Acer Z Liquid Z6 Plus 32 GB / grijs / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Z Liquid Z6 Plus 32 GB / grijs / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RAM 18-04-2017

Veel waar voor je geld

Top telefoon, snel, duidelijk en lange accu duur.

Iedereen die klaagt over vingerafdrukscanner moet hem gewoon goed in stellen.
Als je vijf scans maak van je duim, maar iedere x je duim iets draait kan het niet fout gaan.

En iedereen die klaagt over foto's in het donker maken, moet een fotocamera kopen. Het blijft een telefoon, niet de nieuwste EOS versie van Canon.

Pluspunten

• Scherpte scherm
  • Vingerafdruk scanner
  • verwerkings snelheid van processor

Minpunten

• Hoop stand. apps. maar welke tel. heeft dat niet
  • Google taakbalk kan niet verwijderd worden

Jeffrey 09-02-2017

Mooi design met goede prestaties doch mindere fotokwaliteit

De verpakking waarin de Acer Liquid Z6 in opgeborgen zit prikkelde mijn nieuwgierigheid. Eenmaal het deksel van de verpakking verwijderd kon ik de test beginnen. De smartphone, met mooi design, was voorzien van een plastieken verpakking en het touchscreen van de GSM was voorzien van beschermfolie. Onderaan de telefoon bevonden zich 2 kartonnen doosjes met enerzijds de headset en anderzijds de gebruiksaanwijzingen met de kabel voor de stroomvoorziening . De eerste ingebruikname zoals het plaatsen van de SIM-kaart verliep vlot, hierbij is de snelgids zeker een nuttige tool. Een gebruiksvriendelijke uitbreiding is de dubbele SIM, voor mij een ideale manier op werk en privé gescheiden te houden. Deze telefoon is uitgerust met een beveiliging d.m.v. vingerafdrukherkenning. Met de vingerafdrukscanner is het mogelijk om de telefoon te ontgrendelen doch in de praktijk ondervond ik hierbij enige problemen. Hierdoor ben ik persoonlijk nog altijd voorstander van de pincode. Het touchscreen zag er mooi en gestructureerd uit waarbij de kleuren mooi tot zijn recht kwamen. Handig hierbij is dat men de grootte van de Widgets gemakkelijk kan aanpassen wat voor mijn opgetelde levensjaren goed van past komt. Qua prestaties was ik heel erg tevreden over de prestaties van de bijgeleverde batterij. Deze voorzag het toestel voor geruime tijd van de noodzakelijke energie, tot wel 2 dagen. De snelheid waarmee de processor werkt was een echte opsteker, eerlijkheidshalve moet ik hierbij vermelden dat mijn vorige GSM al enkel jaren oud was. Vermoedelijk maakt het grote werkgeheugen hierin het verschil. Vermits ik over geen eigen fototoestel beschik moet ik rekenen op een smartphone waarbij kan kwalitatieve foto’s kan nemen en hierin stelde ik toch een minpuntje vast . Zeker bij invallende duisternis kunnen de foto’s niet de verwachte kwaliteit leveren. Aangezien de aantrekkelijke kostprijs van dit toestel kan ik daar best mee leven…..

Pluspunten

• duur accu
  • zuivere display
  • dubbele sim

Minpunten

• beeldkwaliteit camera
  • vingerafdrukherkenning

Ivo 24-01-2017

uitstekend beeld ,mooie afwerking

Ik heb sinds een korte periode een smartphone ACER LIQUID Z6 PLUS
in gebruik. Dit is de eerste maal dat ik een Acer smartphone in handen heb gehad. Het uitzicht van het toestel valt goed mee ,ondanks het een 5,5 inch toestel is ligt het wel goed in de hand .De metalen behuizing en het krasbestendige scherm is zeker een pluspunt .De beeldkwaliteit is zeer goed zelfs buiten met zonlicht .Met de batterij van 4080 mAh kom je 2 dagen rond voor je aan een laadbeurt toe bent .Het fototoestel is goed maar het is moeilijk om scherpe foto’s te nemen wanneer het donker(der) is. Een werkgeheugen van 3 Gb en een intern opslaggeheugen van 32 Gb is zeker voldoende. Het openen van apps gaat zeer vlug en eveneens alle programma's draaien goed op dit toestel.
Het enige minpuntje: je moet de keuze maken tussen enerzijds 2 Simkaarten of anderzijds 1 Simkaart + SD kaart. Je kan dit toestel dus enkel als dual sim-toestel gebruiken wanneer je geen SD kaart toevoegt.
Ondanks dit minpuntje is dit zeker een degelijk toestel in zijn prijsklasse?

