Sony Xperia XZ Platina / 32 GB - Reviews

OS
Android OS
Opslag
32 GB opslag

Beoordeling op basis van 173 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Nicole 07-12-2016 Product paar maanden in bezit

Prima toestel, voldoet zeker aan mijn verwachtingen

De Xperia S was mijn eerste Xperia toestel, deze beviel mijn zo goed dat er nog een aantal Xperia's volgden. Na vorig jaar een uitstapje gemaakt te hebben naar een Nexus, viel ik al bij de aankondiging voor de Xperia XZ. Die moest ik hebben en zo gezegd zo gedaan. Ik heb het toestel nu sinds begin oktober in gebruik en ik ben erg tevreden. De voornaamste redenen dat ik weer voor een Xperia heb gekozen zijn het design, de camera en de waterdichtheid. De camera schiet mooie plaatjes, al kan deze wat wisselvallig zijn met de fotokwaliteit. Hopelijk wordt dit opgelost door een software update, maar over het algemeen stelt de camera mij niet teleur. Wat betreft de behuizing is de XZ wat anders dan de toestellen in de Z-serie die ik heb gehad. De XZ heeft geen glazen achterkant meer, maar van zogenoemd ALKALEIDO-metaal. De behuizing voelt stevig en solide aan. Het display heeft aan de linker- en rechterzijde afgeronde zijkanten. Ook aan de achterkant zijn de zijkanten afgerond, waardoor het toestel lekker in de hand ligt. Een heel groot pluspunt van deze behuizingvind ik de waterdichtheid, ik spoel regelmatig mijn telefoon even schoon onder de kraan. Wat betreft het display klaagt men in verschillende reviews over dat het "slechts" een Full HD display is. Ikzelf vind dit geen probleem en vind de resolutie voldoende voor het formaat. De kleurweergave is goed en tekst wordt scherp weergegeven. Het geluid en met name het maximale volume uit de frontspeakers vind ik wat tegenvallen, had wat beter en harder gemogen. Ook tijdens het bellen zou het soms wel fijn zijn als het volume iets harder kon. Accuduur is wat mij betreft met dan prima. Ik als gemiddeld gebruiker kan de beloofde 2 dagen op een acculading halen. Afgezien van deze positieve punten, heb ik ook 2 minpuntjes. Namelijk dat het toestel in deze prijsklasse "slechts" 3gb werkgeheugen bevat en dat er geen snellader is meegeleverd. Al met al voor mij gewoon een prima toestel wat aan mijn verwachtingen voldoet.

Pluspunten

• Camera
  • Waterdichtheid
  • Accuduur

Minpunten

• Geen snellader meegeleverd
  • 3gb ipv 4gb werkgeheugen zoals de concurrentie

Lex 26-12-2016 Product paar weken in bezit

Heel erg blij met deze keuze!

Was voor mij als techneut een lastige keus. Ik ging voor waterdichtheid en een topperformance en goede camera. Voor mij werd dit de keus tussen de Xperia XZ of de Galaxy S7. De Xperia had op basis van de voor mij beschikbare info een paar streepjes voor. Toestel oogt mooier. Betere recensies over waterdichtheid. Hier heeft Sony ook al langer ervaring mee en.... Last but not least... De koppeling met de Playstation 4! Op de Xperia kun je gewoon ps4 games spelen vanaf je PS4 met een controller! De Edge zou beter zijn volgens benchmarks. De Xperia zou falen qua camera. Doorslag gaf voor mij de teleurstellende werking van mijn Samsung's tot op heden. De overstap naar Xperia gemaakt en ik ben hier zeer tevreden over. Toestel voldoet geheel aan mijn verwachtingen. Alles werkt soepel inclusief de camera. Prettig vond ik ook een aantal introductie-apps van X-peria. Je wordt begeleid in het kennismaken met je toestel op een heel prettige manier. Dit varieert van info over waar het NFC gebied zit voor contactloos betalen tot integratie van een eventueelbedrijfsnetwerk. Als je hier klaar mee bent kun je deze widget's gewoon verwijderen.

