LG G5 32 GB / zwart, titanium

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG G5 32 GB / zwart, titanium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jantje 23-03-2017

mooi scherm en camera uiterlijk

telefoon is gewoon goed en snel ziet er goed uit accu is prima laad snel op het scherm is mooi scherp kleuren zijn mooi vingerprint werkt goed het geluid is ook goed een uitsekende telefoon voor zijn geld kun je een s7 links voor laten liggen duur is niet altijd het besten

Pluspunten

• accu
  • scherm
  • scherm reageert supper
  • vingerprint
  • wijs mij maar aan wat niet goed is.

Minpunten

• geen iedee
  • geen iedee

Jack 28-02-2017

Creatief

Geschreven voor: LG G5 32 GB / roze

Eenmaal een LG gehad, wil je nooit meer anders.
Super stabiel en ik ben steeds weer verbaast over de mogelijkheden. Ook een aanrader voor de crea bea's, omdat je ieder icoon kan veranderen in wat voor een plaatje jij wil, en zelfs de grootte er van. (Tip, gebruik transparante png plaatjes) Aanrader!

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Batterij duur
  • Prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• Verslavende mogelijkheden

Maris 02-02-2017

Groot en duidelijk scherm. Mooie camera. Supersnel.

Superhandige telefoon. Ik had al ervaring met de lg g3. De werking is ongeveer hetzelfde, alleen het voordeel van de lg g5 se is dat de camera nog uitgebreider is. Hij maakt supermooie foto's met nog extra functies. De telefoon is zeker niet traag te noemen. Je kan er zeer snel mee internetten. En de 32gb geheugen is ook zeer prettig. Ook de instellingen van de telefoon zijn makkelijk te hanteren. Heb nog geen ervaring met de extra camera en accumodules. Maar als ik zo naar de mooie foto's kijk vind ik deze al niet nodig. Al met al een prachtige telefoon voor een mooie prijs.

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid van processor
  • Makkelijk hanteerbaar

J.B. Visser 06-12-2016

Goede eigenwijze opvolger van flagship nummer 4 ...

Geschreven voor: LG G5 32 GB / zilver

Waar de G4 al goed was gaat de G5 een stap verder. Nog betere camera software met 2e camera en nu dan ook makkelijk te verwisselen batterijen. De camera module is een grote zeggen, met eigen extra batterij kun je lekker lang doorgaan met schieten ... en dat doe je snel met die nieuwe wide angle optie, die 2e camera is een topper. Echt een gaaf toestel. Let verder niet op al het negatieve nieuws inzake de batterij wissel. Wanneer je de batterij iets opzij duwt klikt ie zeer makkelijk in - en uit. Een zeer slimme vinding en jammer dat reviewers dit niet laten zien of beschrijven.

Pluspunten

• Tweede camera
  • Amper bloatware
  • Regelmatig Android updates en binnenkort zelfs 7!!
  • Solide bouw
  • Mooi scherm

Toni 23-10-2016

Prima telefoon

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Ik heb de LG G5 een aantal dagen in mijn bezit en het bevalt me goed.
Zodra ik de telefoon uit de doos had gehaald had ik wel gemengde gevoelens. Het design vind ik er mooi maar de bouwkwaliteit vind ik een heel stuk minder. De telefoon voelt goedkoop en kwetsbaar aan en de telefoon ligt ook niet lekker in de hand.

De aan/uit knop en gelijkertijd de fingerprint scanner vind ik op een goede plek zitten.

Er zijn ook genoeg goede dingen aan de LG G5.
De telefoon is erg snel en alle apps werken perfect, tot nu toe heb ik nog geen last gehad van apps die vastlopen.

De beeldkwaliteit en geluidkwaliteit vind ik ook erg mooi, YouTube video’s zijn prima te bekijken op de telefoon.

Het gene waar ik het meest enthousiast over ben is de camera van LG G5. De kwaliteit is erg goed en de foto’s zijn erg duidelijk. In vergelijking met mijn iPhone 6+ vind ik de LG G5 echt een top camera hebben. In de foto’s zie je veel diepte en je kan uit verschillende camera opties kiezen.

