LG G6 H870 zwart / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

jose1977 16-04-2017

Mooie robuuste telefoon, top scherm

De eerste indruk van de telefoon is heel goed. Mooie afgerond design, robuust uiterlijk, mooie groot scherm, veel meer ruimte onderaan in het scherm.
Na gebruik merk je dat je met een snelle telefoon te maken hebt. Geen hapering te merken. Alle games werken naadloos en snel.
Het grootste ongemak is de aan/uit knop icm de vingerafdruk sensor. Heel ongemakkelijke positie als je de telefoon in de hand hebt. Ook heb ik een broektelefoontje gepleegd, dat was lang geleden dat ik ongemerkt de telefoon aan heb gezet in mijn broekzak.
Na wat nalezen op internet blijkt de processor al 2 jaar oud te zijn. Vreemd voor een toptoestel. Ook het feit dat android 7 erop staat ipv 7.1 is vreemd. Ik schrok van de prijs, echt veel te veel voor dit toestel. Voor 300 euro minder oke, maar voor dit geld kan ik beter krijgen.

Pluspunten

• scherm waaw, kleuren waaw
  • camera heel goed, ook fijne breedbeeld lens
  • batterij goed, ook ondanks screen always on

Minpunten

• aan/uit knop positie niet fijn
  • verouderde hardware
  • prijs te hoog

George 29-08-2017

voor- en nadelen

Ik probeer het kort en bondig te houden.
Design: Top.
Snelheid: redelijk goed, Niet top.
Processor: Slecht, 2 jaar oud presteert minder dan andere smartphones van tegenwoordig.
Aansluiting (kabel USB-3 en oplaad tijd): Zeer goed.
Dikte: Slecht. Anderhalf maal dikker dan Samsung Galaxy S6.
Functionaliteit: Slecht.

Details: Terwijl de normale gang van zaken bij alles is de Evolutie, LG devolueert systematisch. Het feit dat talloze gebreken van voorgaande modellen (ondanks elke keer verzoen van LG voor users te vermelden "wat missen ze op hun LG toestel en willen hebben”) Niet opgelost werden met deze LG G6, ook goede functies van voorgaande modellen (zoals mijn oudere LG G2) werden volledig geschrapt bij deze LG G6.
Één daarvan die ik heel vaak gebruik, is „screenshot maken” (foto van wat je op het scherm ziet), die zeer goed is als bewijs bij talloze situaties op internet, incl, facebook.
Ik hou het echter kort.

Het LCD scherm van deze LG G6 is zeer slecht gemaakt, al vanaf het concept. Terwijl bij mijn oude (nu nog in gebruik) Samsung Galaxy S6 (vóór deze had ik die LG G6, dit model Samsung lijkt een regelrechte ramp te zijn, noch snel noch...niets) het scherp (en het licht ervan) is even goed te zien vanaf elke hoek (dus ook scheef erop kijken, vanaf de zijkant), bij deze Lg G6 je ziet 100% goed het beeld alleen maar als je loodrecht erop kijkt! Maar één graad rechts of links ernaar kijken, de kwlaiteit van het beeld (en het licht ervan) zaakt aanzienlijkt, alsof het scherm is gemaakt uit talloze vatten (met ondoordringbare wanden) et licht erin en zonder deksel erop boven, licht die je ziet alleen maar als je loodrecht van boven daarin kijkt.
Het Amoled susteem van Samsung is mijlenver beter.
Sterker nog, aan LG G6 producenten is nog steeds niet doorgedrongen dat de concurentie kan verslagen worden alleen maar als je Betere producten maakt, niet slechter.
LG G2 had al talloze klachten (LG berwerde toen dat ze zullen dat regelen. Niet dus! Nu 4 modellen/versier verder!) dat het beeld had maar één functie had, namelijk „meer of minder licht” en verder niets. Noch andere zelf standard beeldinstellingen zoals „Dynamic” enz, zoals Samsung, noch helemaal niets.

Het feit dat deze enige licht/beeld functie van LG G6 „meer licht of minder licht” betekent ook „meer mist of minder mist” (als je bij je TV alleen maar „luminositeit” hebt en geen „contrast” functie, dan wat je ziet is een mistachtige beeld! Laat staan alle andere functei die elk beeld moet hebben voor de juiste instelling, laat staan de „gewenste instelling per klant”) voegt toe aan de rampzalige beeld fucntei door LG hardnekkig aangehouden bij hun smartphones, ondanks talloze klachten over de hele wereld erover.
Blijkbaar LG heeft een (of meerdere) mol daar, die voor Samsung werkt.
Dar zou ook het buitengewoon vreemde verschijsel in de winkels verlaren, die LG systematisch saboteert. Wie niets erover weet, probeer maar een LG G6 hoes/cover in de stad bij elke winkel te kopen. Het is nergens te vinden (tenmisnte niet in Den Haag), zelfs op de markt, zelf in de winkels die miljoenen hoesjes hebben voor alle bestande toestellen”, dit zijnde ook hun Motto op de winkel. Als je loopt daar binnen en vraagt naar een LG G6 hoes, ze zeggen dat ze hebben dat niet en ze verkopen het ook niet. Ze hebben echter talloze Samsung hoesjes (vor samsung modellen) zelfs voor modellen die niet meer bestaan... Dat zegt wat, he?
Ook internet winkels hebben een probleem hiermee, Gellukig er zijn 2 internet winkels die wel Lg G6 hoesjes verkoopt, een daarvan zijnde bol.com. Ik zelf heb een „VRS Design Simpli Mofd Case” ook daar gekocht, na weken lang in heel Den Haag een hoes hiervoor zoeken, zonder success.

