Acer Z Liquid Z6 Plus grijs / 32 GB

Beoordeling op basis van 27 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

smitdylan 16-12-2016

mooie en snelle telefoon, een aanrader

De Acer Liquid Z6 plus is een snelle telefoon voor de prijs klasse. De telefoon heeft 8 cores die tot 1,3 GHz gaan en 3 GB ram voor een goede ervaring. Door de 3 GB ram kan je veel apps tegelijk open hebben en de 8-core cpu maakt de telefoon een geweldige performer in games en zware taken. Ook alledaagse bezigheden zoals appen en de mail checken gaan geweldig en is binnen een paar seconden gedaan.
Een ander sterk punt is de vingerprint sensor, deze werkt snel en is heel betrouwbaar!
De accu is een ander groots punt. De accu is maar liefst 4080 mAh groot! Hiermee kan de gemiddelde gebruiker wel 2-3 dagen mee doen en een zware gebruiker minimaal 1 dag! Zelf kon ik de telefoon ongeveer 6-7 uur gebruiken in totaal, wat zelfs flagships verslaat!
Het design is ook een heel sterk punt! De telefoon ziet er goed uit met de gladde randen en de vingerprint sensor/ homeknop aan de voorkant, en aan de achterkant de 13 MP camera, flash en het Acer logo op een aluminium achtkant. Vele aan wie ik het vroeg waren ook verbaast over de lage prijs en schatte de telefoon rond de €400.
Het enige minpuntje is dat de camera niet geweldig werkt met lage belichting en dat de autofocus niet zo snel is.
Het geluid is ook goed van de telefoon (en de audio uitgang) en kan redelijk hard, terwijl het geluid nog goed is. Het enige nadeel is dat het lijkt alsof er 2 speakers aan de onderkant zitten, terwijl het er maar 1 aan de rechterkant is. De ander is voor de sier.
De bijgeleverde oortjes zijn ook goed, alleen mist een beetje de lage tonen. Alsnog is dit een leuke extra!

Pluspunten

• accu duur
  • groot scherm IPS scherm
  • geluidsqualiteit
  • android 6.0
  • goed geoptimaliseerd besturingssysteem

Minpunten

• matige camera
  • maar aan 1 kant een speaker, de ander is nep

Karelicious 05-01-2017

Een mooi vriend(in) in de wondere wereld van de smartphone!

Na een jarenlang enthousiast Samsunggebruik was ik wel eens toe aan iets nieuws. Acer kende ik als een merk dat laptops verkoopt maar toch trok de Acer Z 6 Grey mijn aandacht door zijn mooi design. Hij voelt ook aangenaam in de hand en is zeker niet zwaar voor zijn grootte.

Het 5,5 inch scherm schittert door zijn helderheid en vergemakkelijkt het gebruik van bijv. de sms functie als je zicht niet zo goed is.

Je kan er twee Simkaarten insteken, wat wel handig is als je hem in combinatie van werk en privé gsm wil gebruiken. Dan blijft je privé nummer toch lekker privé en ben je bereikbaar voor je klanten of baas.

Je navigeert vlotjes doorheen het menu wat wel gemakkelijk is als men nog niet bekend is in de wondere wereld van de smartphone.
Klein minpuntje vind ik de voorgeprogrammeerde apps waarvan een aantal niet verwijder baar zijn.

De camera is handig in gebruik en je kan er vele leuke kiekjes mee maken die je kan bewerken door er een kleurenfilter over te gooien en de foto’s zo in Sepia of Zwart/wit te zetten.
Leuk als het moet lijken op een foto uit de oude doos!
Wat ik wel merk is dat de camera toch nog iets tekort schiet tijdens de avond of in duistere plaatsen.
Dan heeft hij het moeilijk met scherp stellen.

Samengevat heeft deze smartphone mijn verwachtingen qua gebruiksgemak, design en batterijduur meer dan overtroffen en kan ik hem absoluut aanbevelen als je een gsm zoekt die niet te duur is maar wel je dagelijks vriend moet zijn in communicatie en spel!