Pluspunten

• Camera
  • Fingerprint scanner
  • Accu
  • Schermkwaliteit
  • Geluid

Minpunten

• Bouwkwaliteit

Leonie 20-10-2016

Fijne telefoon

Geschreven voor: LG G5 32 GB / zilver

De telefoon is vanaf het begin fijn in gebruik. De lay-out is net wat anders dan ik gewend was (er is geen centraal menu waar alle apps staan), maar door het gemak van de telefoon was ik er zo aan gewend. De camera is geweldig, hij heeft meerdere functies waardoor je kwalitatief goede fotos kan maken. Verder is de accu duur goed, alleen als je van spelletjes houdt gaat de accu wat minder lang mee. Dit is snel opgelost met de snel laad functie, waarmee de telefoon binnen anderhalf uur vol zit.

Pluspunten

• Geweldige camera
  • Mooi helder scherm
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Snel laad functie

Minpunten

• Accu redelijk snel leeg

justw1n 26-09-2016

Super toestel!

Hoi!
Heb de LG G5 nu een paar dagen in bezit. Het eerste wat opvalt bij het uitpakken van het toestel voor mij is de bouwkwaliteit. Het toestel voelt erg solide aan en zit goed in elkaar. ( Geen naden of piepjes/kraakjes in de behuizing)

De telefoon draait standaard op Android 6.0 en werkt er super op. De games draaien soepel en de apps die voor mij belangrijk zijn starten erg snel op.

De rede dat ik deze telefoon zeer interessant vindt is de dubbele camera. De camera start supersnel op en heeft een ongelofelijke snelle focus. De dubbele camera heeft een standaard lens en een groothoeklens. De foto's zijn echt super goed. De groothoeklens is vooral erg geschikt voor foto's met dag licht, als het iets donkerder is dan zie je de kwaliteit wel redelijk snel achteruit gaan.
Maar verder ben ik wel erg tevreden met de camera, alles is in te stellen naar wens ( iso,sluitertijd enz)En voelt daardoor bijna net als een spiegelreflex camera.

De modulaire toevoeging heb ik zelf nog niet kunnen gebruiken.
Klein minpuntje is toch de accu. Misschien doe ik zelf te veel op een dag met een telefoon maar ik moet hem gewoon bij laden anders red ik het niet een hele dag. Maar gelukkig laad hij wel redelijk snel op.

Eind conclusie; Het toestal valt echt niet tegen en is zeker een aanrader.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Camera

Minpunten

• accu

M 23-09-2016

Tevreden LG G5 gebruikster

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Sinds twee weken de Lg G5 naar grote tevredenheid in gebruik. Inmiddels mijn tweede LG, ( hiervoor de LG g3) dus goed vergelijkingsmateriaal waarin ik wel kan zeggen dat hij op alle vlakken wat mij betreft beter, sneller en uitgebreider is.
Ooit heb ik de keuze gemaakt voor LG vanwege de Smart button op de achterzijde van de telefoon en deze Smart button is met de introductie van LG G5 geperfectioneerd door de toevoeging van de vingerafdruk herkenning en daarbij het verplaatsen van de volumetoetsen naar de zijkant van het toestel waardoor je nu met één hand een screenshot kan maken. Ideaal voor iemand zoals ik die deze functie graag en veel gebruikt.
Van de camera ben ik inmiddels ook helemaal fan, wat een mooie shots, ook in het donker geen probleem om mooie foto's te krijgen. De combinatie met de 360 cam die ik inmiddels een aantal keer heb gebruikt maakt dat ik mij bijna een professionele fotograaf voel.
Jammer genoeg is de accuduur niet echt verbeterd ten opzichte van wat ik gewend was bij mijn oude toestel maar dat lijkt inmiddels een ijdele te hoop te worden. Gelukkig zijn we hier nooit ver weg van een stopcontact.
De vormgeving van de telefoon is verder ook prima, ligt fijn in de hand.  Kortom, zeer tevreden met dit toestel!

WSJ 13-09-2016

Niet mee sporten!

Geschreven voor: LG G5 32 GB / roze

Laat ik beginnen door te zeggen dat het een super mooie telefoon is.
Ik ben altijd al fan geweest van LG telefoons. Alles wat reviews schijven over hoe goed de telefoon is klopt helemaal.

Ik heb de LG G5 de dag dat de telfoon uitkwam meteen in huis gehaald.
Het model, de super snelle vingerafdrukscanner, modulair alles sprak me aan.

Na 5 maanden begin ik wel een beetje terug te krabbelen.

Het zijn uiteraard mijn bevindingen en het hoeft niet voor iedereen te gelden.

