Nokia 5 zwart / 16 GB - Reviews

Opslag
16 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Kees 21-08-2017

Mooie telefoon

Ziet er mooi en strak uit. Geen plastic rommel zoals de goedkope Chinese telefoons. Scherm is ook mooi. Nu 1,5 maand in gebruik. Werkt goed, camera maakt mooie foto's. Foto's waarbij je inzoomt zijn wat minder scherp. Beter is het om niet in te zoomen maar achteraf het onderwerp uit te snijden dan zijn ze wel scherp. Geheugen van 16gb is voor ca 14gb al gebruikt voor standaard zaken. Dus bij veel foto's muziek. Is SD kaart wenselijk maar dat is niet alleen bij Nokia. Meegeleverde oortjes zijn ook ok. Werkgeheugen is ok, als je snel gewend bent raad ik de Nokia 6 aan.
De telefoon kan meer dan in de gebruiksaanwijzing wordt weergegeven. Gebruik telefoon zelf met hoesje.

Pluspunten

• Uiterlijk

Minpunten

• Werkgeheugen
  • Gebruiksaanwijzing geeft niet alle opties weer.

Tiny 04-11-2017

Prettig hanteerbaar, eenvoudig in gebruik, puur Android

Toen na eerdere vergelijkbare ervaringen ook mijn vorige smartphone defect raakte, besloot ik om dit keer een wat goedkoper model te kopen. Dat is de Nokia 5 geworden. Naast de prijs spraken de prettige afmetingen (niet te klein / niet te groot) me aan, én niet te vergeten de ongemodificeerde Android versie. Als Android updates beschikbaar komen, moeten fabrikanten die een "eigen" Android versie gebruiken, eerst zelf aan de slag voordat ze die beschikbaar kunnen stellen aan de eindgebruiker. Omdat Nokia een "kale" onaangepaste versie gebruikt, kan Nokia updates direct beschikbaar stellen. Bij mij zijn inmiddels al verschillende updates geïnstalleerd. Om voldoende opslagcapaciteit te hebben is een klasse-10 SD-card geïnstalleerd.
In het gebruik valt de Nokia 5 niet tegen. De vingerafdrukherkenning werkt feilloos, het toestel hapert nooit en de "kale" Android versie laat mijns inziens niets te wensen over. Met mijn niet-intensieve gebruik is dit een prima toestel. Wat voor mij ook belangrijk was: Één acculading is voldoende voor drie á vier dagen. Mijn vorige S4-mini haalde amper 2 dagen.
De behuizing is erg glad. Een cover is wel aan te bevelen.

Pluspunten

• Prettige afmetingen
  • Android updates direct beschikbaar
  • Accu gaat bij mij tot vier dagen mee
  • Prima scherm
  • Uitstekende fingerprint herkenning

Minpunten

• Erg gladde achterzijde

Willem 20-10-2017

geweldige Nokia

Perfecte smartphone met prima android besturingssysteem zonder fratsen, behuizing is te glad maar met siliconenhoesje is hij beter in de hand te houden