Na het rampzalige ervaring met de Samsung Galaxy S6 edge (die zeer slecht is in elk opzicht; het feit dat hij veel langzamer is dan de oude LG G2 die ik had, plus dode pixels enz enz.. zijn de kleinste problemen ermee), heb ik besloten weer naar Lg te stappen, o.a. voor de scheershot maken functie (die Samsung Galaxy S6 niet had) die LG G2 wel had, deze LG G6 dus niet. Ik baal ervan.

Verder over de functionaliteit, ik heb geprobeerd (via „Smart Switch”) mijn data, apps, foto’s enz., van mijn Samsung Galaxy S6 naar deze LG G6 over te dragen (zoals ik heb ook met de data van mijn oude LG G2 naar deze Samsung, 2 jaar geleden via dezelfde app „Smart Switch”), maar dit wilt niet lukken, want LG werkt het tegen.
Deze LG G6 heeft echter een „LG Switch” erin gebouwd/geinstalleerd, onder de pretentie dat die hetzelfde doet. Niet dus! Veel apps/programma’s worden niet getransfereerd. Zelfs pagina’s (shortcuts op het scherm, zoals savefrom.net) worden niet doorgegeven, laat staan ingewikkelder apps
O.a. „skype” en andere apps werden niet doorgegeven met deze „LG Transfer” app.
Ik moest het opnieuw downloaden van Google play en instaleren.

Ik heb ook 3 „software updates” gekregen binnen 2 dagen, van LG. Na elke update, al mijn apps werden door LG in een andere, lelijke, ongewenste postie gezet en ik moest weer een voro een anders zetten. Zelf de apps die per groep (in een app/vierkant/map) zatten, heeft LG eruit gehaald, andere eirnm en totala chaos van gemaakt, en dat doet het iedere keer, met elke update.

De aan/uit toets waarover veel klagen dat die „op een onaangename positie zit”, ik vindt het juist praktish geplaatst.

Het feit dat de batterij kun je niet vervangen, vind ik een sterke minpunt, maar dat is er zo ook op andere merken/toestellen.

Nog erger vind ik dat het geluid ervan, die (typisch LG!) die een blikkerig eenzijdig geluid is, met blijkbaar alleen maar Treble erin, zonder Bass, dit in tegenstelling met de „Real Life” voll geluid van Samsung Galaxy S6.
Blijbaar de LG-team die werkte bij het beeld van dit LG G6 model, werkte ook bij het geluid, beide functies schandalig eenzijdig en ver onder de maat.

De Devolutie van LG smartphones blijkt ook van het feit dat het aantal wallpapers erin ginstalleerd zijn niet alleen maar buitengewoon beperkt, maar ook mega lelijk, mega simplistisch (alsof die voor babies zijn ontworpen, of 1-jarige), en de meeste bi-kleurig.
Zelfs te weer app si zeer bekrompen (maar één info, klein, eronder daar), zeer lelijk, zeer simplistisch (weer maar 2 kleuren) en het hefet niets te maken met de realistische en mega mooi beeld (ook bij het weer app) die LG G2 had.

Natuurlijk kan worden beweerd dat we kunnne zelfs apps en wallpapres downloaden, maar dat ze vol reclame zitten, wordt niet vermeld door de LG verdedigers.
Zonder eerlijkheid zijn we nergens, geloof ik.

Omdat LG nog altijd beweert de gebruiksvriendelijkheid van hun producten steeds weer te verhogen en functies te bieden wat de users willen hebben, vindt ik, en terecht, dat LG doet steeds precies het tegenovergestelde van wat ze beweren.

Trouwens, op dit moment (staat ook hier boven op deze Kieskeurig pagina) dit model wordt zgn. aangeboden met „75 euro korting” (ook zom dit teosetl si veel te diir voor wat hij te bieden heeft, vooral in vegelijking met andeer smarthones op de markt!), korting die ze duidelijk niet willen geven, dit zijnde maar stof in de ogen zodat je dit model koopt.
Als ze die check zouden willen geven, hadden ze die in de doos gestopt. niet dus. Ook als de code erop maar 2 weken laten genruikt wordt (aangezien je hebt 2 weken tijd de koop ongedaan te maken), hebben ze dit toch niet gedaan.
Je wordt ook niet geinformeerd (in de doos toen je je mobiel thuid krijgt) ovcer deze kortingbon, noch hoe e waar kun je het krijgen, alsof LG wilt dit geheim houden.
Als je goede ogen hebt en de letterlijk keine lettertjes ziet bij de winkle waar je je tostel heb aangeschaaft, zie je dat je moet zef een aanvraag bij LG indienen ervoor, anders krijg je deze kortingbon niet.
Maar ook als je zo’n aanvraag indient, je krijgt het ook niet, maar een mail waarin staat dat je moet zo’n 3 weken wachten totdat ze beslissen of je die kortingbon krijgt of niet. Je moet echter he factuur (waarop het IMEI numer te zien is) en ook nog een foto waarop dit IMEI nummer te zien is (hetzelfde nummer!!!), zonder je te vertellen wat bedoelen ze remme, een foto waarvan. Ook als je je factur (met je IMEI nr, erop) naar LG samen met je aanvraag én de foto van de achterkant van je toestel (net de IMEI sticker erop) stuurt, na een paar weken wachten je krijgt geen bon, maar een email waarin LG zegt je aanvraag biet gehonoreerd te worden „omdat ze hebben geen IMEI nummer van je gekregen”, en vragen ze je dat alsnog naar LG te mailen.
Ze zeggen niet wat ze bedoelen met „foto van de IMEI”, ze zetten je alleen maar onder druk dat als je dat niet doet binnen een paar dagen, kun je je kortingsbon vergeten, en Doeii!