Het minst erge van de tegenvallers is het modulaire aan de telefoon.
Er is niets waar je iets aan hebt en er komt niets waar je iets aan gaat hebben.
Of het nu om de extra grip van de camera gaat, een 360 cam of een betere sound plugin. Het leverd niets bij aan de ervaring. Het is allemaal irritant groter en niets echt zeggend.

Het tweede en dat breekt echt mijn hart is dat mijn telefoon kuren begon te krijgen tijdens het sporten.
Ik zeg daarbij meteen dat ik voor de G5 de G2 had en met die telefoon precies het zelfde deed en misschien nog wel heftiger door weer en wind en de G2 gaf er niets om.

Ik loop regelmatig hard. Ik heb dan net als menig ander en net als mijn oude G2 mijn telefoon in een sportband om mijn arm (en niet zo'n goedkope, maar echt een goede armband).
Ik voelde direct al dat de telefoon warmer werd dan andere telefoons tijdens het sporten. Mijn coolingdown was ook voor de telefoon genoeg om op adem te komen.
Echter na een tijdje viel de telefoon na het hardlopen uit en bleef hij uit. Na 3 uur kwam de telefoon weer tot leven en was er niets meer aan de hand.
Een week later begaf de camera het.
Toch maar naar de winkel en de telefoon laten repareren onder garantie.
Einde rekening 250 euro ivm waterschade...??
Waterschade hoedan?
Dat maakt voor LG echter niet uit.
Door het sporten met de telefoon in een sportband komt er blijkbaar al genoeg vocht tegen/in de telefoon dat er waterschade ontstaat in de telefoon.
Reactie van LG. Pech gehad meneer, moest u er maar niet mee gaan sporten. De telefoon is gemaakt voor normaal gebruik.
Dus ja... daar sta je dan 5 maanden nadat je een telefoon gekocht hebt voor bijna 700 euro met een rekening van 250 erboven op en nooit meer sporten met de G5.

Dus wil je gaan sporten met de telefoon, neem dan geen LG G5. Ondanks LG er sport apps op heeft gezet en sporten aanraad, geld dat niet voor de LG G5.
Loopt je telefoon water/zweetschade op door het sporten dan laten ze je gewoon in de koud staan. Waterschade is waterschade.

Wil je er niet mee sporten, dan is het een uitstekende telefoon.

Pluspunten

• Erg mooie foto's
  • vingerafdrukscanner

Minpunten

• Niet mee sporten
  • modulair

Klans 30-08-2016

Gedurfd design met solide prestaties

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Ik heb nu een tijdje de G5. Ik vind dat LG met de G5 echt een andere richting durft te nemen vergeleken met andere smartphone fabrikanten. Als eerste modulaire eigenschappen aanbieden. Als enige vasthouden aan de optie om je batterij makkelijk te kunnen verwisselen. En het model standaard met 32Gb aanbieden inplaats van 16gb en ook nog eens de mogelijkheid om dit uit te breiden met een MicroSD kaart. Dit zijn eigenlijk de hoofdredenen waarom ik deze telefoon heb gekozen. Ondanks dat er nog geen ‘friend’ modules zijn van LG die ik echt de moeite vind om op mijn G5 te klikken, vind ik het idee toch bewonderenswaardig.

Kwa grote en design een erg prettig telefoon voor mijn relatief grote handen. Het scherm van 5’3 inch is prettig en prima te hanteren met 1 hand. Het is een mooi tussenmaatje waar ik 5 inch vaak te klein vind en 5’5 te groot. Ligt lekker in de hand dankzij afgeronde hoeken. Fingerprint scanner ligt op de goede plek. Maar had hem graag verdiept gezien in plaats van als bobbel. Dan houd de telefoon nog makkelijker vast.

Ondanks dat het een aluminium body is voelt de telefoon een beetje plastic aan. Er zit namelijk een laag primer en verf op die helaas ook vrij makkelijk krast. Ook het chromen randje achter en de rand rondom het scherm slijten vrij snel. Het scherm lijkt tot nog toe best sterk maar voelt ook meer plastic aan de dat van mijn vorige telefoon, die echt als glas aanvoelde. Daar zat dan ook wel sneller een barst in. In totaal zou de bouwkwaliteit toch wat beter kunnen, het is duidelijk dat de de eerste aluminium ‘uni-body’ telefoon is van LG.

