Nokia 6303 classic 4 GB / zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 6303 classic 4 GB / zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Spinner2012 14-01-2012

Mijn beste GSM ooit! Ik gebruik vooral de agenda, mp3 speler op een 4Gb micro SD en radio! Een heel goede, stabiele en vooral STEVIGE GSM. Nokia kwaliteit!
Geen smartphone nodig dan is dit een aabevolen GSM!

TR1983 30-08-2010

Sinds anderhalf jaar had ik een 6220 classic. Het toetsenbord was vreselijk, er zaten voor mij veel te veel functies op, de gebruikte kunststoffen voelden niet solide, hij was traag en het lenskapje hadden ze achterwege kunnen laten want die schoof toch altijd van de plaats.
Na diverse telefoons vergeleken te hebben in winkels en op kieskeurig.nl ben ik uitgekomen bij de 6303. Allereerst dank aan iedereen die op kieskeurig.nl zijn of haar reactie heeft geplaatst.

De 6303 voelt erg solide.(De score voor degelijkheid is dan ook gebaseerd op hoe het toestel aanvoelt en niet op de duurzaamheid). Het toetsenbord werkt perfect en scrollen door de menu's gaat vrijwel zonder vertraging. De trilfunctie is goed en ook het belvolume, microfoon en luidspreker zijn prima.
Je hebt geen boekje nodig om de menustructuur te leren kennen. Het apparaatje is eenvoudig, heeft alle noodzakelijke software aan boord en is voor gebruikers die niet méér verwachten dan bellen en smsen een zeer compleet toestel.
Mensen die de laatste snufjes willen moeten uitwijken naar andere toestellen.

Ik heb nog geen minpunt aan dit toestel kunnen ontdekken behalve dat ik enkele instellingen mis. Misschien zitten ze er wel op en weet iemand waar ik ze moet vinden:
- de beeldweergave kan niet op een lager percentage worden gezet om de batterijduur te sparen;
- er is geen optie om de 3G ontvangst uit te schakelen, eveneens om batterijduur te sparen.

M Hageman 27-07-2010

Bellen en sms-en gaat perfect.
Camera maakt duidelijke foto`s, ook op de computer zien foto`s er duidelijk uit.
Bestanden over brengen dmv bluetooth werkt ook perfect.
Radio werkt het beste met de bijgeleverde headset, omdat dat de headset werkt als antenne. Voor de mp3 speler maak ik gebruik van normale oordopjes/koptelefoon (3,5mm plug). De batterij gaat ongeveer 2 à 2,5 week mee.
In de auto maak ik gebruik van bluetooth via de autoradio. Het enige minpuntje is dat mensen mij (op de snelweg) niet goed kunnen horen, maar dit ligt niet aan de telefoon. De autoradio heeft een interne en externe microfoon. De microfoon staat bij mij op intern. Voor extern heb ik een aparte Sony kabeltje nodig (€30), maar dan ik net zo goed de headset van de telefoon gebruiken of een bluetooth headset kopen.

Voor een basic telefoon maakt het merk niet zo heel veel uit. Maar een telefoon die meer kan dan alleen bellen en sms-en gaat mijn absolute voorkeur uit naar een Nokia

Conclusie: Ik kan iedereen deze telefoon aanraden.

maart2009 28-03-2010

sinds een maand heb ik de Nokia 6303 vind het helemaal te gek voor een gewoone gebruiker zo als ik ben bellen ,sms,bluetooth wifi,muziek downloaden gaat alles voor de wind ik ben er blij mee zo makelijk alles gaat hiervoor had ik de Nokia 6065 daar was ik ook gelukkig mee

kaatje176 17-03-2010

Ik heb de telefoon gisteren ontvangen en het is een prachtig toestel! Uiteraard heb ik hem meteen uitgeprobeerd en de geluidskwaliteit is prima. Ook is werkelijk alles in te stellen (tot de volgorde van de menu-onderdelen toe), zodat je de telefoon helemaal naar eigen smaak kunt 'inrichten'. De foto's zijn haarscherp, ook als je ze later naar je computer overzet blijft de kwaliteit geweldig. Ik hoop erg veel plezier van deze telefoon te krijgen!!

marco1000 23-02-2010

Ik heb lang nagedacht over deze aankoop. maar het is een echte aanrader een krachtpater ook betreft de batterij wat voor mij heel belangrijk is.

het speaker geluid is vrij zuiver en door de telefoon ook. bij sommige personen moet ik hem soms iets zachter zetten.

de mogelijk heden van muziek zijn groot. ik vind het een toptoestel. echt geweldig. de prijs was wel veel. 139 maar de mogelijkheden zijn enorm. ik vind de prijs kwaliteit goed ondanks de hoge prijs.