De door Sony meegeleverde apps geven je het gevoel dat je bij de Xperia community behoort. Ik ervaar het als heel prettig! Extra software aangeboden gekregen welke foto's van grappige elementen kunnen voorzien. Ook een app welke het belangrijkste nieuws samenvat van verschillende sites als nu.nl en de telegraaf.

Lang verhaal kort: op zoek naar een mooi en uitstekend werkende smartphone? Ga af op je gevoel en niet op benchmarks van displayresoluties, cachegeheugen, etc.
De Xperia XZ werkt vlekkeloos en gaat je niet teleurstellen!

Tip: op de XZ ontbreekt een app voor bestandsbeheer en om pdf te openen. Deze kun je gratis downloaden in de PlayStore. Bestandsbeheer gaat prima met Solid Explorer. Voor pdf's heb ik gekozen voor voor Xodo.

Pluspunten

• Waterdichtheid
  • Gebruiksgemak
  • Stijlvol
  • Te gebruiken als PS4 beeldscherm!
  • Communiceert in vragende vorm

Minpunten

• Accu niet zelf te vervangen
  • Bij echte Tweakers moet je je keuze verantwoorden
  • Toetsenbordklik aan of uit. Niet regelbaar.

Mafzwaantje 23-12-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige camera beter als andere top modellen

Ik ben een mega xperia fan heb alle top modellen gehad nu dan van een z5 premium Naar xz eerste indruk klein van mij mag hij iets groter zijn maar dat is smaak wel ligt hij super fijn in de hand de vingerscanner doet het geweldig ik heb van twee handen twee vingers gebruikt dus altijd goed. Verder het scherm is gewoon zoals het moet zijn en de camera de foto's zijn minder geel realistisch verder mag dit model. Wel iets sneller met laden en tussen app schollen ik heb het gevoel dat de z5 premium sneller was dus volgend model zeker 3 geheugen ik maak wel meer fouten met typen ik hoef het scherm gewoon haast niet aan te raken en dus kleiner maar ondanks dat ik het oude model op een paar vlakken beter vind blijf ik deze gebruiken. Het gebogen glas is fijn en camera is geweldig en dat vind ik het belangrijks en dit model is zeker een stuk fijner als de laatste Samsung of ik Phone die gebruiken vrienden van me dus zeker Sony heeft het weer voor elkaar dit is kwa nieuwste top modellen zeker weten het beste wat er is maar dat is mijn mening. . succes met het kopen van jou nieuwe mobiel en gelukkig 2017 ik ben wel heel erg benieuwd naar hun nieuwe Model die ga ik zeker weten weer kopen

Pluspunten

• Camera
  • Scherm
  • Gebogen glas
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Scherm te klein mag weer 5.5 zijn
  • Minimaal trager
  • Scherm te gevoelig om typen maar gewoon wennen

Frank 03-12-2016 Product paar maanden in bezit

fantastische foto's en filmpjes

Deze telefoon heeft denk ik alles wat je je kunt bedenken, is niet moeilijk te bedienen, en verrast je telkens weer met nieuwe mogelijkheden. De foto's zijn beter dan die van mijn redelijk professionele camera en de batterij heeft een prima oplaadtijd voor langdurig gebruik. Deze telefoon is een echte aanrader!

Pluspunten

• Camera
  • Mogelijkheden
  • Je kunt er ook nog mee bellen!

Dave 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi product

De X performance wilde ik, maar toen zag ik de xz. Veel mooiere vormgeving met mooie afgeronde randen aan de zijkant.

Prima scherm. Goede camera. Juiste overlay.

