Honor 8 blauw / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Erik 28-12-2016

Prachtig afgewerkte smartphone met high-end specs

Toestel ontvangen, doosje snel open, jongens wat een plaatje is de Honor 8!
Zeker in de kleur blauw is het toestel met zijn speciale glazen achterkant fantastisch om te zien. Ik vind het persoonlijk het mooiste toestel dat momenteel te koop is. Wel gevoelig voor vingerafdrukken, een crystal clear TPU case is dus aan te raden ;-)

Het toestel heeft een 5,2 inch scherm en dat vind ik perfect. Met zijn smalle bezels heb je gewoon een compact toestel in handen met uitstekende specs. Het is een haarscherp FullHD scherm met 424 ppi.

Het is een hybride duo sim toestel, dus 2 simkaarten of 1 simkaart + microSD. Ik heb aan 32GB opslag meer dan genoeg en heb er geen extra microSD bij nodig. Met 2 simkaarten erin ben ik zowel zakelijk als prive bereikbaar, perfect.

Ik heb er direct Nova Launcher Prime op geïnstalleerd waarbij je vrijwel alles naar eigen inzicht kunt instellen en ook gewoon een drawer hebt. Installeer hier ook Tesla Unread bij om cijfers te zien bij apps als Whatsapp (aantal berichten).
Het toestel draait als een speer, nooit last van enige haperingen.

De 3000 mAh accu is ruim voldoende, zeker omdat Honor energie slurpende apps goed in de gaten houdt en je de mogelijkheid geeft deze te optimaliseren. Geen enkel probleem om het toestel een volle dag redelijk intensief te gebruiken. En is hij toch leeg, dan zit er een (usb-C) snellader bij die het toestel in een kwartiertje weer 40% puf geeft.

De dual camera vind ik helemaal fantastisch. Bij voldoende licht kun je met de Honor 8 foto's maken die niet onderdoen voor high-end toestellen als de Galaxy S7 of Iphone7. Sterker nog, regelmatig zijn ze nog beter!
Bij weinig licht zijn de foto's ook nog goed, maar niet zo spectaculair als met voldoende licht.
Video's helaas niet in 4K, maar in 1080P 30fps of 1080P 60 fps. Video stabilisatie is er alleen bij 1080P 30fps. Ik vind de video's redelijk tot goed, maar niet zo spectaculair als foto's (bij voldoende licht).

Al met al ben ik zeer tevreden met deze Honor 8. Een zeer fraaie telefoon met uitstekende specificaties voor een vriendelijke prijs.

Pluspunten

• Uiterlijk en materialen
  • Duo sim (hybride)
  • Zeer snelle vingerafdrukscanner
  • Fantastische foto's
  • Compact, 5,2 inch is perfect

Minpunten

• Video stabilisatie alleen bij 1080P 30fps
  • Door glazen achterkant wel erg glad

Limlanderaap 11-09-2017

Fantastisch en mooi!!

Telefoon is fantastisch. Hij is snel loopt niet vast en hij hapert niet tijdens gebruik niet zoals ik wel eens zie bij sommige Samsung gebruikers. Vingerafdrukscanner is echt goed en snel.
Naast een goede telefoon is hij ook nog eens mooi (dit is persoonlijk).
Ik heb de blauwe versie.
Afwerking is top. De achterkant is zeer mooi.
Minder goed is de korte oplaadkabel en vingerafdruk gevoelig. Je ziet goed de vingerafdrukken op de achterkant.

Pluspunten

• Mooi
  • Snel ingebruik
  • Vingerafdrukscanner snel betrouwbaar
  • Afwerking telefoon top
  • Opladen snel

Minpunten

• Korte oplaad kabel
  • Vingerafdruk gevoelig
  • Geluid via koptelefoon niet slecht maar kan beter