Asus ZenFone 3 32 GB / zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus ZenFone 3 32 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Flaviana 04-04-2017

Hele scherpe foto's

Hele fijne mobiel. Redelijke opslag en maakt scherpe foto's, front camara ook. Vinger afdruk sensor werkt ook heel goed. Enige kleine min punt is dat als je vettige vingers heb je telefoon vies blijft, omdat het van glas is. Voor de rest is alles goed.

Pluspunten

• Snel
  • Vingerafdruk sensor werkt goed
  • Maakt scherpe foto's, front camara ook
  • Ligt fijn in de hand
  • Duo sim

Colin 31-03-2017

Leuke telefoon met vele mogelijkheden

De Asus zenphone bevalt me erg goed. De telefoon ziet er door zijn glazen voorkant en achterkant erg goed uit. Ook doet de functie om aan te melden via de vingerafdruk het erg goed. Ook heeft de telefoon een goed scherm om filmpjes op te bekijken.

Echter zijn er ook een aantal minpunten. De batterij is namelijk niet erg goed bij veel gebruik. Ook is de plaats van de microfoon en speaker erg wennen, hij zit namelijk aan de onderkant. Hier door ligt mijn vinger hier snel op.

Maar geconcludeerd kan worden dat de Asus Zenphone 3 een leuke telefoon is. Voornamelijk voor mensen die een smartphone niet extreem veel gebruiken is het een goede overweging.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Goede beeldkwaliteit

Minpunten

• Matige accuduur

KipKaas 30-03-2017

Snelle telefoon met dual sim.

Mooie snelle en gebruiks viendelijke telefoon met een dual sim functie. Ideaal voor mensen met een zakelijk nummer naast hun privé nummer. (net als ik) Alle functies werken naar behoren. Alleen jammer dat deze zo glad is en makkelijk uit de hand glijd. Wel ideaal is dat de fingerprint reader aan de achterkant ziet. pakken en unlocken in 1 handeling. Er zitten erg veel functies en instellingen op.

Pluspunten

• Dual-SIM
  • Snel
  • Fingerprint reader aan de achterkant.

Minpunten

• Erg gladde zij en achterkant.
  • Batterij niet verwisselbaar

Edwin 06-03-2017

Goede smartphone voor een mooie prijs.

De Asus Zenfone 3 is in eerste opzicht een prachtig strak ogende smartphone, die mede dankzij zijn glazen achterkant en metalen frame wat het een luxe uitstaling geeft. Verder heeft de smartphone een goede 16 Megapixel camera, en 4GB werkgeheugen dat de smartphone supersnel maakt.
Het prachtige design van de Zenfone 3 brengt dan ook meteen het eerste, en voor mij grootste nadeel mee. Desondanks dat de Zenfone 3 lekker in je hand ligt, voelt het toch een beetje ongemakkelijk. Dit komt omdat de glazen achterkant vrij glad aanvoelt. Dit laat niet alleen makkelijk vingerafdrukken achter, wat de smartphone een wat minder frisse uitstraling geeft, maar het voelt ook alsof de smartphone gemakkelijk uit je handen zou kunnen vallen. Als de smartphone voor de eerste keer is opgestart valt het meteen op dat het vol staat met programma’s om je Zenfone te personaliseren. Door de vele opties van de ZenUI wordt het wel wat onoverzichtelijk en duurt het een poos voordat je alle opties bekeken en uitgeprobeerd hebt. Maar als alles eenmaal is uitgezocht, is het een geweldige telefoon die zeer makkelijk te gebruiken is. Ik ben vooral onder de indruk van de vingerafdruk scanner, die tot nu toe nog nooit heeft gefaald en het scherm ontgrendeld zodra je hem ook maar aanraakt met je vinger. Verder ben ik ook erg onder de indruk van de camera van de Zenfone 3, die zo snel focust dat bewegende objecten zonder problemen vastgelegd kunnen worden. Ook maken de vele opties die de camera heeft het maken van prachtige foto’s een peulenschil. Als laatste is de zenfone 3 met zijn 3000 mAh accu zeer zuinig, aangezien de smartphone bij gemiddeld gebruik makkelijk een hele dag mee gaat, zonder hem weer opnieuw te moeten opladen.
Over het algemeen ben ik, behalve dat de smartphone in het begin van ongemakkelijk is met betrekking tot personalisatie, zeer tevreden over de Zenfone 3. Die voor een redelijke prijs een luxe, en moderne uitstaling heeft, goede specificaties heeft en prima presteert.

Pluspunten

• Camera
  • Fingerprint scanner
  • Accuduur

Minpunten

• Smartphone is vrij glad
  • Snel vingerafdrukken
  • Ingewikkelde ZenUI

Maylinn 03-03-2017

Mooi design met veel mogelijkheden

De ZenFone is een erg mooi afgewerkte telefoon, en heeft nergens vervelende scherpe randjes. Net zoals de meeste high-end smartphones, beschikt hij over een glazen voor- en achterkant, wat lekker in de hand ligt. ASUS heeft er nog wel een schepje bovenop gegooid door er het bekende patroon van ASUS in te verwerken op de achterkant.

