De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Wileyfox Swift 2 serie, Swift 2X, 5.2 inches, middernacht blauw 32 GB / zwart, blauw / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

Janet 12-11-2018

Batterij binnen een jaar na aanschaf al aan vervanging toe. Maar ..... deze is niet te vervangen. Gsm is niet meer te gebruiken, zonde van de € 204,95.

Pluspunten

• Groot scherm

Minpunten

• Batterij is van slechte kwaliteit
  • Priis / kwaliteit is niet in verhouding

JayJay 06-02-2018

Top in prijs-kwaliteitverhouding

Fraai toestel, voor sommigen misschien wat groot (5,2" scherm, toestel meet 143 x 73 x 8 mm) met een full-HD scherm dat fraai is en ook bij zonlicht goed uitleesbaar blijft (kan heel helder) maar in het donker ook ver gedimd kan worden. Stevig gebouwd met bijna geheel metalen behuizing.

De vingerafdrukscanner zit aan de achterzijde maar werkt zo toch blindelings perfect. Wileyfox levert met een vrij kale Android (weinig bloatware/rotzooi) erbij, wat mooi is en biedt veel ruimte (3 GB geheugen en 32 GB opslag, uitbreidbaar met SIM is echt heel goed in deze prijsklasse).

Het toestel fotografeert heel aardig met een 16 MP camera die lichtsterk is (F/2) en 8MP frontcamera en met dubbele flitsled. In de prijsklasse mogen we ook de foto's heel goed noemen; prima focus, goede kleurweergave, ook onder moeilijker omstandigheden.

Daarnaast is het toestel vlot met software en biedt Wileyfox goed Android-updates aan met push-notificatie (je hoort het als er een update is). Sommige andere merken zijn hier veel te terughoudend in terwijl het essentieel is voor je veiligheid, bijvoorbeeld bij bankieren via je telefoon.

De telefoon heeft een flinke accu van ruim 3000 mAh en bijvoorbeeld ook NFC (even zelf opzoeken...) en Miracast. Met dat laatste kunnen we bijvoorbeeld filmpjes of foto's die je op de telefoon bekijkt rechtstreeks op de TV laten afspelen. Het is even uitzoeken maar erg leuk: dan heb je nog eens wat aan die full-HD van 1920 x 1080 pixels!

Al met al kocht ik een half jaar terug dit toestel na lange selectie voor 1 dochter en kan ik nu nog steeds geen betere waar voor mijn geld vinden als ik een plafond van €200,- als maximale kosten voor een telefoon aanhoud. Top waar voor je geld!

Ik weet niet of ik hier links mag delen, maar zie bijvoorbeeld de vele positieve reviews op bol.com en coolblue. Of kijk naar de diepe technische review van 4 budget telefoons op https://tweakers.net/reviews/5639/6/goedkope-telefoons-zonder-zware-android-skins-specificaties.html waar ook nog 2 andere telefoons vergelijkbaar beoordeeld worden.

Pluspunten

• Prachtig helder scherm
  • Enorm goede waar voor je geld (prijs/kwaliteit)
  • Groot geheugen en opslag voor prijsklasse
  • Prima extra features als vingerafdrukscanner + NFC
  • Heel acceptabele tot goede camera's/foto's

Minpunten

• Mooie laadkabel maar geen lader
  • Geen gebruiksaanwijzing
  • Beperkte keus in hoesjes

Peter 27-10-2017
Waardeloos toestel dat direct problemen gaf. Zeer slechte touch-screen. Weigert in één op de twee gevallen te scrollen. Weigert ingetoetste tekens te laten verschijnen op scherm. Pas als je tien keer uit en weer aan zet, doet het scherm weer wat, tot op een aantal scrolls/tekens verder.

Sterke afrader!

Minpunten

• touch-screen
  • scroll-functie
  • overzichtelijkheid functies
  • scherm vertoont erg snel krasjes
  • Muziek klinkt alleen als je de hoge tonen 100% zet

JayJay 06-02-2018

Beste Peter,
Ik ben erg verrast door je zwaar negatieve ervaringen en raad je aan gebruik te maken van je recht op garantie. Je reacties zijn namelijk verre van standaard voor dit toestel dat veel budget-telefoon-tests wint of heel positief wordt beoordeeld, zoals in https://tweakers.net/reviews/5639/goedkope-telefoons-zonder-zware-android-skins.html maar ook de vele reviews op bol.com en bij coolblue: je kunt daar echt ook je negatieve punten wel kwijt maar bijna niemand heeft zulke ervaringen als jij.
Ik kocht een half jaar terug dit toestel voor een dochter en nu, zoekend voor de volgende dame, kom ik nog steeds niet tot een betere keuze onder de €250. Op dit moment vind ik de blauwe versie zelfs voor €193,-
2 klein nadeeltjes vind ik slechts het ontbreken van de lader en dat er geen gebruiksaanwijzing te vinden is (meegeleverd of online) maar een lader hebben we zo nog liggen (wel een USB-C kabel meegeleverd, nieuwste type) en het gebruik wijst zichzelf dus ik heb daar geen probleem mee. Verder top waar voor het geld en dame 1 is er supergelukkig mee.

snieling 26-02-2017

Super telefoon voor een scherpe prijs

Ik heb deze telefoon een aantal weken mogen testen en dit is mij alles behalve tegen gevallen. Aan het begin enigszins sceptisch wat betreft de prijs kwaliteitsverhouding, maar dit zit goed! Het is een deugdelijk toestel met volledig metalen behuizing en een mooi, scherp en helder display voorzien van glas. Het display draait op een hoge DPI waardoor icoontjes etc. super scherp zijn. De telefoon voelt stevig en solide aan en ligt goed in de hand. Met een 5,2" (Inch) is het, qua afmeting, misschien even wennen maar dit is te verwaarlozen. De camera (voor 6MP en achter 16MP) is absoluut en dikke plus. Dankzij de ISOCELL techniek worden de foto's super scherp en is er een stuk minder sprake van overbelichting. De kleuren zijn zo goed als waargetrouw en ook in ruimtes met minder verlichting komen de foto's goed tot hun recht dankzij de Dual LED Flash. Op de achterzijde bevindt zich overigens nog een vingerafdrukscanner. Mocht je hieraan twijfelen, de vingerafdrukscanner werkt boven verwachting. Ik heb deze ervaren als overeenkomend met die van bijvoorbeeld de iPhone. Van de 10 keer accepteerd hij zeker 9 scans. Zit hij er wel naast dan kwam dit doorgaans door mijzelf (natte of vuile vingers). Mocht je overwegen het toestel te kopen dan zou ik zeker doen. Houdt er wel rekening mee dat er door Wileyfox geen adapter en oordopjes meegeleverd worden. Dit was voor mij geen probleem gezien ik die toch genoeg had liggen maar dat heeft natuurlijk niet iedereen. Je kunt hem natuurlijk wel en altijd opladen aan bijvoorbeeld een PC of Laptop. Wileyfox... eerlijk is eerlijk! Een geweldig toestel voor een mooie prijs en absoluut geen miskoop!

Pluspunten

• USB (Type-C)
  • Quick Charging
  • Vingerafdrukscanner

Minpunten

• Geen adapter meegeleverd