Pluspunten

• mooi design
  • handig menu
  • groot scherm
  • dual simfunctie
  • leuke kleurenfilter

Minpunten

• voorgeprogrammeerde apps
  • onscherpe foto's in duistere plaatsen

C23 30-12-2016

logische bediening, mooi scherm / design

Omdat het beeldscherm wat groter is ben ik voor de Acer Liquid Z6 plus gegaan; het grotere scherm is inderdaad heel fijn.
Het is gemakkelijk te bedienen: met de logica van de concurrerende telefoonmerken kun je de Acer ook goed instellen/bedienen.
Ik had alleen wat moeite om data via wifi en niet via mijn pre-paid-tegoed te gebruiken en na wat gepuzzel kwam dat goed. Je hebt een micro-simkaart nodig - moest ik nog even opvragen bij KPN (wat wederom snel online geregeld was).
Het toestel heb ik gebruikt voor bellen, foto’s, whatsapp en internet en dat ging allemaal heel goed, snel en makkelijk. Eenvoudig in gebruik, logisch, ziet er mooi/stijlvol uit, scherp. Mijn zoon van 11 vind hem ook concurrentie-waardig ;) en wil er ook één.
Eén nadeel - wat ik niet aangepast kreeg - de code om je schermbeveiliging op te heffen bestaat uit minimaal 1 letter en cijfers. Dat betekent dat je altijd tussen letters en cijfers moet schakelen; voor mij een onhandige extra handeling.
Als je een íets groter scherm zoekt en een comfortabel toestel voor een zeer scherpe prijs; dan kan ik de Acer zeker aanraden.

RAM 18-04-2017

Veel waar voor je geld

Top telefoon, snel, duidelijk en lange accu duur.

Iedereen die klaagt over vingerafdrukscanner moet hem gewoon goed in stellen.
Als je vijf scans maak van je duim, maar iedere x je duim iets draait kan het niet fout gaan.

En iedereen die klaagt over foto's in het donker maken, moet een fotocamera kopen. Het blijft een telefoon, niet de nieuwste EOS versie van Canon.

Pluspunten

• Scherpte scherm
  • Vingerafdruk scanner
  • verwerkings snelheid van processor

Minpunten

• Hoop stand. apps. maar welke tel. heeft dat niet
  • Google taakbalk kan niet verwijderd worden

Jeffrey 09-02-2017

Mooi design met goede prestaties doch mindere fotokwaliteit

De verpakking waarin de Acer Liquid Z6 in opgeborgen zit prikkelde mijn nieuwgierigheid. Eenmaal het deksel van de verpakking verwijderd kon ik de test beginnen. De smartphone, met mooi design, was voorzien van een plastieken verpakking en het touchscreen van de GSM was voorzien van beschermfolie. Onderaan de telefoon bevonden zich 2 kartonnen doosjes met enerzijds de headset en anderzijds de gebruiksaanwijzingen met de kabel voor de stroomvoorziening . De eerste ingebruikname zoals het plaatsen van de SIM-kaart verliep vlot, hierbij is de snelgids zeker een nuttige tool. Een gebruiksvriendelijke uitbreiding is de dubbele SIM, voor mij een ideale manier op werk en privé gescheiden te houden. Deze telefoon is uitgerust met een beveiliging d.m.v. vingerafdrukherkenning. Met de vingerafdrukscanner is het mogelijk om de telefoon te ontgrendelen doch in de praktijk ondervond ik hierbij enige problemen. Hierdoor ben ik persoonlijk nog altijd voorstander van de pincode. Het touchscreen zag er mooi en gestructureerd uit waarbij de kleuren mooi tot zijn recht kwamen. Handig hierbij is dat men de grootte van de Widgets gemakkelijk kan aanpassen wat voor mijn opgetelde levensjaren goed van past komt. Qua prestaties was ik heel erg tevreden over de prestaties van de bijgeleverde batterij. Deze voorzag het toestel voor geruime tijd van de noodzakelijke energie, tot wel 2 dagen. De snelheid waarmee de processor werkt was een echte opsteker, eerlijkheidshalve moet ik hierbij vermelden dat mijn vorige GSM al enkel jaren oud was. Vermoedelijk maakt het grote werkgeheugen hierin het verschil. Vermits ik over geen eigen fototoestel beschik moet ik rekenen op een smartphone waarbij kan kwalitatieve foto’s kan nemen en hierin stelde ik toch een minpuntje vast . Zeker bij invallende duisternis kunnen de foto’s niet de verwachte kwaliteit leveren. Aangezien de aantrekkelijke kostprijs van dit toestel kan ik daar best mee leven…..

