Huawei P10 zwart, Grafiet / 64 GB / (dualsim) - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 375 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Martijn 04-05-2017

Overtreft elke verwachting

Ik ben relatief blind voor de P10 gegaan na drie jaar een Xperia ZL gehad te hebben. Ik wist niet eens wat ik er echt van kon verwachten en ging akkoord omdat ik me de goede P6-verhalen van een vriend nog kon herinneren. Het resultaat is dat ik nu enorm positief verrast ben door deze geweldige telefoon, waar ik zelfs als ik m'n uiterste best doe nog geen minpunt voor kan bedenken.

Het is echt een prachtig apparaat met een schitterend ontwerp. Het is misschien wel de eerste Android-telefoon die je écht de luxueuze iPhone-feel geeft, zowel van binnen als buiten. De soepel afgeronde aluminium behuizing met het glas aan de voorkant en het effect dat je krijgt wanneer je het originele hoesje dichtklapt en door de doorzichtige rand kijkt - er is echt een hoop aandacht aan het design gegaan en dit design troeft elke voorgaande Huawei-telefoon heel hard af. Het scherm is voor mijn smaak aan de grote kant met 5,2 inch, maar de behuizing is zo compact dat ik het apparaat nog steeds prettig kan bedienen, zelfs met één hand - en als dat niet zo zou zijn, is daar een softwareoplossing voor...

De software is prettig omdat je een behoorlijke stockversie van Android krijgt. Er zit bijna geen bloatware op en wat er op zit, is daadwerkelijk nuttig (chapeau). Je kunt instellingen tot in de kleinste details naar je smaak tweaken. Zo vind ik het verplaatsen van de vingerafdrukscanner naar de voorkant echt geweldig, want nu kan ik acties als teruggaan, in één keer naar het homescreen gaan, de telefoon unlocken en taakbeheer openen allemaal met dat éne vingerafdrukscannertje doen, wat me op het scherm weer een extra strook aan ruimte oplevert - geen virtuele knoppen meer nodig. Vernuftig, en dat is nog maar één van de ontelbare opties die je krijgt.

Tenslotte zit het qua hardware puik in orde. Grafisch veeleisende apps als Grand Theft Auto: San Andreas kunnen worden gespeeld met de grafische instellingen allemaal compleet op hun max, met alsnog 60 frames per seconde. Zelfs de zwaarste mobiele app op het moment, Radiation Island, draait met soepele framerates op de allerhoogste instellingen. De telefoon is gewoon zeer snel en er is geen enkele hint die erop wijst dat hij ergens in de nabije toekomst ook maar een beetje zal vertragen.

De camerakwaliteit is werkelijk verbluffend - natuurlijk is hier samen met Leica veel aandacht aan gespendeerd, maar nadat ik met vrienden met een P9 Lite, iPhone 7 en Galaxy S8 een wedstrijdje deed (foto's maken van hetzelfde stuk vloerkleed), sprong de P10 er met kop en schouders bovenuit - je zag verreweg de meeste textuur en de meest realistische kleuren, zelfs bij donkere omstandigheden. De snelheid en voorgenoemde prestaties in apps deden overigens geen procent onder voor die van de S8 - integendeel...

Al met al is er eigenlijk niets waar ik over kan klagen. Echt helemaal niets. Hoewel, ik vond de iconen in eerste instantie veel te groot, maar dat was al gauw opgelost door een ander thema met nieuwe icoontjes te installeren - eentje die meteen ook volledig naar mijn persoonlijke smaak is. Dit is echt een telefoon die je alles geeft: prachtdesign met luxueus gevoel, enorm goede performance en een vrij, open en smooth besturingssysteem. Het is gewoon de beste telefoon ooit gemaakt... En dat voor twintig euro per maand minder dan de naaste concurrent! De prijs/kwaliteitsverhouding is ongezien!

Het cijfer? Tjah, ik kan wel een 9 geven onder het mom "geen enkel product is perfect", maar ik kan me aan de andere kant geen imperfectie bedenken... En als een telefoon zó goed is dat dat het geval is, dan verdient deze het ook gewoon: hoppa, een 10. Gaan ervoor dus! Bedankt en proficiat Huawei, een bedrijf dat zich meer en meer ontpopt als de nieuwe grote speler in de smartphonemarkt - en terecht.