DIT over LG, hun toestelen, en hun „kortingen”.

Pluspunten

• design
  • aan/uit toets
  • waterproof(?)

Minpunten

• functionaliteit in het algemeen
  • beeld
  • geluid

Nicole 26-04-2017

Fijne telefoon met veel mogelijkheden

De LG G6 is een goede telefoon die lekker in de hand ligt. De afwerking met platina vind ik persoonlijk erg mooi. De telefoon heeft zelfs nog een FM-radio. Grappig, want op andere nieuwe telefoons is deze vaak niet meer te vinden. De geluidskwaliteit en beeldverhouding vond ik ook goed. Bij schemer worden foto's niet zo helder en ook de selfie camera is soms niet helemaal helder. Dit valt me tegen want ik had betere selfies verwacht van zo'n nieuwe, dure telefoon. Met goed daglicht kan je wel hele mooie foto's maken. Ik heb trouwens alleen maar de 'basis stand' gebruikt.
De vingerafdruk scanner werkt er goed en hier was ik erg tevreden mee!
Het toestel schijnt een val vanaf 1 meter hoogte te kunnen overleven en het kan ook voor 30 minuten onder water. Dit heb ik niet uit durven testen.
Ik vond dat de accu lang mee gaat en ik vond ook het geheugen van 32 GB voor mij genoeg. Persoonlijk vind ik €749 voor een telefoon wel veel geld.
Nog een minpuntje vind ik dat de accu niet meer verwisselbaar is.
Verder is het een prima telefoon met veel mogelijkheden en een prachtige afwerking!

Pluspunten

• Mooie afwerking
  • Duidelijk scherm
  • Snelle werking
  • Goede accu
  • Fijne beeldverhouding

Minpunten

• Slechte selfies
  • Accu kan je niet meer zelf verwisselen

O 19-04-2017

Stijlvol toestel, maar een paar minpuntjes...

Het nieuwste top toestel van LG, de G6, is er zeker wel eentje om goed te bekijken!
Het toestel ziet er stijlvol en chique uit en ligt ondanks zijn scherm van 5.7inch lekker in de hand en laat zich makkelijk bedienen. Nu is die 5.7inch wel een beetje gemeen want het scherm is vooral wat langer, ipv dat het ook breder is wat je verwacht als het diagonaal omhoog gaat. Voordeel is dat je zeer prettig over het internet kan surfen en ook PDF bestanden lezen hierdoor overzichtelijk. Nadeel is wel dat als je het scherm draait om een filmpje te bekijken (Netflix, YouTube) je veelal 2 zwarte balken aan beide zijkanten hebt. Maar persoonlijk heb ik dit niet hinderlijk gevonden.
Het scherm zelf heeft een mooie heldere weergave en ook de camera maakt zeer mooie foto's, ook als er wat minder licht aanwezig is. De combinatie met de groothoek lens biedt veel leuke en mooie mogelijkheden. Verder loopt alles soepel en snel en heeft de telefoon weinig moeite met zwaardere opdrachten maar dat mag ook verwacht worden van zo'n nieuwe high-end toestel. Dat de nieuwste telefoons tegenwoordig een snellaad functie hebben is een zeer welkome uitbreiding!

Wat ik wel een nadeel vond is de fysieke knop aan de achterkant met de ingebouwde vingerafdrukscanner. Ja, de scanner werkt zeer goed en snel en heeft maar even een klein stuk van je wijsvinger nodig om te unlocken, maar ik vond het niet prettig dat het aan de achterkant zat. Lastig in een carkit en ik heb te vaak meerdere malen moeten klikken/scannen alvorens de vergrendeling er eindelijk af ging. Kan persoonlijk zijn maar ik vond het jammer.

Buiten dat is het voornamelijk een heel mooi toestel dat zeker geen verkeerde eerste indruk heeft achtergelaten. Je hebt altijd een aantal persoonlijke voorkeuren zoals de indeling van het toetsenbord, de weergave van je oproepen en de afwezigheid van een merkgebonden newsreader. Maar de skin van LG is zeker niet en slecht gelukkig lekker simpel! Je toestel staat niet al gelijk bomvol apps die je toch nooit gebruikt zoals Samsung altijd deed.

Het toestel doet wat er van verwacht wordt en doet dat lekker snel. Bovendien ziet het toestel er super uit!