Een beetje bevooroordeeld ben ik wel aangezien dit mijn 10e Sony telefoon is.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Scherm
  • Fysieke cameraknop
  • Waterdicht
  • Snel

Minpunten

• Vingerafdruksensor werkt niet altijd

Barbara Bouman 30-11-2016 Product paar maanden in bezit

Razendsnel en schep beeld

Mijn vorige telefoon was de iPhone 6 en ik heb daarvoor ook altijd iPhones gehad. Hierdoor was het een spannende keuze om voor een Android toestel te gaan. Gelukkig is de Sony Xperia XZ heel handig in gebruik, net als het iOS besturingssysteem. Daarnaast werkt hij supersnel! Ook heel erg fijn is het grote beeldscherm die haarscherp is. Ik blijf maar foto's maken van mijn huisdieren ;) Het enige wat jammer is is dat het typen soms zo snel gaat dat ik het zelf niet bijhoud en de autocorrect woorden maakt die ik helemaal niet wil omdat hij dan meer toetsen intypt dan ik had gewild. Ook is het jammer dat als ik de schermresolutie aanpas naar het laagst omdat ik in bed lig met het licht uit, dat het dan nog steeds te fel is voor mijn idee. Daarnaast mag het volume van de telefoon wel wat harder kunnen. Wat wel fijn is aan de speakers is dat de telefoon er twee heeft en deze niet aan de onderkant van de telefoon zitten waar je vaak je vinger op houd(zoals bij iphone). Overall superding met fijne camera en veel opties om perfecte HD foto's en video's te maken.

Pluspunten

• Groot en scherp beeldscherm
  • Snelle besturing

Minpunten

• Schermresolutie kan niet laag genoeg
  • Toetsenbord gaat soms te snel

Bob 18-11-2016 Product paar maanden in bezit

Schitterend design en geweldige camera

Ik heb de Sony experia xz forest bluetooth al 2 maanden in
Bezit, deze telefoon is geweldig ik heb deze telefoon gekozen vanwege zijn design, prestaties en ook zijn geweldig camera..
Na aanschaffen samen met aantal collega's foto en film test gedaan, mijn collega's hebben de laatste mobile telefoons van twee andere grote merken...
We zien duidelijk dat Sony een strakkere en mooier design heeft, de camera van een van de andere merken maakte iets helderder zoom foto, maar toch minder pixels, levensduur baterij is prima en als dat met andere twee merken vergelijk scoort mijn Sony ook de eerste plaatst.
Ik beveel Sony experia xz zeker aan mensen die van fotografie, filmen en natuurlijk strakke disgn houden.

Pluspunten

• Prestaties
  • Design en 4k film functie

Sony XZ 05-11-2016 Product paar weken in bezit

Sony XZ

Top telefoon, via WiFi en 4g lekker snel. Appartement binnen notie binnen.
Foto zeer snel gemaakt en top resolutie. Aan beide zijn voor kant speakers, eindelijk stereo.
Nadeel de speakers kunnen niet te hard aanstaan maar dat mag de pret niet drukken gewoon lekker muziek luisteren via bleutooth Hearset of speaker

Pluspunten

• Goede foto's
  • Lekkers el door je website heen met 4g verbinding
  • Stereo. Speakers

Minpunten

• Kan niet te hard die stereo. Speakers
  • Thema's moet je voor betalen

Techy 05-11-2016 Product paar dagen in bezit

Xperia XZ

Toestel ziet er piek fijn uit. Werkt allemaal naar behoren. Snel, duidelijk en een goede camera.

Achterkant en zijkanten voelen wat glad aan in de hand. (misschien verstandig om een hoesje te halen)

Muziek is ook exceptioneel goed voor een telefoon speakertje. (verwacht er niet teveel van, want het is nog steeds geen x-mini)

Pluspunten

• Full HD
  • Vingerafdruk beveiliging.
  • Batterij duur.
  • Foto kwaliteit

Minpunten

• Behuizing voelt te glad in de hand.
  • Nieuwe USB aansluiting

Ken9871 02-04-2017 Product paar maanden in bezit

Goede telegoon maar had van sony meer verwacht

Op zich ziet de telefoon en netjes uit goed afgewerkt mooi design vrij stevig maar er zijn een aantal dingetjes die ik gewoon jammer vind van de telefoon de telefoon heeft stereo speakers echter zijn deze vrij zwak en produceren geen bijzonder mooi volume ook de batterij had twee dagen mee moeten gaan maar deze gaat ongeveer een dag mee verder is de camera best goed alleen iets over gesatureerd en mist een klein beetje kracht wat de S7 wel heeft Ik ben zelf van een S5 naar een XZ gegaan en naar nader inzien haal ik beter de S7 of de S8 kunnen in de 3 gigabyte geheugen in de telefoon zit is adequaat maar ik had liever een gigabyte extra gehad Ook dat extra accu vermogen gaat niet erg geweest plus.de USB type c connector ontzettend fragiel is verder mooi scherm en vrij vlot goed gebouwd en een best nette telefoon

