Fysic FXA-90 Draadloze Alarmknop

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fysic FXA-90 Draadloze Alarmknop op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Noortje 11-12-2019

Goede alarm knop

Hij werkt goed. We konden ervan opaan. Het is een betrouwbare SOS alarm knop
Enige minpunt is dat de knop zwaar is om in te drukken.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Betrouwbaar

Minpunten

• Knop is zwaar om in te drukken

R&B 14-09-2019

Technisch niet goed.

Wij hebben dit product gekocht voor mijn ligt dementerende moeder van 89. Blijkt toch lastig te bedienen. Grote alarmknop is zwaar om in te drukken. De twee kleine knopjes om direct te bellen veel te klein en niet van elkaar te onderscheiden. De GPS plaatsbepaling met SMS werkt perfect. Belangrijkste is de bedrijfszekerheid van de FXA-90. Hier heb ik in twee jaar tijd veel problemen mee gehad. Opladen gaat niet makkelijk. Nu al voor de derde keer een nieuwe batterij toegezonden gekregen. Deze stop er van het ene op t andere moment mee zonder bericht "Batterij low" te verzenden. Medewerkers van Hesdo pakken dit wel goed en erg vriendelijk op. Hoop dat dit probleem snel verholpen gaat worden

Lanno 26-02-2019

Na vervangen lader een stuk beter.

In oktober dit apparaat aangeschaft voor mijn vader. Meteen een hoop heisa en onnodige meldingen dat de batterij niet opgeladen was. Na contact met de leverancier heb ik de mankementen kenbaar gemaakt. Er is daarop een vernieuwde lader opgestuurd welke het een stuk beter doet dan het origineel. Hierna slechts een enkele keer nog een melding gehad van een slechte laadbeurt.
Wat betreft het design en het gebruiksgemak had men toch iets langer na mogen denken, mensen in nood kunnen echt niet tot drie tellen om de knop zolang vast te houden.
Over het algemeen ben ik wel tevreden over het product.

Pluspunten

• Klein en handig
  • Voldoet aan de verwachting

Minpunten

• korte laadkabel
  • ontwerp

William 23-01-2019

Alarmknop: goede ondersteuning van Fysic

Je hoopt m nooit nodig te hebben, maar er zijn situaties waarin het toch prettig is om zo'n alarmknop bij de hand te hebben. De Fysic alarmknop is een eenvoudige maar slimme en flexibele oplossing. Als alles goed werkt, is het een heel handig ding.

Hebben m nu een half jaar en er trad een defect op. Opgestuurd naar Fysic (Hesdo) en binnen twee weken gerepareerd terug. Dat is belangrijke service en ondersteuning bij dit type producten en wat mij betreft van doorslaggevende aard als het gaat om het kiezen van een leverancier.

Pluspunten

• Eenvoudige en flexibele oplossing
  • Goede service en ondersteuning

Minpunten

• Batterijduur wat aan de korte kant

Esther 26-12-2018

Onduidelijke gebruiksaanwijzing nog steeds niet aan de praat

Mijn moeder van 84 heeft dit apparaat een paar maanden geleden gekocht voor veiligheid. Tot op heden niet geïnstalleerd gekregen. Bij testen gaat geen alarm over. Wel is het beltegoed inmiddels op. Inmiddels een nieuwe ontvangen. Ook deze werkt niet. Onbegrijpelijk waar het mis gaat. Jammer van de aanschaf.

Pluspunten

• Nog niet ontdekt

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing
  • Gebruiksgemak

Helaas Anoniem 21-11-2018

Slechte accu duur, ligt constant onder lading ipv om de hals

Gelukkig kan ik hier mijn mening delen,ik had dit ogenschijnlijk mooie en handige ALARM knop gekocht voor mn vader van 92,van pa die heb je nodig voor als er iets gebeurt met je, nu het gebeurde toch sneller dan ik had verwacht.
Terwijl de mooie ALARM knop weer onder de lading stond viel hij en kon niemand bereiken en na 14 uur in de gang hebben gelegen op een koude vloer kon er pas hulp komen.
Mijn advies, Niet kopen !!! , of ze moeten er een hebben op goede batterijen,dit is echt niet waard. Het ding moet uit de handel genomen worden, onveilig,lijkt mooi maar in de praktijk niets waard.