• Stevig maar toch licht
  • Camera
  • Laad snel op
  • Werkt soepel en snel

Minpunten

• Locatie fysieke knop aan de achterzijde
  • 5.7inch, maar dan anders

Kim0112 19-04-2017

LG G6 makes life not only good, but even better

Mijn eerste indruk van het toestel was positief en deze indruk is alleen maar sterker geworden. Ik was na één week al overtuigd.
Innovatief, modern, naadloos en stevig design. Groot scherm. Ligt fijn in de hand. Werkt goed en snel. Lange accuduur en snel opgeladen. Hard volume mogelijk. Helder, scherp en zuiver beeld en geluid vanuit elke hoek. Grote en scherpe foto's. Meerdere apps in één scherm te gebruiken. Biedt uitgebreide functies, instellingen en mogelijkheden (veel personalisatie mogelijk). LG bevat een eigen app-store. Bevat diverse specificaties, w.o. Blue Light tegen vermoeide ogen, Bleutooth voor gegevensoverdracht en Fingerprint als extra beveiliging.
Ik was eerst overdonderd door het besturingssysteem van Google Android (7.0 Nougat), maar ik ben hier de voordelen van gaan inzien. O.a. de bescherming van privacy en het geven van toestemming, de grote mate van personalisatie m.b.t. instellingen en weergave, en synchronisatie met andere apparaten en apps. Voor mij geen iPhone met iOs meer!
Qua prijs-kwaliteit zou ik de LG G6 zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Design en vormgeving
  • Kwaliteit beeld en geluid
  • Accuduur en oplaadsnelheid
  • Gebruiksgemak en snelheid
  • Groothoeklens

Minpunten

• Kwaliteit groothoeklenscamera's
  • Net te groot om met één hand te bedienen
  • Opslagcapaciteit (uit te breiden met SD)

ReviewDanny 18-04-2017

Prachtig groot scherm, degelijk en ligt prettig in de hand

Na het uitpakken van de telefoon lag deze direct prettig in de hand. Heb namelijk niet al te grote handen en was bang dat het geplaatste grote (5.7") scherm ervoor zou zorgen dat deze niet prettig te bedienen zou zijn. Dit was dus direct van de tafel geveegd en hij voelt goed (en niet al te glad) aan, hij is niet veel breder dan mijn voormalige S4 en kom gemakkelijk met een hand (duim) bij de andere kant van het scherm.

Na het aanzetten van de telefoon was het scherm met zijn afgeronde randen wat wennen maar wat een scherpte, detail en helderheid. Het langere scherm zorgt ervoor dat je minder hoeft te scrollen bij applicaties zoals whatsapp of nu.nl. Wat mogelijk als onhandig kan worden ervaren is dat je alle applicaties separaat dient in te stellen op de beeldverhouding 18:9. Wat mij betreft had er wel een optie "voor alle geselecteerde apps" mogen zijn. Mogelijk is dit alleen een software dingetje.

De snelheid van het toestel is goed echter sommige reviews wordt er aangegeven geen haperingen op te merken. Begrijp me niet verkeerd, het gaat hier om een topklasse telefoon echter sommige spellen zijn wel wat haperingen te bespeuren zoals Sky Force en Minion Rush. Eventueel kan dit ook te maken hebben gehad met de internet verbinding (4G) die ik op dat moment had.

Voor mij was de locatie van de aan/uit knop met de geïntegreerde vingerafdruk sensor onprettig. Uitschakelen van het scherm voelde ongemakkelijk en als je niet uitkeek had ik het scherm weer ingeschakeld door de vingerafdruklezer.

De camera op de achterkant werkte snel en naar behoren met goede kwaliteit foto's. De optie om met de groothoeklens (125 graden) foto's te maken is een fijne bijkomstigheid. Zo kon ik gemakkelijk totaal foto's maken van mijn kinderen. Ook met de groothoeklens aan de voorkant kon ik leuke kiekjes maken met mij en mijn gezin.

Al met al heeft deze telefoon een geweldige uitstraling, look en feel (ligt fijn in de hand ook met kleinere handen) en werk hij lekker vlot. Als het toestel een courante processor zou hanteren zou het kostenplaatje beter tot zijn recht komen. In deze zou hij prima €100 - €200,- goedkoper mogen zijn. Als de kosten buiten beschouwing worden gelaten is het een echte aanrader!

Pluspunten

• Groot scherm voor afmeting
  • Uitstraling, look en feel (ligt fijn in de hand)
  • Bouwkwaliteit
  • Kwaliteit en Groothoeklens camera
  • Vingerafdruk Lezer accuraat

Minpunten

• Locatie vingerafdruklezer
  • Accu duur

Eric 16-04-2017

Verhoudingen scherm ideaal.