Ondanks dat de camera niet verbeterd is ten opzichte van de G4 is er wel een extra camera bij geplaatst. Dit klonk als een gimmick voor mij maar deze tweede camera met een wide-angle is eigenlijk erg handig. In veel situaties is de wide-angle namelijk veel beter om iedereen/alles op de foto te krijgen. Daarnaast is de camera app van LG erg goed. Met name de mogelijkheid om veel instellingen zelf te kiezen is top.

Vanwege de mogelijkheid om de batterij makkelijk te vervangen is de capaciteit denk ik iets kleiner dan eigenlijk mogelijk zou moeten zijn voor een telefoon van dit formaat. De accu van 2800 mah is echter voldoende voor mij om een lange dag met intensief gebruik vol te houden. Ik luister dan behoorlijk veel muziek met bluetooth headphones en heb zeker 2 en half uur screen on time. Mocht je echt lange dagen maken of bv meerdere dagen van huis zijn komt een reserve batterij goed van pas. Ik vind dit vooral belangrijk omdat de meeste van mijn smartphones uiteindelijk ondermaats presteerden vanwege een oude batterij. Met de G5 is het vervangen gemakkelijk dus is de batterij geen reden meer tot vervanging van de hele smartphone.

De combinatie van de goed functionerende Snapdragon 820, het nieuwe UFS 2.0 geheugen en 4GB LPDDR4 Ram is eigenlijk foutloos. Heb geen moment het gevoel gehad dat deze hardware ergens moeite mee had. Ook Android Marshmallow helpt hier natuurlijk, vroeger was Android nog weleens een rommeltje maar nu echt helemaal top. Alleen de schil van LG kan beter, ik heb liever zo dicht mogelijk bij stock Android zoals bij Nexus telefoons. Ondanks dat, levert LG wel wat extra opties die ook weer handig zijn zoals batterij percentage, automatisch een app openen bij headphones inpluggen en nog meer. Dit soort kleine dingen kan ik wel waarderen. ‘Bloatware’ zoals LG Health en dergelijke zit ik dan weer niet op te wachten maar deze zijn gelukkig te verwijderen.

Ondanks een beetje tegenvallende bouwkwaliteit ben ik zeer tevreden met deze telefoon, voor mijn eisen is er eigenlijk geen andere telefoon die het ook nog eens met een dergelijke prijs kwaliteit kan aanbieden. Super ding.

Pluspunten

• Hardware ronduit soepel
  • 2e Wide-angle camera
  • Formaat, vorm en gewicht
  • Verwisselbare batterij

Minpunten

• Bouwkwaliteit kan beter

keukenchef09 24-08-2016

Onderschatte en allround topper

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Ik heb de G5 inmiddels 5 weken in bezit en schrijf er graag een review over. Ondanks dat de G5 minder populair is dan vergelijkbare toestellen van Samsung en Apple, ben ik er zeer over te spreken!

Laat ik met het enige kleine minpuntje beginnen: de G5 draait niet op stock-Android zoals de Nexus-toestellen. Aangezien ik hiervoor een Nexus had, was dat toch wel even wennen. Hoewel ik dus geen voorstander ben van standaard en niet te verwijderen apps van de fabrikant valt het in dit geval gelukkig mee. In het dagelijkse gebruik vormen ze geen storende factor.

Dan nu de vele positieve kanten van de G5! Allereerst de vormgeving. Ik vind het prachtig. Mooie ronden hoeken, het lijkt wel een nieuwe iPhone. De achterkant is glad en het toestel ligt goed in de hand. Dat de fingerprint sensor aan de achterkant zit is even wennen, ik vind het mooi weggewerkt.

Daarbij is de G5 zeer gebruiksvriendelijk. Grote factor daarin is de fingerprint sensor waarmee het ontgrendelen en ook bijvoorbeeld het inloggen in bepaalde apps super makkelijk gaat. Zoals gezegd zit deze aan de achterkant van het toestel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Apple, maar in het dagelijkse gebruik is dat verder geen probleem. Een ander handigheidje is de mogelijkheid om heel gemakkelijk een capture van een (gedeelte van) het scherm te maken, welke vervolgens heel makkelijk te delen is met je andere contacten. Iets wat ik tot nu toe op bijna dagelijkse basis heb gebruikt. Ook is het toestel erg snel, iets wat je wel verwacht, maar me bij de G5 extra opviel.