Pluspunten

• duidelijk beeld
  • voldoende werkgeheugen

Minpunten

• camera
  • geluid

Devalk 24-01-2017

Leuke Smartphone voor een aangename prijs

Het design zelf vind ik wel cool, maar lijkt veel op zijn collega?s smartphone. Maar de verwachtingen die ik had, naar aanleiding van de prijs die ik betaald heb moest ik wel inboeten. En dat vooral op kwaliteit en handigheid met mijn vorige smartphone. En pluspunt vind ik de Dual Sim card, ik ben regelmatig in Nederland, dus heb ik mijn abonnement in de ene zitten. En in heb ik een prepaid kaart zitten voor de lokale gespreken. Effe gezond nadenken op je telefoonkosten. Aan de ontwikkelaars wil ik één ding kwijt, maar het iets gemakkelijker in gebruik, daar kan je heel wat klanten mee verdienen. En verbeter je bluetooth mogelijkheden. De smartphone is voor zijn prijs geen krachtpatser maar een aanrader, want hij doet en kan veel dat zijn duurdere maatjes in deze wereld ook kunnen.

Pluspunten

• Dual Sim
  • Groot scherm

Minpunten

• start Traag op
  • onhandig in gebruik

Biggy 23-01-2017

Groot scherm, uitstekend geluid en een sterke prijs!

De Acer Z6 Plus is sterke Smartphone en steekt kop en schouders uit in in z'n respectievelijke prijsklasse. Het is een pracht van een toestel en ligt lekker in je hand, voor mij geen probleem maar is voor mensen met iets kleinere handen onder ons minder gebruiksvriendelijk, dat moet je er bij nemen want je krijgt er wel een groot scherm voor in de plaats.

Ik was tevreden over de multitasking en de algemene snelheid van het toestel, de dual sim was ook zeer welkom (rekening houden met simkaart formaat) maar die wissel je zo bij je provider. de gebruiksvriendelijke interface kwam ook sterk naar voor. algemeen gezien een goede batterijduur. evenals de ingebouwde speaker produceert wat je verwacht van een middenklasse smartphone, het ootje die bijgeleverd kwam kan ik helaas niet dragen, de wisselstukjes voor de oortjes pasten mij niet. Maar ging wel voor tal van andere mensen.

Een mooie eerste smartphone voor een zeer sterke prijs!

Pluspunten

• Groot scherm
  • gebruiksvriendelijk
  • dualsim

Minpunten

• camera
  • schermkwaliteit

Michael 23-01-2017

Grote gsm met goed beeld

Hallo, sinds enkel weken gebruik ik nu deze gzm en mijn eerste indeuk was , dat hij erg mooi zeer goed is afgewerkt en goed in de hand voelt .
Het tril gevoel bij het intikken van berichten voelt zeer goed en kwalitatief aan .
Ook het scherm is groot en met een mooi beeld .
De batterij gaat bij intensief gebruik de hele dag mee en stand bij enkele dagen lang .
Ik vind het gebruik van de gsm wel moeilijk wat staat waar ,hoe gebruik ik deze gsm enz.... misschien niet de beste gsm als je met dit merk of gebruik systeem niet vertrouwd bent . Er was ook geen handleiding bij wat wel jammer is natuurlijk.
Maar de gsm is zeer mooi en groot , praktisch voor mannen en weg te steken Neen , voor vrouwen met fijne vingers en veel plaat in hun tas ja ....

Pluspunten

• Batterij
  • Groot scherm
  • Mooi

Minpunten

• Moeilijk in gebruik
  • Soms te groot

Mefmefril 21-01-2017

Goed scherm, mooi design

Dit toestel heeft een mooi design, ligt goed in de hand en voelt stevig aan. Zowel de front als back camera maken mooie foto's bij genoeg lichtinval, maar vallen echter tegen wanneer er weinig lichtinval is. Bij weinig lichtinval zijn de foto's nogal troebel. Het beeldscherm is mooi en scherp, en geeft de kleuren mooi weer. Er zit voldoende geheugen in, dit is ook nog uitbreidbaar met een micro sd-kaart. Indien je een micro sd-kaart gebruikt, kan je echter geen gebruik maken van de dual-sim. Het toestel werkt vlot bij normaal gebruik, echter bij intensief gebruik loopt hij wat trager. De netwerkverbinding op zich is goed, echter bij verplaatsingen viel bij mij regelmatig het netwerk weg (kan misschien aan dit specifieke toestel liggen en niet bij anderen voorkomen? ) De opstart tijd (wanneer het toestel helemaal uitstond) is redelijk lang. Maar eenmaal opgestart verloopt alles vlot. De geluidskwaliteit bij het bellen is goed, echter wanneer je de luidspreker gebruikt valt op dat deze niet zo sterk is. Het geluid klinkt niet helder en de luidspreker geeft heel slecht de bass-tonen weer. Ook is me opgevallen dat de GPS niet echt precies werkt. Er zit een foutmarge op van een 150 meter ongeveer (geschat). Qua prijs/kwaliteit ligt het toestel goed. Maar als je echt een toestel zoekt voor intensief gebruik, moet je misschien toch in de hogere prijsklasse gaan kijken.

• Beeldkwaliteit
  • Camera's
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Netwerkverbinding
  • Lange opstarttijd
  • GPS
  • Luidspreker

Lilly 13-01-2017

Prijs/kwaliteit is geweldig!