Pluspunten

• geen
  • geen
  • geen
  • geen
  • geen

Minpunten

• Alles
  • Alles
  • Alles

Officiele reactie van Hesdo 22-11-2018

Wat erg om te horen. Hopelijk gaat alles goed met uw vader.
We vinden het heel vervelend te vernemen dat de FXA-90 geen hulp bood op het moment dat deze nodig was. We kunnen ons goed voorstellen dat uw vertrouwen in ons merk en product geschaad is.

De FXA-90 is een veiligheidsmiddel om hulp te bieden in de situatie die uw vader helaas ten deel viel. Om te kunnen werken heeft de draagbare alarmzender een batterij. Omdat deze moet opgeladen worden biedt het apparaat geen 100% dekking. Immers, als het apparaat opgeladen wordt kan het last worden gedragen. Om de kans op deze situaties te minimaliseren adviseren wij de FXA-90 gedurende de nacht op te laden, waardoor deze overdag gedragen kan worden. Met een volle accu gaat de zender de gehele dag mee.

We betreuren het voorval ten zeerste. Kunnen wij iets voor u doen?

Kunt u ons het adres van uw vader sturen naar service@fysic.nl?

Rutger

Marc 12-11-2018
  • Product gekregen

productontwerp is OK, helaas werkt de noodtoets enorm stroef

Het product is goed doordacht voor gebruik door hulpbehoevende personen.
Helaas zijn de telefoontoetjes te klein voor gebruik.
Ook de grotere noodtoets moet langdurig en zeer diep ingedrukt te worden. Voor veel ouderen een ietjes te zware opdracht. Dus als de fabrikant aan dit minpunt werkt, hebben ze een topproduct in huis en zekers een aanrader

Pluspunten

• doordacht design

Minpunten

• de toetsbediening is ruim ondermaats

Lanno 08-11-2018

Klein, handig en levensreddend

Een klein handig apparaatje dat je laat weten als je naasten in nood verkeren. Nog niet lang in bezit dus ik kan nog geen echt oordeel vellen maar het heeft zijn plussen en minnen. Het meest storende is het opladertje, deze is veel te licht en voorzien van een veel te korte kabel en vergt wat handigheid om hem aan het laden te krijgen. Voor ouderen niet direct zichtbaar hoe de alarmknop in de lader gezet moet worden (een goed ontwerp behoeft geen gebruiksaanwijzing). Als de alarmknop in de lader zit en het draagkoord hangt omlaag dan trekt het koord zo hard aan het lichte apparaat dat deze stopt met laden.
De overige functies werken tot nog toe naar behoren.

Pluspunten

• Klein en handig.

Minpunten

• Slecht ontwerp lader.

Soraya 06-11-2018

Niet geschikt voor senioren

Knoppen moeten langdurig heel diep ingedrukt worden. Wellicht als je een puntig voorwerp gebruikt dat het wel lukt, maar als ik ooit onder aan de trap lig, gaat het niet lukken om die knop in te drukken. Zeker de kleine knoppen zijn onmogelijk in te drukken. Verder kun je niet zien of het apparaat opgeladen wordt en wanneer het opgeladen is, waardoor het lang in de oplader staat, in plaats van om mijn nek. Zelf installeren is te doen, op wat onduidelijkheidjes in de instructie na. Nergens staat dat je eerst de batterij moet ontkoppelen, voordat je de simkaart erin schuift.

