Samsung Galaxy J3 (2017) goud / 16 GB / (dualsim) - Reviews

Android 7.0

Tomaat23 18-01-2018

Perfect prijs-prestatieverhouding

Prijs/Prestatie
Perfecte prijs-prestatieverhouding voor een toestel van 170 euro, het ziet er strak uit en voelt heel robuust aan door de metalen behuizing. Alles opent en draait lekker vlot.
Plaatsing/Wisselen SD/SIM/Accu
De achterkant is niet open te halen, dus je kan de accu niet zelf vervangen, dit moet je laten doen bij een geautoriseerd bedrijf volgens de gebruiksaanwijzing. De SIM- en SD-kaart zijn via twee plastic trays aan de zijkant te wisselen. Dit kan met de bijgeleverde pin of met een paperclip.
Beeldscherm
De lagere resolutie merk ik niet (van 1080p naar 720p), en ook de downgrade van AMOLED naar LCD valt me alles mee. Geen absoluut zwart meer, maar het is geen televisie dus dat is te overzien.
Accuduur/Wi-Fi/GPS
Accuduur is uitstekend. Net een Youtube-video van een kwartier bekeken met 2% achteruitgang.
De GPS-module is direct klaar voor gebruik, echt ongekend snel.
Met Wi-Fi haal ik ~35/20 Mbps down/up mee (up door het abonnement).
De Wi-Fi-module ondersteunt geen 5 Ghz .
Android 7.0 en Software
De overstap naar Android 7.0 bevalt prima, het ziet er allemaal goed uit de instellingen zijn overzichtelijk en alles loopt vlot op de telefoon. Er zijn nu wat apps geïntegreerd in de instellingen zoals apparaatonderhoud, die de functionaliteit geven van een losse app. De meeste Samsungapps zijn wel ok. Het blijft jammer dat je geen totale controle hebt over apps en en besturingssysteem. Ik wil helemaal geen, Microsoft Office- en Facebookapps, je krijgt ze er ook niet of niet volledig af.
Opslag
Wat daardoor tegenvalt is de interne opslag van 16GB waarvan maar de helft (8GB) overblijft door Android en allerlei voorgeïnstalleerde apps. Daarnaast is de SD-kaart niet als interne opslag te formatteren. Ik had na installatie van mijn offline navigatie en nog wat kleine apps (~1,5 GB) nog maar 7GB over. Aangezien ik geen appgrootverbruiker ben en de foto's op de externe opslag(SD) komen zal het wel loslopen. Misschien dat ik om deze reden de telefoon ooit ga "rooten".
(Zie afbeeldingen)
Camera
Foto's maak ik zelden met mijn smartphone, maar de kwaliteit binnen met goed licht is erg matig. Flitsen is al snel een noodzaak. Toch valt er met wat aandacht of goed licht toch een aardige foto te maken. Op ware pixelgrootte moet je de foto echter niet bekijken, dat is ook niet zo gek voor een telefooncamera in deze prijsrange.
Conclusie
Uiteindelijk is de overstap van ouder "premiummodel" naar een nieuw "budgetmodel" dus erg goed bevallen, het voelt als een upgrade, ook al zijn er wat kleine verbeterpuntjes. Vooral Android 7 maakt de overstap erg prettig.

Pluspunten

• Accuduur
  • Android 7
  • Bouwkwaliteit
  • Prijs/Prestatie

Minpunten

• Opslag, van de 16GB blijft de helft over
  • Accu niet zelf te vervangen
Geschreven voor: Samsung Galaxy J3 (2017) zwart / 16 GB

Fred 18-10-2017

zeer mooi design strak beeld

Super mooi en compact model, mooi scherm in HD kwaliteit. Wifi en bluetooth zitten nagenoeg op de zelfde frequentie en verstoren elkaar.

Pluspunten

• mooi slank design
  • beeld in hd kwaliteit
  • betaalbaar

Minpunten

• kwaliteit geluit is minder
  • wifi en bluetooth gaat moeilijk samen
Geschreven voor: Samsung Galaxy J3 (2017) goud / 16 GB / (dualsim)

E.G. 25-03-2018

Mooi toestel

Mooi toestel. Zocht een klein toestel, maar dat was niet te krijgen. Dit voldoet achteraf prima.
Merkwaardig en lastig om alleen een Hongaarse gebruiksaanwijzing te ontvangen.
Voor zover ik nu na 10 dagen kan beoordelen zeer tevreden.

Pluspunten

• mooie kleur
  • prima grootte
  • veel geheugencapaciteit

Minpunten

• Hongaarse gebruiksaanwijzing
Geschreven voor: Samsung Galaxy J3 (2017) blauw, zilver / 16 GB

Willem 13-01-2018

Mooi helder scherm en gemakkelijk hanteerbaar

Zocht gemakkelijk en betrouwbaar toestel. En inderdaad: leuk toestel, snel en gemakkelijk te bedienen. Accu lekker lang in gebruik. Tot nu toe geen minpunten ontdekt.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Helder scherm
  • Veel mogelijkheden
  • Accu houdt het lang vol
  • WiFi en bluetooth werken uitstekend samen

Minpunten

• Geen minpunten
Geschreven voor: Samsung Galaxy J3 (2017) goud / 16 GB / (dualsim)