Fysic FXA-90 Draadloze Alarmknop - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Aart 15-03-2017

Persoonlijk alarm ideaal voor zelfstandig wonende ouderen.

Deze alarmknop aangeschaft voor mijn zelfstandig wonende moeder van 89. In geval van nood simpel met één druk op de knop verbinding maken met max. 5 ingeprogrammeerde telefoonnummers, waarbij voor ontvangers met een smartphone ook de locatie zichtbaar is. Door gebruik te maken van een prepaid abonnement is dit system zeer voordelig in gebruik.

Pluspunten

• Klein simpel te bedienen apparaatje.
  • Altijd en overal de mogelijkheid om hulp te vrage.
  • Locatie zichtbaar op smartphone bij oproep.
  • Geen duur abonnement; alleen kosten bij een oproep

Minpunten

• Apparaatje staat wat wiebelig op de oplader.
  • Hierdoor soms slecht contact met de lader.

Adri 26-01-2018

Ongeschikt voor meeste senioren

Aangezien dit product in eerste aanzet bedoeld is voor senioren, mag je er ook van verwachten dat deze doelgroep er ook goed mee uit te voeten kan. Na de FXA-90 voor mijn moeder van 86 te hebben aangeschaft, viel mij na installatie gelijk op dat het alarm niet reageerde na het indrukken van de alarmknop. Na dit nog een aantal maal te hebben geprobeerd, bleek dat je wel erg veel kracht moet zetten op de drukknop om het systeem te activeren. Mijn moeder bleek echter onder "normale" omstandigheden al niet in staat om zoveel kracht te zetten, laat staan dat zoiets in geval van nood ooit zou lukken. In vergelijking tot soortgelijke alarmsystemen die zij in drie afzonderlijke zorginstellingen heeft gebruikt, diskwalificeert dit product zich daarmee gelijk voor de doelgroep waarvoor het bedoeld is. In feite wordt er op deze wijze alleen maar een gevoel van schijnveiligheid gecreëerd. Aangezien de alarmknop sowieso al drie seconden ingedrukt moet worden, is er ook geen enkele reden om voor dit soort constructies te kiezen. Eigenlijk zou de bediening van de knop net zo eenvoudig moeten zijn als die van de afstandsbediening van een tv. Product gaat dan ook weer gelijk terug naar de winkel ...

Pluspunten

• GPS
  • Waterdicht

Minpunten

• Schroeven te klein
  • Indrukken alarmknop vergt teveel kracht
  • Oplader weinig stabiel
  • Handleiding bevat twee boekjes

Weitz 23-12-2017

Geen Paniek

"Wat een handig apparaatje" aldus de thuiszorg medewerkster. Installatie is goed te doen dus dat spaart € 19,95 uit. We hopen hem nooit nodig te hebben maar nu draagt het bij tot een veilig gevoel.

Pluspunten

• Handzaam,licht
  • veel nuttige functies voor een betaalbare prijs

Minpunten

• Handleiding is niet heel duidelijk en in 2 boekjes

John 11-09-2017

Handig toestelletje

Handige (GSM) alarmknop met locatiebepaling voor mijn ouders.
Kan naar 2 (te programmeren) nummers bellen, én gebeld worden. Op elk moment is de locatie van het toestel op te vragen via SMS, dus óók te gebruiken als GPS-tracker. De 2 kleine knopjes zitten iets te verzonken, dus bijna niet te bedienen door mijn vader (met dikkere vingers)

Pluspunten

• Klein
  • Kan ook gewoon bellen naar 2 nummers
  • Kan gebeld worden
  • spraakmelding bij lege accu of geen netwerk
  • Bureaulader

Minpunten

• Kleine knopjes voor sommigen moeilijk te bedienen
  • Toetstonen bij maximaal instelling nog te zwak
  • Soms slecht contact in bureaulader

Leon 10-08-2017

Handig hulpmiddel, slecht ontworpen oplaadmechanisme

Deze draadloze alarmknop aangeschaft voor mijn alleenstaande vader welke hulpbehoevend is.
Apparaatje zelf is na installatie een prima alarmknop en handig te bedienen voor de oudere. Met 1 druk op de knop wordt er een alarm gestuurd naar 1 van de 5 voorgeprogrammeerde telefoonnummers. Ook is er een handige spraak/ luister functie en kan er via google maps gezien worden waar het apparaat is. Groot ergernis punt is het wiebelige contact met de oplader. De 2 kleine pinnetjes zijn al meermaals ingedrukt en komen niet meer naar boven met als gevolg dat de batterij leeg gaat. Het apparaat geeft hiervan een melding en er worden sms'jes verstuurd. Ook is het erg lastig het apparaatje goed op de 2 kleine pinnetjes te plaatsen. het gaat vaker fout dan goed. Zeker voor mensen op leeftijd een groot nadeel. Ik hoop dat de producent dit probleem gaat oplossen.

OneHope 12-04-2018

Gebruiksgemak moet beter.

Goedapparaat maar het indrukken van de knop vraagt teveel kracht. We hebben een tweede lader gekocht voor in de huiskamer.

Pluspunten

• Veelzijdig inzetbaar

Minpunten

• Te veel kracht nodig om alarm te bedienen.
  • Rammelige lader

Pieter 03-08-2017

geweldig senioren halsalarm van Fysic

De service is echt geweldig,ik zocht een senioren alarm voor mijn moeder en kwam uit bij een Fysic FXA-90.
dit is een hals alarm die werkt op een simkaart,ik heb gekozen voor de Simyo prepaid omdat deze altijd geactiveerd blijft zegt men ook als er te per ongeluk te weinig beltegoed op zou staan.
Ze kan dus altijd alarm geven en dit komt dan op de 5 vooraf in te laten stellen alarmnummers.
Moeder kan ook heel eenvoudig een van de twee knoppen indrukken om ons gelijk aan de telefoon te krijgen met een duidelijke spreekluister verbinding.
Door een druk op mijn smartphone (google maps kan ik ook precies en met foto zien waar mijn moeder zich op dat moment is.
GEWELDIG apparaatje en zou zo in de zorgverzekering moeten kunnen.
Minpuntje ,bij aanschaf het apparaatje naar Hesdo in Den bosch sturen om het te laten installeren want ik zag er een zakje schroefjes bij zitten zo klein dat ik het gelijk heb verzonden.
3 dagen later (nu zaterdag) alles weer terug en werkt perfect.
Ik ken deze bedrijven helemaal niet en zelfs nooit iets van gehoord ,maar StelComfort,en Hesdo Bedankt.

Evelien 02-03-2017

Functioneel alarm voor zelfredzame handige mindervalide.

Handig alarm welke op afstand kan worden uitgeschakeld. Contactpersoon krijgt ook bericht wanneer batterij van alarm leeg is en dus op oplader moet. Echter voor senioren met beperkte motoriek is dit alarm erg kwetsbaar en gauw beschadigd. Daarnaast is beltegoed heel snel verbruikt.

Pluspunten

• Persoon kan langer zelfstandig wonen
  • Alarm werkt goed
  • Bij contact tweezijdige spraakfunctie
  • Op afstand uit schakelen
  • Mooi, onopvallend design

Minpunten

• Erg kwetsbaar bij vallen
  • Ongeschikt voor mensen met motorische beperking
  • Beltegoed is snel op