Sony Xperia X Compact 32 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 81 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia X Compact 32 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Nuijssenborgh 07-06-2018

Dominante software

Toestel had redelijk cijfer bij consumentenbond test van 7,5

Zelf wilde ik het formaat van een zaktelefoon waar deze nog net aan voldoet. Dit toestel heb ik voornamelijk gekozen door zijn goede navigatie bij lopen/fietsen wat hij ook goed doet.

Toestel hardware is prima, maar de software is irritant dominant en moet continu updaten.

Pluspunten

• Formaat
  • Navigatie
  • Scherm bij zonlicht

Minpunten

• Software
  • Updates

Hans 07-11-2017

Xperia X compact: hoog batterijverbruik tijdens standy

Vorig jaar heb ik de X compact gekocht. Dit was voor mij een logische stap nadat al mijn voorgaande telefoon van Sony zijn geweest en ik er erg tevreden over ben. Helaas is dit niet het geval bij de Xperia X. Het ding vreet stroom in stand-by modus. Na een nachtje stilliggen ben ik tussen de 40% en 50% van mijn batterij capaciteit kwijt. Nee, er staan geen hinderlijke apps in de achtergrond te draaien en waar mogelijk heb ik alle het achtergrond gebruik van alle app's uitgezet. De enige zeer hinderlijke app die zichzelf alle rechten toekent is de sony app WhastNew. Deze kan ik uitzetten zoveel ik wil: hij start gewoon weer op. Verwijderen lukt niet.

Pluspunten

• Camera
  • Veel handige functies op camera

Minpunten

• WhatsNew app
  • Batterijverbruik
  • Storende Sony Apps

Marlies 31-12-2016

Prima telefoon met sterke accu

Het is een prima telefoon, ligt lekker in de hand met een helder scherm, en een hele goede camera. De levensduur van de accu is ruim genoeg, ik laad meestal 1x in de 2 dagen op en dan gebruik ik mijn telefoon best intensief. Heeft een functie slim opladen zodat je batterij langer behouden blijft.
Je kan het toestel geheel naar eigen smaak personaliseren en de optie tot vergrendeling opheffen met vingerafdrukscanner werkt probleemloos.

Ik heb deze telefoon nu een maand of 3 in huis en kan eigenlijk geen minpunt verzinnen/ontdekken.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Lange accuduur
  • Handzaam formaat
  • Goede camera

Ylona 29-12-2016

Lichtgewicht en fijn formaat

Overgestapt van IPhone naar Sony en tot nu toe geen spijt. Het is even zoeken naar sommige functies maar dat is gewenning. Vind het tot nu toe een fijn en licht toestel dat fijn in de hand ligt. Werkt snel.

Pluspunten

• Formaat

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

I. C 29-12-2016

Klein maar fijn

Ik heb de Sony xperia x compact nu twee dagen en ben zeer tevreden! Hiervoor had ik zijn oudere broertje, maar het nieuwe model voldoet aan alle verwachtingen. Super camera&beeld, Fijn in de omgang en een prima formaat.

Pluspunten

• Klein
  • Goed en duidelijk
  • Camera is top
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Chunky

PD 28-12-2016

Rap toestel in en compact formaat

Het is een mooi toestel met veel high end features voor een midrange prijs. Vooral als je een goede camera belangrijk vind in een niet al te grote telefoon.

Pluspunten

• Camera
  • Opslag
  • Formaat
  • Snel
  • Software

Minpunten

• Kunststof behuizing

Koen wolters 28-12-2016

Prachtig toestel

Mooie telefoon en makkelijk in gebruik, maakt prachtige foto's. Met de 23 me. En de beveiliging met de vingerprint super

Pluspunten

• Levensduur batterij
  • Lekker compact
  • Werkt snel

Xperitom 27-12-2016

Eindelijk weer een normaal formaat

Na tablet-formaat telefoons gehad te hebben, ben ik blij om weer een telegoon te hebben met een normaal formaat. De hele telefoon is te bedienen met 1 hand.
Mooie foto's, lekker snel, scherpe prijs en goed scherm. Daarom heb ik gekozen voor de Xperia X Compact. Deze telefoon raad ik iedereen aan die weer behoefte heeft aan een alleskunner die lekker compact is.

