Nokia 6700 classic 8 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 72 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 6700 classic 8 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Wubbo Veldhuis 23-10-2011

---------Update review, 23-10-2011----------
Nadat ik een tijd lang slechte ervaringen ondervonden heb met dit toestel doordat hij constant spontaan uitviel en met geen mogelijkheid weer aan de praat te krijgen was heb ik er nu na 3 vergoede reparatiebeurten en een hoop geduld toch veel plezier van. Mede door de compactheid van het toestel, de mogelijkheden die ik op dit moment nog niet eens optimaal benut en de mogelijkheid in combinatie met nokia-suite om er nog veel meer uit te halen wil ik hier dan ook direkt mijn complimenten geven over het totaalplaatje en Nokia laten weten dat zelfs een aan het begin uiterst ontevreden klant door een nu naar behoren werkend toestel kan veranderen in een tevreden klant. M.v.gr. Wubbo Veldhuis

---------1e review, 3-7-2011---------
Heb het toetsel aan het begin niet gebruikt en toen ik dit wel deed viel deze verschillende keren spontaan uit. Is al 2 keer weg geweest ter reparatie en zoals hier al eerder aan gegeven voor een software update. Wil het best proberen met een ander van het zelfde model maar weet dat dit probleem vaker voor komt bij dit type. Het is een heel mooi toestel om te zien en als hij het dan ook nog doet dan heb je er een heel fijn toestel aan.

AS82 22-09-2011

Ik heb dit toestel nu een jaar. In het begin moest ik erg wennen aan de toetsen, deze zijn erg klein en je tikt er makkelijk 2 tegelijk in, waardoor sms-en wat minder makkelijk gaat. Het menu is erg overzichtelijk, mooi beeld ook. Internet gaat redelijk snel (het is natuurlijk geen smartphone) maar het beeld is wel heel klein voor internet.
Het toestel is zwaar en erg glad en smal, dus laat je het makkelijk (bijna) vallen. Nu viel er bij mij een aantal weken spontaan een knopje vanaf, aan de zijkant, voor het zoomen van de camera en het harder/zachter zetten van het volume. Niet onoverkomelijk, maar aangezien ik behoorlijk voorzichtig ben met mijn telefoon, is het wel raar. Er komt nu ook makkelijk stof in, wat mij niet echt goed lijkt voor het toestel. Ik had iets meer degelijkheid van Nokia verwacht. Mijn vorige toestel heb ik 4 1/2 jaar gebruikt zonder problemen, maar deze valt na 1 jaar al uit elkaar. Ik ben nu langzaam aan het uitkijken naar een nieuw toestel.

Wil Buis 30-08-2011

Hallo , ik gebruik de 6700 al meer dan een jaar en absoluut geen problemen .
Ik heb wel een opmerking en wie weet weet iemand een oplossing , er zit namelijk gratis navigatie op en werkt ook nog eens uitstekend .
Maar als je een route ingegeven hebt en je wilt gaan rijden dan duurt het wel 20 minuten voor dat hij verbinding heeft met GPS .

Gr Wil Buis .

lotusbloem 28-07-2011

Waardeloos. Valt ineens uit. Kreeg vraagteken in beeld en bij opstarten alleen nog maar lichtje te zien. Naar winkel, waar ze altijd beweren dat het toestel wel in het water gevallen zou zijn. NIET dus!!
Kan hem opsturen maar als ze vermoeden dat het waterschade is eerst 95,euro betalen als je hem terugwil. Belachelijk, heb hem niet een paar maanden in gebruik. Ik neem geen nokia meer. Geef maar Samsung