De LG G6 vind ik een prachtige telefoon die heerlijk in de hand ligt. De vingerafdruk scanner/home knop aan de achterzijde is zeer prettig geplaatst. De scanner zit er weinig naast. Ook het ontgrendelen door een patroon te tikken op het scherm werkt zeer prettig als het toestel bijvoorbeeld plat op tafel ligt. De verhoudingen van het scherm zijn ideaal bij het lezen van teksten, bezoeken van websites of om 2 leesvensters/apps onder elkaar te plaatsen. Bij het kijken van video heb je aan beide kanten van het beeld zwarte balken waardoor goed zichtbaar is hoeveel het scherm groter is. Het scherm wordt dus niet altijd benut. Wat ik zeer spijtig vind is dat het een lcd scherm is en geen oled. Ik mis het diepzwart. Ook oogt het wit wat blauw, op te lossen door het toestel op comfort stand te zetten. Vooral 's avonds prettig in een donkere omgeving. De camera aan de voorzijde heeft een grote hoek die het maken van selfies zeer makkelijk maakt. Aan de achterzijde zijn er 2 lenzen voor de camera, ren standaard en een groothoek. Deze laatste heeft me al regelmatig, vooral binnen, uur de brand geholpen. De software echter maakt soms erg vreemde keuzes. Bij wat minder licht kiest hij bijvoorbeeld 1/24 sluitertijd met een iso van 150. Dit maakt het bijna onmogelijk om zonder beweging iets vast te leggen. Dit is wel handmatig in te stellen, maar niet iedereen zal daar op zitten te wachten of verstand van hebben. Bij het inzoomen van de foto's worden ze al snel korrelig, ook wanneer ik kies voor de hoogste resolutie. Vergeleken andere camera's (Samsung S7 en de iphone 6 en 7) vallen de plaatjes van de LG tegen wanneer je wat inzoomt. Ook als je niet verder dan 100% inzoomt. Met mijn redelijk standaard gebruik moet ik de telefoon na 12 uur aan de lader leggen. Daarmee haal ik vaak niet een hele dag. Het opladen is wel snel gebeurd. Al met al een zeer prettige telefoon die op veel fronten indruk maakt, maar ook op sommige vlakken punten laat liggen.

Pluspunten

• Verhoudingen scherm.
  • Uitstraling, look en fool.
  • Groothoek camera achterzijde .
  • 100 graden, 13mp selfie camera.
  • Vingerafdruk scanner accuraat

Minpunten

• Lcd in plaats van oled.
  • Kwaliteit van de foto's bij inzoomen/croppen.
  • Batterijduur.
  • Toestel wordt soms wat warm bij intensief gebruik.

kees jan 02-09-2017

zwaar ondergewaardeerd toptoestel!!

Na het lezen op internet overgegaan op dit toestel ipv de samsung s8. Reden de gebruiks interface is ongelofelijk goed.
vingerscan werkt top en schijnt beter te zijn dan de s8 en is ook zo. Wifi 5ghz en ac!! Alles werkt super en foto,s haarscherp en hdr afspelen!!
Gewoon kopen dit toestel helemaal niks mis mee en waarom in de grijze massa van samsung opgaan. super LG goed gedaan.

Pluspunten

• accu duur
  • gebruiks ervaring.
  • 5ghz en ac
  • kwaliteit geluid en foto,s en film
  • mooi uiterlijk glas en metaal

Minpunten

• zwart kon wat zwarter
  • 1 speakertje

Michel 12-07-2017

LG G6

Mooie strakke telefoon, welke super goed in de hand ligt. Snel en overzichtelijk!
LG overtreft zichzelf met dit nieuwe model! keep up te work!

• Snelheid
  • Groot scherm

Minpunten

• iets zwaarder dan de G5

hettestpanel 01-05-2017

Mooi Scherm, Top Camera, Waterdicht en Snelladen functie

Voor testpanel en kieskeurig mocht ik in 2 weken dit toestel testen. LG heeft een goede keuze gemaakt door het toestel vlak (zonder uitstulpingen) te maken, een luxe uitstraling en design te geven, met super 13MP camera's zowel voor als achter, groothoeklenzen op beide zijden, een enorme hoeveelheid mogelijkheden bij het maken van zowel foto als filmopnamen, waaronder een manual mode, waarbij je alles zelf in kunt stellen. Uitstekend voor de gevorderde fotograaf. Ook kunnen de opnamen in RAW formaat gemaakt worden waardoor je ze eenmaal thuis kunt bewerken.

Getest en een super functie is de water en stofdichtheid tot 1,5 meter en 30 minuten lang. makkelijk voor als je een stortbui op je hoofd krijgt in Nederland waar het altijd regent, blijft je telefoon tenminste gewoon functioneren.

Het scherm is superhelder en scherp, en heeft een 5,7 inch afmeting maar past door de 18:9 verhouding in je hand.

Er zijn teveel functies om op te noemen, maar een paar hieronder:
- Vingerafdrukscanner
- maar liefst 4 camera's incl groothoekbeeld aan beide zijden met zeer uitgebreide mogelijkheden
- snelladen
- water en stofdicht IP68 certificering
- knockon met knockcode ontgrendeling
- mooi luxe design
- GPS
- FMRadio
- Always on display
- goede accu 3300mAh
- Android 7.0 met zekerheid tot updates (LG Kennende)

Kortom ik beveel deze alles omvattende smartphone aan, een schitterende smartphone met enorm veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Snelladen
  • Hoogwaardige accu
  • Waterdicht tot 1,5 meter voor 30 minuten
  • 5,7 " QHD+ handzaam kraakhelder scherm
  • 13MP Camera met vele mogelijkheden

Minpunten

• Te hoge prijs

Henk 23-04-2017

LG is terug met een toptoestel

Een fijne telefoon in gebruik, erg gebruiksvriendelijk. Het grote scherm is prettig om naar te kijken en heeft een fantastisch detail. De accu gaat lang mee. Het geluid is goed. De camera's zijn snel en leveren haarscherpe foto's op. Ook de groothoeklens is een super aanwinst. De telefoon is en blijft erg snel.

