Motorola Moto G 4 gen PLUS 16 GB / wit / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Motorola Moto G 4 gen PLUS 16 GB / wit / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Jolanda 29-04-2019

Geen degelijkheid

Tot gisteren tevreden. Gisteren nieuwe accu laten plaatsen en vandaag teruggegaan. Geld voor reparatie teruggekregen met de mededeling dat het niet te repareren is en waarschijnlijk aan het moederbord ligt. Nog geen 2,5 jaar oud.

Petra 24-05-2017

Prima toestel behalve de voortdurende updates per dag

Ben heel blij met dit toestel. Alles werkt prima. Ik wordt alleen veelvuldig lastig gevallen door de updates die ik steeds krijg.

Pluspunten

• Snelheid
  • Prijs- kwaliteit
  • Groot scherm

Minpunten

• De updates

pi-air 19-03-2017

degelijke telefoon

heb deze een tijdje in bezit net de update gehad van nougat gehad .nu is het het helemaal een super telefoon .en dan voor die prijs .ieder zijn smaak .een aanrader

Pluspunten

• lange accuduur
  • nu met nougat databesparing
  • degelijk

Minpunten

• misschien te groot

robbertus 18-03-2017

Groot in goed zijn,klein in de prijs

voor een redelijke kleine prijs, heb ik deze redelijk grote moto 4G plus gekocht, natuurlijk kan je het dubbele uitgeven maar krijg je daarvoor echt meer? deze mobiele telefoon bied veel denk ik voor de prijs die ik heb betaald, hij start supersnel op en ligt goed in de hand, verder de foto's zijn heel erg goed en voor vakantie kiekjes heb je echt niet meer nodig algemeen. tenzij je een fotogenie bent. hoop dat ik een hele lange tijd plezier mag beleven van deze telefoon die nu op de nieuwste software draait. zonder poespas

Pluspunten

• helderheid van het scherm
  • kamera
  • eenvoud in bediening
  • twee sim kaarten mogelijk
  • geheugen uitbreiding

Minpunten

• nog niet ondekt

Andreas27 02-03-2017

Hoe lang blijft de G4 betrouwbaar ?

In oktober voor mij en m'n vrouw 2 stuks Motorola G4 gekocht na slechte ervaring met 2 Samsung toestellen. Eerste ervaring waren prima , met vooral eenvoudige bediening , goed scherm (leesbaarheid) en lange accu levensduur (ruim een week bij ons matige gebruik) . Nu opeens kan mijn toestel geen Bluetooth contacten meer maken en loopt van het andere toestel de batterij opeens snel leeg , geeft aan ca. 25% verbruik voor 'mobiel stand by' , bij de andere staat deze waarde op ca. 5% onder dezelfde condities ? Jammer dat ik nu al begin te twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze toestellen , heeft iemand soortgelijke ervaringen met het bluetooth wegvallen en hoge accuverbruik ? of weet wat hier aan te doen is ? en op welke manier het snelst advies/reparatie van Motorola verkregen kan worden ? Bedankt vast voor de respons.

Pluspunten

• goed scherm
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• wegvallen bluetooth !
  • opeens accu snel leeg ?

Richard 11-09-2017

Dit schijnt een software euvel te zijn gezien de ervaringen van G4 Plus gebruikers op GSMArena.com
Voor consumenten die nog gedekt worden door Motorola/Lenovo garantie, zij kunnen dit aankaarten bij hun leveranciers of bij hun providers. Het is een garantie issue namelijk.

Toch maar eens een Apple?? 13-02-2017

Moto G1 vs G4 Plus

Op basis van de duurzaamheid en stabiliteit van de 1e Moto G besloten na bijna 3,5 jaar over te stappen naar de 4G plus (nu half jaar oud). Leek initieel goed te gaan maar na korte tijd ghosting (toetsaanslagen uit het niets). Toestel compleet op hol. Uit knop indrukken en weer aan en het probleem was tijdelijk weg. In de laatste week bijna gehele dag hommeles en steeds meer functies vallen uit. Valt weg tijdens gebeld worden = UIT, valt uit bij overschakelen naar speaker, valt uit bij foto nemen. Kortom onwerkbaar zakelijk. Zo goed als de 1e generatie was, zo slecht is de 4e generatie. Zakelijk maar weer op zoek naar een merk dat wel degelijke Android toestellen kan maken.

De Moto G1 draait overigens nog prima door op een barstje in scherm na.

