HTC 10 32 GB / wit, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC 10 32 GB / wit, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Maarten 29-06-2018

Fijn toestel, niet degelijk.

Geschreven voor: HTC 10 32 GB / grijs

Dit toestel is snel genoeg, heeft een prima scherm, de vingerscanner doet het goed en opmerkelijk snel. Het scherm en de behuizing is degelijk, maar over de USB connector ben ik minder tevreden.

Na een half jaar kreeg de accu al kuren. Het bleek aan de USB connector te liggen.
Er was schade aan waardoor de accu niet meer goed oplaadde.
Ik gebruik al sinds 2011 HTC telefoons, vier stuks. De eerste twee kregen al snel kuren, maar de HTC 8 heeft me nooit in de steek gelaten.
Helaas is de HTC 10 toch weer een brekebeentje gebleken. Jammer, want ze zien er mooi uit.
Ik stap nu toch maar over op een ander merk.

Pluspunten

• goede camera
  • ligt lekker in de hand
  • mooi scherm
  • goede vingerscanner

Minpunten

• gevoelig voor kuren
  • batterij snel leeg

Hera 10-02-2017

Prima alternatief voor Samsung S7 of iPhone 7

Geschreven voor: HTC 10 32 GB / grijs

Snelle telefoon met update naar Android 7.
Het geluid van YouTube of Spotify is mooi.

De HTC 10 reageert direct bij het schakelen tussen apps.
Hierbij maakt de snelle processor met het ingebouwde geheugen van 4 GB het verschil.

Inmiddels mooie foto's gemaakt met de camera in de HTC 10.

Ik heb een dun, zwart hoesje van het merk Spigen aangeschaft, nu ligt het toestel vast in de hand.

Sneller wisselen van apps dan de Nexus 6P van Google.

Jeroen 09-02-2017

Snel, solide en premium toptoestel

Geschreven voor: HTC 10 32 GB / grijs

Sinds 3 dagen in het bezit van de HTC 10, het vlaggenschip van HTC in 2016. Wat meteen opvalt is de premium look & feel. Door de aluminium body ziet het toestel er luxe uit en kun je uitgaan van een stevig en daardoor solide toestel. Dit was voor mij de reden om niet de Samsung Galaxy S7 aan te schaffen maar de HTC 10.
Uiteraard kun je met dit toestel vrijwel alles wat je met een moderne smartphone moet kunnen. Interessant is de 12 MP camera: Door het gebruik van grotere pixels moet de camera ook bij minder goede lichtomstandigheden goede foto's kunnen maken. Door de laserfocus stelt de HTC 10 ook snel scherp. Over de resultaten in de praktijk kan ik na 2-3 dagen gebruik nog niet veel zeggen, maar de snelheid van de camera en ook de scherpte van de 5MP frontcamera (enige in de markt met optische stabilisatie (OIS) vallen op.
Waar dit toestel echt in uitblinkt is de audiokwaliteit. Was voor mij geen dealmaker, maar nu ik het gehoord heb... Sowieso fijn om geluid uit 2 speakers te krijgen, maar 'the magic' begint pas na het inpluggen van de meegeleverde oordopjes. Er wordt direct gevraagd een audioprofiel aan te maken (is zo gepiept), daarna kun je genieten van het rijkste geluid dat ik ooit uit een smartphone hoorde.
Wel vreemd is dat de facebook-app erg vaak crasht zonder dat mij duidelijk is waarom. machtigingen van de app aangepast, en hopelijk daarmee het euvel verholpen.
Over het systeem ook (nog) niets te klagen: HTC heeft de software ontdaan van dubbele apps en Android zo clean mogelijk opgeleverd. Er zijn geen dubbele apps te vinden, en de eigen 'schil' van HTC, Sense, is niet zo bepalend meer voor de looks van Android. Na 5 toestellen uit Google's Nexus-lijn waren dit erg belangrijke pré's voor me, en een reden om toch niet voor de Galaxy S7 te gaan.
Verder heeft de HTC 10 ook de mogelijkheid om de ingebracht SD-kaart te formatteren als intern opslaggeheugen. Dit heeft bijvoorbeeld de Galaxy S 7 van Samsung niet.

Over de batterijduur en lange termijn-prestaties kan ik na 3 dagen nog niets zeggen, maar ik ben enorm blij met de HTC 10!

Pluspunten

• Premium look & feel
  • Snelheid
  • Degelijkheid
  • Frontcam heeft óók OIS
  • Adoptable storage met MicroUSB

Minpunten

• Facebook app-crashes