Huawei Mate 9 64 GB / moonlight silver / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Mate 9 64 GB / moonlight silver / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bepdwi 18-12-2017

Fantastisch toestel

Ik heb dit toestel gekocht na de vele posittieve reviews en ook omdat de nieuwe Samsung de iPhone prijzen evenaart. Tot nu toe geen moment spijtt gehad. De fotokwaliteit is subliem en ook de video-camera doet zijn werk uitstekend in moeilijke omstandigheden. Soms wel iets schokkerig

Pluspunten

• Uitstekend fototoestel
  • Goed phonemanagement, lange batterijduur

Minpunten

• Videocam kan iets beter
  • scherm is niet oleophobic

Y 26-10-2017

Zeer complete smartphone

Het toestel heeft een helder groot scherm. Wordt geleverd met een screenprotector af fabriek en een plastic hoes om de body te beschermen. Tevens en verloopje er bij, zodat je elke lader kunt gebruiken. Snellader ook mee geleverd, binnen een half uur heb je weer ruim 50% batterij. Overigens is de batterij zeer sterk. De duosim is ideaal om de telefoon te gebruiken voor werk en privé. Beide simkaarten zijn goed te scheiden.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Lange batterijduur
  • Zeer complete levering

Minpunten

• wennen aan de Emui skin die over Android is gezet

Tinuskebicycle 22-10-2017

Verrassende keuze

Verrassende keuze heb ik gemaakt,
ik ben door de prestaties van de Mate 9 geraakt.
Van een Samsung Note geswitched na demo naar deze prachtige uitgebreide telefoon,
Simpel in gebruik terwijl prestaties groot zijn dus dit doe je dan gewoon.
Even wennen na wat verkennen maar uiteindelijk een erg tevreden klant van Huawei,
Met andere woorden ik ben erg blij.

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • Beveiliging
  • Snelheid

Minpunten

• Even wennen aan de vingerscan aan achterzijde

bepdwi 30-08-2017

Premium kwaliteit, met te bewijzen support

Na bijna 2 jaar was mijn Samsung Note 4 aan vervanging toe. Hij was al 2x hersteld (ook met VIP garantie), maar de problemen bleven maar komen: uitvallen, heet worden (ik kon hem bijna niet meer vasthouden),... Ik zocht een kwalitatief toestel met de beste prijs/kwaliteitsverhouding én vooral een betrouwbare service. OnePlus 5 viel daarom al af. Het werd de Huawei Mate 9, omdat die zo geroemd wordt om zijn batterijduur. Over EMUI 5 doen verschillende negatieve geruchten de ronde, maar die vind ik ongegrond. Het is een intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface die, wat mij betreft, superieur is aan die van Samsung. Het lettertype en de grootte van symbolen zijn perfect in te stellen, zodat je ook écht van de voordelen van een FullHD scherm geniet. En WAT een scherm is dit! De kleuren spatten ervan af. Snel enkele foto's gemaakt (op het internet zijn wel veel video's gemaakt van zogenaamde reviewers, maar die geven niet écht de topkwaliteit weer die uit dit toestel komt. Als amateur foto- en videograaf heb ik dus ook hier een uitstekende keuze gemaakt met dit toestel.
Is er dan niets negatiefs? Jawel...de registratie voor de 3 Jaar VIP-garantie verloopt stroef. Bovendien heeft het toestel de Android Security Update van Juni 2017 pas ontvangen, terwijl mijn Samsung die van Augustus 2017 al binnenhaalde. En ik kan alleen maar mijn vingers gekruisd houden dat Huawei écht wil doorstoten naar de top en zijn klanten dan ook verdere Android updates geeft (te beginnen met de 8.0). Over 2 jaar weet ik allicht méér of ik weer voor Huawei kies, of niet. Intussen ben ik zeer enthousiast over mijn aankoop.

Pluspunten

• Uitstekende camera
  • Super batterijduur, megasnel opladen
  • Intuïtieve EMUI 5.0 interface
  • Super geluidskwaliteit in stereo!
  • Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Zorgt Huaweï snel voor security updates?
  • Krijgt mijn toestel nog Android updates?
  • Vrij hoog gewicht (193 gram)

P. Kemerink 08-07-2017

Super dual sim toestel met grootscherm

Ik voor de Mate 9 gekozen omdat ik hem zowel zakelijk als privé gebruik. Zakelijk gezien een super toestel mooi groot scherm met een snelle kloksnelheid. En alles duidelijk. Privé gezien, een mooie dubbele Leica camera met maar liefst 20 mp. Accu gaat makelijk 2 dagen mee. Al met al ben ik een zeer tevreden Huawei gebruiker.