Pluspunten

• Luxueus, prachtig design
  • Ongelooflijk goede performance
  • Hoogstaande camera
  • Heerlijke stock-Androidversie; geen bloatware
  • Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding

Leo 16-05-2017

Ik hoor dat er geen GPS in zit, werkt Google maps en Google Earth dan wel

Verbeek 24-10-2017

Erg goed toestel

Toestel is erg makkelijk in gebruik en als je overstapt van een ander toestel (bijvoorbeeld een HTC) kan je er voor kiezen om je menu aan te passen.
Ook is het een erg mooi en groot genoeg scherm. De 2 camera's die achter op zitten maken erg mooie foto's.
Enige minpuntje is dat er een appartement oplader bij zit alleen voor de Huawei waarschijnlijk.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Camera

Minpunten

• Input van de oplader

Rararenate 28-04-2017

Top toestel

Dit is echt een Top toestel met een super camera, heel makkelijk in gebruik met een zeer stijlvol design

Pluspunten

• Camera

Aart 27-04-2017

Super mobile

Na jaren een Sony te hebben gehad nu overgestapt op de Huawei P10. Super telefoon met lange batterij tijd 3dagen in bespaar stand. Mooie foto's en handig dat jezelf mappen kan maken. Ben dan ook erg tevreden.

Pluspunten

• Battery
  • Foto's
  • Bediening

Minpunten

• Elke 3 dagen je scherm ode invoeren

Nathalie 19-04-2017

Fantastische camera

Een fantastische telefoon. Hij heeft een lekker groot scherm, reageert snel, ligt goed in de hand. De mogelijkheden zijn groot, denk aan bedienen met één hand. De camera maakt fotograferen een genot. Ik schiet hier hé wat kiekjes weg en deze telefoon is echt de beste die ik ooit heb gehad. Mijn vorige huawei waar ik overigens ook erg tevreden over was, kon niet "zwemmen" dat hoeft met deze geen probleem meer te zijn.
Al met al erg tevreden!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Lekker in de hand
  • Fantastische foto's
  • Waterproof

Robbert de Wilde 29-03-2017

Geweldige bouwkwaliteit, goede batterij en soepele software!

Dit toestel kost maar 480 euro bij mijn 2 jarige abonnement. Daarvoor krijg je een toestel wat enorm goed gebouwd is met software waar pure (stock) Android nog wat van kan leren. Het toestel is erg snel, de vingerprintscanner werkt in een ogenblik en alle standaard features die je verwacht zijn aanwezig. Er is bijna geen (zogenoemde) bloatware aanwezig en de UI ziet er gelikt uit.

De camera blinkt uit, met fantastische auto-shots en een uitgebreide pro mode. De monochrome camera zorgt voor indrukwekkende kleur en contrast verhoudingen, vooral in low-light scenario's. Er zijn ook voldoende opties aanwezig, als panorama, time-lapse en portrait mode om fantastische foto's en video's te maken.

Alle features die deze smartphone heeft in zo'n kleine vormfactor en dan nog een accu van 3300 mAh die er voor zorgt dat het toestel meer dan een dag mee gaat onder intensief gebruik is enorm indrukwekkend.

Huawei is ook een bedrijf wat een snel erg veel gegroeid is maar lijkt alle goede stappen te nemen. Ze hebben een erg goede customter service, iets waar Samsung van kan leren.

Één minpunt van deze telefoon is dat het niet waterproof is, je kan hem dus niet mee het zwembad in nemen. Persoonlijk vindt ik dit bijna geen punt, maar toch goed om even te noemen.

Op zoek naar een betaalbare telefoon die de aanpasbaarheid en kracht van Android heeft maar de vormfactor/bouwkwaliteit van een iPhone? Dan is deze Huawei P10 DE telefoon voor jou!

