Samsung Galaxy J3 (2017) 16 GB / goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy J3 (2017) 16 GB / goud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

vheerden 04-10-2018

redelijk produkt

de samsung is een redelijk goed toestel het is alleen erg jammer dat samsung geen update meer heeft voor dit toestel , daarom voor mij nooit meer een samsung

Pluspunten

• geen

Minpunten

• softwere

E.G. 25-03-2018

Mooi toestel

Mooi toestel. Zocht een klein toestel, maar dat was niet te krijgen. Dit voldoet achteraf prima.
Merkwaardig en lastig om alleen een Hongaarse gebruiksaanwijzing te ontvangen.
Voor zover ik nu na 10 dagen kan beoordelen zeer tevreden.

Pluspunten

• mooie kleur
  • prima grootte
  • veel geheugencapaciteit

Minpunten

• Hongaarse gebruiksaanwijzing

Jacky 08-02-2018

goede prijs kwaliteit verhouding

Goede prijs kwaliteit verhouding, alleen na 2 jaar is de opslagruimte echt te klein voor de moderne apps

Pluspunten

• goede camera
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• opslagruimte

Tomaat23 18-01-2018

Perfect prijs-prestatieverhouding

Prijs/Prestatie
Perfecte prijs-prestatieverhouding voor een toestel van 170 euro, het ziet er strak uit en voelt heel robuust aan door de metalen behuizing. Alles opent en draait lekker vlot.
Plaatsing/Wisselen SD/SIM/Accu
De achterkant is niet open te halen, dus je kan de accu niet zelf vervangen, dit moet je laten doen bij een geautoriseerd bedrijf volgens de gebruiksaanwijzing. De SIM- en SD-kaart zijn via twee plastic trays aan de zijkant te wisselen. Dit kan met de bijgeleverde pin of met een paperclip.
Beeldscherm
De lagere resolutie merk ik niet (van 1080p naar 720p), en ook de downgrade van AMOLED naar LCD valt me alles mee. Geen absoluut zwart meer, maar het is geen televisie dus dat is te overzien.
Accuduur/Wi-Fi/GPS
Accuduur is uitstekend. Net een Youtube-video van een kwartier bekeken met 2% achteruitgang.
De GPS-module is direct klaar voor gebruik, echt ongekend snel.
Met Wi-Fi haal ik ~35/20 Mbps down/up mee (up door het abonnement).
De Wi-Fi-module ondersteunt geen 5 Ghz .
Android 7.0 en Software
De overstap naar Android 7.0 bevalt prima, het ziet er allemaal goed uit de instellingen zijn overzichtelijk en alles loopt vlot op de telefoon. Er zijn nu wat apps geïntegreerd in de instellingen zoals apparaatonderhoud, die de functionaliteit geven van een losse app. De meeste Samsungapps zijn wel ok. Het blijft jammer dat je geen totale controle hebt over apps en en besturingssysteem. Ik wil helemaal geen, Microsoft Office- en Facebookapps, je krijgt ze er ook niet of niet volledig af.
Opslag
Wat daardoor tegenvalt is de interne opslag van 16GB waarvan maar de helft (8GB) overblijft door Android en allerlei voorgeïnstalleerde apps. Daarnaast is de SD-kaart niet als interne opslag te formatteren. Ik had na installatie van mijn offline navigatie en nog wat kleine apps (~1,5 GB) nog maar 7GB over. Aangezien ik geen appgrootverbruiker ben en de foto's op de externe opslag(SD) komen zal het wel loslopen. Misschien dat ik om deze reden de telefoon ooit ga "rooten".
(Zie afbeeldingen)
Camera
Foto's maak ik zelden met mijn smartphone, maar de kwaliteit binnen met goed licht is erg matig. Flitsen is al snel een noodzaak. Toch valt er met wat aandacht of goed licht toch een aardige foto te maken. Op ware pixelgrootte moet je de foto echter niet bekijken, dat is ook niet zo gek voor een telefooncamera in deze prijsrange.
Conclusie
Uiteindelijk is de overstap van ouder "premiummodel" naar een nieuw "budgetmodel" dus erg goed bevallen, het voelt als een upgrade, ook al zijn er wat kleine verbeterpuntjes. Vooral Android 7 maakt de overstap erg prettig.

