Motorola Moto G5 16 GB / sapphire blue

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Motorola Moto G5 16 GB / sapphire blue op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Suzanna 31-07-2018

Goede budget smartphone

Fijne telefoon, ik heb geen spijt van mijn aankoop. Ik heb deze telefoon nu een aantal maanden in mijn bezit en ben er tevreden over. Werkt goed, updates komen regelmatig binnen, heeft ook leuke extra's zoals vingerafdruk scanner (die ook goed werkt), dual SIM, camera is goed genoeg voor mijn gebruik. Wel merk ik dat sommige apps beter op mijn andere telefoon werken zoals bijvoorbeeld Netflix.
Een nadeel was dat de bijgeleverde screen protector niet van een goede kwaliteit was, waardoor ik nu weer een nieuwe moet bestellen. En hoesjes zijn moeilijker te vinden voor deze telefoon dan voor bekendere telefoons (die ook duurder zijn, dat dan weer wel).
Al met al ben ik tevreden en zou dit product aanbevelen aan anderen.

Pluspunten

• Dual SIM
  • Vingerafdrukscanner
  • Gebruiksgemak
  • Clean phone, weinig voorgeïnstalleerde apps
  • Er kan een SD kaart in

Minpunten

• Weinig opslag
  • Werkt soms niet goed bij Netflix
  • Weinig hoesjes te vinden

Major Bachman 30-12-2017

prima telefoon voor een nog mooiere prijs

Vanwege de goede specificaties, de afwezigheid van bloatware en de mooie prijs heb ik gekozen voor de Moto G5, en het apparaat bevalt tot nu toe prima. Natuurlijk even wennen als je van een ander merk en (hele) oude Android komt, nog maar weinig tegengekomen dat me niet aanstond.

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteitverhouding
  • specificaties

Minpunten

• eigen beltone instellen lastig

André 03-12-2017

Goede accuduur en fijne telefoon

Ik heb de telefoon nu 4 maanden en ik heb geen spijt van mijn aankoop. De accuduur is een verademing t.o.v. vorige telefoons. Ook is de telefoon lekker snel en de geluidskwaliteit is goed. Wat ik minder goed is de beweging om de zaklamp aan te krijgen. Daarnaast duurt het best wel lang voordat er Android updates zijn. Ik had gehoopt dat dit veel frequenter zou zijn.

Pluspunten

• accuduur
  • geheugen
  • dual sim

Minpunten

• Tijd van verschijnen + frequentie Android updates
  • beweging om zaklamp aan te krijgen

leo 03-12-2017

goede accuduur, duidelijk scherm, handige zaklamp

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding! Accu is vervangbaar wat erg handig is, als de accu achteruit gaat. Redelijke foto's. Android 7.0 Kortom een aanrader voor wie niet teveel geld wil uitgeven aan een smartphone!

Pluspunten

• accu vervangbaar
  • goede foto kwaliteit

Will 29-11-2017

Top stevig kwaliteits-prijs verhoudend toestel

Voor mij waren de Criteria voor een nieuw toestel: maximaal 5" , Kale android versie, geheugen uit te breiden en maximaal € 200.00.
Binnen deze criteria bleven er maar een klein aantal toestellen over waaronder de Motorola g5.
Aangezien ik in het verleden heel veel plezier beleeft heb aan een probleemloze Motorola SLVR versie was de keus voor de G5 snel gemaakt. Bijkomend voordeel was dat bij Coolblue er een Black Friday actie was waardoor het helemaal interessant was.
Was hiervoor een fervent Windows phone gebruiker maar de Motorola / Android zit ook erg logisch in elkaar.

Pluspunten

• formaat 5" past nog net in je broekzak
  • helder scherm
  • accuduur
  • extra geheugen makkelijk bij te plaatsen
  • alleen android en geen merk aanpassingen

Minpunten

• nog geen update naar laatste android versie
  • geen windows phone

Marco 13-11-2017

Werkt bijzonder vlot

Veel kwaliteit voor zijn prijs. Let op er zijn modellen met maar 2GB inplaats van 3 GB. Heb het toestel nu enige tijd. Alles werkt lekker vlot. De kale android zonder bloatware is een verademing. Geen vooraf geïnstalleerde apps die niet te verwijderen zijn.
Het is een telefoon met beide camera's flits mogelijkheid.
Een microsd kaartje moet een hoge schrijf en leessnelheid hebben. Dus geef een paar centen meer uit dat voorkomt problemen met je telefoon.
Puntje van kritiek. Een headset met microfoon werkte niet bij mij. (Plug met 4 ringen)
Een gewone headset werkt zonder problemen. Het geluid kan niet heel hard, waardoor video gesprekken soms moeizaam verlopen.
Vingerafdrukscanner is fraudegevoelig. Werkte vaak ook op niet gescande vingers.