Pluspunten

• duur accu
  • zuivere display
  • dubbele sim

Minpunten

• beeldkwaliteit camera
  • vingerafdrukherkenning

Ivo 24-01-2017

uitstekend beeld ,mooie afwerking

Ik heb sinds een korte periode een smartphone ACER LIQUID Z6 PLUS
in gebruik. Dit is de eerste maal dat ik een Acer smartphone in handen heb gehad. Het uitzicht van het toestel valt goed mee ,ondanks het een 5,5 inch toestel is ligt het wel goed in de hand .De metalen behuizing en het krasbestendige scherm is zeker een pluspunt .De beeldkwaliteit is zeer goed zelfs buiten met zonlicht .Met de batterij van 4080 mAh kom je 2 dagen rond voor je aan een laadbeurt toe bent .Het fototoestel is goed maar het is moeilijk om scherpe foto’s te nemen wanneer het donker(der) is. Een werkgeheugen van 3 Gb en een intern opslaggeheugen van 32 Gb is zeker voldoende. Het openen van apps gaat zeer vlug en eveneens alle programma's draaien goed op dit toestel.
Het enige minpuntje: je moet de keuze maken tussen enerzijds 2 Simkaarten of anderzijds 1 Simkaart + SD kaart. Je kan dit toestel dus enkel als dual sim-toestel gebruiken wanneer je geen SD kaart toevoegt.
Ondanks dit minpuntje is dit zeker een degelijk toestel in zijn prijsklasse?

Pluspunten

• duidelijk beeld
  • voldoende werkgeheugen

Minpunten

• camera
  • geluid

Devalk 24-01-2017

Leuke Smartphone voor een aangename prijs

Het design zelf vind ik wel cool, maar lijkt veel op zijn collega?s smartphone. Maar de verwachtingen die ik had, naar aanleiding van de prijs die ik betaald heb moest ik wel inboeten. En dat vooral op kwaliteit en handigheid met mijn vorige smartphone. En pluspunt vind ik de Dual Sim card, ik ben regelmatig in Nederland, dus heb ik mijn abonnement in de ene zitten. En in heb ik een prepaid kaart zitten voor de lokale gespreken. Effe gezond nadenken op je telefoonkosten. Aan de ontwikkelaars wil ik één ding kwijt, maar het iets gemakkelijker in gebruik, daar kan je heel wat klanten mee verdienen. En verbeter je bluetooth mogelijkheden. De smartphone is voor zijn prijs geen krachtpatser maar een aanrader, want hij doet en kan veel dat zijn duurdere maatjes in deze wereld ook kunnen.

Pluspunten

• Dual Sim
  • Groot scherm

Minpunten

• start Traag op
  • onhandig in gebruik

Biggy 23-01-2017

Groot scherm, uitstekend geluid en een sterke prijs!

De Acer Z6 Plus is sterke Smartphone en steekt kop en schouders uit in in z'n respectievelijke prijsklasse. Het is een pracht van een toestel en ligt lekker in je hand, voor mij geen probleem maar is voor mensen met iets kleinere handen onder ons minder gebruiksvriendelijk, dat moet je er bij nemen want je krijgt er wel een groot scherm voor in de plaats.

Ik was tevreden over de multitasking en de algemene snelheid van het toestel, de dual sim was ook zeer welkom (rekening houden met simkaart formaat) maar die wissel je zo bij je provider. de gebruiksvriendelijke interface kwam ook sterk naar voor. algemeen gezien een goede batterijduur. evenals de ingebouwde speaker produceert wat je verwacht van een middenklasse smartphone, het ootje die bijgeleverd kwam kan ik helaas niet dragen, de wisselstukjes voor de oortjes pasten mij niet. Maar ging wel voor tal van andere mensen.

Een mooie eerste smartphone voor een zeer sterke prijs!

