• helderheid scherm
  • degelijke bouw

Jan 24-10-2017

Uitstekende performance, verouderd uiterlijk

In de meeste opzichten is het een uitstekende telefoon: goed scherm, prima accuduur, erg snel. Gekeken naar de erg grote bezels om het scherm kan wel gezegd worden dat het uiterlijk wat 'ouderwets' is.

Johnny 24-10-2017

Prachtig functioneel toestel!

Ik ben al jaren fan van Sony producten maar dit is echt hun allermooiste smartphone tot nu toe! Het scherm heeft kleuren die er werkelijk vanaf spatten en met de geweldige camera die ook in superslowmotion kan filmen heb ik er echt een aanwinst bij! Waar bij eerdere toestellen de batterij nog wel eens heet kon worden of er mankementjes ontstonden is dit toestel tot nu toe echt perfect! Je kunt uren filmen en de batterij doet netjes zijn werk, tot nu toe kan ik bij normaal gebruik de telefoon bijna anderhalf a twee dagen gebruiken dus prima!

Pluspunten

• Accuduur
  • Scherm/kleuren
  • Superslowmotion camera hd/4k
  • Snelle Quadcom processor

Chef H 23-10-2017

XZ1 compact

De telefoon besteld vanwege zijn maat compact, A3 2017 van Samsung gehad prima telefoon maar van glas en met elk stootje glas gebroken, daarom de keuze op deze sony gevallen.
Hij legt zeer goed in de hand, model misschien ouderwets maar dat boeit mij niet.
Snel zat, 2x vastloper gehad maar ok dat gebeurde ook bij Samsung.
Batterij valt iets tegen de A3 was makkelijk een dag deze net niet.

Pluspunten

• formaat
  • goed in de hand

Minpunten

• looks
  • batterij kon beter

Puck 21-10-2017

Mooie telefoon!

In het verleden heb ik een Sony Experia X3 gekocht. Daar was ik heel erg tevreden mee. De dag dat ik heb gekocht, zo goed werkte het na 2,5 jaar nog steeds. Daarom heb ik besloten om weer een Sony te nemen. Ik ben zeer tevreden met deze telefoon. Een mooie kleur (roze), mooi design, goede camera, werkt snel etc. Ik vind het wel jammer dat de batterijduur niet zo snel meegaat. Het is vergelijkbaar met mijn Sony Experia X3. De batterij opladen duurt ook lang.

• Mooie kleur
  • Werkt snel
  • Goede camera
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Batterijduur
  • Batterij opladen

Jowelle 20-10-2017

Hele fijne telefoon

Ik heb altijd Sony telefoons gehad. Dit keer heb ik 3 jaar met mijn Z3 gedaan. Ik was echt toe aan een nieuwe. Ik kan je zeggen dat deze telefoon wel boven verwachtingen is voor mij.

De fingerprint unlock werkt heel smooth. Je kan 5 vingers instellen. Iets meer was ook wel fijn geweest maar 5 is ook zeker wel voldoende. Één kleine aanraking en je telefoon en apps zijn unlocked. Het scherm voelt ook fijn aan. Hij is lekker groot en reageert snel. De besturing is vertrouwd en werkt goed. De split screen mogelijkheid is ook heel fijn.

De camera is heel scherp. Hij focust ook goed waardoor je niet tien keer opnieuw moeite moet doen voor een foto.

Het opladen gaat lekker snel en de accu gaat lang mee. Als je savonds je telefoon oplaad, geeft hij aan hoelaat hij helemaal opgeladen is en hij past zich aan zodat hij niet heel de avond vol oplaad.

Het gebruik van de USB C is ook een hele verbetering. Dit laat wel zien dat ze bezig zijn me de toekomst. De mogelijkheden van de USB C zijn namelijk erg groot.

Ik raad deze telefoon dus zeker wel aan. Ik ben er enorm bij mee.

Pluspunten

• Snel opladen
  • Fingerprint unlock
  • Scherpe camera
  • USB C
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• Max van 5 vingers voor fingerprint