Pluspunten

• Goede en snelle camera's
  • Snelle processor

Minpunten

• Locatie van de speaker(horizontaal; vinger ervoor)
  • Fotokwaliteit groothoek is minder

Elis 19-04-2017

Wat een pareltje!

LG heeft met de G6 weer een prachtig toestel op de markt gebracht! Wat een mooi en groot scherm, wat een snel toestel! Het toestel ligt goed in de hand en heeft een chique uitstraling. Het scherm loopt bijna tot de rand van het toestel door.
Als Android gebruiker is het een fluitje van een cent om het toestel te bedienen. De camera met vele functies maakt het een feest om foto's te maken. Selfies waar lekker veel op past door de breedhoek camera, vierkante foto's maken, foto's aan elkaar plakken: het kan allemaal!
Fijn dat het toestel 32 GB opslag heeft en uit is te breiden door het plaatsen van een micro SD kaart.

Pluspunten

• groot scherm
  • camera met veel functies

Minpunten

• hoge prijs

Henrik 24-09-2017

LG G6 makelijk in gebruik en een goede camera

Heb voor mijn vrouw een LG G6 smartphone gekocht.

De telefoon LG G6 bevalt prima, een hele verbetering t.o.v. haar vorige toestel de Samsung Note 4.
Hij is snel en de batterij voldoet goed en behoeft duidelijk minder opgeladen te worden.
Een uitstekende camera met 2 lenzen maakt het helemaal af.

De LG G6 heeft een helder en geen afgerond scherm wat beter bevalt als de afgeronde schermen van Samsung tegenwoordig.
Ook de opdringerige software zoals bij Samsung ontbrak.

De data van het oude toestel kon ik gemakkelijk overzetten dankzij LG software die standaard op de telefoon zit. Toppie!

Pluspunten

• camera met 2 lenzen
  • duidelijk en niet afgerond beeldscherm
  • minder opladen
  • snel

Miranda van es 07-09-2017

LG G6 Zilver

LG G6 Zilver (Product gekocht)

Geweldig toestel ben groot fan van lg telefoon. Enorm gebruiksvriendelijk en een mooi design. Toestel is iets groter en robuuster dan de G4. Ideaal dat het water en stofdicht is. Ander daaruit volgend voordeel is dat het toestel niet uit elkaar valt als ik het weer eens wat hardhandig neerleg;-)

Pluspunten

• Water en stofdicht
  • Robuust
  • Mooie foto's

Minpunten

• Wordt wat warm bij intensief gebruik
  • Nieuwe oplader

sietse 03-09-2017

Goede batterij, mooi design,

De LG G6 is precies wat ik er van had verwacht. Met de goede batterij duur van deze telefoon kan ik de hele dag doen wat ik wil (appen, e-mailen en spelletjes spelen) en dan is de batterij ’s avonds nog steeds voor 25% vol. De glazen voor en achterkant zorgen er voor dat hij heerlijk in de hand ligt en dat de telefoon er erg elegant uit ziet. Daarbij zit de vinger scan zo dat mijn vinger er automatisch heen gaat wanneer ik mijn telefoon op pak. Kortom het is voor mij een top mobiel,met de beste prijs/kwaliteit verhouding die op dit moment op de markt is.

Pluspunten

• batterij gaat erg lang mee
  • ligt goed in de hand
  • mooi design
  • goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• niet alle apps ondersteunen de resolutie (18:9)

B Krijgsman 02-09-2017

Perfect Phone LG G6

Since several weeks I use the phone, already I was very happy with my G3 but the G6 has it all, great sound, features, specifications and perfect camera.

Pluspunten

• Sound
  • Specs
  • Camera

George 01-09-2017

voor- en nadelen

Ik probeer het kort en bondig te houden.
Design: TOP.
Snelheid: redelijk goed, NIET top.
Aansluiting (kabel USB-3 en oplaad tijd): Zeer goed.
Dikte: Slecht. Anderhalf maal dikker dan Samsung Galaxy S6.
Functionaliteit: SLECHT.
Prijs: Veel te duur voor wat hij te bieden heeft.

Details: Terwijl de normale gang van zaken bij alles is de EVOLUTIE, LG devolueert systematisch. Het feit dat talloze gebreken van voorgaande modellen (ondanks elke keer verzoeken van LG voor users te vermelden "wat missen ze op hun LG toestel en willen hebben”) NIET opgelost werden met deze LG G6, ook goede functies van voorgaande modellen (zoals mijn oudere LG G2) werden volledig geschrapt bij deze LG G6.
Één daarvan die ik heel vaak gebruik, is „screenshot maken” (foto van wat je op het scherm ziet), die zeer goed is als bewijs bij talloze situaties op internet, incl. facebook.
Ik hou het echter kort.

Het toestel wordt hartsikke heet in een mum van tijd, ook als de sterkte van het beellicht maar oo de helft zit. Als je erop werkt terwijl hij ook aan het opladen zit, kun je eiren erop koken.

