Samsung Galaxy A5 (2017) zwart / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 1041 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

BartTilburg 21-03-2017 Product paar weken in bezit

Verliefd op de Samsung Galaxy A5 2017

Wat een fenomenale smartphone is de nieuwe Samsung Galaxy A5 2017 geworden, lees hier waarom.

Bij het openen van de verpakking valt direct op dat dit toestel niet onder doet voor een smartphone uit het duurste segment. Ik heb gekozen voor de kleur sand/gold, een mooie champagneachtige gouden kleur die erg opvalt. Het toestel heeft een aluminium behuizing en zowel de voorkant als de achterkant van de Samsung Galaxy A5 2017 zijn geheel van glas en er is zelfs een vingerafdruksensor aanwezig. Dit alles geeft het toestel een premium look and feel, prachtig! In de doos vindt je natuurlijk alle accessoires die je nodig hebt zoals de 220V adapter, hoofdtelefoon én de bijzondere USB-C Kabel. Met de nieuwe USB-C kabel kan je dit toestel versneld opladen, geweldig! Dit toestel heeft echt alles aan boord wat je mag verwachten en zelfs meer. De Samsung Galaxy A5 2017 is zelfs waterdicht!

Tijd om deze badboy eens aan de tand te voelen dus direct het toestel opgeladen met de USB-C kabel, dit ging zoals beloofd razendsnel. Binnen no-time kon ik aan de slag. Opstarten van de telefoon ging vlot, zelfs het overzetten van mijn contacten en apps van mijn oude telefoon ging erg makkelijk met smart switch, een superhandige functie! De telefoon is erg fijn in het dagelijks gebruik, maakt prachtige foto’s, is zeer snel (zelfs bij de zwaardere games), de accu gaat lang mee, het geluid is goed, hij heeft een prachtig design en een geweldig mooi beeldscherm. Een échte aanrader dus voor iedereen die een betaalbare smartphone zoekt die zeker niet onder doet voor zijn duurdere concurrenten!

Na een volle week dit toestel gebruikt te hebben kan ik het volgende concluderen;

ik ben verliefd op de Samsung Galaxy A5 2017!

Pluspunten

• Waterdicht
  • Snel opladen met USB-C kabel
  • Prachtig design
  • Vingerafdruksensor
  • Goede prijs/kwaliteit

P 30-03-2017 Product paar weken in bezit

Samsung Galaxy a5 2017 goud waard!

Ik stond op het punt om een nieuwe telefoon te gaan kopen, maar ik zag door de bomen het bos niet meer met al die vele soorten telefoons. Ik had nog nooit een Samsung gehad dus dit was de perfecte kans om Samsung te mogen ervaren. Ten eerste zat de telefoon super chique verpakt in een witte doos compleet met koptelefoon, usb c kabel bij (om versneld op te laden) en er zat een soort verloopstekker bij die je op een oude oplader zet dan kan je ook versneld opladen. Wat ik ideaal vond is dat ik d.m.v. de functie Smart Switch alles (contacten, apps) van mijn oude telefoon over kon zetten naar de A5. De telefoon zelf ziet er ontzettend chique uit, meerdere mensen zeiden ook tegen mij is dit een toestel uit de S-serie. Hij ligt lekker in de hand, en ik als vrouw kan ook bij alle knoppen als ik de telefoon in 1 hand houdt, eventueel is een mogelijkheid om het scherm te verkleinen zodat je wel overal bij kan. Grote voordeel van de A5 is dat hij stof en waterdicht is. Wat ik ook fijn vind is de functie dat je de tijd en datum en de icoontjes van apps die je binnenkrijgt altijd leesbaar in een
door jou gekozen kleur op je hoofdscherm kan zien als deze vergrendeld is. De accu gaat vergeleken met mijn oude telefoon echt heel erg lang mee, wat ik erg belangrijk vindt, hij moet minimaal de hele dag meegaan. Het toestel heeft een 16 megapixel camera en een 16 megapixel selfie camera, en maakt haarscherpe foto's. En genoeg ruimte want er zit
32mb geheugen in, wat je nog kan uitbreiden met maximaal 256gb. Beeldscherm heeft erg mooie scherpe kleuren. Wat ook een geweldige optie is inloggen via de vingerafdruksensor, nooit meer je inlogwachtwoord invoeren. En niemand kan zomaar even inloggen op je telefoon. Zoals jullie horen ik ben super tevreden over de Samsung Galaxy A5 2017 en kan hem iedereen aanraden, een zeer compleet toestel en gunstig geprijsd.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • waterdicht
  • vingerafdruksensor
  • helder beeldscherm

Sato82 17-03-2017 Product paar weken in bezit

Galaxy A5 de kleine krachtpatser!