Dan het meest onverwachte absolute pluspunt van de G5, de camera! In twee weken vakantie uitvoerig gebruik gemaakt van de camera. Hierbij kwam de fish-eye functie uitstekend van pas wanneer ik bijvoorbeeld een mooi oud kasteel net niet goed in het beeld kon vangen. Prachtige foto's kunnen maken, ik had niet gedacht dat een smartphone zulke kwaliteit kon afleveren.

Al met al ben ik een grote fan geworden van de G5. Ik raadt de G5 dus van harte aan aan iedereen die een high-end Android toestel zoekt.

Pluspunten

• Snelheid
  • Camera
  • Scherm

Minpunten

• Geen stock android

Ray 07-08-2016

Top toestel

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Helemaal happy met de LG G5.Super snel toestel met een geweldige camera die mooie fotos schiet.in tegenstelling tot veel toestellen die nu op de markt zijn kan bij de G5 nog wel een geheugenkaartje bij in.Dat is ideaal.Door het modulaire design vam de G5 kun je makkelijk de 5 friends van LG gebruiken op het toestel.im gebruik met name de cam module om mooie foto,s te maken.de resolutie van het display is super scherp dus als je een filmpje in uhd bekijkt ziet dat er geweldig uit.Top toestel is het.

Maximus 07-08-2016

Goede all-rounder met extra's

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Ik heb de g5 nu al een paar weken en ik kan niet anders zeggen dan dat hij bevalt. Het is een erg snelle telefoon. Het formaat vind ik erg prettig omdat hij groot genoeg is zonder onhandig te zijn.
De camera van de G5 is echt super. De foto's zijn erg goed in allerlei condities. Het nadeel is dat ik dan steeds degene ben die de foto's moet maken. De wideangle camera is erg leuk en soms ook nuttig.
Dat de G5 modulair is, is voor mij nauwelijks belangrijk. Ik dacht dat ik het handig zou vinden om af en toe de accu te verwisselen maar dat doe ik eigenlijk nooit. De accuduur is namelijk verrassend goed voor zo'n relatief kleine accu en de bijgeleverde lader is echt razendsnel. De cam-module is wel een mooie toevoeging voor bepaalde situaties. Hoewel ik hem alleen op vakantie heb gebruikt is hij daar zeker van toegevoegde waarde. Het is veel makkelijker om even snel een goede foto te schieten en de extra accu is dan erg fijn. Misschien als er meer friends op de markt komen wordt het modulaire dan belangrijker.
De display van de G5 is erg goed. Scherp, helder, ware kleuren, goed leesbaar in zonlicht en hij kan erg fel of juist niet.
Het intern geheugen is groot zat, maar met zo'n camera is het fijn dat het geheugen uitbreidbaar is. Daar mis ik alleen adoptable storage, maar daar is LG niet de enige in.
Al met al vind ik het een erg fijne smartphone waar ik al veel plezier van heb gehad.

KuiperM79 06-08-2016

Revolutionare smartphone

1 woord Revolutionair!

Elke telefoon kan tegenwoordig bellen, whatsappen, facebook e.d. deze telefoon heeft dit alles + dat hij modulair is.

Modulair houdt in dat je modules (ook genaamd Friends) kunt wisselen, waaronder de cam module die je er gratis bij krijgt. Maar ook een box van het met merk B&O.

Daarnaast heeft de telefoon een camera die 135 graden groothoek biedt. Waardoor je meer op de foto krijgt. Vooral handig als je een groepsfoto wilt maken.

Wat ik zelf heel erg mooi vind is dat hij in RAW kan fotograferen, voor fotobewerking ideaal.

Het display is van uitermate hoge kwaliteit wat je ook van de grote namen mag en kan verwachten. Ook hier is de mogelijkheid van always on display.
Standaard heeft de G5 32 gb geheugen, wat uitbreidt baar is, zeker voor de smartphone fotograaf een must.

Conclusie: Mooie telefoon met de verwachtingen van de toekomst. Ben erg blij met de G5.

Tristan 01-08-2016

Prima telefoon met een mooi en strak design.

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Een telefoon met een mooi design. Het is een redelijk grote telefoon met een mooi groot scherm. Ideaal om een serie/video mee te bekijken.

Achter op de telefoon bij de camera lens zit de aan en uit knop, het is even wennen omdat hij bij deze meeste telefoons bovenop of aan de zijkant zit, maar het went snel en is best handig.

Ontgrendelen van de telefoon gaat ook erg fijn, je tikt eenmaal op het scherm en maakt dan een slepende beweging, het klinkt langdradig maar het gaat erg vlot.