Pluspunten

• Groot scherm
  • gebruiksvriendelijk
  • dualsim

Minpunten

• camera
  • schermkwaliteit

Michael 23-01-2017

Grote gsm met goed beeld

Hallo, sinds enkel weken gebruik ik nu deze gzm en mijn eerste indeuk was , dat hij erg mooi zeer goed is afgewerkt en goed in de hand voelt .
Het tril gevoel bij het intikken van berichten voelt zeer goed en kwalitatief aan .
Ook het scherm is groot en met een mooi beeld .
De batterij gaat bij intensief gebruik de hele dag mee en stand bij enkele dagen lang .
Ik vind het gebruik van de gsm wel moeilijk wat staat waar ,hoe gebruik ik deze gsm enz.... misschien niet de beste gsm als je met dit merk of gebruik systeem niet vertrouwd bent . Er was ook geen handleiding bij wat wel jammer is natuurlijk.
Maar de gsm is zeer mooi en groot , praktisch voor mannen en weg te steken Neen , voor vrouwen met fijne vingers en veel plaat in hun tas ja ....

Pluspunten

• Batterij
  • Groot scherm
  • Mooi

Minpunten

• Moeilijk in gebruik
  • Soms te groot

BartN 22-01-2017

Prijs/kwaliteit Top!

De Acer Liquid Z6Plus is een erg degelijk toestel dat voor deze prijsklasse heel wat mogelijkheden biedt. Een degelijke camera (13MP), snelle processor en een groot scherm (5,5”) bieden heel wat voordelen. De grootte van het scherm maakt het echter ook moeilijk om de smartphone met 1 hand te bedienen en ook aan de vingerafdruksensor mag nog wat bijgestuurd worden. Al bij al een erg degelijk toestel in zijn prijscategorie.

Pluspunten

• Processor
  • Display

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Hoge SAR-Waarde

Mefmefril 21-01-2017

Goed scherm, mooi design

Dit toestel heeft een mooi design, ligt goed in de hand en voelt stevig aan. Zowel de front als back camera maken mooie foto's bij genoeg lichtinval, maar vallen echter tegen wanneer er weinig lichtinval is. Bij weinig lichtinval zijn de foto's nogal troebel. Het beeldscherm is mooi en scherp, en geeft de kleuren mooi weer. Er zit voldoende geheugen in, dit is ook nog uitbreidbaar met een micro sd-kaart. Indien je een micro sd-kaart gebruikt, kan je echter geen gebruik maken van de dual-sim. Het toestel werkt vlot bij normaal gebruik, echter bij intensief gebruik loopt hij wat trager. De netwerkverbinding op zich is goed, echter bij verplaatsingen viel bij mij regelmatig het netwerk weg (kan misschien aan dit specifieke toestel liggen en niet bij anderen voorkomen? ) De opstart tijd (wanneer het toestel helemaal uitstond) is redelijk lang. Maar eenmaal opgestart verloopt alles vlot. De geluidskwaliteit bij het bellen is goed, echter wanneer je de luidspreker gebruikt valt op dat deze niet zo sterk is. Het geluid klinkt niet helder en de luidspreker geeft heel slecht de bass-tonen weer. Ook is me opgevallen dat de GPS niet echt precies werkt. Er zit een foutmarge op van een 150 meter ongeveer (geschat). Qua prijs/kwaliteit ligt het toestel goed. Maar als je echt een toestel zoekt voor intensief gebruik, moet je misschien toch in de hogere prijsklasse gaan kijken.

• Beeldkwaliteit
  • Camera's
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Netwerkverbinding
  • Lange opstarttijd
  • GPS
  • Luidspreker

Lilly 13-01-2017

Prijs/kwaliteit is geweldig!