Ik was de laatste 6 jaar een Apple freak. Maar op die 6 jaar heb ik wel 3 (dure) toestellen echt versleten. Gezien mijn laatste toestel een iPhone 6 was, lagen mijn verwachtingen dan ook niet zo hoog. Groot was dan ook mij verbazing dat ik op enkele dagen tijd helemaal weg ben aan dit toestel. In het begin was het wel verwarrend door de omschakeling van iOS naar Android maar eens ik ermee vertrokken was was ik echt verrast door de mogelijkheden van dit toestel. De grootte van het scherm en het geluid zijn echt schitterend! De snelheid moet zeker niet onderdoen tegenover Apple dus ook het surfen gaat vlotjes. De opslagcapaciteit is voor mij gigantisch gezien ik nooit boven de 16 gb ben gegaan. Het downloaden van de apps ging vlotjes. En dan, waar al de iPhones bij mij in de mist gingen.de batterij!!! 2 dagen zonder opladen is een ware luxe. Ik kan eigenlijk geen enkele negatieve opmerking geven. De overstap van Apple naar Acer was met een bang hartje maar ik heb er geen seconde spijt van en raad hem absoluut zeker aan.

Pluspunten

• Batterij
  • Scherm
  • Gebruiksgemak

Bart 06-01-2017

Het overwegen waard, klasse voor een betaalbare prijs...

Een degelijke smartphone voor een kleinere budget, het lijkt tegenstrijdig en misschien zelf utopisch. Maar ik denk dat je met dit toestel dit wel eens gevonden kunt hebben. Ik heb hoge verwachtingen van mijn smartphone, hij moet steeds optimaal presteren en dit in verschillende omstandigheden (onderweg, ontspanning, sport, …). Telkens opnieuw worden de gestelde verwachtingen ingelost, mooi toch?! Daarnaast een paar leuke extra’s zoals de dualsim en de vingerscan. De vingerscan werkt naar behoren, de dualsim heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd. Deze lijkt me eerder handig voor het extra geheugen. De enige bedenkingen die ik bij dit toestel op dit moment nog heb zijn de afmetingen (werkbaar, doch voor mensen met kleine handen mogelijks niet ideaal) en de bloatware die reeds aanwezig is op het toestel (in dit geval is less more voor mij). Maar als je vraagt zeg kort wat je denkt van dit toestel, zeg ik het overwegen meer dan waard en geloof me het toestel zal je aangenaam verrassen!

Pluspunten

• Dualsim
  • Vingerscan

Minpunten

• Afmetingen
  • Bloatware

Karelicious 05-01-2017

Een mooi vriend(in) in de wondere wereld van de smartphone!

Na een jarenlang enthousiast Samsunggebruik was ik wel eens toe aan iets nieuws. Acer kende ik als een merk dat laptops verkoopt maar toch trok de Acer Z 6 Grey mijn aandacht door zijn mooi design. Hij voelt ook aangenaam in de hand en is zeker niet zwaar voor zijn grootte.

Het 5,5 inch scherm schittert door zijn helderheid en vergemakkelijkt het gebruik van bijv. de sms functie als je zicht niet zo goed is.

Je kan er twee Simkaarten insteken, wat wel handig is als je hem in combinatie van werk en privé gsm wil gebruiken. Dan blijft je privé nummer toch lekker privé en ben je bereikbaar voor je klanten of baas.

Je navigeert vlotjes doorheen het menu wat wel gemakkelijk is als men nog niet bekend is in de wondere wereld van de smartphone.
Klein minpuntje vind ik de voorgeprogrammeerde apps waarvan een aantal niet verwijder baar zijn.

De camera is handig in gebruik en je kan er vele leuke kiekjes mee maken die je kan bewerken door er een kleurenfilter over te gooien en de foto’s zo in Sepia of Zwart/wit te zetten.
Leuk als het moet lijken op een foto uit de oude doos!
Wat ik wel merk is dat de camera toch nog iets tekort schiet tijdens de avond of in duistere plaatsen.
Dan heeft hij het moeilijk met scherp stellen.

Samengevat heeft deze smartphone mijn verwachtingen qua gebruiksgemak, design en batterijduur meer dan overtroffen en kan ik hem absoluut aanbevelen als je een gsm zoekt die niet te duur is maar wel je dagelijks vriend moet zijn in communicatie en spel!

Pluspunten

• mooi design
  • handig menu
  • groot scherm
  • dual simfunctie
  • leuke kleurenfilter

Minpunten

• voorgeprogrammeerde apps
  • onscherpe foto's in duistere plaatsen

Luc De Cleir 03-01-2017

Acer verrast, maar scoort net niet.

Laat me starten door te zeggen dat prijs-kwaliteit dit een goed toestel is. Acer verraste me al van bij het uitpakken: dit is de Apple ervaring. Ook wanneer je het toestel ter hand neemt, ben je aangenaam verrast: dit is niet meer de plastic rommel die ooit door Aziatische prijsbrekers werd gemaakt. Het scherm is daarbij het meest opvallend: bijzonder scherp en helder. De schermdiagonaal ligt mij persoonlijk iets minder, misschien omdat ik redelijk kleine handen heb. Maar overall zeker in orde: kwalitatieve behuizing, goed scherm en mooie specificaties.