Met de Samsung Galaxy A5 kun je makkelijk de dag door komen zonder deze bij te laden. De krachtige 3000mAh accu en de superzuinige 7880 Exynos-soc zorgen hiervoor. De ip68-rating zorgt ervoor dat het toestel geheel stof en waterdicht is. Dus maak je geen zorgen over de regen die straks gaat vallen. Het always-on display zorgt ervoor dat je altijd toegang hebt tot de belangrijkste informatie zonder het toestel te ontgrendelen. En dat ontgrendelen doe je super simpel door je vinger op de homebutton te leggen. Mooie foto’s maken? De 16 megapixel front en backcamera zorgen hiervoor. En je hoeft je geen zorgen te maken over ruimte want deze is gemakkelijk uit te breiden tot 256 GB.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Water en stofdicht
  • Fantastisch scherm
  • super snel

Minpunten

• speaker op een wat onhandige plek
  • vingerafdruk gaat niet met natte vingers

Gsus86 02-04-2017 Product paar weken in bezit

Zeer goede midrange smartphone met mooie AMOLED scherm

Samsung Galaxy A5 smartphone (2017) was officieel in Jan. 2017 aangekondigd. De grootste verbeteringen die de Samsung Galaxy A5 smartphone (2017) heeft t.o.v. het 2016 model zijn als volgt: Samsung Galaxy A5 smartphone (2017) heeft meer RAM en ROM geheugen (3GB RAM en 32GB ROM geheugen), IP68 certificering, Samsung Exynos 7 Octa (7880) chipset in het 2017 model heeft een iets hogere kloksnelheid en het is geproduceerd op een kleinere process (14nm procedé). De camera's in het 2017 model heeft ook meer megapixels gekregen (16 MP camera aan de voorkant en aan de achterkant met f-waarde van 1.9).

Samsung Galaxy A5 smartphone (2017) ziet er prachtig uit moet ik zeggen, voorkant en achterkant bestaat uit glas en de camera aan de achterkant steekt niet uit. Het glas aan de achterkant is ook licht gebogen, waardoor je de smartphone goed kan vasthouden.

Deze smartphone heeft een 5.2 inch 1080P Super AMOLED scherm. De kijkhoeken zijn uitstekend en mijn ervaring is dat het scherm nog steeds zeer goed leesbaar is wanneer je buiten bent met veel zonlicht. Ook heeft deze smartphone nu een IP68 certificering. Dit betekent dus dat de smartphone stofbestendig is en tot 30 minuten lang onder water kan blijven (max. 1.5 meter). De vingerafdrukscanner aan de voorkant werkt over het algemeen prima en redelijk snel.

Ik ben verder tevreden over de UI. Het ziet er vrij overzichtelijk uit. Een handige app van Samsung is Veilige map waarmee jij alleen toegang hebt tot bepaalde apps. Er is ook een FM-radio app aanwezig, waarmee je dus lokale radiozenders kunt beluisteren zonder gebruik te maken van je Internet bundel. Dit kan handig zijn voor mensen die veel naar de radio luisteren.

Deze smartphone heeft een Exynos 7880 SoC (8 zuinige A53 cores). Het is niet het sterkste SoC, maar mijn ervaring is dat het genoeg is voor dagelijks gebruik. Internetten gaat prima en populaire games (bv. Clash Royale, Mario Run, Fire Emblem Heroes) zijn gewoon vloeiend te spelen.

GPS werkt prima op deze smartphone (getest met Google Maps en HERE offline maps). GPS lokatie wordt snel gevonden. De bel kwaliteit is ook goed. Het gesprekspersoon was prima te verstaan en het gesprekspersoon hoort mij ook duidelijk heb ik te horen gekregen.

Het uithoudingsvermogen van de accu is ook uitstekend. Je kunt met gemak een dag volhouden zonder tussentijds op te laden. Het opladen van de accu zelf is ook redelijk snel (1,5 uur voor 100%). Binnen 30 minuten is je smartphone bijna voor de helft opgeladen (van 0% naar 46%).