Pluspunten

• Groot duidelijk scherm maar ook niet te groot
  • Goede camera
  • Vingerprint aan de achterzijde
  • Mooie weergave

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

Chiel 06-07-2017

Groot en niet te groot.

Prettig schermgrootte voor de wat langere vingers. Zeer mooi beeld voor een LCD screen. Resolutie meer dan voldoende (meer pixels dan mijn 32inch TV!!)
Alles loopt snel en soepel, HUAWEI software was ik al gewend, G7, dus ook geen probleem. Verder zal de tijd leren maar ik heb alle vertrouwen in dit toestel

Pluspunten

• Schermgrootte
  • Kwaliteit Display
  • Gegevens oude telefoon goed over te zetten.

Minpunten

• Nog geen

Henk 24-05-2017

Super beter kan gewoon niet

Ik heb nu eindelijk een smartphone waar ik wel heel gelukkig mee ben ik zie de letters goed geluid hoor ik goed dit is gewoon helemaal mijn smartfone

Pluspunten

• Groot scherm en helder
  • Super snel door de 4gig ram
  • Dit is echt een aanrader zoek niet verder

Bjorn 07-05-2017

Ongelooflijke? leuke grote en supersnelle telefoon

Heel erg tevreden over deze telefoon. Het grote heldere scherm, mooi geluid en vlotte bediening brengt het gebruik van deze smartphone echt naar een hoger level! Zou echt niet meer een andere willen hebben! Topproduct!!

Pluspunten

• Grote heldere scherm
  • Camera
  • Geluid
  • Gebruik

Ed 08-04-2017

Top phone

Wat een topper, groot, super scherm,mooi afgewerkt een echte topper. Nog nooit zo een super toestel gehad !! Kopen !!!

Pluspunten

• Alles
  • Alles

Minpunten

• geen
  • geen

carina 19-03-2017

wauw dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht

ik had altijd een vast merk( samsung) nou daar kon wel eens veranderring in komen.
Dit had ik echt niet verwacht ..heerlijk formaat , groot maar niet te groot.
Hij is heerlijk snel , makkelijk in gebruik.
Foto's zijn ook super goed , de camera bevalt me super goed.
Echt een super fijne telefoon en het hele gezin is eigenlijk wel onder de indruk.
en dan nog eens de service en de garantie is echt geweldig.
telefoon wordt ook nog eens echt compleet geleverd dus met een hoesje/cover , super goeie screenprotector , super snelle oplader ( echt super snel).
batterij gaat tot nu erg lang mee ... ja ben echt onder de indruk en ik denk dat we wel een nieuwe favoriet hebben gevonden en nee ik hoef geen samsung meer .

Pluspunten

• grote
  • snelheid
  • niet ingewikkelt
  • garantie/service
  • echt compleet geleverd

Minpunten

• beperkte kleurtjes beschikbaar

Frank 18-02-2017

Supersnel, geniaal, groot en scherp

Eerder een 6,3 inch telefoon gehad en deze beviel heel goed, daarom nu de mate 9. Vanaf de het eerste gebruik alleen maar lof. Snelle processor, nog geen enkele hapering gemerkt. Scherpe foto's en geniaal scherm met een uitstekende resolutie. De accuduur is erg lang. Met gemak een hele dag door met fors gebruik. Daarnaast infrarood om de telefoon als afstandsbediening te gebruiken. De nadelen zitten met name in het feit dat het een grote accu heeft en de meegeleverde lader niet zomaar ergens te koop is als extra. Daarnaast zijn hoesjes niet veel in de verkoop in winkels. Het eerste hoesje wordt meegeleverd! De in-ear hoofdtelefoon voldoet aan de niet voor mij, maar misschien wel voor iemand anders. Conclusie: ontzettend tevreden!