Bij het ingebruiknemen van het toestel beginnen er echter een paar zaken op te vallen: er staan bijzonder veel overbodige applicaties op waarmee je een tijdje in de weer bent om ze te verwijderen. Het schakelen tussen taken gaat niet altijd even vlot (ondanks de 3GB aan werkgeheugen) en de bijgeleverde hoofdtelefoon is waardeloos.

Verder zijn er volgende noemenswaardige aspecten:

- de camera is van wisselende kwaliteit. Ik kan helaas hier de foto's niet met jullie delen, maar vaak schermlicht heeft deze Acer het moeilijk. De mogelijkheden tot bewerking zijn dan wel goed te noemen, voor de foto enthousiast raad ik toch andere toestellen aan.

- de vingerafdruksensor werkt niet naar behoren. Al te vaak moest ik toch manueel de code ingeven wat bijzonder vervelend is met een dergelijke schermdiagonaal.

- dual sim werkte prima.

- de Batterijtijd is indrukwekkend voor een dergelijke smartphone. In mijn geval was het richting anderhalve dag, wat me gunstig stemde.

Niet echt een aanrader, maar toch een verrassing.

Pluspunten

• Scherm
  • Capaciteit
  • Batterij

Minpunten

• Bloatware (standaard apps)
  • Camera

Juut 01-01-2017

Prima mobiel voor prima ptijd

Ik heb de Acer nu een paar weken in gebruik en hij bevalt prima. Batterij gaat lekker lang mee, het scherm is duidelijk en helder. De telefoon is fijn in gebruik. Wel weel standaard apps die vaak niet te verwijderen zijn.
Ook het installeren van de simkaart ging niet vanzelf. De handleiding is hier niet heel duidelijk over en de foto's in de handleiding zijn wel heel klein. Daarnaast heb je altijd een hulpstukje nodig om de simkaarthouder open te krijgen.
Niet heel handig.

Het is een goede telefoon die ook nog mooi is vormgegeven. Een mooie telefoon met een goed geluid voor een goede prijs. Zeker aan te bevelen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Batterij duur

Minpunten

• Standaard apps
  • Camera

C23 30-12-2016

logische bediening, mooi scherm / design

Omdat het beeldscherm wat groter is ben ik voor de Acer Liquid Z6 plus gegaan; het grotere scherm is inderdaad heel fijn.
Het is gemakkelijk te bedienen: met de logica van de concurrerende telefoonmerken kun je de Acer ook goed instellen/bedienen.
Ik had alleen wat moeite om data via wifi en niet via mijn pre-paid-tegoed te gebruiken en na wat gepuzzel kwam dat goed. Je hebt een micro-simkaart nodig - moest ik nog even opvragen bij KPN (wat wederom snel online geregeld was).
Het toestel heb ik gebruikt voor bellen, foto’s, whatsapp en internet en dat ging allemaal heel goed, snel en makkelijk. Eenvoudig in gebruik, logisch, ziet er mooi/stijlvol uit, scherp. Mijn zoon van 11 vind hem ook concurrentie-waardig ;) en wil er ook één.
Eén nadeel - wat ik niet aangepast kreeg - de code om je schermbeveiliging op te heffen bestaat uit minimaal 1 letter en cijfers. Dat betekent dat je altijd tussen letters en cijfers moet schakelen; voor mij een onhandige extra handeling.
Als je een íets groter scherm zoekt en een comfortabel toestel voor een zeer scherpe prijs; dan kan ik de Acer zeker aanraden.

Sander Fase 29-12-2016

Gemiddelde telefoon met ergernissen.

Op papier is het een prima telefoon: 5,5 inch scherm, prima processor, prima geheugen, 32Gb opslag, vingerafdrukscanner.
In de praktijk is de telefoon dan ook prima in gebruik. Hij is lekker vlot, en de grote opslagruimte is handig. Ik zet er audioboeken op die ik anders via internet zou streamen.

De vingerafdrukscanner is helaas slecht. Hij herkent vingers pas na een aantal pogingen. Dat is ergerlijk en na een tijdje vraag je je af waarom je toch elke keer dat je de telefoon pakt, het toch weer blijft proberen. Dat is echt waardeloos.

Ook heeft het veel te veel rommel geïnstalleerd staan: Apps die overbodig zijn maar niet verwijderd kunnen worden. Waarom zou iemand behalve de standaard internetbrowser Chrome, ook Opera én Puffin geïnstalleerd willen hebben? En ze bovendien niet kunnen verwijderen?
Het toetsenbord dat geïnstalleerd staat, bevat een hoop reclame. Dat moet er dus ook af en kun je beter vervangen door een standaard Android toetsenbord.
De Acer launcher (de manier waarop het Home-scherm is ingericht) bevalt mij persoonlijk ook niet zo. Er is een zgn. Left Screen waarop Twitter en Facebook berichten worden getoond. Ook dit heb ik vervangen door de Google launcher die op een vergelijkbaar linkerpagina nieuwsberichten, agenda-items, verkeersdrukte die op jouw gangbare routes voorspeld worden, etc. getoond worden.
De camera is in orde. Het scherm is prima van helderheid en kleur. Het heeft wel snel krassen opgelopen ondanks dat ik de telefoon niet bij sleutels e.d. bij me draag.
Gemiste kans dat de telefoon geen USB-C aansluiting heeft. Wel handig dat er twee SIM kaarten in kunnen.
Ook heeft de telefoon onderaan twee gaten voor luidsprekers... maar is er maar een luidspreker aanwezig.