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • camera
  • software
  • customer server
  • mooi scherm

Minpunten

• niet waterproof

bert2004 02-09-2017

De één zegt dat hij waterproof is en de ander weer niet. Wat is het nou?

Bram 22-03-2017

Goede camera, mooie telefoon, nog kleine maars

De P10 is mijn eerste Huawei en na een halve dag uitproberen is mijn eerste indruk dat de prijs kwaliteitsverhouding goed is.
Aangezien de P10 nog niet beschikbaar is bij de grote ketens wou ik dit toch al meegeven.
De P10 is een zeer mooie telefoon die luxe aanvoelt en uitstraalt. Het 5.1 inch formaat is voor mij een grote plus aangezien ik geen fan ben van te grote smartphones. De afwerking kan evenwel nog beter. Indien de fingerprint scanner anders verwerkt kan je de bezels verkleinen.
De Leica camera is veelbelovend, de eerste foto’s genomen bij goede lichtinval zijn super helder en er zijn voldoende instellingsmogelijkheden.
De P10 draait zeer vlot en er is geen enkele hapering te merken bij het ontgrendelen met de fingerprint scanner. De batterij is op het eerste zicht ok maar ook niet goed. Na 7u standaard gebruik was ik toch al 35% batterij kwijt.
Conclusie:
Voor 599 euro heb je een top telefoon die qua prestaties en camera niet onderdoet voor de Samsung Galaxy s7 en iphone 7. Anno 2017 had ik wel graag waterdichtheid, wireless opladen en een batterij die eindelijk echt 2 dagen mee gaat.

Pluspunten

• camera
  • luxe uitstraling
  • performantie

Minpunten

• geen waterdichteid
  • geen wireless opladen
  • batterij

Rdk92 23-12-2017

Perfecte prijs kwaliteits verhouding. Makkelijk in omgang

Ik heb van te voren vele telefoons vergeleken met een vergelijkings site, deze telefoon kwam eigenlijk met mijn mensen overal het beste uit en scheelt soms 100en euro's met het "zelfde" soort telefoon. Super camera met vele functies. Telefoon voldoet aan mijn verwachtingen.

Pluspunten

• Camera
  • Android
  • Makkelijke omgang
  • Snel

trotse bezitter 12-09-2017

Fijn toestel met stekre accu en groot scherm

Ik heb reeds de Huawei P6-P7-en P8 gehad en was weer toe aan een ander toestel. ik ben bij de Huawei P10 zilver blijven steken, door zijn mooie uitstraling. zijn uitgebreide capaciteiten en een betere accu. ik heb hem nu 1 maand maar ik heb hier geen spijt van gehad. en zijn mooie foto's en video's zijn uniek te noemen.

Pluspunten

• bestere accu
  • betere camera
  • zijn vele makkelijke instellingen
  • snelle oplading van accu
  • en de drie jaren goede onderhoud van Huwaei

Minpunten

• ik heb nog geen minpunten gevonden

Joa 07-09-2017

Doet niet onder voor Samsung.

Eigenlijk gekozen omdat mijn vrouw al een huawei nexus had en daar heel tevreden over is. Plus dat een nieuwe Samsung s8 8 euro per maand duurder was. Hij ligt super in de hand, snel, super foto's eigenlijk top.

Pluspunten

• Handzaam
  • Niet te duur
  • Top foto's

Minpunten

• Misschien dat hij niet water dicht is

Kanki 16-08-2017

Goede processor

Het is een kwalitatief toestel die makkelijk concurreert met Samsung en Iphone. Batterij gaat langer mee dan een dag vanwege een slimme processor die je gebruik monitored. Standaard 64 GB is ook ideaal voorde geweldige foto's die je maakt met de Leica lens!!

Pluspunten

• Vingerscanner
  • Fotocamera
  • Beeldscherm
  • Processor

Minpunten

• Toetsenbord

Tessa Weggers Mulder 26-04-2017

Erg tevreden

Ik werk bij tele2 en verkoop allerlei soorten toestellen, maar zelf zat ik nog met de iphone 4 niet wetende welk toestel ik moest nemen. Door prijs kwaliteitvergelijkingen die ik op mijn werk dagelijks maak wist ik dat de huawaii de beste koop was! Ik heb direct de p10 in pre order besteld. Super camera, hele mooie herinnerringen die ik met veel plezier vastleg. Super geheugen, handzaam, snel en snel op te laden. De huawaii p10 raad ik ieder aan, helemaal als je budget niet erg ruim is maar je wel graag mee gaat in ontwikkelingen en een goed toestel wilt.

