Asus ZenFone 3 (ZE520KL) zwart / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Flaviana 04-04-2017 Product paar weken in bezit

Hele scherpe foto's

Hele fijne mobiel. Redelijke opslag en maakt scherpe foto's, front camara ook. Vinger afdruk sensor werkt ook heel goed. Enige kleine min punt is dat als je vettige vingers heb je telefoon vies blijft, omdat het van glas is. Voor de rest is alles goed.

Pluspunten

• Snel
  • Vingerafdruk sensor werkt goed
  • Maakt scherpe foto's, front camara ook
  • Ligt fijn in de hand
  • Duo sim

Colin 31-03-2017 Product paar weken in bezit

Leuke telefoon met vele mogelijkheden

De Asus zenphone bevalt me erg goed. De telefoon ziet er door zijn glazen voorkant en achterkant erg goed uit. Ook doet de functie om aan te melden via de vingerafdruk het erg goed. Ook heeft de telefoon een goed scherm om filmpjes op te bekijken.

Echter zijn er ook een aantal minpunten. De batterij is namelijk niet erg goed bij veel gebruik. Ook is de plaats van de microfoon en speaker erg wennen, hij zit namelijk aan de onderkant. Hier door ligt mijn vinger hier snel op.

Maar geconcludeerd kan worden dat de Asus Zenphone 3 een leuke telefoon is. Voornamelijk voor mensen die een smartphone niet extreem veel gebruiken is het een goede overweging.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Goede beeldkwaliteit

Minpunten

• Matige accuduur

KipKaas 30-03-2017 Product paar dagen in bezit

Snelle telefoon met dual sim.

Mooie snelle en gebruiks viendelijke telefoon met een dual sim functie. Ideaal voor mensen met een zakelijk nummer naast hun privé nummer. (net als ik) Alle functies werken naar behoren. Alleen jammer dat deze zo glad is en makkelijk uit de hand glijd. Wel ideaal is dat de fingerprint reader aan de achterkant ziet. pakken en unlocken in 1 handeling. Er zitten erg veel functies en instellingen op.

Pluspunten

• Dual-SIM
  • Snel
  • Fingerprint reader aan de achterkant.

Minpunten

• Erg gladde zij en achterkant.
  • Batterij niet verwisselbaar

Menno 07-03-2017 Product paar weken in bezit

Mooie, snelle telefoon voor een goede prijs

Erg mooie telefoon met een metalen frame en zowel de voor en achterkant gemaakt van Gorilla Glass. Dit geeft de telefoon een luxe uitstraling. Zelf heb ik de kleur Moonlight White, welke hier als zilver aangegeven wordt. Echter heeft deze telefoon (bijna) niks van zilver, hij is wit met een rand rondom en een paar accenten in een soort goudenkleur. Dit maakt de telefoon vind ik wel heel vrouwelijk en dus wat minder geschikt voor mannen. De telefoon houdt lekker vast, al voelt hij door het glas wel erg glad aan waardoor je als je hem in 1 hand vasthoudt bang bent dat hij uit je handen gaat glijden. Maar goed, tegenwoordig zijn de telefoons al zo’n groot formaat geworden dat ik hem nu altijd al met twee handen vast moet houden dus dan is dit verder geen probleem.

De telefoon werkt door de 4GB werkgeheugen erg snel, alles opent onwijs snel en ook apps zijn zo gedownload. Door de 64GB intern geheugen kun je genoeg apps downloaden en foto’s opslaan maar mocht dit nog niet genoeg zijn kun je hem ook nog eens uitbreiden met een micro SD kaart van maximaal 128GB. Er staan wel al veel apps op de telefoon die niet te verwijderen zijn maar tegenwoordig is dit bij alle telefoons zo dus hoe irritant dit ook is, is dit niet als een nadeel te noemen van deze telefoon. Gelukkig is er een optie om apps te verbergen dus heb je deze onnodige apps niet tussen je eigen apps staan. Let op dat het een dual-sim telefoon is, maar je er geen micro SD kaart meer in kan doen als je twee simkaarten wilt gebruiken. Het is óf twee simkaarten, óf een simkaart en een micro SD kaart.

De ZenFone maakt hele goede, scherpe foto’s met de 16 megapixels camera. Ook selfies met de frontcamera van 8 megapixels zijn van goede kwaliteit wat bij veel andere telefoons vaak te wensen over laat. De vingerafdrukscanner op de achterkant van de telefoon waarmee je hem kunt ontgrendelen is ook erg fijn en werkt goed. Ik ben zeer tevreden met deze telefoon na een paar miskopen achter elkaar gedaan te hebben en ik zou hem zeker aanbevelen. De prijs/kwaliteit verhouding van de ZenFone is goed. Het is een goede, snelle telefoon met een goede camera en een mooie, luxe uitstraling.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Snelheid
  • Camera
  • Vingerafdruk scanner
  • Geheugen

Minpunten

• De gladheid (bij gebruik met 1 hand)

Maylinn 03-03-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design met veel mogelijkheden

De ZenFone is een erg mooi afgewerkte telefoon, en heeft nergens vervelende scherpe randjes. Net zoals de meeste high-end smartphones, beschikt hij over een glazen voor- en achterkant, wat lekker in de hand ligt. ASUS heeft er nog wel een schepje bovenop gegooid door er het bekende patroon van ASUS in te verwerken op de achterkant.