Pluspunten

• Opslagruimte
  • Dual SIM

Minpunten

• Rommel-apps
  • Acer-rommel
  • Vingerafdrukscanner werkt slecht

basbs96 28-12-2016

Super toestel met een minder lensje.

Toestel nu een aantal weken in bezig. Het toestel viel me gelijk op door het gebruik van materialen voor die prijs. Met een metalen achterkant en een afgeronde glasplaat aan de voorkant voelt dit toestel zeer premium aan. Ook de vingerscan werkt zeer snel en accuraat.
Het scherm is helder genoeg om buiten in het zonlicht te kunnen staan en ook scherp genoeg zodat je de pixels amper ziet. Ga je dus lekker een zonnig dagje weg is dit geen enkel probleem want ook de accu haalt het einde van de dag makkelijk.
Als je veel doet multitasken is dit geen enkel probleem. Het toestel start snel apps op en maakt foto's in een oogblink.
Nu komt ook het minpunt van het toestel en dat is de camera. Hij werkt prima in goed belichte ruimtes of overdag als de zon schijnt, maar ga je in de avond foto's maken of sta je in een donkere ruimte dan komt deze camera toch wat tekort.
Ik raad dit toestel aan iedereen aan die voor redelijk weinig geld een leuk toestel wilt

Pluspunten

• Accu
  • Vingerscan

Minpunten

• Camera
  • Speaker

hartman02 27-12-2016

groot scherm

Vorige week heb ik deze telefoon ontvangen. Nu na een week wil ik graag de eerste indrukken van deze telefoon met jullie delen. De telefoon is een dual sim telefoon. Tenminste, als je geen micro-sd kaart wilt gebruiken in de telefoon. Dat is namelijk dan niet mogelijk. Er kunnen 2 simkaarten in, of 1 simkaart met een microsd kaart. Jammer is dat de simkaarten en sd-kaart alleen geplaatst kunnen worden met een hulpstuk. De accuduur van de telefoon is enorm! Ik had hiervoor een Sony Xperia Z5, die hield het met mijn gebruik van de telefoon een krappe dag vol. Met de Acer Liquid Z6 plus hoef ik pas na ruim 2 dagen de telefoon weer aan de lader te leggen! Het beeld van de telefoon is lekker duidelijk, vooral met het scherm van maar liefst 5,5 inch! Het geluid van gesprekken is goed, duidelijk en kraakhelder. Echter valt het geluid via de speaker erg tegen. De prestaties van de telefoon zijn goed te noemen, applicaties starten snel en lopen soepel. De telefoon wordt geleverd met Android 6.0 en verder met veel voorgeinstalleerde software geleverd wat niet te verwijderen is, zoals bijvoorbeeld een kidscenter, portaal, etc, maar ook een Acer Nav wat door TomTom is gebouwd! De telefoon heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, je krijgt veel voor weinig!

Pluspunten

• prijs/kwaliteitverhouding
  • batterijduur
  • dual sim

Minpunten

• simkaart alleen met hulpstuk te plaatsen
  • geluidskwaliteit speaker

fashionista 26-12-2016

Mooi vormgegeven toestel - chique uitstraling & kleine prijs

Ik heb de Acer Z Liquid Z6 Plus nu sinds een paar weken en ik vind het een heel chique toestel. Het ziet er heel duur uit terwijl de prijs in vergelijk met dezelfde soort toestellen eigenlijk juist heel laag is. Het aan de zijkant afgeronde scherm is heel groot en ziet er mooi uit. Er zijn mooie hoesjes voor te krijgen en dat vind ik ook belangrijk omdat ik er zo langer mee kan doen. Het toestel geeft een mooi en helder beeld. Als ik online wil shoppen of via apps van winkels dan waren mijn oude toestellen erg traag. Dit toestel is dat niet, het laadt allemaal heel snel. Ik vind het ook fijn dat er je mooie tabbladen kunt maken met apps. Zo heb ik een tab met allemaal online shop apps, een tab voor links naar websites en een tab voor social media. Er staan wel veel apps en dingen op het toestel die ik niet nodig heb maar ik kan ze niet verwijderen of ik moet nog uitvinden hoe ik ze kan verwijderen en uitschakelen. Het geluid is prima maar de standaard ringtones zijn echt heel saai. Al met al vind ik het wel een mooi toestel maar ik heb nog wel even nodig om het onder de knie te krijgen voor de details.