Pluspunten

• Accuduur
  • Android 7
  • Bouwkwaliteit
  • Prijs/Prestatie

Minpunten

• Opslag, van de 16GB blijft de helft over
  • Accu niet zelf te vervangen

André Vermeij 15-01-2018

Samsung Galaxy J3 goede koop

De Samsung Galaxy J3 heb ik gekocht als tweede toestel omdat ik NFC nodig heb om gegevens te scannen. Dit toestel is erg compleet, inclusief NFC dus en deze verbinding is - anders dan bij Apple - vrij te gebruiken voor bijvoorbeeld contactloos betalen of in het openbaar vervoer. Het geheugen is niet groot, maar tegenwoordig heel goedkoop uit te breiden met een micro SD-kaart. Ik kocht voor 17,50 een 32 Gb-kaartje, maar er past ook een 128Gb kaart in. De batterij blijkt het lang vol te houden. Het is een mooi toestel om te zien. Het interne geheugen is voldoende om snel te werken met apps.

Pluspunten

• licht en dun en goedkoop in de aanschaf
  • mooi uiterlijk
  • goede batterij
  • functies erg compleet
  • geheugen tot max 128 Gb uitbreidbaar

Minpunten

• Geen vingerafdrukscanner
  • basisgeheugen slechts 8 Gb
  • geen dual sim
  • geen camera met hoge resolutie

Willem 13-01-2018

Mooi helder scherm en gemakkelijk hanteerbaar

Zocht gemakkelijk en betrouwbaar toestel. En inderdaad: leuk toestel, snel en gemakkelijk te bedienen. Accu lekker lang in gebruik. Tot nu toe geen minpunten ontdekt.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Helder scherm
  • Veel mogelijkheden
  • Accu houdt het lang vol
  • WiFi en bluetooth werken uitstekend samen

Minpunten

• Geen minpunten

vheerden 12-12-2017

mooi toestel alleen is de update van samsung slecht

ik vindt het een goed toestel , alleen koop ik hierna nooit meer iets van samsung omdat zij schandalig slecht omgaan met de softwere update en dat dit na twee jaar niet meer ondersteunt wordt.

Minpunten

• slechte update
  • softwere

Fred 18-10-2017

zeer mooi design strak beeld

Super mooi en compact model, mooi scherm in HD kwaliteit. Wifi en bluetooth zitten nagenoeg op de zelfde frequentie en verstoren elkaar.

Pluspunten

• mooi slank design
  • beeld in hd kwaliteit
  • betaalbaar

Minpunten

• kwaliteit geluit is minder
  • wifi en bluetooth gaat moeilijk samen

Mar 25-07-2017

Geluid snel stuk.

Ik kreeg deze telefoon in combinatie met een abonnement. Geweldig mooi ziet het er uit.
Ik gebruikte het bijna een jaar tot dat de wekker niet meer af ging, als ik werd gebeld kon ik het wel zien maar niet horen. Ik heb het laten maken voor € 40,-. Een week later was het weer mis, geen geluid meer. Er was niets mee gebeurd, alleen normaal gebruikt. Erg jammer Samsung WAS een goed merk.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Geluid gaat snel stuk

Eric 18-04-2017

slechte service samsung

Na lang aarzelen eindelijk eind januari een smartphone gekocht, de Samsung Galaxy J3. Ik wilde nog een screenprotector kopen maar die had de winkel niet op voorraad. De winkel ging daarna failliet en ik had even weinig tijd ivm werk. 2 weken terug (begin april) geeft het scherm ineens de geest. Blijkt het scherm spontaan gebroken. Ik terug naar een collega telefoonwinkel waar men wist te vertellen dat het apparaat klem heeft gezeten o.i.d. Nou ik weet van niks. Ik denk gewoon dat het een zwakke plek was. Uiteindelijk met Samsung gebeld met de vraag of dit normaal is voor zo'n toestel. Krijg ik een blije jongedame aan de lijn die precies snapt wat ik bedoel, het helemaal met me eens is, maar er geen zak aan ban en wil doen. Kortom de service van Samsung is gewoon helemaal .... Mijn volgende toestel wordt geen Samsung meer