Mart76 24-06-2011

Telefoon doet wat je van een telefoon mag verwachten. Hij belt.
Internet is mogelijk maar niet te vergelijken met een smartphone. Bediening en accu voldoen goed, maar zijn geen toppers. Toestel is degelijk qua casing, maar is wel gevoelig voor krasjes en beschadigingen van het beeldscherm.
MAAR: dit toestel is ronduit bedroevend qua bluetooth. Inmiddels drie keer opgestuurd naar Nokia en komt keer op keer terug met een softwareupdate en de originele klacht. Dit is inmiddels een bekent probleem en de enige remedie is het vervangen van de bluetooth module.
Wil je dus een goede telefoon en heb je maak je geen gebruik van bluetooth dan zou ik dit toestel zo aanraden. Wil je een telefoon die je kan koppelen aan je headset of carkit. Loop dan in een grote boog om dit gedrocht heen.

ilse__ 24-05-2011

Ik heb de telefoon nu al meer dan een jaar in bezig en ik heb nog geen klachten gehad. Het enige nadeel aan de telefoon is voor mij dat hij wat aan de zware kant is. Verder heeft de telefoon geen Wifi, wat een steeds groter nadeel aan het worden is. Ik vind het een mooi telefoontje en het is zeker een aanrader als je van een degelijke telefoon houdt.

frans011 13-05-2011

Wat een slecht toestel is dit zeg, na 6!!! keer opsturen voor reparatie, z.g. software update en nieuwe accu (in 8 maanden) nog steeds waardeloos.
Nu eindelijk een nieuw toestel sinds 2 weken, een HTC, heb daar in die 2 weken al meer mee kunnen bellen als met die Nokia in 8 maanden.

Yves1234567890 26-04-2011

Héél tevreden mee, sedert de laatste update 13.10 is het toestel niet meer onverwacht uitgevallen. De batterij blijft bij mij makkelijk 10 dagen meegaan. Dit met verschillende telefoontjes en sms per dag. Ik zet het toestel wel s'nachts uit. Het enige minpuntje dat ik opgemerkt heb is dat het geluid bij gebruik met bluetooth in de wagen een echo oplevert (komende van mij, ik begrijp de beller 10/10).

Russo 07-04-2011

een erg mooie en stevige telefoon, de knopjes zijn wat moeilijk in te drukken vergeleken met andere nokia toestellen (6300) internet werkt prima, en geluidskwaliteit/fotos zijn ook prima.
voelt verder stevig aan door de metalen body.
het enige wat echt een irritant minpunt is, is dat de telefoon behoorlijk vaak vanzelf uitgaat, ook na de laatste updates is dit het geval, had hier in het begin bijna geen last van, maar dit begint nu steeds vaker te gebeuren

Hewson69 24-03-2011

Ook ik heb vaak problemen met mijn Nokia 6700 classic. Ben nu al 3 keer terug geweest bij de Hi voor reparatie. Hij valt dan uit en is gewoon niet meer aan te krijgen. Altijd Samsung gehad. Dit is mijn eerste Nokia. Mijn laatste ook. Het is een mooi toestel, maar zeer slecht van kwaliteit. Jammer hoor. Nog een jaartje het contract uitzitten (hoop zonder verdere reparaties)

nina23 14-02-2011

Haha, het gebeuren rondom deze telefoon werkt gewoon op mijn lachspieren, wat een herkenning! Ik heb hem nu bijna 1 jaar en zojuist voor de 2e keer naar de fabriek opgestuurd. Ik word er wanhopig van. Herhaaldelijk uitvallen als ik aan het bellen ben, oproep-logboek dat onbetrouwbaar is, batterij die erg snel leeggaat en geen waarschuwingstoon geeft, waardoor je ineens onverwacht onbereikbaar bent. De vorige keer dat hij stuk was, ging hij gewoon niet meer aan: kwam niet verder dan de pincode, met daarna een wit scherm. Mijn vorige telefoons heb ik NOOIT voor reparatie weg hoeven brengen, wat een misser. Ik ga serieus een andere telefoon eisen bij het volgende defect, dat naar ik vermoed niet lang op zich zal laten wachten. Koop deze telefoon alsjeblieft niet!

