Fysic FMA 0,5 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 132 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fysic FMA 0,5 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

An 11-07-2017

Prima toestel

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Mijn moeder (83) heeft dit toestel aangeschaft mede door de noodknop functie. Zeer makkelijk in gebruik.
Aanrader!

Pluspunten

• Overzichtelijk
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

Sonja Vetter 10-07-2017

Ligt lekker in de hand

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Deze seniorentelefoon is handig, vooral als telefoon. Makkelijk in de hand behoudens dat de toetsjes wel erg klein zijn. Voor sms'en en mededelingen schrijven moet je goed het toetsje treffen. Dat had iets groter gekund. Makkelijk om apps te downloaden en te installeren. Het is wel aan te raden niet met een prepaid kaart te werken maar met een abonnement waarin een data abonnement. Anders gaat het wel erg traag allemaal.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • makkelijk alles installeren

Minpunten

• kleine toetsjes waardoor invoeren lastiger is
  • beter niet met prepaid kaart gebruiken

Mevrouw M.H.Lammers van Toorenburg 07-07-2017

Groot scherm is practisch, vooral voor ouderen.

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Deze telefoon heb ik bij iemand gezien en naderhand besteld via de ING. Ik ben er nog niet zo handig in, maar ik word van verschillende kanten geholpen en het gaat steeds beter. Ik moet met mijn tijd meegaan en dat lukt wel aardig, Ik ben pas 85 jaar, dus we gaan ervoor. Vr.Gr.

Geert 28-06-2017

zeer gebruiks vriendelijk

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

ik ben 66 en heb nog nooit een mobiel gehad, ik ben slechthorend maar dit toestel is boven verwachting goed.

Pluspunten

• zeer aan te bevelen
  • gebruiks gemak
  • compact

Minpunten

• geen
  • geen

Roding 25-06-2017

Groot scherm met grote verwijsblokken

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Ik heb dit product gekocht voor mijn vrouw 84 jr. die moeite heeft met de digitale ontwikkelingen.
Het daarbij vooral om de gewone belfuncties die ook mogelijk zijn bij een goedkoper model. Toch gekozen voor een "echte volledige smartphone" i.v.m. met de camera functie en het grote scherm van 4 inch. Het geheel goed instellen moet wel gebeuren door iemand met enige know how op het gebied van smartphones. Maar als de contacten inclusief ruime mogelijkheid voor
sneltoetsen geregeld is, zijn de mogelijkheden voor een eenvoudig gebruik gewoon goed te nomen. Daarom een goed oordeel vooral als ook het gebruik van data op kleine schaal de bedoeling is.

Pluspunten

• groot scherm
  • veel snelkeuze mogelijkheden
  • grote letters en blok aanduidingen

Minpunten

• vooral bij alleen belgebruik wat hoge prijs
  • geluid had wat hoger gekund

Poel 21-06-2017

gevoelig scherm

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Snel toestel met grote knoppen en simpele layout voor senioren. Helaas was er iets mis met het toestel dus moesten we wachten om vervanging; die kwam gelukkig snel. Voor ouderen toch nog wel een erg gevoelig scherm. Kan dat ook vertraagd worden??

Pluspunten

• weinig knoppen

Minpunten

• erg gevoelig scherm

J.E van Vonno 21-06-2017

Mooi apparaat

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Vormgeving en dergelijke zijn goed, maar dat is minder belangrijk voor senioren. Het bedieningsgemak valt erg tegen. De bijgeleverde powerbank is lastig aan te sluiten.

Minpunten

• bedieningsgemak valt tegen
  • bipassend hoesje is erg krap

Peter 20-06-2017

Handige senioren smartphone

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Gemakkelijke apps en iconen hiervoor die in groot formaat op de telefoon verschijnen. Er is een mogelijkheid om 3 contacten met foto op de eerste pagina te zetten, zodat deze eenvoudig gebeld kunnen worden.

Pluspunten

• Grote Iconen
  • Voldoende apps
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Beschrijving is niet altijd duidelijk.

Riet van Graas 17-06-2017

Goede, gebruiksvriendelijke seniorentelefoon

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Een hele gebruiksvriendelijke telefoon waar ik nu al 1 jaar heel content mee ben.
Ik ben inmiddels 85 jaar, maar zou niet meer zonder deze telefoon kunnen.
Alles wat je wensen wilt zit erop !! En als extra functie de SOS knop, zodat ik daar alleen maar op hoef te drukken mocht er iets zijn. Een veilig gevoel voor mij en mijn kinderen.