Foto's die overdag zijn gemaakt met redelijk veel zonlicht zien er zeer goed uit. De foto's zijn scherp en de kleuren zien er meestal natuurgetrouw uit. Er is helaas geen optische beeldstabilisatie aanwezig. Dit is te merken in omstandigheden waar geen voldoende licht is. Die foto's hebben meer ruis en zien er minder scherp uit. De foto's van de selfie camera zien er goed uit wanneer je redelijk dicht bij de camera staat. Ga je iets verder vandaan staan, dan is de hele foto soms een beetje onscherp.

Al met al, wil je niet de hoofdprijs betalen voor een smartphone (700 euro of meer), dan is de Samsung Galaxy A5 smartphone (2017) een zeer goede keuze. Prachtige Full HD AMOLED scherm en lange uithoudingsvermogen van de accu zijn enorme pluspunten van deze smartphone. Op dit moment is deze smartphone te koop voor ongeveer 400 euro. Gezien de specificaties is het een redelijk acceptabele prijs.

Pluspunten

• Prachtige AMOLED scherm
  • IP68 certificering
  • Relatief lange uithoudingsvermogen van de accu
  • Goede fotokwaliteit overdag met zonlicht
  • FM radio

Minpunten

• Geen optische beeldstabilisatie
  • 4K video maken niet mogelijk
  • Fotokwaliteit in het donker is iets minder

Dewias 25-04-2017 Product paar weken in bezit

Prima toestel voor deze prijs

Voor het eerst sinds de komst van de smartphones heb ik een Samsung. Mijn eerste indrukken zijn wisselend. Wat ik heel fijn vind aan de Samsung A5, is het spatheldere beeldscherm. Wat een prachtig beeld! Ook de foto's die je ermee kan maken zijn superscherp. Scherper en helderder dan ik tot nu toe op een smartphone heb gezien. Leuk dat dit ook geldt voor de frontcam, al gebruik ik die weinig, want ik ben niet zo van de selfies :) Wat ook top is, is dat het materiaal veel verbeterd is tov eerdere modellen (mijn partner heeft altijd Samsung, dus heb goed vergelijk). Hij is wat zwaarder, robuuster en ligt daardoor beter in de hand. Wat mij betreft is de telefoon echter niet bruikbaar zonder case. Hij is namelijk heel erg glad. Ik heb er dus meteen een hoesje en een screenprotector bijgekocht. Daar hebben we gelijk ook een minpunt te pakken: het scherm is afgerond aan de zijkanten en daardoor is een screenprotector niet mogelijk tot de randen. Een ander en heel groot minpunt vind ik dat er een andere oplader in moet dan de huidige standaard (micro-usb). De telefoon laadt gelukkig wel supersnel op, dat compenseert een klein beetje. De batterijduur is vrij goed. Ongeveer anderhalve dag bij redelijk intensief gebruik. Alleen de laatste 15% is heel snel weg, dus laadt hem op tijd op. Verder is de telefoon wat minder snel dat ik gewend ben. Ook zijn er nog diverse softwaretechnische zaken die in mijn beleving beter kunnen, maar dat wordt te detaillistisch voor hier. Al met al is mijn conclusie wel dat voor dit geld, een middenmoter, het een prima telefoon is waar ik ongetwijfeld een paar jaar plezier van ga hebben.

Pluspunten

• Prachtig helder display
  • Goede camera's

Minpunten

• Matige software
  • Andere oplader dan standaard

Mac13 22-04-2017 Product paar maanden in bezit

Geweldige telefoon!!

De Samsung Galaxy A5 2017 is echt een super telefoon.
Voor een goede prijs heb je een smartphone in handen waar je alles mee kunt doen.

De A5 2017 heeft de beste camera's in een telefoon die ik ken. Beide camera 16mp waar je dus loeischerpe foto's mee maakt (ja dus ook selfies).
De foto's die je maakt vragen wel wat meer opslagruimte van je telefoon, maar daar hebben ze ook aan gedacht. Het geheugen van de telefoon is uit te breiden tot 256gb

Maar deze mooie foto's moet je natuurlijk wel goed kunnen bekijken op je telefoon. Ik moet zeggen dat dat goed kan op de A5 2017. Het scherm is helder en scherp. Kleuren komen ook mooi uit.