Pluspunten

• Goede prijs
  • Mooi beeldscherm

Minpunten

• Ringtones zijn saai
  • onverwijderbare apps

dorrie v e 26-12-2016

prima telefoon ,prijs kwaliteit

Heb dit toestel 2 weken geleden aangeschaft omdat ik de prijs wel aantrekkelijk vond,en nu ik m in bezit heb ook zeker geen spijt van
ik heb vooral hier voor gekozen ivm de zware batterij en die doet inderdaad wat er belooft wordt, bij redelijk intensief gebruik gaat ie dagen mee
het ontwerp doet niet onder voor andere smartphones
is gewoon compleet android toestel
ik vind t fijn dat er 2 simkaarten in kunnen
camera achterzijde is prima ,aan de voorzijde vind ik wat minder,maar dit is vaak zo
ik zou dit toestel zeker aanraden voor iedereen die niet t duurste toestel hoeft te hebben

Pluspunten

• gebruiks gemak
  • accuduur
  • duall sim

Minpunten

• camera voorzijde

Snoopy007 24-12-2016

Ik heb de Acer Liquid Z6 Plus nu twee week in gebruik en vind het een zeer prettig toestel, mooi design. Ik ben zeer tevreden. Nog nooit zo’n fijn toestel gehad
Toestel heeft een groot scherm, erg helder met een zeer duidelijk lettertype. Zeer geschikt om films en foto's te bekijken, en spelletjes te spelen.
De accu is zeer goed. Bij gemiddeld gebruik gaat accu zeker 2 dagen mee.
Installatie van het toestel is zeer eenvoudig. Ook de handleiding op papier en als appje op toestel zijn zeer duidelijk. Toestel is makkelijk aan te passen aan mijn eigen voorkeuren.
Klein minpuntje is de kwaliteit van de camera. De scherpte/kwaliteit van de foto's valt een klein beetje tegen.
Ik ben zeer tevreden over de Acer Liquid Z6 Plus en kan het bij iedereen aanbevelen.
Een echte aanrader!!

Pluspunten

• Beeldscherm

Minpunten

• Camera

Wesel89 19-12-2016

Mooi design, goede accuduur, goede prijs-kwaliteitverhouding

Ik heb de Acer Liquid Z6 Plus nu een week in gebruik. De pluspunten vallen mij het meest op. Tot nu toe ervaar ik deze telefoon als zeer snel. Hij schakelt gemakkelijk tussen de verschillende apps. Voorheen had ik met name Samsung-toestellen in gebruik. De interface van Acer verschilt met deze Samsung-toestellen. Zo heeft de telefoon enkel de home-knop. Andere functies werken middels het touch-systeem. De interface is samengevat mooi en overzichtelijk.
Ook ben ik erg te spreken over de batterijduur. Ondanks dat ik de telefoon gedurende een werkdag veelvuldig heb gebruikt, heb ik nog 60% batterijduur over.
Een leuke extra functie is de toegang via de vingerafdruk. Deze kan echter ook uitgezet worden indien gewenst.
Naast de positieve punten zijn er ook wat kleine kritiekpunten. De kwaliteit van de camera van dit toestel is niet denderend. Indien je op zoek bent naar een telefoon waar je veel gebruik zal maken van de camera, is dit niet het toestel voor jou. De aan-uitknop bevindt zich aan dezelfde (rechter) kant als de geluidsknop. Hierdoor ervaar ik dat ik regelmatig de geluidsinstelling verander in plaats van het uitzetten van mijn scherm. Dit is mogelijk een kwestie van wennen, aangezien ik van Samsung gewend ben dat de knoppen zich aan wisselende kanten bevinden. Ondanks de minpunten kan ik deze telefoon zeer aanbevelen. Dit toestel bevalt mij erg goed ondanks de lage prijs (vergeleken met toestellen van andere merken).

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Snelle interface
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Vingerafdrukscan

Minpunten

• Kwaliteit camera
  • Positie geluids- en aan/uit-knoppen

mnota 18-12-2016

Veel voor weinig!

Vorige week heb ik de Acer Liquid Z6 Plus ontvangen. Het is een dual-sim telefoon, ideaal voor mensen met een telefoon van het werk. Zo hoef je niet meer met twee telefoons op zak de deur uit! Daarnaast is het voor in het buitenland handig dat er een extra sim-kaartje in kan worden geplaatst voor bijvoorbeeld een databundel. De telefoon heb ik nu een week in gebruik en wil ik mijn ervaringen met jullie delen.

Wat zit er in de doos?
Bij het openen van de doos, kwam meteen de telefoon tevoorschijn. Met een 5.5 inch scherm was de eerste indruk dat het een behoorlijk grote telefoon is. Onder de telefoon zijn twee doosjes met daarin de benodigde documentatie en garantiebepalingen, een adapter met een USB kabeltje, een koptelefoon en een oogje met een pennetje om de sim-lade te kunnen openen.

Design
Ondanks dat de telefoon groot oogt, houdt deze erg prettig vast, het is mooi dun en keurig afgewerkt aan de achterkant met een metalen behuizing. De telefoon heeft 3 fysieke knoppen, te weten aan de rechter zijkant boven in de volume knoppen, met vlak daaronder een aan/uit knop. Daarnaast is onder het scherm nog een knop geplaatst met een geintegreerde vingerafdruk lezer.