Tayfun_Tilburghood 19-02-2010

Ik heb Nokia 6303 Clasic ook gehaald vind uhm supper telefoon voor de dagelijkse gebruik erg fijn. Had hier van te voren een nokia E71 die was niet zo fijn als deze nokia 6303 maar heb een probleempje met deze toestel het is een vodafone prepaid pakket waar momentueel geen mogelijkheid bestaat om die toestel te unlocken.

Maar zeker een aanrader..

A.K 14-02-2010

Hallo fk06, MarijeZ en anderen die dit eventueel lezen,

Ik heb de 6303 nu al weer zo'n 2 weken, 28 jan 2010 gekocht, en heb het mobiele-internet-gebeuren getest. Dat is nieuw voor mij, maar het is in feite best wel handig en ik maak er toch maar gebruik van... ;-)

(Ik heb 'n Hi-Prepay en dan kun je voor €.0,95 de hele dag internetten door *133# te bellen, max 20mb gebruik en dat is voor gsm/internet behoorlijk heb ik gemerkt! Voor €.9,95 kun je 'n hele maand abbonnement nemen max 200mb. gebruik per maand, ook voldoende als je gewoon wat surft en 'n beetje chat op je mobiel... :-)

Wat de Nokia 6303 zelf betreft, het is een fijne GSM. Ik heb er slechts €.91,50 voor betaalt bij de uitverkoop van The-Phone-House en kreeg ook nog eens €.10,- terug voor m'n oude waardeloze Sagem toestel, dus ik betaalde uiteindelijk maar €.81,50 ;-) "simlockvrij", kleur chestnut-versie, ook heel mooi! (Hij kost nu weer €.139,-!)

De 6303 is lekker klein, 3.2mp camera voor foto's goed en scherp, video opname overdag is redelijk maar in 't donker niet zo goed. Tja, 't is ook maar 'n GSM. Beeldscherm is mooi, geluid via 'n goede oortelefoon is heel goed en mooi stereo. FM-radio erop is ook leuk, voicerecorder kan handig zijn als iemand onzin kletst... ;-)

De slaapstand kun je helaas blijkbaar niet echt uitschakelen, want ook al vink je dat en alles wat relevant is uit bij de instellingen, het beeld wordt gewoon weer donker/slaperig na 'n tijdje. Dat is wel 'n minpuntje en 'n beetje vreemd. Maar voor de prijs die ik betaalde wil ik niet zeuren... ;-)

Al met al ben ik zeer tevreden met dit staaltje technonogie waar we tegenwoordig toch maar gebruik van mogen maken, dankzij de knappe koppen die dit allemaal bedenken!?

Ik geef alles 'n 10 gezien de prijs/kwaliteit verhouding wat ik er zelf voor betaalde... ;-)

fk06 12-02-2010

beste AK
om internetfunkties van je gsm niet te gebruiken, moet je door de gsm-operatar, de toegang op het internetmet laten blokkeren. Dit kan door een telefoontje naar de gsm-operator.
Ik heb sinds een week een 6303, en ikben er tevreden over, veel funkties en een helder beeldscherm.Ook de camera met flitser werkt goed.Het oproepsignaal zou wel luider mogen, zeker als je de gsm ook als wekker gebruikt.

parel78 27-01-2010

Omdat ik toch een ander toestel wilde dan de 6300, ben ik gezwicht voor de 6303 en ik ben er heel blij mee. Heel fijn toestel, heeft alle functies die de 6300 ook heeft, alleen gewoon wat nieuwer en de vormgeving ook relaxed. De 3.2 megapixelcamera is helemaal supers! Aangezien ik een superfan ben van smsen, gaat dat soms wat lastig, want die toetsen zijn net ff wat anders, maar verder ben ik er super tevreden mee!

MarijeZ 11-01-2010

Ik heb deze mobiel een week geleden gekocht, ook bij de kijkshop. Hij voelt lekker aan, is niet te zwaar en ziet er mooi uit. Wel een nadeel van het uiterlijk is dat er een metalen plaatje achter zit, dus dat krast snel.

Het geluid is inderdaad niet zo hard, maar als je zelf tonen op de mobiel plaatst zijn ze een stuk harder. De standaard tonen zijn niet zo hard.

De camera is perfect voor mij, je kunt er prachtige foto's mee maken. Ook de flitser is erg handig maar wel fel. Je kunt er beter niet inkijken.

Het menu is handig. Ook de instellingen vind ik prachtig. Je kunt screensavers en foto's in alle maten op de achtergrond plaatsen. Ook kun je notities op je bureaublad plaatsen, erg handig. En snelkoppelingen en snelstarters. Je kunt alle navigatietoetsen zelf instellen zoals je wilt.