De telefoon is nu ook waterdicht, dus minder kans op waterschade. En dat voor een telefoon in deze prijsklasse.

En wat het design betreft kan de A5 2017 mee met de beste in zijn soort.
Een metalen behuizing en de voor en achterkant van glas. Stijlvol.
Door de afgeronde zijkanten ligt het toestel ook lekker in de hand.

In het gebruik is de A5 2017, net zoals alle andere Galaxy toestellen, makkelijk.
Al heeft de A5 2017 wel een iets ander software uiterlijk gekregen.
Dit komt doordat Samsung een eigen Android interface heeft gebruikt.
Het ziet er iets simpeler uit maar werkt verder hetzelfde. Dus hetzelfde gemak.

Wat ook zeker een pluspunt is is dat de batterij bij normaal gebruik (sociale media, surfen, bellen, camera, e.d.) toch nog zeker 2,5 dag meegaat.
En met de meegeleverde snelle oplader is ie met 1,5uur weer helemaal vol.
Wel een klein minpuntje: de nieuwe USB type c aansluiting heeft als nadeel dat de oplader bij een kleine beweging alweer er uit valt.

Maar op dat ene kleine minpuntje na kan ik niet anders concluderen dan dat het een super goede telefoon is.
Voor een niet al te hoge prijs.

Pluspunten

• Zeer goede camera's
  • Waterdicht
  • Gebruiksvriendelijk
  • Ligt goed in de hand
  • Lange accuduur

Minpunten

• Usb-c aanluiting

Jordy Boeijkens 16-04-2017 Product paar maanden in bezit

Goedkoop high-end toestel

Ik vind het toestel super.
Het een fijn en modern toestel, ook de vormgeving is erg mooi.
Ik ben van een Galaxy S5 naar de A5 gegaan, dit was weer een sprong vooruit. Batterij gaat lang mee, software werkt fijn+snel, toestel is erg mooi en compact. Voor het geld hoef je het niet te laten, je hebt voor een mooie prijs een fantastisch toestel.

Ik heb er socialmedia mee gebruikt, foto's gemaakt, spelletjes gespeeld. Bij alle activiteiten ging de batterij lang mee en was het toestel snel.

Pluspunten

• Goede batterij
  • Snel toestel

Minpunten

• Kwetsbare voor- en achterkant

Peter 20-03-2017 Product paar weken in bezit

Top toestel

Zeer mooi toestel, licht van gewicht en ligt lekker in de hand . Zeer goede camera ( Selfie ) en ook de vingerscanner werkt perfect.
Het opladen van de accu gaat zeer snel en de batterijduur is erg lang, dus echt een pluspunt. De A5 reageert zeer snel en is tevens ook nog eens waterdicht. Dus echt toptoestel en waar voor je geld

Pluspunten

• Batterijduur
  • gebruiksvriendelijk

Sandra 14-08-2017 Product paar weken in bezit

Mooi toestel, goede accuduur

Het is een erg mooi toestel. Ben ook erg blij met de kleur Peach Cloud.
De accu gaat ook erg lang mee. Gemakkelijk 2 dagen zonder opladen.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Snel toestel
  • Mooie kleur

Willeke 07-07-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie kleuren, mooie camera

Pas net binnen, maar voor wat ik nu zie heeft de telefoon mooie kleuren en fijn dat de camera resolutie zo hoog is. Zeker voor dit bedrag een mooi toestel. Ook fijn dat het een waterdicht toestel is.

Pluspunten

• waterdicht
  • 16 mp
  • aankoopbedrag

Sanne de Groot 12-06-2017 Product paar dagen in bezit

Perfect voor SocialMedia tieners

Een goede telefoon die zeker niet onder doet aan de duurdere toestellen zoals de Samsung galaxy 7. Heeft een hoge snelheid dus makkelijk om mee te werken. Doordat je het scherm kan opdelen in 2 helften is het ideaal voor studenten om mee te werken. Door de goede kwaliteit camera (FHD) is de Samsung A5 2017 ook heel geschikt om te gebruiken voor het maken van YouTube video's als je net begonnen bent of simpel weg je camera vergeten bent. Ook maakt hij perfecte foto's (16 MP ) voor het bloggen. Al met al ben ik zeer tevreden over deze telefoon. Het enigste nadeel is dat het een andere oplaad kabel gebruikt maar ook hier is aan gedacht! Bij het openmaken van mijn pakketje was ik zeer verrast toen ik een verloopje erbij zag zitten zodat ik toch mijn oude kabeltjes kan gebruiken. Helemaal top!