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid
  • Afwerking
  • Geen glazen behuizing
  • Waterdicht

Minpunten

• Stereo speakers zwak vermogen
  • Usb c connector gammel
  • Accu duur plusminus 1 dag
  • Camera net wat minder dsn de s7
  • 3gb geheugen

Wim25 20-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Top telefoon snel ligt goed in de hand top kwaliteit camera

Top telefoon heel snel handig net een mini computer ik kan alles doen wat ik normaal op de laptop deed nu ook op me mobiel fotos bewerken mail genoeg geheugen enz enz nogmaals een top telefoon met een goede camera

Pluspunten

• Snelheid
  • Camera
  • Geheugen
  • Mooi beeld
  • 4g internet

Minpunten

• Snel vette vingers op scherm
  • Ram geheugen mag iets meer

luky1951 18-03-2017 Product paar dagen in bezit

Snelle rersponstijden

Tot nu toe na 1 week bevalt dit toestel mij goed! Mooie foto's! Voorlopig ruim geheugen. Direct een mapje ervoor gekocht, en ik had nog voor zeer weinig 3 beschermingsfolies, lastig aan te brengen. Ik had eerder een Samsung Android, die zou zeer regelmatig worden ge-update (snellere opslag camera+zoomfunctie) maar gebeurde. na 26 maanden nog geen update, reactie van Google : weet niet of Samsung Galaxy update krijgt,als we dat allemaal zouden moeten bijhouden, hebben we een apart administratiekantoor nodig! Toen overgestapt naar Nokia, prima toestel, nadeel beperkte software. Dus nu na 26 maanden deze Sony, bevalt tot nu toe goed. Alleen nog geen ervaring met navigatie, hij zou buiten met direct zonlicht leesbaar moeten zijn!

Pluspunten

• Helder scherm.
  • ruim geheugen van 32 GB

Minpunten

• time-tijd valt steeds van 30min naar 15sec!
  • nog slecht asecoires te krijgen!

Erwin 17-03-2017 Product paar weken in bezit

Goed toestel!

De Xperia XZ is een echte Sony. Zeer prettig in gebruik, doet alles prima wat hij moet doen. Duidelijk beeldscherm, afhankelijk van het gebruik gaat de accu zeker een dag mee. Minpunt: de verplichte apps nemen veel ruimte in en kunnen helaas niet verwijderd worden. Het toestel zelf is een echte aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Duidelijk beeldscherm
  • Accuduur is behoorlijk
  • Goede camera

Minpunten

• Verplichte apps nemen teveel ruimte in
  • Volume knop is te gevoelig

ORIEOS 27-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Xperia is gewoon heel goed

Al sinds jaren maak ik gebruik van de Sony Xperia series. Ten eerste vanwege de geweldige camera, die hele mooie scherpe foto's maakt. Menig vakantie en familie event is hiermee vereeuwigd.
De kwaliteit van het toestel zelf, met de optie tot veel Gb uitbreiding middels de SD-kaart, is uitmuntend.
Voor mij is mijn smartphone een mobiel kantoor, met veel app's (kalender, e-mail, documenten; allemaal gesynchroniseerd met diverse werk en privé accounts). De Sony Xperia is bijna onmisbaar voor mijn dagelijks optimaal functioneren.

Pluspunten

• Uitstekende camera
  • Ruime uitbreiding GB

Frank Hoorn 14-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mooi, veel mogelijkheden, batterij minder

Eigenlijk teveel mogelijkheden om op te noemen, alles kan als je de wijze weet het te vinden. Nadeel ten opzichte van de 'oude' Z3 compact, mijn vorige toestel is de kortere werking van de batterij. Bij de Z3 was eens in de 48 uur opladen voldoende, bij normaal gebruik van de XZ IS iedere dag nacht opladen een must.