Pluspunten

• sos knop
  • duidelijke, gebruiksvriendelijk seniorentelefoon
  • service van de leverancier is top

Hoekie 10-06-2017

ideale uitkomst voor senioren

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Toestel oogt goed en ligt lekker in de hand. Mijn moeder van 87 kan hier goed mee uit de voeten.
Kan makkelijker contacten onderhouden binnen de familie. Geluid prima in te stellen ook voor hoorapparaten.

Paul 09-06-2017

Ideaal voor ouderen

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Product gekocht (bij Medipoint) voor mijn 97 oude schoonmoeder. Voordeel van het apparaat dat zij via een foto contact kan leggen met haar dochter en andere kennissen. Voor haar gemakkelijk te bedienen zonder al te veel poespas. Ook de SOS knop geeft een goed gevoel dat ze altijd iemand kan oproepen. Een goede week in haar bezit en hopen dat ze er regelmatig gebruik van maakt.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Overzichtelijk

Minpunten

• Lettertype kan iets groter

Ruud 05-06-2017

Redelijk

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Dit apparaat wordt aanbevolen voor senioren, met o.m. een alarmknop. De aanschafprijs - via rentepuntenwinkel - is uiterst redelijk. Voor zover ik het kan beoordelen zijn de belangrijkste smartphonefuncties aanwezig of kunnen worden geïnstalleerd. Een luidspreker ontbreekt maar er kan een 'oortje' worden aangesloten. Het aan de praat krijgen van Whatsapp vergde wat zoekwerk op de laptop: uiteindelijk bleek deze functie opnieuw te moeten worden geïnstalleerd. Voor wat oudere mensen zal dit een probleem kunnen zijn omdat hiervoor meer dan minimale basiskennis van het omgaan et computers nodig is. Kortom: ik kom er wel uit, al heb ik nog niet alles uitgeprobeerd. Aanbevelen doe ik dus met een slag om de arm.

Pluspunten

• Compleet toestel
  • Alarmfunctie aanwezig
  • Prijs/kwaliteitverhoudng

Minpunten

• Basiskennis nodig
  • Tekens op toetsenbord erg kein

Huub Kiesebrink 27-05-2017

Handzaam eenvoudige smartphone

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Vrij eenvoudig opgezette smartphone en vooral voor o.a. voor ouderen erg geschikt.
Camera geeft ook mooie scherpe foto's met die 5 megapixels, ook fijn dat je kan filmen ermee.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • redelijke prijs
  • simlockvrij

Elly Pieters 24-05-2017

goed

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

De telefoon is goed bevallen. De prijsverhouding is goed. Ik heb dit toestel aangeschaft wegens de SOS knop. Ik ben tevreden met de telefoon.

Pluspunten

• SOS knop
  • makkelijke interface

M.M. 21-05-2017

Fijn toestel, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Via Thebe thuiszorg op de hoogte gebracht van het bestaan van dit toestel. Als digibeet die toch een beetje met de tijd wil meegaan heb ik uiteindelijk voor dit toestel gekozen. Het inrichten heb ik aan mijn schoondochter overgelaten, hier heb ik helemaal geen verstand van. Maar uiteindelijk kon ik aan de slag. Wat een fijn toestel, grote heldere toetsen op het scherm, de belangrijkste programma's zijn makkelijk te starten. Nu kan ik eindelijk ook fotootjes ontvangen en versturen via WhatsApp. Ook de alarmknop die je in noodsituaties kunt gebruiken om heel snel iemand te bellen laat meteen ook weten waar je bent. Zo kun je snel gevonden worden. Dit maakt mij een stuk rustiger en zelfverzekerder. Dit toestel helpt mij om zelfstandig te kunnen blijven.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Groot scherm
  • Alarmknop voor noodsituaties
  • Goede camera

Minpunten

• Inrichten kost wat tijd
  • Opladen kost redelijk wat tijd

Bertie 20-05-2017

Goede seniorentelefoon

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Prima toestel. Het zou alleen nog iets simpeler te installeren en te bedienen moeten zijn. Helaas blijkt dat voor sommige ouderen toch niet zo eenvoudig. Maar de meesten zouden er zeer goed mee overweg moeten kunnen.