Pluspunten

• Camera
  • Schermresolutie
  • Snelheid
  • Groot geheugen

Minpunten

• USB C oplaad kabel

Yentle 27-02-2017 Product paar weken in bezit

Top telefoon

Na 3 jaar was mijn oude tel op en moest ik een nieuwe. Ik doe veel op mijn telefoon (werken, spellletjes, appen en bellen) dus ik moest er ook veel mee kunnen.
Dit is echt een super toestel waar veel op gedaan kan worden.

Pluspunten

• Groot scherp beeldscherm
  • 16mp foto's voor en achter

Minpunten

• Andere opladerstekker oude passen niet meer.

vanopstal 20-08-2017 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijkheid

Voor de eerste keer een Samsung Galaxy aangeschaft, na jarenlang een Apple Iphone te hebben gehad. Ik vind deze Samsung Galaxy vele malen gebruiksvriendlijker dan de Iphone en ik raad deze dan ook iedereen aan.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Uiterlijk

Nique 20-08-2017 Product paar weken in bezit

Superbatterij en erg goed fototoestel

Deze telefoon heeft een erg goede camera die superscherpe foto's maakt met mooie kleuren. Het scherm is ook mooi groot en kan zich automatisch aanpassen aan het licht in je omgeving. De bediening is makkelijk. Reageert erg snel, heb dat zelf wat langzamer gezet omdat ik anders ongewenst dingen aanklikte. De batterij gaat zo'n twee dagen mee met bellen en gebruik, zonder denk ik wel drie of vier. De telefoon heeft voldoende geheugen voor muziek en foto's al zonder toevoeging sd kaart.

Pluspunten

• lange batterijduur
  • mooi scherm
  • erg goede camera
  • stijlvol design
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• moeilijk vast te houden zonder hoesje

Maud 19-08-2017 Product paar weken in bezit

Super telefoon!!!

Mooie telefoon, met scherp beeld, goede accu en ligt lekker in de hand. Maakt mooie foto's, ook onder water!

Pluspunten

• Goede accu
  • Scherp beeld

Ineke 19-08-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm!

Fijn om nu een Samsung telefoon te hebben.
Communiceert makkelijk met mn samsung tablet.
Goede camera.
Alles werkt erg snel!

Frans 19-08-2017 Product paar weken in bezit

Galaxy A5

Door het grote scherm en de grotere pictogrammen, is de A5 een uitstekende telefoon voor senioren. de A5 heeft een accu die lang mee gaat en heeft via de snellader relatief weinig tijd nodig om weer op te laden Het geluid is helder met een goed regelbaar volume. De Galaxy A5 is gemakkelijk in het gebruik.

Pluspunten

• groot scherm
  • grote pictogrammen
  • helder goed instelbaar geluid

Minpunten

• gebruiksaanwijzing zit in de telefoon

Hilly 18-08-2017 Product paar maanden in bezit

GEWELDIG TOESTEL

Na jaren een I-Phone te hebben gehad, ben ik zeer onder de indruk van het gemak en vooral snelheid met verbluffend mooie foto's, te maken met mijn nieuwe Samsung A5. Mooi goot scherm en supersnel toestel welke tevens een gemakkelijk en overzichtelijk menu heeft..... Heel blij mee.....

Pluspunten

• groot scherm
  • overzichtelijk menu
  • geweldige foto"s

Minpunten

• Tot nu toe geen

jeweb 17-08-2017 Product paar weken in bezit

Nieuwe telefoon, weer A5 maar nu type 2017

Heb weer voor een Samsung gekozen, vorig model 2 jaar zonder problemen gebruikt.
2017 model met nieuwste techniek ligt lekker in de hand en is duidelijk, nu nog een hoesje wat bij de kwaliteiten van de A 5 past.

Pluspunten

• snel
  • stevig
  • water bestendig

Digibeet 17-08-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne telefoon, gebruiksvriendelijk.

Zeer tevreden. Gebruiksvriendelijk en een fijn en duidelijk scherm. Veel geheugen. Mooie foto's. Mogelijkheden voor mij meer dan voldoende.