Met deze vingerafdruk lezer is het mogelijk om de telefoon eenvoudig met je eigen vingerafdruk te ontgrendelen. Het registreren van meerdere vingerafdrukken (bv van de parter) is mogelijk. Het is ook mogelijk om de telefoon aan te zetten met deze knop. Wat jammer is, is dat er geen fysieke knop voor de foto camera aan de zijkant is geplaatst.

Dual-Sim, of toch niet?
Bij ingebruikname is het even wennen dat de sim-houder alleen met het oogje met pennetje te ontgrendelen is. Naar mijn idee had ik hier liever een klepje met een losse lade gezien wat het makkelijker zou maken om een simkaart te kunnen plaatsen. Zonder het oogje met pennetje is het niet mogelijk om de houder te ontgrendelen. Bewaar deze goed, vooral als je op vakantie een lokale simkaart wilt plaatsen! De sim-houder kan 2 simkaarten bevatten, of 1 simkaart gecombineerd met een micro-sd kaart. Het is helaas niet mogelijk om 2 simkaarten met een micro-sd kaart te gebruiken met deze telefoon.

Prestaties
De telefoon reageert lekker vlot. Zelf gebruik ik de Aviate homescreen van Yahoo. De applicaties starten redelijk snel en draaien goed. Het scherm geeft een mooi strak beeld, mooie kleuren en een goede helderheid. De laatste kan ook automatisch worden aangepast aan de hand van het omgevingslicht. De telefoon heeft ook een enorme accu, bij mij werkt de telefoon ruim twee dagen (ten opzichte van mijn vorige telefoon, de Sony Xperia Z5, meestal krap een dag).

Geluidskwaliteit
Tijdens het bellen is de kwaliteit van het geluid goed te noemen, lekker duidelijk en helder geluid. Over de kwaliteit van afspelen van geluid via de speaker ben ik minder te spreken. Dit is dof en klinkt blikkerig.

Software
Acer heeft veel software voorgeinstalleerd op de telefoon, zoals een kidscenter, portaalsoftware, een nieuwsapplicatie en touchpal keyboard. Hiervan is een groot deel helaas niet te verwijderen. Wat ze ook bijleveren is hun eigen navigatie software, de Acer Nav wat gemaakt is door TomTom.
Ondersteuning Acer
De telefoon is voorgeinstalleerd met Android 6.0 en zal na de eerste opstart direct zoeken naar systeem updates. Acer houdt zo op het eerste gezicht de firmware keurig up-to-date. Zo heb ik gister een update gekregen, waarbij de android beveiligingspatch van 5 december is geinstalleerd, met een kernelversie van 26 november.

Conclusie:

Pluspunten
- Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding (je krijgt veel voor weinig);
- voelt robuust en stevig aan;
- geeft mooi beeld;
- heeft de mogelijkheid om 2 sims te kunnen plaatsen;
- De prestaties van de telefoon zijn goed;
- geluid tijdens bellen duidelijk;
- Alle functies zoals bluetooth, gps, wifi zijn natuurlijk aanwezig in deze telefoon.

Minpunten
- Wat je misschien zal kunnen missen is de NFC, deze is niet aanwezig;
- Jammer dat er geen fysieke knop voor de camera aanwezig is;
- Voor het plaatsen van een simkaart heb je het oogje met een pennetje nodig;
- Geluidskwaliteit van de speaker ondermaats;
- Veel bloatware (voorgeinstalleerde software) aanwezig op de telefoon.

Ik hoop nog lang van deze telefoon te kunnen genieten!

Pluspunten

• Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding
  • Robuust
  • Mooi beeld
  • Dual Sim

Minpunten

• Plaatsen simkaart alleen met hulpstuk
  • Geen fysieke knop voor camera
  • Geluidskwaliteit speaker
  • Geen NFC
  • Veel bloatware (voorgeinstalleerde software)

Lindsay 18-12-2016

Meer dan uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

Mijn prive en werk telefoon uit het duurdere segment verwisseld voor deze Acer Liquid Z6 plus. Was al een tijdje op zoek naar een betaalbare oplossing in de vorm van een duo sim telefoon. Zodoende viel mijn oog op deze Acer Liquid 6 plus. Ik had vanwege zijn prijs niet hele hoge verwachtingen maar deze telefoon doet niet veel onder voor zijn duurdere concurrenten. Het instellen van de telefoon gaat snel dankzij het duidelijke stappenplan. Nadat alle instellingen voltooid zijn valt mij direct op dat er veel voor geïnstalleerde games tussen de apps staan, dit mag in mijn ogen wel wat minder,. Ben zelf niet zo'n game liefhebber dus dit was ook het eerste wat ik allemaal verwijderd heb. Ondanks de vele apps die ik gebruik zowel prive als zakelijk blijft het toestel toch vrij vlot reageren. Een handigheidje is dan ook wel dat je je apps op je frontpage kan groeperen. Na het maken van de eerste foto's en video's zakte mijn enthousiasme iets naar beneden, maar na wat spelen met de instellingen werd dat al stukken beter. De instellingen voor de simkaarten zijn eindeloos, aan/uit switchen, schakelen tussen mobiel datanetwerk, aparte beltonen, kiezen voor je oproep met welke simkaart je wilt bellen/smsen, het is allemaal mogelijk. De telefoon heeft een duidelijk helder beeld en HD video's worden goed weer gegeven, helaas is het geluid wat uit de speaker komt niet van hoge kwaliteit, dit zou echt een verbeterpuntje zijn. De kwaliteit van de gesprekken is wel zeer goed te noemen, duidelijk kraakvrij geluid. Door zijn uitstekende processor is het casten van foto's, films en diverse apps naar mijn Android TV perfect en verloopt dat zonder storingen. Telefoon word geleverd met een speciale hoog vermogen lader, dit omdat de telefoon een zeer hoge accucapaciteit bezit. Bij veelvuldig gebruik is het mogelijk om de telefoon 1x per 24 uur op te laden. Dit is toch wel een zeer groot pluspunt aangezien mijn vorige toestellen de werkdag niet eens haalde qua accuduur. Al met al ben ik zeer tevreden over wat je krijgt voor de marktprijs.