Pluspunten

• Gps
  • Twee nummers bellen

Minpunten

• Knoppen te zwaar
  • Geen oplaad indicatie

Karin 13-09-2018

Topding

Ik heb het ding net in huis en heb het geïnstalleerd voor mijn moeder. Er zijn idd twee handleidingen, maar dat is zonder twijfel de bedoeling. Één boekje is namelijk voor de techneut (het installeren en programmeren) en de ander voor de gebruiker (het gebruik dus). Dat kunnen twee personen zijn, op verschillende adressen. Goed over nagedacht! Echt príma, en alles wordt uitgebreid en duidelijk -stap voor stap- beschreven. Niks op aan te merken.

Het hele apparaatje is trouwens tot in de details mooi en goed uitgevoerd vind ik.

De mogelijkheden die de alarmknop biedt zijn top. Er valt van alles aan en uit te zetten (allemaal van afstand/per sms). Dat werkt goed. Het lolligste aan het ding is misschien nog wel dat mijn moeder het als een (beperkte/uitgeklede) mobiel kan gebruiken. Echt fijn.

Ja, de oplader doet wat wiebelig aan, maar hij laadt toch vrolijk op. En de (2 kleine) knopjes lijken me niet de aller gemakkelijkste. Hoop dat dat een kwestie van wennen is.

De praktijk zal verder het gebruiksgemak nog moeten aantonen, maar ik heb er erg veel vertrouwen in. Blij met mijn keuze!

Pluspunten

• Mooi
  • Praktisch
  • Veel functies
  • ...waaronder bellen en gebeld worden!
  • Prima prijs/kwaliteit!

Minpunten

• misschién... de lader, knopjes

Fam van Ras 30-08-2018

Mijn moeder kan geen minuut meer zonder Fysic alarmknop

Mijn moeder van 85 jaar heeft al een geruime tijd de Fysic alarmknop en durft geen uur meer zonder. Deze mooie en onopvallende alarmknop geeft haar echt een gerust gevoel dat in geval van nood heel simpel de zilver kleurige knop ingedrukt kan worden en dan meteen een telefoontje wordt gepleegd en haar locatie meteen bekend is. Het apparaat is na instelling heel simpel door ouderen te bedienen en werkt als een telefoon gezien na activeren meteen een telefoonverbinding wordt geactiveerd en via de alarmknop gesproken kan worden. Echt een heel fijn apparaat wat ouderen een veilig gevoel kan geven.
Helaas gaf de alarmknop na enige tijd een storing. Na telefonisch contact met Fysic de alarmknop opgestuurd en meteen hierop een nieuwe volledig geïnstalleerde alarmknop retour ontvangen.
Super service van Fysic!!

Pluspunten

• Mooi / elegant/onopvallend
  • makkelijk te bedienen na installatie
  • spraak contact na activatie
  • locatie zichtbaar waar persoon zich bevindt
  • echt hele goede service / garantie !

Minpunten

• zelf installatie voor ouderen misschien lastig
  • kleine onderdeeltjes bij installatie

Ad 01-08-2018

Zeer duidelijk, feilloos, persoonlijk alarm!

Dit alarm gekocht voor een man van 73 die slecht te been is.
Duidelijke beschrijving, 1 boekje met handleiding, 1 boekje met installatie en assemblage uitleg.
Zo hoef je niet het hele boekje door te spitten tot je aan de handleiding bent.
Alarm gaat naar 3 sec. af, dit voorkomt dat per ongeluk het alarm ingedrukt wordt / afgaat.
De eerste 2 geïnstaleerde telefoon nummers kunnen ook handsfree gebeld worden.
Er wordt ook duidelijk gewaarschuwd dat een pre-paid sim only kaartje niet veilig is i.v.m. verlopen van het beltegoed, zo voorkom je verrassingen als je hem echt nodig hebt!
Ook gaat er bij een noodgeval een sms met een link naar de GPS-positie naar de gealarmeerde nummers.

Pluspunten

• Duidelijke handleiding
  • 2 nummers handsfree bellen mogelijk
  • GPS melding
  • druipwaterbestendig

Minpunten

• Onstabiele lader

OneHope 12-04-2018

Gebruiksgemak moet beter.