De telefoon bevat vele fijne features:
• De telefoon is lekker snel met zijn octa-core processor.
• Aan opslag kom je niet tekort. Je kan kiezen tussen 32GB/3RAM of 64GB/4RAM en dat is ook nog eens uitbreidbaar met een micro SD kaart. Heb je geen micro SD kaart nodig, kan je er een tweede SIM kaart in doen, een handige feature voor zakelijkgebruik.
• De accu van de telefoon gaat lekker lang mee. De software van de telefoon is goed geoptimaliseerd waardoor ik maar liefst anderhalf tot twee dagen met de telefoon kan doen bij normaal gebruik (geen games), terwijl mijn HTC One M8 echt wel aan het einde van de dag weer opgeladen moet worden. De telefoon komt ook nog eens met Quick Charge via USB-C poort, waardoor hij snel oplaad (Let op: de benodigde oplader daarvoor wordt helaas niet meegeleverd).
• De fingerprint scanner is erg snel en nauwkeurig. Hij leest mijn vinger altijd correct en de telefoon is binnen 1 seconde unlockt vanuit de slaapstand. Wat ik ook erg fijn vind, is de locatie van de fingerprint scanner. Hij zit op een hele natuurlijke plek voor je hand, waardoor je je niet in bochten hoeft te wringen om de scanner te gebruiken.
• De overige knoppen (volume en aan/uit knoppen) zitten ook op een fijne plek en voelen stevig aan. Als je ze zachtjes aanraakt, voelt het niet alsof ze los in de behuizing zitten, wat ik wel eens in het verleden ervaren heb. En ze hebben een textuur, waardoor je vinger niet wegglijdt.
• De software, ZenUI, biedt meer ‘customization’ dan stock Android, wat ik erg kan waarderen, want ik sleutel altijd zoveel aan een telefoon tot het naar wens is. Er zijn veel mogelijkheden om de telefoon echt eigens te maken. Er zijn opties voor thema’s, transitieanimaties, grootte van app raster, quick settings, etc. Je kan het zo gek nog niet bedenken of het is wel aanpasbaar naar wens.
• De camera is ook super; 16mp achter en 8mp voor. Er is o.a. een laserautofocus en Image stabilization. Respectievelijk betekent dat, dat de camera het beeld snel scherp kan stellen, en dat je weinig last zal hebben van trillingen tijdens het opnemen van 4K(!) video’s.

Natuurlijk is niets perfect en daarom ook nog een paar punten waarmee je rekening zou moeten houden:
• De telefoon komt wel met relatief veel voor-geïnstalleerde apps, maar 2/3 van die apps zijn wel echt handig om te gebruiken, zoals een meetlint, telefoonmanager voor o.a. batterij en werkgeheugen, etc. Sommige apps, zoals ZenCircle (social media app van ASUS) en vele apps van Google, zijn wel overbodig, maar die heb ik gewoon uitgeschakeld via settings en ik heb er nu geen erg meer in.
• De navigatieknoppen (die onderaan het toestel) zijn niet backlit (geven geen licht)! Voor een telefoon van €350-€400 zou je toch wel verwachten dat dat aanwezig zou zijn.
• Opladen van 0% naar 100% duurt lang zonder Quick Charger. Het duurde ongeveer 4 uur.
• Nogmaals: de voor- en achterkant zijn van glas gemaakt. Laat je hem per ongeluk vallen, dan is de kans groot dat beide kanten gebarsten zijn. Tevens is glas glad, dus het is sterk aan te raden om hoesje te kopen.
• Mijn toestel wil geen 1080p60fps YouTube filmpjes afspelen, maar dat ligt aan de software en hopelijk wordt dat in de nabije toekomstig opgelost.
• De trilintensiteit van de telefoon is sterk, maar het maakt wel een raar geluid; een licht geluid, alsof het tegen glas aan trilt(?). Mijn HTC maakt juist een donker trilgeluid, wat het gevoel van ‘betere kwaliteit’ oproept.

Conclusie: De telefoon ziet er prachtig uit en is tegelijkertijd robuust, hij komt met veel fijne features en voert die ook snel uit. De telefoon is gemaakt met het zicht op de toekomst, m.a.w. hij is futureproof (toekomstbestendig) gemaakt, te denken aan o.a. opslag, werkgeheugen, processor, USB-C, camera, etc. Voor mij wegen de nadelen niet op tegen de voordelen en ik ben gewoon uitermate tevreden mijn ZenFone 3.

Pluspunten

• Snel door ocata-core processor
  • Veel opslag
  • Lange accuduur
  • Fingerprint
  • Camera

Minpunten

• Bloatware
  • Geen backlit navigatieknoppen
  • Opladen duurt 3-4 uur
  • Door het glas is hij heel glad