Accu gaat redelijk mee maar het mocht van mij wel ietsje langer, ik heb hem echter nog op fabrieksinstellingen staan, wellicht is het dus te verlengen met andere besparende instellingen.

Oplaadkabeltje is niet erg lang maar dat is tegenwoordig bij veel telefoons het geval. Aansluiting van de oplaadkabel USB-C, ik had graag gezien dat dit micro USB was aangezien dat momenteel volgens mij het meest gangbare is.

Michaell1 01-08-2016

Telefoon boven verwachting!

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

De LG G5 smartphone heb ik nu een tijdje in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden over.

Alle eisen die ik persoonlijk aan een telefoon stel voor mijn gebruik haalt de G5 met gemak!

De telefoon heeft een premium uitstraling dit komt vooral door de behuizing en door het scherpe 5,3 inch QHD display wat aan de bovenkant van de telefoon mooi is afgewerkt.

De G5 heeft een intern geheugen van 32 GB genoeg voor al mijn applicaties. Voor al mijn muziekbestanden gebruik ik een micro-sd kaart in het uitbreidbare geheugen slot.

De camera van de telefoon is best uniek ten opzichte van andere high end smartphones, dit komt doordat er 2 camera’s aan de achterkant zijn geplaatst. De ene is een 16 megapixel camera en de andere is een 135 graden 8 megapixel camera. Dit zorgt voor de nodige leuke foto’s tijdens de vakantie waardoor er meer op de foto staat.

Nog een pluspunt van de LG G5 is dat hij modulair is. Dit betekend dat de batterij verwisselbaar is en je die op verschillende modules kan plaatsen de zogenoemde ‘Friends’. Voor de vakantie is de cameramodule vooral handig. Deze module zorgt voor de nodige extra grip en fysieke camera knoppen. Ook heeft deze module een extra accu waardoor de levensduur van de batterij die al goed is nog langer mee gaat tijdens het fotograferen.

Onder de friends vallen de 360 graden virtual reality bril, LG 360 camera, de LG cam plus die ik net beschreef en de LG hifi plus met Bang & Olufsen Play.

Voor mijn persoonlijk gebruik is de LG G5 een perfecte telefoon vergeleken met de andere high end merken.

Fabian V 29-07-2016

Hele fijne telefoon!

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Sinds enkele weken de trotse bezitter van de G5. Het is een toestel met een haarscherp display wat zelfs in omstandigheden met veel licht goed leesbaar is. Dit is beter dan wat ik met elk ander toestel heb ervaren, vorige telefoon een Lumia 950. Filmpjes e.d. kun je er moeiteloos op afspelen. Ook games spelen gaat verbluffend goed door de krachtige processor en het werkgeheugen van maar liefst 4GB. De telefoon is modulair. Dit wil zeggen de batterij kan worden verwijderd en er kunnen zogenaamde friends op worden aangesloten. Een van de friends is de cameramodule die je gratis kunt aanvragen. De telefoon is in staat om groothoek foto's te maken, dat ben ik nog niet eerder tegengekomen op een telefoon. Het resultaat is geweldig, wat je ziet kun je nu ook vastleggen. Deze module zorgt er niet alleen voor dat je nog makkelijker foto's of video's kan vastleggen maar zorgt er tevens voor dat je een extra accu aan boord hebt. Met toestel en cameramodule volledig opgeladen doe ik 2 dagen met het toestel! Wat wel een nadeel is: het is een aardig blok wat je in je broekzak hebt. Dit is soms wat onhandig. Aan de andere kant is het ook onhandig steeds te moeten wisselen. Ik vind dit zelfs een beetje eng omdat het koppelstuk met de batterij erg fragiel aanvoelt. Ik weet niet of het ervoor gemaakt is om 2 jaar mee te gaan en vaak wisselingen te moeten ondergaan. Je kunt je fantasie de vrije loop laten en spelen met je foto's door er allerlei effecten aan toe te voegen of te experimenteren met de zoom of iso waarden, belichting etc. Er zijn optioneel nog een aantal friends te bestellen die je aan de G5 kunt koppelen zoals bijvoorbeeld de B&O module. Het geheugen van de telefoon kan middels een SD kaart worden uitgebreid tot maar liefst 256GB extra bovenop de 32GB die het toestel zelf al heeft. Het always on display is fijn maar 's nachts zet ik het wel uit. Ik betrap me erop dat ik het zelfs de laatste dagen al niet meer aan heb staan. Wat precies de meerwaarde is? Voor mij niets. Notificaties krijg je toch wel met de led en met geluid, wanneer je dit hebt ingesteld. Verder krijg je standaard een snellader meegeleverd bij het toestel. De USB C stekker die het toestel heeft zorgt ervoor dat je toestel in ongeveer een half uur weer 80% vol is. Kortom ik vind het een hele fijne telefoon met nog wel wat verbeterpuntjes maar ook zeer veel mogelijkheden.