Ik was de laatste 6 jaar een Apple freak. Maar op die 6 jaar heb ik wel 3 (dure) toestellen echt versleten. Gezien mijn laatste toestel een iPhone 6 was, lagen mijn verwachtingen dan ook niet zo hoog. Groot was dan ook mij verbazing dat ik op enkele dagen tijd helemaal weg ben aan dit toestel. In het begin was het wel verwarrend door de omschakeling van iOS naar Android maar eens ik ermee vertrokken was was ik echt verrast door de mogelijkheden van dit toestel. De grootte van het scherm en het geluid zijn echt schitterend! De snelheid moet zeker niet onderdoen tegenover Apple dus ook het surfen gaat vlotjes. De opslagcapaciteit is voor mij gigantisch gezien ik nooit boven de 16 gb ben gegaan. Het downloaden van de apps ging vlotjes. En dan, waar al de iPhones bij mij in de mist gingen.de batterij!!! 2 dagen zonder opladen is een ware luxe. Ik kan eigenlijk geen enkele negatieve opmerking geven. De overstap van Apple naar Acer was met een bang hartje maar ik heb er geen seconde spijt van en raad hem absoluut zeker aan.

Pluspunten

• Batterij
  • Scherm
  • Gebruiksgemak

Bart 06-01-2017

Het overwegen waard, klasse voor een betaalbare prijs...

Een degelijke smartphone voor een kleinere budget, het lijkt tegenstrijdig en misschien zelf utopisch. Maar ik denk dat je met dit toestel dit wel eens gevonden kunt hebben. Ik heb hoge verwachtingen van mijn smartphone, hij moet steeds optimaal presteren en dit in verschillende omstandigheden (onderweg, ontspanning, sport, …). Telkens opnieuw worden de gestelde verwachtingen ingelost, mooi toch?! Daarnaast een paar leuke extra’s zoals de dualsim en de vingerscan. De vingerscan werkt naar behoren, de dualsim heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd. Deze lijkt me eerder handig voor het extra geheugen. De enige bedenkingen die ik bij dit toestel op dit moment nog heb zijn de afmetingen (werkbaar, doch voor mensen met kleine handen mogelijks niet ideaal) en de bloatware die reeds aanwezig is op het toestel (in dit geval is less more voor mij). Maar als je vraagt zeg kort wat je denkt van dit toestel, zeg ik het overwegen meer dan waard en geloof me het toestel zal je aangenaam verrassen!

Pluspunten

• Dualsim
  • Vingerscan

Minpunten

• Afmetingen
  • Bloatware

Luc De Cleir 03-01-2017

Acer verrast, maar scoort net niet.

Laat me starten door te zeggen dat prijs-kwaliteit dit een goed toestel is. Acer verraste me al van bij het uitpakken: dit is de Apple ervaring. Ook wanneer je het toestel ter hand neemt, ben je aangenaam verrast: dit is niet meer de plastic rommel die ooit door Aziatische prijsbrekers werd gemaakt. Het scherm is daarbij het meest opvallend: bijzonder scherp en helder. De schermdiagonaal ligt mij persoonlijk iets minder, misschien omdat ik redelijk kleine handen heb. Maar overall zeker in orde: kwalitatieve behuizing, goed scherm en mooie specificaties.

Bij het ingebruiknemen van het toestel beginnen er echter een paar zaken op te vallen: er staan bijzonder veel overbodige applicaties op waarmee je een tijdje in de weer bent om ze te verwijderen. Het schakelen tussen taken gaat niet altijd even vlot (ondanks de 3GB aan werkgeheugen) en de bijgeleverde hoofdtelefoon is waardeloos.

Verder zijn er volgende noemenswaardige aspecten:

- de camera is van wisselende kwaliteit. Ik kan helaas hier de foto's niet met jullie delen, maar vaak schermlicht heeft deze Acer het moeilijk. De mogelijkheden tot bewerking zijn dan wel goed te noemen, voor de foto enthousiast raad ik toch andere toestellen aan.

- de vingerafdruksensor werkt niet naar behoren. Al te vaak moest ik toch manueel de code ingeven wat bijzonder vervelend is met een dergelijke schermdiagonaal.

- dual sim werkte prima.

- de Batterijtijd is indrukwekkend voor een dergelijke smartphone. In mijn geval was het richting anderhalve dag, wat me gunstig stemde.

Niet echt een aanrader, maar toch een verrassing.