Pluspunten

• Veel waar voor je geld
  • Beeldscherm zeer goed, tipt aan iphone 7
  • Werkt zeer vlot
  • Geen bloatware

Minpunten

• Headset met micro werkt niet
  • Geluidweergave soms te zacht
  • Vingerafdrukscanner werkt niet nauwkeurig

Emily 13-09-2017

goede kwaliteit, ook de update naar android 8 is gepland

Ik heb de Moto G5 eind juni 2017 aangeschaft. Ten opzichte van deaanwezige smartphones in dezelfde prijsklasse in de winkel valt deze smartphone op vanwege de helderheid van het scherm. Het rustige en heldere beeld maakt het werken tijdens google searches minder vermoeiend. De mooie beeldkwaliteit en goede
soundbalance voor ziggo tv en youtube videofilms maakt de telefoon een goede aanschaf voor die prijs. De autofocus camera is goed genoeg, heeft ook een modus om te zoomen en een modus om de instellingen zoals de diagframa handmatig aan te passen. Door de fotos op te slaan op photos,google.com in plaatst van deze fysiek te bewaren op het apparaat zou de 16 GB voorlopig voldoende moeten zijn. De schermen met searches kunnen open staan zonder het apparaat te vertragen, zodat de multitask ook de voldende dag opgepakt kan worden. Het videochatten via whatsapp met ook IOS apparaten is mogelijk. De batterij is voldoende voor 1 dag. Goed nieuws is dat de update van android7 naar android 8 is ingepland. Een smartphone met een moto sound en design bij opstarten. De covers voor de samsung s6 passen.

walmart 01-09-2017

Prima scherm, vlot en geen onnodig geinstalleerde apps

Prima no nonsense smartphone. Vlotte prestaties en mooi scherp scherm. Aanrader binnen zijn prijsklasse.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Degelijke afwerking
  • Goede prestaties
  • dual sim met extra micro sd slot

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Peter 25-08-2017

Ik vind de moto g5 een goed toestel alleen vind ik het beeldscherm erg zwak heb het toestel sinds eind mei en mijn scherm is nu al gescheurd ik heb dit nog nooit eerder gehad bij geen enkel toestel hij zit zelfs in een afsluitbare hoes en om dit te laten vervangen ben je meer kosten kwijt dan het verwerven van een nieuw toestel

Pluspunten

• Lekker snel
  • Redelijk goede opslag

Minpunten

• Slecht scherm
  • Duur in reparatie

DD 23-08-2017

Veel voor je geld

Als vervanger van mijn LG magna doet deze telefoon het zeer goed. Het toestel word geleverd zonder bloatware en met android 7 Nougat.

De skin die motorola op deze telefoon heeft geplaatst is fijn in gebruik. Ook kun je door middel van bewegingen de telefoon bedienen, denk hierbij aan de zaklamp aan en uit zetten etc. Voor de rest is het stock android 7 Nougat.

De vingerafdrukscanner is snel en word niet snel vies. Ook kunnen de scherm navigatie toetsen vervangen worden door touch bewegingen op deze sensor. De speaker in dit toestel kan behoorlijk hard muziek afspelen echter is de geluidskwaliteit niet te vergelijken met een redelijke bluetooth speaker. De camera is prima focust snel en de kleuren zien er naar mijn mening prima uit voor wat het toestel is. Het scherm is een 1080p scherm waardoor je alle beelden die je met de camera hebt geschoten haar scherp terug kan kijken.

De telefoon heeft voldoende uitbreidings mogelijkheden (2x sim, 1x micro-SD), ik raad ten zeerste aan om er een micro-SD kaart in te zetten omdat 16 GB bij zwaar gebruik snel vol kan lopen met vele apps en cache bestanden.

Een minpuntje is de locatie van de microfoon, deze is aan de voorkant van het toestel geplaatst waardoor de goedkopere screenprotectors de microfoon afdekken waardoor die niet meer te gebruiken valt.