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid
  • Oplaadtijd
  • Batterij

Minpunten

• Batterij

Sebastiaan 31-01-2017 Product paar maanden in bezit

Beste Xperia tot nu.

Ik heb altijd Sony (Ericsson) telefoons gehad, maar de Xperia XZ is de beste tot nu. Eén van de fijnste dingen is de vingerafdruk knop aan de zijkant, daar zit je duim toch dus je phone unlocked direct. Daarnaast zijn de zijkanten afgerond (anders dan de Xperia Z5 bv) en ligt daarom lekker in de hand. Android 7 werkt heel soepel, het scherm is helder en scherp, de camera maakt mooie foto's, batterij leven is uitstekend en laat snel op (zeker met een quick charger) en de USB-C aansluiting is heel handig omdat de aansluiting geen boven of onderkant meer heeft.

Pluspunten

• Vingerscanner aan zijkant
  • Afgeronde zijkanten
  • USB-C aansluiting
  • Batterij
  • Camera

Minpunten

• Volume van speakers

Mark van Leeuwen 31-01-2017 Product paar weken in bezit

Razendsnelle telefoon met uitstekende foto kwaliteit

Na jaren van IPhone en Samsung weer over gestapt naar Sony.. Dit naar eerder gebruik van de Sony Xperia Z. Het voelt als thuis komen. Sony staat bekend om prachtige (stijlvolle) zakelijke telefoons die voldoen aan de eisen van deze tijd. Snelle processor.. Duidelijk Full HD scherm.. Prachtige foto's maar het belangrijkste is zijn gebruiks vriendelijkheid. Ook bij intensief gebruik houdt de telefoon zich goed staande wel dien je aan het einde van de dag de telefoon op te laden maar dan is het gelukkig al rond 22:30 uur. Voor iedere liefhebber van Sony en Playstation is deze telefoon de toevoeging die je nodig hebt t

Pluspunten

• Helder Scherm
  • Prachtige camera
  • Gebruiksgemak
  • Snelle processor

Minpunten

• Accuduur

Roya 31-12-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijk toestel.

Beauty and the brains zou ik het noemen. Niet alleen een old school simpele en elegante uiterlijk, maar ook een zeer soepele gebruiksgemak en erg fijne en vlekkeloze overgang van apps en software. Heerlijk om het toestel in de hand te hebben en heerlijk om het te gebruiken. De meegeverde Xperia apps zijn erg handig en daardoor totaal niet storend. Dankjewel voor dit fijne toestel Sony, graag meer hiervan in de toekomst!

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid
  • Soepele overgangseffecten
  • Uiterlijk
  • Xperia apps zijn goed

Minpunten

• Meer AR-camera effecten
  • Beeldscherm/toestel verhouding

Aynur 30-12-2016 Product paar weken in bezit

Xperia XZ

Ik vind het een fijne telefoon. Heeft een grote scherm. Ligt lekker in je hand. Maakt mooie foto's en je kan zelf instellen voor maken van foto's. Deze telefoon heeft heel veel functies.

Long 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Iets gedurfd tussen het bekende

Vanwege mijn voorliefde voor Sony toch weer gekozen voor een Xperia toestel. De Xperia XZ is toch een beetje opvallend tussen de andere flagships Smartphones. Neem nu de vingerafdruksensor aan de zijkant, de stereotoren van het toestel.
Ondanks het gebrek aan RAM geheugen voelt het toestel toch waanzinnig snel. Bij diverse vergelijkingen start het toestel sneller apps op of verwerkt het toestel snel alle opdrachten. Vergeet niet het aparte design en gebruikte materialen in het toestel.

Pluspunten

• Stereoboxen
  • Snelle vingersensor
  • Sony menu
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Gebrek aan RAM
  • Volume van boxen mocht iets harder zijn