Pluspunten

• Scherm
  • Capaciteit
  • Batterij

Minpunten

• Bloatware (standaard apps)
  • Camera

Juut 01-01-2017

Prima mobiel voor prima ptijd

Ik heb de Acer nu een paar weken in gebruik en hij bevalt prima. Batterij gaat lekker lang mee, het scherm is duidelijk en helder. De telefoon is fijn in gebruik. Wel weel standaard apps die vaak niet te verwijderen zijn.
Ook het installeren van de simkaart ging niet vanzelf. De handleiding is hier niet heel duidelijk over en de foto's in de handleiding zijn wel heel klein. Daarnaast heb je altijd een hulpstukje nodig om de simkaarthouder open te krijgen.
Niet heel handig.

Het is een goede telefoon die ook nog mooi is vormgegeven. Een mooie telefoon met een goed geluid voor een goede prijs. Zeker aan te bevelen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Batterij duur

Minpunten

• Standaard apps
  • Camera

Sander Fase 29-12-2016

Gemiddelde telefoon met ergernissen.

Op papier is het een prima telefoon: 5,5 inch scherm, prima processor, prima geheugen, 32Gb opslag, vingerafdrukscanner.
In de praktijk is de telefoon dan ook prima in gebruik. Hij is lekker vlot, en de grote opslagruimte is handig. Ik zet er audioboeken op die ik anders via internet zou streamen.

De vingerafdrukscanner is helaas slecht. Hij herkent vingers pas na een aantal pogingen. Dat is ergerlijk en na een tijdje vraag je je af waarom je toch elke keer dat je de telefoon pakt, het toch weer blijft proberen. Dat is echt waardeloos.

Ook heeft het veel te veel rommel geïnstalleerd staan: Apps die overbodig zijn maar niet verwijderd kunnen worden. Waarom zou iemand behalve de standaard internetbrowser Chrome, ook Opera én Puffin geïnstalleerd willen hebben? En ze bovendien niet kunnen verwijderen?
Het toetsenbord dat geïnstalleerd staat, bevat een hoop reclame. Dat moet er dus ook af en kun je beter vervangen door een standaard Android toetsenbord.
De Acer launcher (de manier waarop het Home-scherm is ingericht) bevalt mij persoonlijk ook niet zo. Er is een zgn. Left Screen waarop Twitter en Facebook berichten worden getoond. Ook dit heb ik vervangen door de Google launcher die op een vergelijkbaar linkerpagina nieuwsberichten, agenda-items, verkeersdrukte die op jouw gangbare routes voorspeld worden, etc. getoond worden.
De camera is in orde. Het scherm is prima van helderheid en kleur. Het heeft wel snel krassen opgelopen ondanks dat ik de telefoon niet bij sleutels e.d. bij me draag.
Gemiste kans dat de telefoon geen USB-C aansluiting heeft. Wel handig dat er twee SIM kaarten in kunnen.
Ook heeft de telefoon onderaan twee gaten voor luidsprekers... maar is er maar een luidspreker aanwezig.

Pluspunten

• Opslagruimte
  • Dual SIM

Minpunten

• Rommel-apps
  • Acer-rommel
  • Vingerafdrukscanner werkt slecht

basbs96 28-12-2016

Super toestel met een minder lensje.

Toestel nu een aantal weken in bezig. Het toestel viel me gelijk op door het gebruik van materialen voor die prijs. Met een metalen achterkant en een afgeronde glasplaat aan de voorkant voelt dit toestel zeer premium aan. Ook de vingerscan werkt zeer snel en accuraat.
Het scherm is helder genoeg om buiten in het zonlicht te kunnen staan en ook scherp genoeg zodat je de pixels amper ziet. Ga je dus lekker een zonnig dagje weg is dit geen enkel probleem want ook de accu haalt het einde van de dag makkelijk.
Als je veel doet multitasken is dit geen enkel probleem. Het toestel start snel apps op en maakt foto's in een oogblink.
Nu komt ook het minpunt van het toestel en dat is de camera. Hij werkt prima in goed belichte ruimtes of overdag als de zon schijnt, maar ga je in de avond foto's maken of sta je in een donkere ruimte dan komt deze camera toch wat tekort.
Ik raad dit toestel aan iedereen aan die voor redelijk weinig geld een leuk toestel wilt