Pluspunten

• Camera
  • Geheugen
  • Snelheid
  • Handzaamheid
  • Formaat

Marc 11-04-2018

Hele fijne telefoon

Prijs kwaliteit is gewoon super.mijn vorige telefoon was een dure Samsung s7 edge.snelle telefoon met een groot geheugen... ik Chris een aanrader voor iedereen die nie mee wil.doen aan de rage van een veel te dure telefoon

Pluspunten

• 64gb geheugen
  • Mooi schem
  • Snel

Minpunten

• Misschien de camera

Andrea Bonnet 09-02-2018

Dag SAMSUNG, Hallo HUAWEI.

Mij werd dit toestel in de winkel aanbevolen. Ik heb na lang twijfelen, daar ik een echte Samsung gebruiker ben, toch het advies van de "deskundige" opgevolgd en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik kan ook nu na 2 maanden nog niets noemen wat ik minder vind of dat ik iets mis. Groot scherm, camera top, kleuren en geluid ook. Accu zeer tevreden mee en dan de opslagcapaciteit is natuurlijk super. Ik heb gewoon echt niets om over te klagen.

Pluspunten

• Geheugen
  • Camera
  • Geen onnodige apps

Toos van Eerd 07-02-2018

Geweldig goed

Het beste toestel ooit en goedkoopste. Je alles voor 450 euro of minder voor 64 gb ongelofelijk. Ben overgestapt omdat ik met mijn Samsung slecht bereik had als ik thuis was wat erkend werd door mijn provider. Mijn buurvrouw had nooit problemen met haar huawei dus ik ook een huawei en het werkt perfect.
Later pas achter alle leuke en handige opties ervaren van dit toestel.
Er zit werkelijk alles op wat handig en veilig is alhoewel ik de vingerafdruk niet gebruik.

Pluspunten

• Mooie schermafbeeldingen
  • Batterij gaat lang mee
  • Hele sterke ontvanger overal bereik
  • Goed beveiligings programma van huawei
  • Geeft uit zichzelf tips om te doen

Corrina 27-01-2018

Heel fijn toestel!

Ik had hiervoor een Samsung s6 edge en die was prima, maar dit toestel is velen malen sneller en qua gebruik is deze ook heel vriendelijk.
De foto's die je via de pro stand kan maken zijn echt super mooi en scherp.

Pluspunten

• Camera
  • Battery tijd
  • Gebruiksgemak
  • Scherm groote

Minpunten

• Kleur frame... Alleen zwart

Verona lampkin 26-01-2018

Heldere scherm en werkt erg fijn en snel

Werkt lekker snel super helder beeld. Makkelijk alles over kunnen zetten van me oude mobiel. Niks meer zelf handmatig hoeven te doen heerlijk

Pluspunten

• Snel
  • Helder beeld

Marco 26-01-2018

Goede accuduur

Goed snel en handig toestel werkt perfect altijd Samsung gehad maar zou niks anders meer nemen prima toestel

Juan 24-01-2018

Lekker snel!!

Ligt fijn in de hand, niet te groot, mooie foto's, alles perfect, jammer dat er zelfs voor een nieuwe telefoon de korte duur accu nog niet is opgelost.

Pluspunten

• Slowmotion cámara
  • Goede selfie camara
  • Veel geheugen

Minpunten

• Accu duur niet langer als 3 kwart dag

Miriam 24-01-2018

Makkelijk in gebruik

Prettige telefoon, makkelijk in gebruik. Helder scherm. Maakt mooie foto's. Voorzien van alle mogelijkheden. Veel opslagruimte.

Pluspunten

• Fotografie
  • Makkelijk
  • Toegankelijk