KC 27-07-2016

Zeer fijn toestel.

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Ik gebruik de G5 nu een tijdje en ik heb hiervoor de G4 gehad. Ik ben heel erg blij met de G5, hij is in veel opzichten beter dan de G4. De camera die de G5 heeft is super scherp en reageert snel wanneer het licht is. Ook het modulaire gedeelte is makkelijk, je kan de batterij makkelijk vervangen of plaatsen op een LG Friend. De LG Friends kan je ook makkelijk bijhouden en updaten in de Friends app die heel overzichtelijk is. De display is mooi scherp en de grootte is perfect, dat het toestel ook nog een uitbreidbaar geheugen heeft is perfect, ik had hem niet willen hebben als je het geheugen niet kon uitbreiden. Ondanks dat er een minder grote accu in de G5 zit, gaat deze wel veel langer mee dan de G4.
Er zijn een paar dingen wat ik wel minder vind, hij raakt best wel snel warm bij de processor als ik een zware app open heb staan tijdens het opladen en de Cam plus module maakt de foto's minder scherp. Ondanks deze twee nadelen vind ik het een top toestel en ben ik blij dat ik hem heb.

D.N. 01-07-2016

Mooi Beeld!

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Deze telefoon nu 3 weken in gebruik. Ik had hiervoor een sony Experia Z3 compact. Wat me meteen op viel is de grote van de LG G5. Het beeld is super. Maar ik vind deze telefoon niet zo fijn in mijn hand. Ik kan niet bij het beeldscherm alles met 1 hand doen. Vind deze ook vrij zwaar. Maar het beeld is zeer duidelijk. De snelheid bij bijvoorbeeld spelletjes is echt snel. Het is een genot om filmpjes te kijken. Over de accu ben ik ook niet onder de indruk. De LG G5 is sneller leeg dan ik gewend ben. Voor mij is dit een telefoon waar je met genot een spelletje op speelt en veel films wilt kijken. En ja het geluid is ook perfect.

arjanmeun 22-06-2016

mooi vormgegeven krachtpatser die doet wat er wordt beloofd

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Ik heb de LG G5 nu een paar dagen en ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben! Ik was vooral benieuwd naar de geluidskwaliteit. Als amateur muzikant is dat nou eenmaal erg belangrijk en ik heb geen zin om iedere keer externe speakers mee te nemen. Qua volume komt de LG boven andere merken uit, zeker die van Samsung en Sony in ieder geval. Over de klankweergave ben ik ook zeer tevreden, het laag blijft goed stevig en het hoog wordt niet schel. Bovendien heb je de mogelijkheid om het onderste stuk (waar de speaker in zit) te vervangen voor een andere met een nog betere speaker, de LG Hi-Fi Plus is een audio-module die gemaakt is in samenwerking met Bang & Olufsen Play. Nou dan moet het zeker goed komen maar ik heb die nog niet gekocht want voor mij is die nog wat te duur.

In de titel zeg ik dat de LG G5 een krachtpatser is die doet wat hij beloofd, nou de Qualcomm Snapdragon 820-chipset met 4 GB aan werkgeheugen maakt het zeker waar!! Apps laden in no-time, ook meerdere tegelijk. Ik heb een 1080p filmpje laten afspelen en dan ook allerlei andere handelingen met de telefoon doen, geen probleem.

Dus, zoek je een snelle telefoon met een uniek design en goed geluid dan is de LG G5 mijns inziens de beste keus!

Irisvdw 21-06-2016

Super mooie telefoon!

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Ik heb de LG G5 nu ruim een week en vind dit een ontzettend fijne telefoon. Hiervoor heb ik een tijdje de G4 gehad, maar de G5 ligt lekkerder in de hand en is naar mijn idee ook meer geschikt voor vrouwen. De telefoon kon ik snel gebruiken omdat ik via google al mijn apps direct kon overzetten. Het was alleen een kwestie van wachtwoorden invullen en ik was weer helemaal voorzien van alle apps.