Berichtjes typen gaat erg snel, hij is dus niet sloom en hij typt direct mee. Ook met T9. Wel een nadeel vind ik dat het een erg klein vakje is waar je in typt, maar dat went wel nu na een week. Je kunt een favoriet instellen, zodat je niet eerst je hele telefoonboek door hoeft te streunen.

Dannyvw 11-01-2010

Bijna 1 week geleden bij de kijkshop deze 6303 gekocht, omdat hij daar het goedkoopste was (89,95). Prepaid van Vodafone incl carkit.
Het jammere is dat deze telefoon nergens in nederland te unlocken is !!!! Jammer, ik had er zo graag mijn abonnement van vodafone in gebruikt.
Veder een goed toestel, geluid is normaal. De originele beltonen zijn aan de zachte kant, maar elke mp3 is hard zat. Voelt lekker degelijk aan en is makkelijk in gebruik.

anneka 19-12-2009

Ik heb de telefoon sinds begin september in mijn bezit. Heb hem besteld onder het idee 'een degelijke nokia telefoon'. En ik moet zeggen, hij bevalt prima! Het is een degelijke telefoon alleen dan met veel extra's. Een goed werkende camera, met mooie kwaliteit foto's. Mogelijkheid tot radio en mp3. Batterijduur is toch zeker een kleine week bij volledig opladen. Voor de prijs die ik ervoor betaald heb +- 120 euro, is het zeker een aanrader!
Ik heb trouwens ook een internetbundel afgesloten, met de webbrowser van Opera kan ik heel makkelijk internetten namelijk. Sterke aanrader dus!

hoihoi63 23-10-2009

---------- update review 23-10-2009 ----------
In een eerder revieuw van mij schreef ik Als ik de 6303 met de 6300 vergelijk dan vind ik de 6303 in alles beter dan de 6300

Ik kom daar op terug. De baterij is idd beter. Voor de rest de nokia 6300. Dit is mijn mening. Mijn gsm ging gisteren niet meer aan. Dat kan je lezen in het bericht wat ik hierover heb
geplaatst. Mijn gsm is gisteren daar gebleven want ze wilde het vandaag nog eens proberen. Van uit de winkel belde ze me net op. Het is helaas nit gelukt. Ik sta nu voor een keuze. Ik kan nu kiezen om een nieuwe 6303 te nemen of een nieuwe 6300. Ik denk dat ik voor de 6300 ga. Ik moet vandaag beslissen en naar de winkel

---------- oude review 19-10-2009 ----------
Ik heb deze gsm nu 1,5 week en ik ben er blij mee. Hiervoor had ik de nokia 6300. Die doet het trouwens nog wel maar vanwege de baterij die ik om de 3 dagen moest opladen heb ik een andere gsm gekocht. Ik moet wel zeggen dat ik de 6300 ruim een jaar in bezit heb dus het kan zijn dat de baterij aan het verslijten is.

Als ik de 6303 met de 6300 vergelijk dan vind ik de 6303 in alles beter dan de 6300.

zijlstra 18-10-2009

Ik heb deze telefoon nu ruim een week en ben er ontzettend blij mee. De batterij ging bij mij 7 dagen mee en heb de telefoon erg veel gebruikt omdat hij nieuw is en ik alles wilde ontdekken. Er zijn veel functies, het geluid is goed en het is gewoon een hele prettige, makkelijke telefoon. De camera maakt ook super foto's! Ik vind de telefoon trouwens erg stevig aan voelen en hij ligt lekker in de hand. Hopelijk gaat deze telefoon een paar jaar mee. Ik heb de telefoon besteld bij Typhone. Geweldige service. 's Avonds na 21.00u besteld en 1,5e dag later in huis. Perfect!

MIW 16-09-2009

Prima toestel. Geen gerammel, geen loszittende klepjes. Had daarvoor (2,5 jaar)de 6300. Ook een prima toestel.