Conclusie: Ik vind deze telefoon het geld waard voor wat het allemaal te bieden heeft

Pluspunten

• 1080p scherm
  • Vingerafdrukscanner
  • Geen bloatware
  • Snelle laadtijd

Minpunten

• Achterkant is niet volledig van metaal
  • Nog weinig keuze in cases en screen protectors

GJS 22-08-2017

Let op, dit is geen standaard Moto G5, parallelimport!

wellicht een prima telefoon, maar let op, dit is parallelimport uit Italië met slechts 2GB werkgeheugen i.p.v. 3GB en ook maar één sim-slot i.p.v. twee. Voor een paar euro extra koop je elders 50% meer werkgeheugen! Laat deze maar liggen.
Ik heb via kieskeurig.nl deze telefoon aangeklikt en gekocht bij Phonemarket.nl. Op hun website stond toen een rijtje reviews van kieskeurig.nl gekopieerd, waarin ook het tweede simslot werd genoemd. Dat leverden ze dus niet. Ik kon het toestel vervolgens niet omruilen!
Nu snap ik ook waarom Phonemarket als enige een blauwe versie leveren...

Pluspunten

• voor dit geld een prima telefoon

Minpunten

• maar 4 euro extra en je hebt een betere moto g5

Piedro 18-08-2017

Let goed op de specificaties die de verkoper zelf aangeeft!

Ik heb vandaag ook de blauwe uitvoering van de G5 bij Phonemarket gekocht en ja, nu staat op hun website wel dat het werkgeheugen maar 2GB is (en met geen woord over dual sim). Ook ik ben afgegaan op de specificaties op Kieskeurig.nl en klikte vervolgens op Phonemarket, waarna ik de blauwe versie kocht. Tja, als ik dit had geweten.... Zou men er iets mee kunnen richting de Consumentenbond of zoiets? Raar dat je niet kon ruilen, als ze het al verkeerde specificaties hadden aangeboden.
In de doos zat een foldertje in het Italiaans, dat vond ik inderdaad gelijk al vreemd. Maar ja, niks aan te doen (?)
Piedro 24-08-2017

Ik heb mijn telefoon uiteindelijk kunnen inleveren, omdat de verpakking bij de verkoop niet eens verzegeld was. Een andere, verzegelde verpakking van dit toestel hadden ze niet. Alle verpakking waren open geweest, kreeg ik zwart op wit terug. Uiteindelijk het bedrag teruggestort gekregen, maar wel na inhouding van 3% voor de aanvankelijke betaling met de creditcard. Heb ik ze toch nog 5,15 euro rijker gemaakt...

Gertjan 20-08-2017

Je kunt hem gewoon terugsturen! als je tenminste niet zakelijk bestelde... Met dit formulier kan ik hem nu retourneren. Verwijs maar gewoon naar de link van het filmpje waardoor je bent misleid!
Bij consumentenbond hebben ze (helaas) wel wat beters te doen dan dit soort praktijken bestrijden...

Hongerige Haai 09-08-2017

Een hele goede telefoon

Ik gebruik de telefoon nu sinds Mei, ik vindt het een hele goede telefoon. Op het internet vind je veel minpunten dat de telefoon te groot is, dit vind ik echter niet. Verder vind ik de grote batterijcapaciteit een groot pluspunt. Met een halve batterij kan je nog 1 dag overleven. Met de vingerafdrukscanner kun je ook makkelijk je telefoon ontgrendelen. Wel even opletten als je komt overgestapt van Apple dan moet je er even aan wennen dat je met de vingerafdrukscanner niet naar het homescherm kan maar de telefoon afsluit. Als je opzoek bent naar een goede telefoon voor weinig geld zeker deze nemen niet kijken naar het merk gewoon doen.

Pluspunten

• Batterij
  • Opslagruimte

Wilma 22-07-2017

Ik ben blij met mijn nieuwe Moto.

Mooi toestel, maakt ook mooie foto's. Reageert supersnel. Heb hem net een paar dagen, dus ben nog bezig uit te vinden hoe alles werkt. Ben normaal niet zo handig met dit soort dingen, maar kan hier wel makkelijk alles vinden.