Pluspunten

• Design qua looks en bruikbaarheid
  • Degelijk toestel

Minpunten

• Moet helaas nog een graadje eenvoudiger

J.Celie 06-05-2017

Mooi overzichtelijk scherm

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Hij is makkelijk in het gebruik. Ik heb voor deze telefoon gekozen vanwege de leeftijd.
De prijs is redelijk vergeleken met andere merken.
En de bijgeleverde powerbank is ideaal voor als je accu ineens leeg is.

Pluspunten

• Alles goed overzichterlijk
  • Maakt hele mooie foto's en filmpjes.

Tiny Bakx 04-05-2017

Duidelijk scherm met grote iconen

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Duidelijk ,met grote iconen beeldscherm met 3 snelkies nummers.
Ook de noodknop achter op het toestel is zeer nuttig voor noodsituaties.
Verder heeft het toestel alle fuctienaliteiten van een normale smartfone .

Pluspunten

• Grote iconen
  • Snelkiesnummers in hoofdmenu
  • Noodknop

Lonneke 03-05-2017

Geen overdaad aan apps.

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Voor senioren belangrijk; overzichtelijk. Op de meeste mobiels zien ze door de bomen het bos niet. Met hulp bij het opzetten/installeren, wordt het een fijne mobiel om te bezitten.
De SOS alarmknop is een geweldige veiligheid om bij je te dragen. Stel, dat je valt oid.
Ik ben blij dat mijn moeder deze mobiel nu bij zich draagt.

Pluspunten

• eenvoudig
  • bescherming

Kees 26-04-2017

Mooie vormgeving en duidelijk scherm

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Na lange tijd zoeken hebben wij in de FMA-5000 een geschikte smartphone gevonden voor mij en mijn vrouw ,wij hebben er beide een aangeschaft en zijn nu na enkele weken van gebruik heel tevreden , met het instellen van de diverse functies hebben de kinderen moeten helpen omdat er in de gebruiksaanwijzing daar weinig over vermeld word .Het is wel even wennen om met je vingers de juiste bewegingen te maken. Voor senioren net als wij lijkt het mij een geschikt toestel vanwege duidelijke en grote toetsen ,jammer dat wij nog geen geschikt hoesje hebben kunnen vinden.

Pluspunten

• Grote toetsen
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Beschermhoesje

Resy 21-04-2017

goed formaat

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Duidelijk voor senioren goede handleiding.Eenvoudig en een duidelijk scherm.
Prijsverhouding is goed.

Minpunten

• toetsenbord te kleine letters

Johannes 12-04-2017

Geweldig

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Handig en ook nog een goede prijs
Dit apparaat moeten meer ouderen leren kennen. Zelf mijn vriendin wil er een hebben

Pluspunten

• Makelijk in gebruik
  • Zit alles op wat ik nodig heb

Marja 11-04-2017

handig in gebruik

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Duidelijke tel voor mn moeder van 74 jaar. Ook de SOS functie vind ik een fijn idee. De tel was simpel in te stellen en gemakkelijk in gebruik. Wel vind ik het toetsenbord wat klein voor een seniorentelefoon. Verder tevreden.

Martha 08-04-2017

Seniorentelefoon, maar neefje broodnodig

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Ik koos dit product uit de rentepuntenwinkel van kpn. Het werd aangeprezen als een seniorentelefoon, maar de gebruiksaanwijzing is volstrekt onduidelijk voor senioren. Wat goed is, is de lettergrootte, maar een stap voor stap instructie zit er niet bij, en de afbeeldingen van de schermen zijn onduidelijk en onleesbaar. Pas nadat mijn neefje me anderhalf uur dingen uitgelegd had en geïnstalleerd had, kon ik hem gebruiken. Nu is hij goed. Maar het volume van de telefoon, dat groot zou zijn, is ook op volle sterkte niet voldoende voor bejaarden.

Pluspunten

• grootte van iconen

Minpunten

• gebruiksaanwijzing
  • volume

Jos 30-03-2017

Ervaring

Geschreven voor: Fysic FMA 0,5 GB

Het is een seniorentelefoon maar als je nog geen ervaring hebt met een smartphone zul je nog heel wat moeten oefenen om het onder de knie te krijgen .
Verder zijn de letters en cijfers op het toetsenbord erg klein maar ik begreep dat een app bestaat waarmee je grotere letters kunt krijgen.

Pluspunten

• Alarmknop met GPS
  • Ziet er leuk uit

Minpunten

• klein toetsenbord