Goedapparaat maar het indrukken van de knop vraagt teveel kracht. We hebben een tweede lader gekocht voor in de huiskamer.

Pluspunten

• Veelzijdig inzetbaar

Minpunten

• Te veel kracht nodig om alarm te bedienen.
  • Rammelige lader

Adri 26-01-2018

Ongeschikt voor meeste senioren

Aangezien dit product in eerste aanzet bedoeld is voor senioren, mag je er ook van verwachten dat deze doelgroep er ook goed mee uit te voeten kan. Na de FXA-90 voor mijn moeder van 86 te hebben aangeschaft, viel mij na installatie gelijk op dat het alarm niet reageerde na het indrukken van de alarmknop. Na dit nog een aantal maal te hebben geprobeerd, bleek dat je wel erg veel kracht moet zetten op de drukknop om het systeem te activeren. Mijn moeder bleek echter onder "normale" omstandigheden al niet in staat om zoveel kracht te zetten, laat staan dat zoiets in geval van nood ooit zou lukken. In vergelijking tot soortgelijke alarmsystemen die zij in drie afzonderlijke zorginstellingen heeft gebruikt, diskwalificeert dit product zich daarmee gelijk voor de doelgroep waarvoor het bedoeld is. In feite wordt er op deze wijze alleen maar een gevoel van schijnveiligheid gecreëerd. Aangezien de alarmknop sowieso al drie seconden ingedrukt moet worden, is er ook geen enkele reden om voor dit soort constructies te kiezen. Eigenlijk zou de bediening van de knop net zo eenvoudig moeten zijn als die van de afstandsbediening van een tv. Product gaat dan ook weer gelijk terug naar de winkel ...

Pluspunten

• GPS
  • Waterdicht

Minpunten

• Schroeven te klein
  • Indrukken alarmknop vergt teveel kracht
  • Oplader weinig stabiel
  • Handleiding bevat twee boekjes

Snomis 26-08-2019

Inmiddels ruim 1,5 later.... maar wij ervaren hetzelfde probleem. Het lukt mij wel om de alarmknop te bedienen, maar mijn vader -waar de alarmknop voor bedoeld is- krijgt het niet voor elkaar. Ik snap dat het zo ingesteld wordt dat het alarm niet aan gaat bij lichte aanraking.... maar precies de juiste druk geven en dat 3 sec. vasthouden, werkt ook helemaal niet !!! :-( NIET blij mee dus.

Weitz 23-12-2017

Geen Paniek

"Wat een handig apparaatje" aldus de thuiszorg medewerkster. Installatie is goed te doen dus dat spaart € 19,95 uit. We hopen hem nooit nodig te hebben maar nu draagt het bij tot een veilig gevoel.

Pluspunten

• Handzaam,licht
  • veel nuttige functies voor een betaalbare prijs

Minpunten

• Handleiding is niet heel duidelijk en in 2 boekjes

John 11-09-2017

Handig toestelletje

Handige (GSM) alarmknop met locatiebepaling voor mijn ouders.
Kan naar 2 (te programmeren) nummers bellen, én gebeld worden. Op elk moment is de locatie van het toestel op te vragen via SMS, dus óók te gebruiken als GPS-tracker. De 2 kleine knopjes zitten iets te verzonken, dus bijna niet te bedienen door mijn vader (met dikkere vingers)

Pluspunten

• Klein
  • Kan ook gewoon bellen naar 2 nummers
  • Kan gebeld worden
  • spraakmelding bij lege accu of geen netwerk
  • Bureaulader

Minpunten

• Kleine knopjes voor sommigen moeilijk te bedienen
  • Toetstonen bij maximaal instelling nog te zwak
  • Soms slecht contact in bureaulader