Het LCD scherm van deze LG G6 is zeer slecht gemaakt, al vanaf het concept. Terwijl bij mijn oude (nu nog in gebruik) Samsung Galaxy S6 (vóór deze had ik die LG G6, dit model Samsung lijkt een regelrechte ramp te zijn, noch snel noch...niets) het scherm (en het licht ervan) is even goed te zien vanaf elke hoek (dus ook scheef erop kijken, vanaf de zijkant), bij deze LG G6 je ziet 100% goed het beeld alleen maar als je loodrecht erop kijkt!
Maar één graad rechts of links ernaar kijken, de kwaliteit van het beeld (en het licht ervan) zaakt aanzienlijkt, alsof het scherm is gemaakt uit talloze vatten (met ondoordringbare wanden) met licht erin en zonder deksel erop boven, licht die je ziet alleen maar als je loodrecht van boven daarin kijkt.
Het Amoled systeem van Samsung is mijlenver beter.

Sterker nog, aan LG G6 producenten is nog steeds niet doorgedrongen dat de concurentie kan verslagen worden alleen maar als je BETERE producten maakt, niet slechter.
LG G2 had al talloze klachten (LG beweerde toen dat ze zullen dat regelen. NIET dus! Nu 4 modellen/versier verder!) dat het beeld had maar ÉÉN functie had, namelijk „meer of minder licht” en verder NIETS. Noch andere zelf standard beeldinstellingen zoals „Dynamic” enz, zoals Samsung, noch helemaal NIETS.

Het feit dat deze enige licht/beeld functie van LG G6 „meer licht of minder licht” betekent ook „meer mist of minder mist” (als je bij je TV alleen maar „luminositeit” hebt en geen „contrast” functie, dan wat je ziet is een mistachtige beeld! Laat staan alle andere functies die elk beeld moet hebben voor de juiste instelling, laat staan de „gewenste instelling per klant”) voegt toe aan de rampzalige beeld functie door LG hardnekkig aangehouden bij hun smartphones, ondanks talloze klachten over de hele wereld erover.
Blijkbaar LG heeft een (of meerdere) mol daar, die voor Samsung werkt.
Dar zou ook het buitengewoon vreemd verschijsel in de winkels verlaren, die LG systematisch saboteert. Wie niets erover weet, probeer maar een LG G6 hoes/cover in de stad, bij elke winkel te kopen. Dat is NERGENS te vinden (tenminste niet in Den Haag), zelfs op de markt, zelf in de winkels die miljoenen hoesjes hebben „voor alle bestande toestellen”, dit zijnde ook hun Motto op de winkel.
Als je loopt daar binnen en vraagt naar een LG G6 hoes, ze zeggen dat „ze hebben dat niet en ze verkopen het ook niet”. Ze hebben echter talloze Samsung hoesjes (vor samsung modellen) zelfs voor modellen die niet meer bestaan... Dat zegt wat, he?
Ook internet winkels hebben een probleem hiermee, Gellukig er zijn 2 internet winkels die wel LG G6 hoesjes verkoopt, een daarvan zijnde bol.com. Ik zelf heb een „VRS Design Simpli Mofd Case” ook daar gekocht, na weken lang in heel Den Haag een hoes hiervoor zoeken, zonder success.

Na het rampzalige ervaring met de Samsung Galaxy S6 edge (die zeer slecht is in elk opzicht; het feit dat hij veel langzamer is dan de oude LG G2 die ik had, plus dode pixels enz enz.. zijn de kleinste problemen ermee), heb ik besloten weer naar LG over te stappen, o.a. voor de schreenshot maken functie (die Samsung Galaxy S6 niet had) die LG G2 wel had, deze LG G6 dus weer niet. Ik baal ervan.

Deze LG G6 heeft echter een „LG Switch” erin gebouwd/geinstalleerd, onder de pretentie dat die hetzelfde doet. NIET dus! Veel apps/programma’s worden NIET getransfereerd. Zelfs pagina’s (shortcuts op het scherm, zoals savefrom.net) worden niet doorgegeven, laat staan ingewikkelder apps.
O.a. „skype” en andere apps werden NIET doorgegeven met deze „LG Transfer” app.
Ik moest het opnieuw downloaden van Google play en instaleren.

Ik heb ook 3 „software updates” gekregen binnen 2 dagen, van LG. Na elke update, al mijn apps werden door LG in een andere, lelijke, ongewenste postie gezet en ik moest weer een voro een anders zetten. Zelf de apps die per groep (in een app/vierkant/map) zatten, heeft LG eruit gehaald, andere eirn, en totale chaos ervan gemaakt, en dat doet het iedere keer, met elke update.

De Europees model van LG G6 is een andere blunder (of straaf op ons, de Europeanen??) van LG Korea, want terwijl hetr americaans model van LG G6 is wel draadloos opte laden, het europeens model heeft dat NIET, en we moeten steesd met kabels werken, zoals oudere modellen. Maar ja, misschien terug naar oudere en minder functioneele modelen is bij LG het concept van „evolutie”, terug dat is. Terug naar de stenen rtijdperk, stap voor stap.