erwinwesters 16-09-2009

Ik heb de 6303 nu 2 week en had eerst een 5140. Ik was toe aan wat nieuws en met een geschikt abbonement kostte het niet veel. Maar ik ga weer terug naar mn 5140.
Het eerste wat me opviel is dat ik op sommige plekken geen of veel minder bereik had. En dat met het Kpn netwerk dat met de 5140 overal goed was. Mijn tweede minpunt is het beltoon niveau. Dat is veruit te zacht voor iedere beltoon. Ik werk in een iets rumoerige omgeving maar zelfs in de auto is ie moeilijk te horen. Er zit een speaker bij de cameralens waar het geluid uit moet komen en als je die net verkeerd in je broekzak heb zitten hoor je em vrijwel nooit.
Gevolg van deze 2 bezwaren was voor mij dat ik veel gesprekken mistte. Er is wel mee te bellen maar het is geen verbetering tov de 5140. Wel op functies als camera en muziek natuurlijk maar de standaard dingen die goed moeten zijn vind ik toch geluidsniveau en bereik.
Nog een minpunt de accu gaat veel sneller leeg dan wordt geadverteerd. Hooguit 4 dagen met een half uur bellen per dag.
Sorry voor al deze negativiteit maar ik had het van Nokia nooit verwacht! Ik ga terug naar mn oude vertrouwde 5140, wel een goede Nokia trouwens.

Soilworker 28-08-2009

Heb de 6303 nu een paar dagen in bezit. Altijd Sony ericsson gehad maar dit is toch een vooruitgang. Ik heb de silver edition en ik merk niets van een gammel klepje. Het klepje zelf is van een soort metaal en voelt degelijk aan en rammelt niet, zit zelfs zeer stevig.
Geluid van bellen is goed, hoor die ander zelfs luid en duidelijk. Uit het speakertje komt een wat blikkerig geluid maar met mijn eigen koptelefoontje komt er toch een goed geluid uit.
Verder vindt ik het toestel snel, ligt goed in de hand, vloet degelijk aan en het wat groeter scherm dat de 6300 is ook erg mooi.
Al met al vind ik de 6303 een aanrader zeker in de silver edition.

nesserda 20-08-2009

Heb zelf de 6300 en mijn vrouw heeft nu de 6303, beide black edition. Kwaliteit verschilt niet veel van beide Nokias, klepje van batterij is bij de 6303 inderdaad iets fragieler. Maar als je het klepje gewoon na het plaatsen van je simkaart nooit meer open doet is er niks aan de hand. En als je voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten en je bestelt bij de goedkoopste webshops een Nokia of welk ander merk dan ook, tja dan krijg je gewoon een buitenlands model zonder de Ned. handleiding. Maar als je nu zon 20 a 30 euro meer betaalt, bijv. bij Bol. dan krijg je gewoon een Ned. model met Ned. handleiding en Nederlandse Nokia garantie. Deze buitenlandse modellen hebben altijd winkel garantie, en dat is iets heel anders dan Nokia garantie. Ga maar eens in de garantie periode met zon buitenlands model naar een Nokia Service Point, moet je altijd betalen. Je hebt n.l. alleen winkel garantie, dus je moet het toestel altijd opsturen !

999 19-08-2009

Perfecte opvolger van de 6300. Zoals eerder beweerd is de telefoon zeker niet minder solide (ik spreek uit ervaring). De telefoon biedt extra functies waaronder nokia maps (navigatie met externe gps).
Wie van de 6300 houdt, houdt ook van de 6303. Doen dus.

Yves De Corte 25-06-2009

Heb dit toestel sedert gisteren. Mooi toestel, maar ... het batterijplaatje rammelt een beetje (het het gevoel dat het niet volledig past). De geluiden (beltonen staan op max) zijn niet zo luid als op de 6300. En komen heel scherp naar buiten, stereoverbreding en equilizer helpen niet.
Plus dat ik via Redcoon een toestel zonder nederlands heb gekregen... Nu is het wachten tot ik ergens een product code vind op het net voor een 6303 met NL erin.

JBeals 05-06-2009

Afgelopen woensdag het toestel ontvangen. Ik moet zeggen dat hij er erg mooi uitziet. Het is wel even wennen want hiervoor had ik een Nokia en die is inmiddels 5 jaar oud en daar zat nog niet eens een camera op.
Toestel voelt erg stevig aan en wie wie weet gaat deze weer 5 jaar mee (oude doet het overigens nog prima maar na 5 jaar wil je wel eens wat anders en bij de oude zat erg veel stof achter display).
Wat mij betreft een prima telefoon als je tenminste niet een telefoon zoekt met allerlei snufjes erop.

Leon van Veen 04-06-2009

Gisteren Nokia 6303 ontvangen nu 2 dagen in gebruik. Hij is exact hetzelfde als de 6300 alleen wat handiger vorm gegeven waardoor die makkelijker uit je broekzak komt als je wordt gebeld.

1 Nadeel hij voelt wat fragieler aan als de 6300. Bij een 6300 heb je het idee dat tie nooit verrot gaat, en dat gaat tie ook niet. 6303 zit op het klepje van de battrij een beetje speling, als je erop tikt rammelt het ook.
Je kan het ook induwen.

Verder perfect telefoontje ben alleen benieuwd of tie het een jaar uit houdt