Leon 10-08-2017

Handig hulpmiddel, slecht ontworpen oplaadmechanisme

Deze draadloze alarmknop aangeschaft voor mijn alleenstaande vader welke hulpbehoevend is.
Apparaatje zelf is na installatie een prima alarmknop en handig te bedienen voor de oudere. Met 1 druk op de knop wordt er een alarm gestuurd naar 1 van de 5 voorgeprogrammeerde telefoonnummers. Ook is er een handige spraak/ luister functie en kan er via google maps gezien worden waar het apparaat is. Groot ergernis punt is het wiebelige contact met de oplader. De 2 kleine pinnetjes zijn al meermaals ingedrukt en komen niet meer naar boven met als gevolg dat de batterij leeg gaat. Het apparaat geeft hiervan een melding en er worden sms'jes verstuurd. Ook is het erg lastig het apparaatje goed op de 2 kleine pinnetjes te plaatsen. het gaat vaker fout dan goed. Zeker voor mensen op leeftijd een groot nadeel. Ik hoop dat de producent dit probleem gaat oplossen.

Pieter 03-08-2017

geweldig senioren halsalarm van Fysic

De service is echt geweldig,ik zocht een senioren alarm voor mijn moeder en kwam uit bij een Fysic FXA-90.
dit is een hals alarm die werkt op een simkaart,ik heb gekozen voor de Simyo prepaid omdat deze altijd geactiveerd blijft zegt men ook als er te per ongeluk te weinig beltegoed op zou staan.
Ze kan dus altijd alarm geven en dit komt dan op de 5 vooraf in te laten stellen alarmnummers.
Moeder kan ook heel eenvoudig een van de twee knoppen indrukken om ons gelijk aan de telefoon te krijgen met een duidelijke spreekluister verbinding.
Door een druk op mijn smartphone (google maps kan ik ook precies en met foto zien waar mijn moeder zich op dat moment is.
GEWELDIG apparaatje en zou zo in de zorgverzekering moeten kunnen.
Minpuntje ,bij aanschaf het apparaatje naar Hesdo in Den bosch sturen om het te laten installeren want ik zag er een zakje schroefjes bij zitten zo klein dat ik het gelijk heb verzonden.
3 dagen later (nu zaterdag) alles weer terug en werkt perfect.
Ik ken deze bedrijven helemaal niet en zelfs nooit iets van gehoord ,maar StelComfort,en Hesdo Bedankt.

Aart 15-03-2017

Persoonlijk alarm ideaal voor zelfstandig wonende ouderen.

Deze alarmknop aangeschaft voor mijn zelfstandig wonende moeder van 89. In geval van nood simpel met één druk op de knop verbinding maken met max. 5 ingeprogrammeerde telefoonnummers, waarbij voor ontvangers met een smartphone ook de locatie zichtbaar is. Door gebruik te maken van een prepaid abonnement is dit system zeer voordelig in gebruik.

Pluspunten

• Klein simpel te bedienen apparaatje.
  • Altijd en overal de mogelijkheid om hulp te vrage.
  • Locatie zichtbaar op smartphone bij oproep.
  • Geen duur abonnement; alleen kosten bij een oproep

Minpunten

• Apparaatje staat wat wiebelig op de oplader.
  • Hierdoor soms slecht contact met de lader.

Evelien 02-03-2017

Functioneel alarm voor zelfredzame handige mindervalide.

Handig alarm welke op afstand kan worden uitgeschakeld. Contactpersoon krijgt ook bericht wanneer batterij van alarm leeg is en dus op oplader moet. Echter voor senioren met beperkte motoriek is dit alarm erg kwetsbaar en gauw beschadigd. Daarnaast is beltegoed heel snel verbruikt.

Pluspunten

• Persoon kan langer zelfstandig wonen
  • Alarm werkt goed
  • Bij contact tweezijdige spraakfunctie
  • Op afstand uit schakelen
  • Mooi, onopvallend design

Minpunten

• Erg kwetsbaar bij vallen
  • Ongeschikt voor mensen met motorische beperking
  • Beltegoed is snel op