De vingerafdrukscanner werkt heel snel en is een goede toevoeging. Meestal vind ik het ook erg fijn dat deze aan de achterkant zit, omdat dit bij het beethouden makkelijk te bedienen is. Echter, wanneer de telefoon op tafel ligt gebruik ik meestal de schermontgrendeling. Het ‘always on’ scherm is opzich handig, want je kunt eenvoudig de tijd checken en zien of je nog berichten binnen gekregen hebt. Het scherm is allen wel vrij donker, naar mijn idee had het wel iets lichter gemogen. Dit geldt ook voor het scherm wanneer hij aan staat, de helderheid had sterker gekund.

Voor mij heeft de verwisselbare module tot nog toe geen toegevoegde waarde, maar wanneer er meer leuke modules te koop zijn, wordt dit misschien een ander verhaal. De camera vind ik prima, leuk dat er een groothoeklens op zit, dit zorgt voor een heel ander soort foto dan dat ik gewend was. De kwaliteit is alleen wel minder..

De telefoon is makkelijk in gebruik en de accu gaat een dag mee bij mij. Soms langer en soms korter, afhankelijk van het verbruik uiteraard. Gelukkig heeft de telefoon een snellaadfunctie, waardoor deze binnen no-time weer vol zit. De laadkabel heeft niet de normale fitting, maar is het type-C. Voor nu is dit nog niet ideaal, want bijna niemand heeft die lader nog, dus bij iemand anders opladen wordt moeilijk. Maar dit zal de komende tijd snel veranderen denk ik, voor nu neem ik de kabel gewoon overal mee naar toe.

Al met al vind ik deze telefoon echt superfijn en ben heel blij met mijn aankoop. Het design is mooi, hij is makkelijk te gebruiken, werkt snel en heeft genoeg geheugen. De groothoeklens, verwisselbare module en vingerafdrukscanner zijn een leuke toevoegingen. Deze telefoon is dan ook zeker aan te raden.

basbs96 20-06-2016

Liefde op het eerste gezicht (of toch niet)

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Eenmaal het toestel uit de doos gehaald was ik helemaal weg van het toestel. Een mooi design met aan de bovenkant afgerond glas waardoor je oor er fijn overheen glijd met bellen. De achterkant is afgewerkt van een mat aluminium.
Het scherm van het toestel valt een beetje tegen. Het is wel lekker scherm door het QHD scherm, maar de helderheid en kleur weergave is duidelijk minder als bij de concurrent. Als je buiten in direct zonlicht zit merk je dat het toestel niet helder genoeg kan om alles prettig te blijven lezen.
De accu van het toestel gaat na een hele dag intensief gebruik met Whatsapp, mail, games en youtube toch wel zo'n 14 uur mee.
De camera's (ja 2 camera's) van de telefoon zijn prima. Je hebt 1 wide angle lens waardoor je mooie brede foto's kunt maken en minder snel panorama functie hoef te pakken. De ''normale'' camera maar duidelijke en gedetailleerde foto's die prima zijn voor de familie om ze n keer te laten zien. De functie die je val LG krijgt om de complete controle over alles te hebben van je camera is leuk, maar voor mij voegt het niet zoveel toe. elkaar zijn geplakt.
Het toestel presteert zoals het hoort voor deze prijs. Hij wel soepel en hangt tot nu toe niet vast. Games kan deze telefoon zonder moeite draaien.

+punten
- Werkt soepel en snel
- Uitbreidbaar geheugen
- Goede accu

-punten
- Scherm is niet zo helder
- Kleurweergave is matig
- Camera kan beter

Tollenaar123 18-06-2016

Telefoon waar ik op kan vertrouwen bij intensief gebruik

Geschreven voor: LG G5 32 GB / titan

Ik had een telefoon uit het middensegment en had zin om een echt goede telefoon te gaan gebruiken. Belangrijkste reden: ik bel heel veel en heb een telefoon nodig die ik kan vertrouwen. De G5 heeft me tot nu toe nog niet teleurgesteld.

Een aantal sterke punten:
1. Voldoende stroom voor een dag intensief gebruik;
2. Een uitstekende bluetooth verbinding met mijn headset;
3. Snel in het laden van apps;
4. Sterk wifi signaal.
5. Mooie foto's

Wat ik mis is een telefoonmenu met favorieten. Het bestaat wel maar is niet heel handig om snel te gebruiken.