Pluspunten

• Camera
  • Formaat

Marcus 27-12-2016

Goede accuduur en perfecte grootte

Ik heb altijd al van Sony telefoons gehouden, mijn vorige de z2 viel een beetje tegen, toen deze gestolen werd heb ik de x compact gekocht waar ik erg tevreden over ben, de update naar Android Nougat ziet er heel mooi uit en de slimme batterij functie is ook heel fijn. Al met al een hele goede telefoon.

Pluspunten

• 5 inch scherm
  • Goede camera
  • Nougat ziet er heel goed uit
  • Front facing speakers

Hefi 27-12-2016

Snel, goeie accu en lekker compact

Speciaal gezocht naar een compact toestel die snel is en een goede accuduur heeft. Dit toestel heeft het allemaal. Samen met de orginele flip cover van Sony een aanbeveling waard.
Echter is het toestel wel aardig glanzend en je ziet hier dus wel redelijk veel op. En had van mij iets dunner mogen zijn. De z5 compact ziet er net iets beter uit maar als je toch voor het nieuwste model wilt gaan is dit wel een aanrader in het compacte sigment.

Pluspunten

• Snel en toch compact
  • Mooi passend hoesje orgineel van Sony

Minpunten

• Beeld te glanzend
  • Had iets dunner gemogen

T 25-12-2016

Handzaam, licht en stevig toestel

De Xperia X Compact oogt zeer stijlvol en voelt degelijk aan. Het toestel is ook snel wat betreft opstarten en heeft een behoorlijke accuduur. Bij hst initialiseren vraagt het toestel letterlijk of je gegevens over wil zetten vanuit je account. Erg handig! Daarbij zijn er veel apps ter ondersteuning en heeft de Xperia X Compact een bijzonder goede camera.

Als enige nadeel kan dan ook eigenlijk alleen maar gemeld worden dat het toestel een usbc aansluiting heeft, waardoor je alle bestaande usb-laders bij aanschaf niet meer kunt gebruiken.

Pluspunten

• Handzaam, compact
  • Stevig
  • Oogt zeer luxe
  • Lange standby tijd

Minpunten

• Afwijkende aansluiting (usbc)

Niek 25-12-2016

Perfect formaat en leuk design

Toestel werkt snel en ligt perfect in de hand. Het geeft een overzichtelijk menu en mooi afgewerkt glas.

Pluspunten

• Compact
  • Snelheid
  • Looks

Brigit 22-12-2016

Helder beeld en compact

Makkelijk in gebruik. Helder scherm. De telefoon werkt erg snel. Veel intern geheugen. Kan ook een extern geheugenkaart in. Camera is erg mooi met de 23mp. Maakt mooie scherpe foto's. Ook in de schemering.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Helder scherm
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Kan geen mapjes voor foto's maken

Thera 22-12-2016

Ideaal formaat

Ideaal om met 1 hand te bedienen. Helder beeld. Goede camera achter. Evt geheel automatisch. Camera voorkant met knop aan zijkant te bedienen. Nieuwste Android system.

Pluspunten

• Camera
  • Sony layer over Android

Thera 22-12-2016

Ideaal formaat

Pluspunten

• Camera
  • Sony layer over Android

Xperia x compact 19-12-2016

Sony xperia x compact. Klein en handig

Kleine goed liggende compacte telefoon maakt hem bijzonder door de vinger scan om hem te ontgrendelen super handig en makkelijk. Mooie bolling in het scherm en ziet er stoer uit

Pluspunten

• Mini usb c gebruik van 2 kanten
  • Ontgrendel Vinger scan

Minpunten

• De stamenia modes gaat iets minder lang mee

Wytske 16-12-2016

Fijn in gebruik

Eerst een iPhone en nu al 2 jaar een sony. Eerst wennen maar ik wil niet meer terug. Nu een nieuwe Sony Experia X compact. Alle gegevens waren zo overgezet op deze nieuwe. Ik heb een lichtblauwe kleur. Hij is erg fijn in de hand en ben er erg blij mee. Er zitten veel nieuwe functies op. Ik raad dit product zeker aan.