Guus2605 13-02-2011

Als..... hij werkt is het een mooi toestel. Gekocht in sept 2010. 1e toestel viel binnen een week uit. 2e toestel gekregen. Viel binnen iets langer dan een week uit. 3e nieuw toestel gekregen hoewel dit binnen een week moest. Deze deed het wel 14 dagen lang!!!!!. Opnieuw een nieuw toestel (nr. 4) gekregen bij KPN in Amersfoort. Deze bleef enkele maanden in de lucht. Ook deze viel uit. Volgens KPN service bekend met serie met productiefouten. Is gerepareerd (actie 5) en na 14 dagen gerepareerd terug gestuurd. Opnieuw uitgevallen na 14 dagen. Morgen maar weer naar KPN (6e actie). Ten einde raad. Vorige Nokia werkte 8 jaar zonder problemen.

Jayel 03-02-2011

goeie telefoon, verveelt erg snel. omdat je niet gebruik kan maken van dingen zoals whatsapp etc.

blikje 01-02-2011

dezelfde problemen met het uitvallen van toestel tijdens gesprek had ik ook(al mijn 2de N6700classic),kon ook tijdens het opbellen niet de beltoon van de ander horen,waardoor ik niet wist of ik was doorgeschakeld,dus moest ik roepen of de ander mij wel kon horen,als dat zo was viel de telefoon na 2min.uit.Dit heb ik ook met de eerste N6700 gehad,deze heb ik 3 keer naar de KPN Business Centre gebracht,binnen de garantie had ik de tweede N6700 dus verkregen,met na dik half jaar weer hetzelfde gedoe.Zelf ben ik op een andere mobiel overgestapt,ben flauw van al die ellende,ik wil gewoon mobiel bereikbaar zijn.

koekoek21 29-01-2011

had hiervoor al jaren een Nokia.. nooit een probleem mee gehad. Dacht: de volgende weer een Nokia. En dus de 6700 Classic gekocht. Het begon meteen al niet goed, 2 keer voor reparatie weg geweest. Erna minder problemen. Totdat het kouder werd en er ineens strepen op mijn beeldscherm bleven staan.Soort van testbeeld.. en helaas,na 1 keer uit mijn tas te zijn gevallen, is het er niet beter op geworden.. Pffff. had ik dit ding maar nooit gekocht

hoihoi63 28-01-2011

Dit Toestel heb ik nu een maand of 4. In het begin deed hij het goed maar nu is het een drama. Dit toestel valt gemiddeld 3x per dag uit. Lekker als je aan het bellen bent en valt uit. Sinds vandaag krijg ik af en toe de toetsenvergrendeling er niet af. Ik denk dat het tijd word voor een nieuwe gsm.

Sminky48 19-01-2011

Drama,drama.. Bedenk je voor je dit toestel aanschaft.
Nokia gooit zijn naam te grabbel. Toestel nu enkele maanden in bezit. 2x voor garantie weg geweest. Uitvallen doet hij met hele grote regelmaat. Soms wil hij daarna helemaal niet meer starten. Heel erg veel spijt van de aankoop.
Ik in iedergeval nooit meer een Nokia. De 6700 is zeker niet goedkoop en dan krijg je ook nog niets voor je geld. Een prutding !!!

Arjan43 15-01-2011

Wat een rot toestel. Dit is al mijn tweede. Toestel gaat om de haverklap vanzelf uit en wil dan niet meer aan.Het eerste toestel is vier keer terug geweest voordat ik een nieuwe kreeg deze is ook niet goed. Zelfde kwaal. Wordt er hopeloos van. KPN is ook niet erg meewerkend.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?

MeerDanTevreden23 08-01-2011

Nokia 6700 gekocht ter vervanging van mijn LG Arena. Was daar niet tevreden over.
Aanbieding bij Dixons (€ 149,95) maakte de overstap aantrekkelijk. Ik heb het toestel nu een paar dagen in gebruik. Sim-lock vrije, mat-chrome versie. Na thuiskomst direct Nokia PcSuite gedownload. De sw-versie van de 6700 was nog 7.95. Deze zonder problemen geudate met de PcSuite naar 13.10. Via OVI-kaarten gedownload. Nederland en de Nederlandse stem stond er al op. Kaarten aangevuld met geheel europa. Wel een 8 gig-kaartje geplaatst. Navigeren gaat geweldig. Met en zonder internetondersteuning werkt de GPS zeer snel (daar kan TomTom zelfs met GpsFix niet aan tippen). Direct verbinding, ook met dichte mist en slecht weer. Aanwijzingen van de navigatie zijn goed te horen. Goed geluid met bellen, makkelijke bediening en haarscherpe foto's. Kortom, zeer tevreden.
Blij dat ik van mijn touch-screen LG af ben.