De telefoon bevat vele fijne features:
• De telefoon is lekker snel met zijn octa-core processor.
• Aan opslag kom je niet tekort. Je kan kiezen tussen 32GB/3RAM of 64GB/4RAM en dat is ook nog eens uitbreidbaar met een micro SD kaart. Heb je geen micro SD kaart nodig, kan je er een tweede SIM kaart in doen, een handige feature voor zakelijkgebruik.
• De accu van de telefoon gaat lekker lang mee. De software van de telefoon is goed geoptimaliseerd waardoor ik maar liefst anderhalf tot twee dagen met de telefoon kan doen bij normaal gebruik (geen games), terwijl mijn HTC One M8 echt wel aan het einde van de dag weer opgeladen moet worden. De telefoon komt ook nog eens met Quick Charge via USB-C poort, waardoor hij snel oplaad (Let op: de benodigde oplader daarvoor wordt helaas niet meegeleverd).
• De fingerprint scanner is erg snel en nauwkeurig. Hij leest mijn vinger altijd correct en de telefoon is binnen 1 seconde unlockt vanuit de slaapstand. Wat ik ook erg fijn vind, is de locatie van de fingerprint scanner. Hij zit op een hele natuurlijke plek voor je hand, waardoor je je niet in bochten hoeft te wringen om de scanner te gebruiken.
• De overige knoppen (volume en aan/uit knoppen) zitten ook op een fijne plek en voelen stevig aan. Als je ze zachtjes aanraakt, voelt het niet alsof ze los in de behuizing zitten, wat ik wel eens in het verleden ervaren heb. En ze hebben een textuur, waardoor je vinger niet wegglijdt.
• De software, ZenUI, biedt meer ‘customization’ dan stock Android, wat ik erg kan waarderen, want ik sleutel altijd zoveel aan een telefoon tot het naar wens is. Er zijn veel mogelijkheden om de telefoon echt eigens te maken. Er zijn opties voor thema’s, transitieanimaties, grootte van app raster, quick settings, etc. Je kan het zo gek nog niet bedenken of het is wel aanpasbaar naar wens.
• De camera is ook super; 16mp achter en 8mp voor. Er is o.a. een laserautofocus en Image stabilization. Respectievelijk betekent dat, dat de camera het beeld snel scherp kan stellen, en dat je weinig last zal hebben van trillingen tijdens het opnemen van 4K(!) video’s.

Natuurlijk is niets perfect en daarom ook nog een paar punten waarmee je rekening zou moeten houden:
• De telefoon komt wel met relatief veel voor-geïnstalleerde apps, maar 2/3 van die apps zijn wel echt handig om te gebruiken, zoals een meetlint, telefoonmanager voor o.a. batterij en werkgeheugen, etc. Sommige apps, zoals ZenCircle (social media app van ASUS) en vele apps van Google, zijn wel overbodig, maar die heb ik gewoon uitgeschakeld via settings en ik heb er nu geen erg meer in.
• De navigatieknoppen (die onderaan het toestel) zijn niet backlit (geven geen licht)! Voor een telefoon van €350-€400 zou je toch wel verwachten dat dat aanwezig zou zijn.
• Opladen van 0% naar 100% duurt lang zonder Quick Charger. Het duurde ongeveer 4 uur.
• Nogmaals: de voor- en achterkant zijn van glas gemaakt. Laat je hem per ongeluk vallen, dan is de kans groot dat beide kanten gebarsten zijn. Tevens is glas glad, dus het is sterk aan te raden om hoesje te kopen.
• Mijn toestel wil geen 1080p60fps YouTube filmpjes afspelen, maar dat ligt aan de software en hopelijk wordt dat in de nabije toekomstig opgelost.
• De trilintensiteit van de telefoon is sterk, maar het maakt wel een raar geluid; een licht geluid, alsof het tegen glas aan trilt(?). Mijn HTC maakt juist een donker trilgeluid, wat het gevoel van ‘betere kwaliteit’ oproept.

Conclusie: De telefoon ziet er prachtig uit en is tegelijkertijd robuust, hij komt met veel fijne features en voert die ook snel uit. De telefoon is gemaakt met het zicht op de toekomst, m.a.w. hij is futureproof (toekomstbestendig) gemaakt, te denken aan o.a. opslag, werkgeheugen, processor, USB-C, camera, etc. Voor mij wegen de nadelen niet op tegen de voordelen en ik ben gewoon uitermate tevreden mijn ZenFone 3.

Pluspunten

• Snel door ocata-core processor
  • Veel opslag
  • Lange accuduur
  • Fingerprint
  • Camera

Minpunten

• Bloatware
  • Geen backlit navigatieknoppen
  • Opladen duurt 3-4 uur
  • Door het glas is hij heel glad