Pluspunten

• Groot en scherp scherm
  • Goede foto's
  • Snelle processor
  • Supersnel laden met meegeleverde lader
  • Eerste hoesje meegeleverd

Minpunten

• Usb-c nog geen standaard
  • Zelfde lader niet te koop
  • Weinig hoesjes in omloop

Frans 15-01-2017

Erg fijne telefoon

Na mijn Samsung Note 3 overgestapt op de Huawei mate 7 en nu de mate 9. Naast dat ik relatief veel lees en werk op mijn mobiel, kijk ik er ook films op. Daarom vind ik een grote telefoon prettig. De grote is echter niet hinderlijk. De mate 9 heeft weliswaar een 5,9 inch beeldscherm, maar is nauwelijks groter dan een Ipone 6 plus. Als dat een telefoon is die je (nog) prima te hanteren vindt en je zoekt naar een bovengemiddelde grote telefoon, dan is deze Huawei een telefoon die je zeker mee moet nemen in je overwegingen.
De telefoon is solide gebouwd (aluminium behuizing), prima beeldscherm en kleuren. Het beeld is helder en scherp en prima leesbaar ook bij fel zonlicht. Toch wint hij het v.w.b. het beeldscherm, niet van de andere high end telefoons. Dat verschil is wel te zien als je hem naast een Samsung S7 of een Ipone 6 of 7 legt. Is dat hinderlijk? Wat mij betreft niet. Dit klinkt wat tegenstrijdig, maar wat ik er mee zeggen wil, is dat je het verschil in beeldschermresolutie, in het dagelijks gebruik niet ervaart. Wat je wel ervaart, is dat mede vanwege de lagere resolutie, je batterij gemakkelijk twee dagen mee gaat, ook bij intensief gebruik (ik speel geen games op mijn telefoon).
Ten opzichte van de mate 7 is het beeldscherm v.w.b. de aanraakgevoeligheid er enorm op vooruit gegaan. Ik vind het verschil lastig te omschrijven. Maar laat ik het proberen: bij de mate 7 had ik het idee dat ik echt even moest drukken op een glasplaat. Bij de mate 9 is touch and go.
Andere pluspunten:
Intuïtief gemakkelijk te gebruiken.
Werken met je vingerafdruk, werkt feilloos!
Camera is top (Leica lens) en je kan een foto maken vanuit vergrendeling (gewoon simpelweg twee maal drukken op geluid zachter, en binnen 1 seconde is de foto gemaakt).
Wordt geleverd met screenprotector. Doordat deze in de fabriek is aangebracht, zit deze absoluut perfect. Je moet echt goed kijken om door te hebben dat hij erop zit. Wordt eveneens geleverd met siliconen beschermingshoesje.
Veel van de meegeleverde software, is te verwijderen.
De telefoon is snel. Ook bij het wisselen tussen apps. Tot nu toe geen haperingen meegemaakt. Ook niet bij het kijken van film op mijn mobiel.
Etc.
Etc.
Heb je een specifieke vraag: reageer op mijn review en ik beantwoord je vraag met plezier.

Pluspunten

• Behuizing
  • Snelheid
  • Gebruiksgemak
  • Uitstekende camera
  • Geleverd inclusief body en beelschermprotectie

Minpunten

• Oprecht geen minpunten

ruud 10-01-2017

Top Toestel met een geweldige ontvangst

De Mate 9 is mooi groot toestel wat toch goed te bedienen is met een hand.
Ontvangst is perfect waar ik soms nog wel eens weg viel kan ik nu gewoon blijven bellen,
Voor de rest accu is goed maar met mijn gebruik red ik het net tot eind van de middag soms de avond.
Geluid is top duidelijk en helder.
Kortom een aanrader.
Alleen jammer dat het zo prijzig is maar je krijgt er wel wat voor.

Pluspunten

• Ontvangst
  • Geluid

Minpunten

• Batterij maar dat is voor mij altijd een probleem.

Tobias 07-12-2016

Goede accuduur, scherpe foto's

Belangrijkste voor mij is de accuduur van deze telefoon. Gaat bij redelijk veel gebruik 2 dagen mee. Bij rustig gebruik langer.
Hij heeft twee Leica lenzen voor de camera, weet niet hoe het werkt, maar dit zorgt voor fantastische foto's.
De software schil die Huawei over Android heeft gelegd is handig in gebruik en heeft aardig wat extra features. De camera app is bijvoorbeeld in staat om veel foto bewerkingen zonder extra apps uit te voeren.
Hij is wel groter dan de meeste telefoons, maar niet veel groter dan mijn eerdere OnePlus Two, wel veel sneller.

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Hele lange accuduur
  • Fingerprint op achterkant
  • Dual sim
  • Extra opslag met SD mogelijk

Minpunten

• Groot formaat