MM 18-07-2017

Veel voor weinig

Deze telefoon tijdelijk in gebruik als vervaging van mijn Samsung. Ik gebruik al jaren Samsung, maar ik ben niet ontevreden over deze telefoon! De accu gaat meer dan een dag mee bij nornaal lgebruik (kan ook omdat hij nog nieuw is). En ik vind het scherm mooi helder. Wel even wennen aan de 'terug' knop. Werkt net weer even anders dan bij Samsung. Ik eindig vaak weer op het bureaublad terwijl ik alleen een stapje terug wilde. Klein nadeel. Ook krijg ik de trilstand niet uit. Als ik aan het werk ben wil ik niet continue een trilgeluid als ik een bericht krijg. Ook valt het geluid van de luidspreker stand me erg tegen als ik aan het bellen ben, de beller is slecht te verstaan.
Verder zitten gewoon alle functies erop die ik wil hebben.

Pluspunten

• Mooi helder scherm
  • Accuduur

Minpunten

• Geen volledig stille stand (blijft trillen)
  • Slecht geluid speaker bij bellen

Isa 04-07-2017

Zeker aan te raden!

De Motorola G5 is een fijne, gebruiksvriendelijke telefoon. De telefoon werkt snel ,wat heel prettig is! De telefoon heeft een mooie prijs en daar krijg je veel voor terug! Het toetsenbord werkt fijn, apps downloaden snel, het heeft een groot geheugen, ook de camera is prima. De telefoon heb je snel onder de knie. De telefoon is vrij licht en het scherm is ook voor mensen met kleine handen prima te bedienen. Hoe je van een telefoon die snel en makkelijk werkt en is het bedrag dat je wil uitgeven rond de 200 euro, dan is het zeker aan te raden!

Pluspunten

• Werkt heel snel
  • Lange accuduur
  • gebruiksvriendelijk
  • accu kan uit telefoon worden gehaald

Minpunten

• Camera is prima, maar wel snel onscherp

maurice 04-07-2017

uitstekend toestel wat betreft prijs/kwaliteit -verhouding

ik heb het toestel enkele dagen in bezit en vind het een prijs/kwaliteit goed toestel. het doet wat het moet met de laatste nieuwe android 7 en octacore. hierdoor is hij supersnel .
mijn keuze was snel gemaakt !
ook het design is mooi en bovendien stevig door de metalen behuizing.
kortom : een toestel dat aan te bevelen is voor iedereen die een degelijk toestel wil voor een betaalbare prijs !

Pluspunten

• mooi design
  • goede prijs
  • stevige behuizing
  • snelle werking

Minpunten

• geen tot nu toe

Isa 28-06-2017

Zeker aan te raden!

De Motorola G5 is een fijne en gebruiksvriendelijke telefoon. De telefoon werkt snel, wat prettig is! De telefoon heeft een mooie prijs en daar krijg je veel voor terug! Het toetsenbord werkt fijn, apps downloaden snel, het heeft een groot geheugen, ook de camera is prima. De telefoon heb je snel onder de knie. De telefoon is vrij licht en het scherm is ook voor mensen met kleine handen prima te bedienen. De accuduur was voor mij heel belangrijk en daar ben ik zeker tevreden mee! Hoe je van een telefoon die snel en makkelijk werkt en is het bedrag dat je wil uitgeven rond de 200 euro, dan is het zeker aan te raden!

Pluspunten

• Werkt heel snel
  • Lange accuduur
  • gebruiksvriendelijk
  • accu kan uit telefoon worden gehaald

Minpunten

• Camera is prima, maar wel snel onscherp

Rob 01-07-2017

omdat dit toestel voor mij ook interessant is heb ik de specificaties nagekeken.
Kan echter niet zien of deze een aansluiting voor een koptelefoon heeft. Klopt dit dat deze aanlsuiting ontbreekt??
Bij de Nokkia 5 (ook zeer interessant) kan ik dit wel zien.

DEEPAK 24-06-2017

Motorola Moto G5

Worth money!!
One of the best smartphone in this range. Camera quality better than moto g4 + although laser auto focus feature is absent in moto g5 camera performance is good.
Display 5/5
Gaming performance 5/5
Features and sensors 5/5
Value for money 5/5

Feels good in hand!!

Looks just perfect :)

Pluspunten

• Handy phone with great power of processor
  • Fingerprint scanner

melle 07-06-2017

gebruiksvriendelijk

de motorola moto g5 is een gebruiksvriendelijk telefoon. Hij is snel, het beeldscherm is gewoon goed, de finger scanner is snel. wel een beetje jammer dat er maar 16 GB geheugen is. het is ook handig dat de batterij er los bij komt, dus wanneer je batterij lui word dan kan je een nieuwe kopen.

Pluspunten

• vingerscaner
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geheugen
  • niet waterdicht