Pluspunten

• Accu
  • Vingerscan

Minpunten

• Camera
  • Speaker

hartman02 27-12-2016

groot scherm

Vorige week heb ik deze telefoon ontvangen. Nu na een week wil ik graag de eerste indrukken van deze telefoon met jullie delen. De telefoon is een dual sim telefoon. Tenminste, als je geen micro-sd kaart wilt gebruiken in de telefoon. Dat is namelijk dan niet mogelijk. Er kunnen 2 simkaarten in, of 1 simkaart met een microsd kaart. Jammer is dat de simkaarten en sd-kaart alleen geplaatst kunnen worden met een hulpstuk. De accuduur van de telefoon is enorm! Ik had hiervoor een Sony Xperia Z5, die hield het met mijn gebruik van de telefoon een krappe dag vol. Met de Acer Liquid Z6 plus hoef ik pas na ruim 2 dagen de telefoon weer aan de lader te leggen! Het beeld van de telefoon is lekker duidelijk, vooral met het scherm van maar liefst 5,5 inch! Het geluid van gesprekken is goed, duidelijk en kraakhelder. Echter valt het geluid via de speaker erg tegen. De prestaties van de telefoon zijn goed te noemen, applicaties starten snel en lopen soepel. De telefoon wordt geleverd met Android 6.0 en verder met veel voorgeinstalleerde software geleverd wat niet te verwijderen is, zoals bijvoorbeeld een kidscenter, portaal, etc, maar ook een Acer Nav wat door TomTom is gebouwd! De telefoon heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, je krijgt veel voor weinig!

Pluspunten

• prijs/kwaliteitverhouding
  • batterijduur
  • dual sim

Minpunten

• simkaart alleen met hulpstuk te plaatsen
  • geluidskwaliteit speaker

fashionista 26-12-2016

Mooi vormgegeven toestel - chique uitstraling & kleine prijs

Ik heb de Acer Z Liquid Z6 Plus nu sinds een paar weken en ik vind het een heel chique toestel. Het ziet er heel duur uit terwijl de prijs in vergelijk met dezelfde soort toestellen eigenlijk juist heel laag is. Het aan de zijkant afgeronde scherm is heel groot en ziet er mooi uit. Er zijn mooie hoesjes voor te krijgen en dat vind ik ook belangrijk omdat ik er zo langer mee kan doen. Het toestel geeft een mooi en helder beeld. Als ik online wil shoppen of via apps van winkels dan waren mijn oude toestellen erg traag. Dit toestel is dat niet, het laadt allemaal heel snel. Ik vind het ook fijn dat er je mooie tabbladen kunt maken met apps. Zo heb ik een tab met allemaal online shop apps, een tab voor links naar websites en een tab voor social media. Er staan wel veel apps en dingen op het toestel die ik niet nodig heb maar ik kan ze niet verwijderen of ik moet nog uitvinden hoe ik ze kan verwijderen en uitschakelen. Het geluid is prima maar de standaard ringtones zijn echt heel saai. Al met al vind ik het wel een mooi toestel maar ik heb nog wel even nodig om het onder de knie te krijgen voor de details.

Pluspunten

• Goede prijs
  • Mooi beeldscherm

Minpunten

• Ringtones zijn saai
  • onverwijderbare apps

dorrie v e 26-12-2016

prima telefoon ,prijs kwaliteit

Heb dit toestel 2 weken geleden aangeschaft omdat ik de prijs wel aantrekkelijk vond,en nu ik m in bezit heb ook zeker geen spijt van
ik heb vooral hier voor gekozen ivm de zware batterij en die doet inderdaad wat er belooft wordt, bij redelijk intensief gebruik gaat ie dagen mee
het ontwerp doet niet onder voor andere smartphones
is gewoon compleet android toestel
ik vind t fijn dat er 2 simkaarten in kunnen
camera achterzijde is prima ,aan de voorzijde vind ik wat minder,maar dit is vaak zo
ik zou dit toestel zeker aanraden voor iedereen die niet t duurste toestel hoeft te hebben

Pluspunten

• gebruiks gemak
  • accuduur
  • duall sim

Minpunten

• camera voorzijde