Pluspunten

• Blauwe kleur
  • Vingerafdruk functie

Wassim 15-12-2016

Snell

Ik vind dit een hele mooie telefoon echt een topper. Ik raad dit heelveel mensen aan het is niet al te duur en snel de camera is super helder wel een beetje jammer dat het bij weinig licht war minder is maar die vingerafdruk sensor is zooooo snel ik klik alleen op het power knopje en mijn telefoon is al open echt een topper Sony heeft zich zelf weer eens overtroffen Super

Pluspunten

• Scherm is heel helder
  • Vingerafdruk is heel snel
  • Camera is super scherp
  • Een goede processor
  • Mooie design

Minpunten

• Camera bij donkerhijd niet zo scherp
  • Te weinig hoesjes er voor

D. de Groot 15-12-2016

Snel en perfect formaat

Keuze voor dit toestel na goede ervaring met vorige telefoon van Sony (kom van z3 compact). In expert reviews las ik twijfels/kritiek inzake 'specs icm prijs'. Even getwijfeld, maar toen ik gebruikersreviews bekeek icm eigen eerdere ervaringen met compact versie Sony toch aangeschaft. Weer geen moment spijt. Snel mooi en natuurlijk compact toestel, wat mi voldoet aan alles wat gemiddelde gebruiker wenst. Voeg daaraan toe dat die mooie foto's maakt en ik zal niet weten wat er meer te wensen valt. Misschien prijs voor sommige, maar m.i. in lijn met kwaliteit.

Pluspunten

• Formaat
  • Snel
  • Mooi foto's
  • Batterij duur

Minpunten

• Achterkant vingerafdruk gevoelig. (Met case nvt)

Erwin 31-03-2017

Heb je nog wat pluspunten tov de z3 compact? In principe hoef ik enkel batterij te laten vervangen en ik ben klaar. Ik merk wel dat hoe ouder de z3 c wordt hoe moeilijker hij omgaat met verschillende laders en kabels. . Je hebt je toestel ruim drie maanden dus ben benieuwd hoe je ervaringen zijn en het gevoel daarbij (met betrekking tot laden)

D. de Groot 15-12-2016

Snel en perfect formaat

Pluspunten

• Formaat
  • Snel
  • Mooi foto's
  • Batterij duur

Minpunten

• Achterkant vingerafdruk gevoelig. (Met case nvt)

Brigit 14-12-2016

Duidelijk scherm, makkelijk, accuduur prima

Handig in gebruik. Interne opslag is 32 gb. Daar kan je tenminste wat mee. Mooie vormgeving. En de camera is geweldig mooi. 23mp.

Pluspunten

• 23mp camera
  • Groot intern geheugen
  • Mooie vormgeving
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Kleiner scherm

Mini 10-12-2016

Sony xperia x compact blue

De telefoon is verbeterd in vergelijking met de xperia z3 compact. Het is ongeveer de zelfde grootte en het beeldscherm is ook hetzelfde. De nieuwe xperia wordr minder warm en gaat langer mee in gebruik ondanks dat ik veel spelletjes spel en dingen download. Het toetsenbord is verbeterd wanneer je cijfers gebruikt, dat is erg fijn. De camera werkt ook erg snel en fijn en geeft ook goede kwaliteit foto's.

Pluspunten

• Fijn in de hand
  • Goede camera

Minpunten

• Toestel is wat grof, vierkante afwerking

Derk 07-12-2016

Perfect formaat, top foto's

De Xperia X compact is een ideale telefoon voor dagelijks gebruik doordat deze met gemak in je broekzak past. Toch nog een prima schermgrootte met 4,6inch. De camera levert mooie foto's en is erg snel met scherpstellen. Helaas niet meer waterdicht zoals voorganger. Wel erg fijn dat de lader niet meer achter een klepje zit zoals bij x1 compact.

Pluspunten

• Formaat
  • Camera
  • Positie aan uit knop
  • Aanschafprijs

Minpunten

• Niet waterdicht

Anouk 07-12-2016

Snelle mooie telefoon

Het is een super fijne telefoon. Hij heeft een mooi design, een makkelijk formaat, een super camera, genoeg intern geheugen. En hij is lekker snel!

Pluspunten

• Snel
  • Veel geheugen

Mohssin 06-12-2016

Mooi scherm en energie zuinig telefoon

Telefoons van tegenwoordig zijn groot en deze onderscheid zich daarin. Lekker compacte telefoon met goede specs. Kom van Sony experia z3 compact en had even getwijfeld tussen z5 en x compact. Ben uit eindelijk voor de z compact gegaan en geen moment spijt van gehad. Mooiere scherm, sneller en ook nog zuiniger. Prijs is goed voor wat je krijgt, maar door de cash back actie die er op dit moment is van Sony is het echt een koopje.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Compacte telefoon
  • Camera
  • Geen schil om Android

Minpunten

• Niet waterdicht als voorganger
  • Geen 4k video opname