double 12-12-2010

Wat een slecht apparaat. De software wil niet updaten terwijl je wel de nieuwe versie nodig hebt voor de Ovi maps suite. Bij het updaten elke keer de verbinding weg. Bij de 1e keer wil de software alleen installeren via apparaat beheer en dan stuurprogramma vernieuwen. Bij het aansluiten USB kabel gaat de telefoon in de testmode en alleen te verhelpen met het verwijderen van de batterij. (na een gebroken nagel)
Als T-mobile een winkelruit had dan ging hij door de ruit retour. Een afrader!!!!!!!!!!!!

Vi 01-12-2010

Kort na ingebruikname toestel, hier een positieve review geschreven. Nu, een jaar later, een aanvulling: nog steeds zeer tevreden over het toestel, dat ik alleen voor bellen en berichten gebruik, niet heel veel. Maar de accu gaat steeds sneller leeg, is na 24 uur standby en amper gebruik al helemaal leeg. Accu voorganger 6300 kreeg dit euvel pas na ruim 2 jaar. Dus ontevreden over de accu.
Tweede nadeel: het randje om de vierkante navigatieknop wordt kaal, is blijkbaar een heel dun laagje glimverf dat niet nagelbestendig is: bedien knopje met vinger wat schuin, waardoor nagel het randje raakt. Witte stukje ziet er wat armoedig uit.
Dus duurzaamheid van accu en afwerking knop zijn m.i. onvoldoende.

Arny1 28-10-2010

Ik had dit toestel via vodafone en hij bevalt me nog steeds prima. Van al die klachten die hier staan heb ik (nog)geen last. Alleen vind ik het schermpje te klein voor internet maar voor de rest doet hij dat goed. De gps werkte in de auto niet maar die gebruik ik toch niet want die heb ik al. Mp3 speelt hij goed af mits een goeie koptelefoon. Bluetooth doet het ook goed via mijn gps. Nog geen spijt van. De volgende keer neem ik wel een groter display en met wifi.

Dyanne 27-10-2010

Ik kan maar niet wennen aan deze telefoon. Hij wordt gloeiendheet aan je oor tijdens het bellen (heb de Silver versie). Nu sms ik meer dan ik bel, maar tijdens het smsen beginnen woorden lukraak met hoofdletters, of worden hele woorden in hoofdletters geschreven. Ziet er niet uit. Wat een onding!

ericdde 13-10-2010

Degelijkheid slecht van deze toestellen.
Zakelijk 4 stuks van deze, 2 zeer slechte ontvangst gaan terug onder garantie.

ander toestel normaal gebruik ineens (10 maanden oud) beeldscherm gebarsten, niets meer af te lezen. nieuw toestel aangeschaft, na 2 weken, exact hetzelfde beeldscherm gebarsten! gaat nu terug hopelijk onder garantie.

Gebruik zeer goed, maar degelijkheid zeer slecht!

Phil6700 07-10-2010

Dit toestel aangeschaft als vervanging van de Nokia 6300. Een degelijk toestel met alles er op en aan voor degene die vnl wil bellen en sms'en. GPS signaal is traag tijdens het opstarten daarna werkt het zonder problemen. Ik mis wel mijn blauwe waarschuwingslampje als ik een gesprek gemist heb. misschien kan dit in de volgende upgrade van de software meegenomen worden. samengevat: een prima toestel voor een goede prijs. Als de 6700 net zo goed tegen vallen kan als de 6300 dan ben ik een zeer tevreden gebruiker.