Minpunten

• duurzaamheid
  • stabiliteit
  • slechte foto's

Richard 11-09-2017

Net als snel leeg lopen v.d. accu binnen een paar uurtjes is deze euvel ook een garantie issue.
Zie opmerkingen van gebruikers van de G4 Plus op GSMArena.com

HPPM 12-03-2017

Lijkt me een garantie dingetje...

hboeken 03-02-2017

Review na enkele maanden in gebruik...nog enthousiaster!

Nu na enkele maanden in gebruik (zie ook mijn eerdere review) ben ik nog enthousisaster geworden over dit toestel. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen bereid zijn om 4 a 5 keer zoveel te betalen voor een Iphone of de nieuwste Samsung. Deze werkt minstens zo goed, zo niet beter. Het is een fijn slank en lichtgewicht toestel. Uitstekende 4G verbindingen, evenals uitstekende bluetooth, gps en wifi. Toch allemaal veel beter dan bij mijn vorige Chinese smartphone. Kortom de Moto g4 heeft A-kwaliteit hardware aan boord. Geweldige foto en video kwaliteit. De verstaanbaarheid is ook erg goed bij bellen. Uit proeven op youtube blijkt dat het toestel ook prima tegen een stootje kan maar dat test ik liever niet zelf uit. Het geluid uit de speaker is ook prima en helder en heel fijn bij navigatie in de auto bijvoorbeeld. (speaker aan de voorkant is natuurlijk top) Als laatste wil ik nog noemen de goede grip met het ribbelpatroon aan de achterzijde. Ik vind het een toptoestel en dan hebben ik het nog niet eens gehad over de lage prijs voor dit prachttoestel. Ik ben er zelfs zo verliefd dat ik het toestel nogmaals wilde aanprijzen op kieskeurig.nl..:-)

Pluspunten

• Uitstekende 4G en ontvangst met bellen
  • Wifi, bluetooth, gps allemaal top!
  • Slank en lichtgewicht toestel
  • Geweldige camera voor deze prijs
  • Supersnelle vingerprint sensor

Minpunten

• Geen kompas (niet een heel groot gemis)

hboeken 16-10-2016

Superfijn toestel met slechts twee kleine missertjes

Heel fijn toestel, geen metaal maar dat vind ik juist heel prettig vanwege lagere gewicht en glijdt ook niet snel uit je handen. Prachtig scherm met full HD, UItstekende camera. Fingerprint ID zie ik liever aan de achterkant van het toestel, nu maakt het aan de voorkant de mobiel onnodig groter. Voor het gebodene natuurlijk een geweldige prijs. Het enige jammere aan dit toestel vind ik het ontbreken van een magenometer (kompas) en de finger ID aan de voorkant. Voor de rest een toptoestel, snel en een heerlijke puur Android ervaring zonder fratsen en geen bloatware.

Pluspunten

• top camera
  • Groot helder scherm
  • Nearly stock Android 6.0
  • Zeer goede prijs
  • Geen bloatware

Minpunten

• max helderheid mag nog wat hoger
  • Geen magnetometer ingebouwd (de misser)
  • Fingerprint ID aan de voorzijde liever achter

Hanneke 08-09-2016

Groot scherm

Super!!
Groot scherm, perfect voor filmpjes kijken :) marshmallow android, zodat je niet veel apps hebt die veel geheugen innemen. Hij is ook heel mooi, dun en hij heeft een goede camera!
Het volume vind ik wat minder, maar voor deze prijs is hij supergoed!!!

Pluspunten

• groot scherm
  • kan tegen water
  • goede camera

Minpunten

• volume

MaaikedG 05-08-2016

Prima telefoon voor weinig geld

Ben altijd Samsung fan geweest, maar telefoon werkte niet goed en service is beneden alle peil. Dus op zoek naar betaalbare telefoon zonder abonnement.
Prima telefoon hoor. Hij is makkelijk te bedienen, goed intuïtief te gebruiken.
Batterij gaat (nog) lang mee (heb hem pas een aantal dagen).
Tuurlijk moet ik er nog aan wennen, maar dat moet je altijd als je een ander merk telefoon kiest.
Foto's zijn superscherp.
Nederlandse handleiding lijkt voor een ander toestel te zijn geschreven, maar zonder handleiding ben ik er ook snel uitgekomen.
Mooi groot scherm, wat dan ook meteen enige nadeel kan zijn. Even snel appen met maar 1 hand is wat lastiger, maar niet onmogelijk.
Kan deze telefoon erg aanraden!

hg.schouten 01-07-2016

Motorola motoG4 plus

Ik heb deze telefoon aangeschaft na veel vergelijk heb ik voor deze gekozen en heb daar geen spijt van.
In vergelijk met andere die het dubbele kosten kwam deze er het beste uit, kwa accu geweldig en de bediening gaat zeer snel en de foto,s zijn top.