Nokia 5 16 GB / zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 5 16 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Betty. 11-01-2019

Mooie dunne telefoon.

Geschreven voor: Nokia 5 16 GB / blauw

Heb de Nokia 5 nu ongeveer 1 week ingebruik en ben meer dan tevreden, zeker voor de prijs die je er voor betaald. Fijne telefoon, dun uiterlijk, helderscherm. Makkelijk ingebruik en maakt voor mij prima foto's. De vingerdruk herkenning werkt goed en is gemakkelijk te installeren. Kortom een prima telefoon.

Pluspunten

• Het formaat
  • Helderscherm
  • Vingerafdruk herkenning

Ria 27-10-2018

Geschreven voor: Nokia 5 16 GB / blauw

Voor mij is het niet geschikt. besloot iets goedkoper's te nemen omdat mijn net nieuwe samsung van zo 700 euries uit mijn jas gerold was.
Misschien is het gebruik te intensief? ik weet het niet, maar het doet niet wat ik wil, loop continu vast. vinger afdruk doet het wel perfect en het geluid is ook prima. update gaat ook erg goed, maar hij is voor mij gewoon te sloom en loop mij teveel vast. ik koop er dus nooit een meer, en raad hem ook niet aan bij iemand die hem ook intensief moet gebruiken.

Ilse 02-07-2018

Goede telefoon.

De Nokia 5 was mij aanbevolen. En idd het is een goede telefoon. Groot scherm. Makkelijk te bedienen. Goed geluid. Foto's voldoende. Voldoende opslag.

Pluspunten

• Groot scherm.
  • Genoeg opslag.

Rob 22-06-2018

Heel goede Nokia

Ik had een Windows Phone. Helaas zijn ze er niet meer. Deze Nokia is een heel goede vervanging. Erg wennen aan Android.
Een uitstekende budget telefoon met een erg goed scherm, uitstekend geluid (ik ben slechthorend) en met een goede snelheid. Voor mij zijn 3 dingen heel belangrijk: telefoon met goed geluid, Whatsapp en in mindere mate foto's (overdag goed, 's avonds minder). Voor wie er meer op wil doen (spelletjes e.d.) kan beter de Nokia 6 nemen.

Pluspunten

• uitstekend geluid
  • goed scherm

Tiny 04-11-2017

Prettig hanteerbaar, eenvoudig in gebruik, puur Android

Toen na eerdere vergelijkbare ervaringen ook mijn vorige smartphone defect raakte, besloot ik om dit keer een wat goedkoper model te kopen. Dat is de Nokia 5 geworden. Naast de prijs spraken de prettige afmetingen (niet te klein / niet te groot) me aan, én niet te vergeten de ongemodificeerde Android versie. Als Android updates beschikbaar komen, moeten fabrikanten die een "eigen" Android versie gebruiken, eerst zelf aan de slag voordat ze die beschikbaar kunnen stellen aan de eindgebruiker. Omdat Nokia een "kale" onaangepaste versie gebruikt, kan Nokia updates direct beschikbaar stellen. Bij mij zijn inmiddels al verschillende updates geïnstalleerd. Om voldoende opslagcapaciteit te hebben is een klasse-10 SD-card geïnstalleerd.
In het gebruik valt de Nokia 5 niet tegen. De vingerafdrukherkenning werkt feilloos, het toestel hapert nooit en de "kale" Android versie laat mijns inziens niets te wensen over. Met mijn niet-intensieve gebruik is dit een prima toestel. Wat voor mij ook belangrijk was: Één acculading is voldoende voor drie á vier dagen. Mijn vorige S4-mini haalde amper 2 dagen.
De behuizing is erg glad. Een cover is wel aan te bevelen.

Pluspunten

• Prettige afmetingen
  • Android updates direct beschikbaar
  • Accu gaat bij mij tot vier dagen mee
  • Prima scherm
  • Uitstekende fingerprint herkenning

Minpunten

• Erg gladde achterzijde

Martin 17-02-2018

Aanvulling:
Een van de redenen om voor Nokia te kiezen was het feit dat Nokia een "kale" versie van Android gebruikt en daardoor updates vrijwel direct beschikbaar kan stellen. Dat werkt!! Na diverse eerdere systeem-updates kwam vanochtend (17-2-2017) Android 8 beschikbaar. Installatie kost (op Wifi) enkele minuten, daarna werkt alles weer als vanouds.
Over de zgn. "kale"Android versie ben ik overigens zeer tevreden. Niets mis mee!

Willem 20-10-2017

geweldige Nokia

Perfecte smartphone met prima android besturingssysteem zonder fratsen, behuizing is te glad maar met siliconenhoesje is hij beter in de hand te houden

Kees 21-08-2017

Mooie telefoon

Geschreven voor: Nokia 5 16 GB / blauw

Ziet er mooi en strak uit. Geen plastic rommel zoals de goedkope Chinese telefoons. Scherm is ook mooi. Nu 1,5 maand in gebruik. Werkt goed, camera maakt mooie foto's. Foto's waarbij je inzoomt zijn wat minder scherp. Beter is het om niet in te zoomen maar achteraf het onderwerp uit te snijden dan zijn ze wel scherp. Geheugen van 16gb is voor ca 14gb al gebruikt voor standaard zaken. Dus bij veel foto's muziek. Is SD kaart wenselijk maar dat is niet alleen bij Nokia. Meegeleverde oortjes zijn ook ok. Werkgeheugen is ok, als je snel gewend bent raad ik de Nokia 6 aan.
De telefoon kan meer dan in de gebruiksaanwijzing wordt weergegeven. Gebruik telefoon zelf met hoesje.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Prijs

Minpunten

• Werkgeheugen
  • Gebruiksaanwijzing geeft niet alle opties weer.