De wide angle lens die LG erover schept, is van lage kwaliteit, en het verformd sterk (bol) aan ed zijkanten. De hoge resolutie is de enige plus punt van deze lens, maar dat heeft NIETS met de lens te maken maar pent de software. Veel users lijken dit niet te merken, en blijven maar de lens prijzen „hoe scherp de foto’s zijn”. Sorry, maar 13 megapixels is lang niet scherp, vooral in vegelijking met wat NU (eigenlijk al jaren) op de markt te vinden is qua rezolutie.

Het feit dat de batterij kun je niet vervangen, vind ik een sterke minpunt, maar dat is er zo ook bij andere merken/toestellen.

De DEvolutie van LG smartphones blijkt ook van het feit dat het aantal wallpapers erin ginstalleerd zijn niet alleen maar buitengewoon beperkt, maar ook mega lelijk, mega simplistisch (alsof die voor babies zijn ontworpen, of 1-jarige), en de meeste bi-kleurig.
Zelfs te WEER app is zeer bekrompen (maar één info, klein, eronder daar), zeer lelijk, zeer simplistisch (weer maar 2 kleuren) en het heeft NIETS te maken met de realistische en mega mooi beeld (ook bij het WEER app) die LG G2 had.

Natuurlijk kan worden beweerd dat we kunnen zelf apps en wallpapres downloaden, maar dat ze vol reclame zitten, wordt niet vermeld door de LG verdedigers.
Zonder eerlijkheid zitten we nergens, geloof ik.

Trouwens, op dit moment (staat ook hier boven op deze Kieskeurig pagina) dit model wordt zgn. aangeboden met „75 euro korting” (ook zo dit toestel si veel te duur voor wat hij te bieden heeft, vooral in vegelijking met andeer smarthones op de markt!), korting die ze duidelijk NIET willen geven, dit zijnde maar stof in de ogen zodat je dit model koopt.
Als ze die 75 euro check zouden willen geven, hadden ze die in de doos gestopt. NIET dus. Ook als de code erop maar 2 weken laten gebruikt wordt (aangezien je hebt 2 weken tijd de koop ongedaan te maken), hebben ze dit toch NIET gedaan.
Je wordt ook NIET geinformeerd (in de doos toen je je mobiel thuis krijgt) over deze kortingbon, noch hoe e waar kun je het krijgen, alsof LG wilt dit geheim houden.
Als je goede ogen hebt en de letterlijk de keine lettertjes ziet hierover bij de winkle waar je je tostel heb aangeschaaft, zie je dat je moet zelf een aanvraag bij LG indienen ervoor, anders krijg je deze kortingbon niet.
Je moet echter je factuur (waarop het IMEI numer te zien is) en ook nog een foto waarop dit IMEI nummer te zien is (hetzelfde nummer!!!), zonder je te vertellen wat bedoelen ze ermee, een foto waarvan.
Ook als je je factur (met je IMEI nr. erop) naar LG samen met je aanvraag én de foto van de achterkant van je toestel (met de IMEI sticker erop) stuurt, na een paar weken wachten, je krijgt toch geen kortingsbon, maar een email waarin LG zegt je aanvraag niet gehonoreerd te worden „omdat ze hebben geen IMEI nummer van je gekregen”, en vragen ze je dat alsnog naar LG te mailen.
Ze zeggen ook niet wat ze bedoelen met „foto van de IMEI”, ze zetten je alleen maar onder druk dat als je dat niet doet binnen een paar dagen, kun je je kortingsbon vergeten, en Doeii!

DIT over LG, hun toestelen, en hun „kortingen”.

Pluspunten

• design
  • aan/uit toets
  • waterproof 1,5m?

Minpunten

• functionaliteit in het algemeen
  • beeld
  • geluid

Bert van Hensbergen 28-08-2017

Accu LG G6

Ik heb een LG G6 aangeschaft vanwege zijn goede specificities. De batterij gaat veel langer mee als mijn vorige toestel.

Pluspunten

• Goede Batterij
  • Zeer mooie foto's
  • makkelijke bediening

Ricardo 06-08-2017

Top toestel

Ik wilde een high-end android toestel en ben daar met de LG G6 zeker in geslaagd. Het toestel heeft een mooi en robuust design en past perfect in de hand. Daarnaast vind ik de vingerafdruk optie ook erg handig. Het scherm is groot en van goede kwaliteit en met de camera('s) kan je echt mooie foto's nemen. De batterij houdt het tot nu toe een stuk langer vol dan zijn voorgangers. Dat het toestel waterdicht is, is een handige feature al ben ik niet van plan dat te testen.

• Scherm
  • Camera's
  • Waterdicht
  • Batterij

cindy 23-07-2017

Best LG Phone

LG G6 is very nice and impressive phone. The first thing I noticed was how great it felt in my hand for a 5.7" phone. It felt solid, quality build and fit in my hand comfortably. The phone works very fast, especially when playing game or videos. The dual camera with wide angle make it easy to use, and let you capture more and take a nice shot. The picture quality is also very nice. The battery use is good, I can get thru a full day with plenty battery to spare. I am sure that depends on the user. The finger scanner is placed nicely on the back of the phone, and it works very good, and I am really enjoy this.
I would say G6 is very nice and recommended phone, and I am very happy for this now. so far, I dont have any real complaints about this.

Pluspunten

• duel camera with wide-angle
  • full screen display
  • waterproof

Minpunten

• Nothing