Pluspunten

• Accuduur
  • Android 6.0
  • Duo sim mogelijkheid
  • 5,5 inch scherm
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geluid uit speaker mist lage tonen

ilonka 18-12-2016

Groot scherm, dual sim uitkomst

Toestel nu een week mogen gebruiken en vindt het een prettig toestel om mee te werken. Ik wou dit toestel omdat ik voor mijn werk bereikbaar moet zijn. Maar daarnaast heb ik natuurlijk ook nog mijn eigen telefoon. Er is niets vervelender dan met twee telefoons rond te lopen. Dus dan is deze telefoon een uitkomst. De installatie van beide simkaarten, gelukkig was er de mogelijk om een gewone simkaart en een nano te gebruik, instellen ervan evenals de wifi ging makkelijk en snel. Wat ik prettig vindt is dat als ik klaar ben met mijn werk de simkaart snel kan uitzetten. Bijgevoegde handleiding is duidelijk. Persoonlijk vindt ik de telefoon een mooi design heeft, De telefoon was makkelijk aan te passen aan mijn eigen voorkeuren. De grote van het scherm ervaar ik als prettig voor spelletjes en film kijken.Heel even deze week met de camera gespeeld en mijn eerste indruk was dat de foto's duidelijk zijn.
Voor het moment zeer tevreden met dit toestel het doet wat het moet doen en ik mag deze nog even verder testen dus komt vervolg. Maar mijn eerste indruk is zeer zeker positief. Echte plus of minpunten heb ik nog niet nog te kort in mijn bezit.

Rudmer 17-12-2016

Grootscherm, super accu, mooi schermkwalitiet

Deze super grote toptelefoon is echt een aanrader voor deze toch lage prijs voor als je hem vergelijkt met concurenten van bijv. HTC, Samsung etc. Met dezelfde specs. Het scherm is erg groot, (perosoonlijk te groot voor mij) maar wel van superkwaliteit. Erg helder en ideaal voor het kijken van films. De accu is ook echt geweldig. Als je hem gemiddeld gebruikt gaat hij zeker 2 volle dagen mee. Opladen duurt langer natuurlijk door de grote accucapaciteit. Het geluid is erg hard maar niet van superkwaliteit natuurlijk. De vingerscanner is supersnel voor het ontgrendelen van je telefoon, veel sneller dan vingerscanners van bijv. iPhones, wat ik hiervoor had.
Het enige echte nadeel vind ik de camera die niet goed is vergeleken de andere punten van deze smartphone. Dit vind ik van zowel de voor- als achtercamera.
Al met al een super smartphone voor deze prijs! Acer heefft een goede comeback gemaakt met deze telefoon!

Pluspunten

• Accu
  • Scherm

Minpunten

• Camera
  • Lang opladen (maar wel logisch)

lizke 17-12-2016

fijne telefoon!

zeer tevreden over deze nieuwe telefoon!
batterijduur is uitmuntend houd het (met mijn zware gebruik) met gemak tot het einde van de dag vol.
het beeld is haarscherp met alle foto`s afbeeldingen filmpjes het is gewoon een prachtig beeld om te zien.
geluid is ook echt heel goed, hij kan vrij hard en het geluid wat ie uitbrengt klink goed in de oren!
design is echt heel mooi, chique, stijlvol.
als je apps opstart, spelletjes wilt spelen oid gaat dit met gemak, heb totaal geen last van haperingen of verminderde snelheid.
vanwege het grote geheugen kan je ook heel veel opslaan en downloaden op deze telefoon, dit is zeer prettig!
een nadeel is dat hij af en toe wat groot is, in je broekzak kan je deze telefoon niet zomaar kwijt, en als je de telefoon vasthebt kan je niet met 1 hand volledig bedienen (in je rechterhand en dan met je duim links boven in het hoekje drukken is niet zomaar mogelijk.)
en op het moment dat de telefoon aan de lader zit word hij ietwat trager.
al met al een dikke aanrader!

Pluspunten

• design
  • kwaliteit
  • snelheid
  • opslagcapaciteit
  • haarscherp beeld

Minpunten

• af en toe iets te groot
  • trager op het moment dat ie aan de lader zit