Wileyfox Swift 2X Blue zwart, blauw / 32 GB - Reviews

5.2 inch scherm
Opslag
32 GB opslag
Dual SIM

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

4,5

snieling 26-02-2017

Super telefoon voor een scherpe prijs

Ik heb deze telefoon een aantal weken mogen testen en dit is mij alles behalve tegen gevallen. Aan het begin enigszins sceptisch wat betreft de prijs kwaliteitsverhouding, maar dit zit goed! Het is een deugdelijk toestel met volledig metalen behuizing en een mooi, scherp en helder display voorzien van glas. Het display draait op een hoge DPI waardoor icoontjes etc. super scherp zijn. De telefoon voelt stevig en solide aan en ligt goed in de hand. Met een 5,2" (Inch) is het, qua afmeting, misschien even wennen maar dit is te verwaarlozen. De camera (voor 6MP en achter 16MP) is absoluut en dikke plus. Dankzij de ISOCELL techniek worden de foto's super scherp en is er een stuk minder sprake van overbelichting. De kleuren zijn zo goed als waargetrouw en ook in ruimtes met minder verlichting komen de foto's goed tot hun recht dankzij de Dual LED Flash. Op de achterzijde bevindt zich overigens nog een vingerafdrukscanner. Mocht je hieraan twijfelen, de vingerafdrukscanner werkt boven verwachting. Ik heb deze ervaren als overeenkomend met die van bijvoorbeeld de iPhone. Van de 10 keer accepteerd hij zeker 9 scans. Zit hij er wel naast dan kwam dit doorgaans door mijzelf (natte of vuile vingers). Mocht je overwegen het toestel te kopen dan zou ik zeker doen. Houdt er wel rekening mee dat er door Wileyfox geen adapter en oordopjes meegeleverd worden. Dit was voor mij geen probleem gezien ik die toch genoeg had liggen maar dat heeft natuurlijk niet iedereen. Je kunt hem natuurlijk wel en altijd opladen aan bijvoorbeeld een PC of Laptop. Wileyfox... eerlijk is eerlijk! Een geweldig toestel voor een mooie prijs en absoluut geen miskoop!

Pluspunten

• USB (Type-C)
  • Quick Charging
  • Vingerafdrukscanner

Minpunten

• Geen adapter meegeleverd

Peter 27-10-2017

Zeer slecht product

Waardeloos toestel dat direct problemen gaf. Zeer slechte touch-screen. Weigert in één op de twee gevallen te scrollen. Weigert ingetoetste tekens te laten verschijnen op scherm. Pas als je tien keer uit en weer aan zet, doet het scherm weer wat, tot op een aantal scrolls/tekens verder.

Sterke afrader!

Minpunten

• touch-screen
  • scroll-functie
  • overzichtelijkheid functies
  • scherm vertoont erg snel krasjes
  • Muziek klinkt alleen als je de hoge tonen 100% zet