Pluspunten

• mooi toestel

Minpunten

• zwakke constructie
  • service van Samsung
  • bereikbaarheid van Samsung

Georges 03-02-2017

Prima aankoop

Was voordien in het bezit van een gewone GSM Nokia. Wat een evolutie om met
deze smartphone te werken. Zeer vlotte bediening. Prima werking .Scherm is tamelijk groot, maar niet belemmerend. Veel diverse mogelijkheden.
Mooie kleuren. Goede verhouding prijs/kwaliteit

Arianne 17-11-2016

Goede keus!

Prima toestel; redelijk gebruiksvriendelijk. Werkt vlot en duidelijk. Geluid is prima, scherm is helder en de camera is redelijk goed. Fijne maat; niet zo lomp groot. Batterij zou het wel iets langer vol mogen houden.

Pluspunten

• Normaal formaat
  • Prima prijs/kwaliteit
  • Helder scherm

Minpunten

• Batterij

Corline 13-09-2016

Fijn mobiel!

Ondanks dat het scherm best groot is (5 inch dat ik) en je je mobiel zonder bescherming dus echt niet moet laten vallen, is het wel echt een fijn mobiel. het geheugen is voor mij groot genoeg en anders kan er altijd een SD-kaart in. Ook werkt de batterij prima en hoef je hem niet constant aan de oplader te leggen. Het geluid doet het prima en ook de camera is uitstekend!
Dus het is een echte aanrader!

Pluspunten

• Batterij werkt goed!
  • Genoeg geheugen
  • uitstekende camera!

Minpunten

• Wel een groot scherm

Thomas 13-09-2016

Fijn apparaat

Dit was een vrij grote upgrade van mijn oude Samsung Galaxy Fame. Een paar dingen die mij ''opvielen'': Het beeldscherm is echt groot. Voor mensen die een kleine telefoon gewend zijn, die je gemakkelijk in je handpalm kan houden, adviseer ik een paar dagen/weken om gewend te raken aan het grote beeldscherm. Je zult meer dan eens je hand moeten buigen om linksbovenin je beeldscherm te komen (als je de telefoon in je rechterhand houdt, en je je linkerhand niet gebruikt). De schermresolutie is geweldig. Ik kan films en YouTube-video's gewoon mooi bekijken, alsof ze op een gemiddeld laptopbeeldscherm afgespeeld worden. De ''buiten''-functie van schermhelderheid is ook heel nuttig, voor als het echt heel licht is buiten. De batterijduur is (voor mij) heel lang. Als je om 7 uur opstaat, en je telefoon vrij intensief gebruikt (Chrome open, verscheidende apps op de achtergrond, niet minimale schermhelderheid etc.) dan staat 'ie op 0% rond 23:00. Een vrij groot nadeel voor mensen die al een vrij nieuwe smartphone hebben is wel het feit dat er geen LED indication light op zit (LED-lichtje linksboven, om aan te geven of er nieuwe berichten zijn, de telefoon oplaadt/al vol is, etc.) Dit kan wel opgelost worden door een scherm LED app te downloaden, maar dit gaat ten koste van batterijtijd. Ook zijn er apps die heel af en toe crashen. Voor mij was dit 9GAG, maar het zou ook alle scroll-socialmedia kunnen zijn.

Overall: Een prima telefoon, maar niet perfect. Wel zeker het geld waard.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Groot scherm
  • Snel
  • Licht model
  • Hoge resolutie

Minpunten

• Crasht soms
  • Geen LED-indicator

Mart van der Kallen 16-07-2016

Dat is een meevaller.

Na jaren een LG te hebben gebruikt, meer dan 7 jaar oud is het even wennen aan de vernieuwingen die mogelijk zijn met deze Samsung J3. Het oude apparaat voldeed prima maar wat is tegenwoordig nog alleen maar bellen, met alle nieuwe mogelijkheden die te gebruiken zijn. De vooruitgang is niet meer te stoppen, dus met dit apparaat kan je weer een tijdje mee doen.