Sony Xperia X Performance 32 GB / groen, goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia X Performance 32 GB / groen, goud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Willie 03-10-2016

Sony xperia x performance

Dit is mijn vijfde Sony en zeker de mooiste tot nu toe. Het scherm is ondanks dat het geen 4k is, erg mooi en naar mijn mening is het verschil nauwelijks door het menselijk oog waarneembaar.
Eerder had ik altijd kleinere schermen, dit is mijn eerste 5 inch en ik vind het een mooi formaat om alle hedendaagse dingen te doen zoals nieuws bekijken of spelletjes spelen.
Na altijd voor een zwarte telefoon te gaan heb ik nu voor een witte telefoon gekozen omdat alleen de voorzijde wit is en de achterkant van mooi geborsteld aluminium is gemaakt. Ook de zijkanten ogen mooi en chic.
De telefoon voelt lekker in de hand en de vingerafdruk knop werkt aangenaam snel.
Een hele fijne telefoon tot dusver, maar moet nog wel alles nog ontdekken al heb ik wel gemerkt dat ik geen twee dagen met de batterij doe zoals Sony beloofd, ook niet in stamina modus.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Snel
  • Chic uiterlijk

Henk 12-08-2016

Mijn Sony Xperia

Sinds kort heb ik deze Sony Xperia. Het heldere scherm en de camera zijn voor mij de pluspunten.Het design van het toestel is verbeterd.Alleen de accu gaat minder lang mee dan ik had gehoopt. Met de snellader heb je in no time weer voldoende power. Prijstechnisch wat aan de hoge kant. Voor de rest een tevreden gebruiker.

Pluspunten

• Camera
  • Helderheid beeld

Minpunten

• Accu
  • Prijs

LatDior Taylor 09-08-2016

Hele mooie toestel

Heb de Xperia Performance ruim een maand. Wat een luxe, zeer goede camera, hij is snel en ik kan het naar mijn persoonlijke behoefte en smaak inrichting dankzij Android. De beveiliging is ook erg fijn. Met de fingerprintscan kan ik belangrijke apps beveiligen. Wat ook heel fijn is aan dit toestel is de duurzaamheid. Hij kan tegen water en vuil. Super belangrijk als je kinderen hebt. De grote van het scherm is prima. Ik gebruikte hiervoor de compact Z1, ook een fijne toestel maar wat kleiner. Van de nieuwe Xperia serie is de Performance het meest compleet. Hij is zeker een aanrader

SonyafterNokia 08-08-2016

Goed, maar het licht is gedoofd.

Waar Sony jarenlang het licht heeft gezien met onder meer de krachtige de Xperia Z series. Laat Sony met de Xperia X & Xperia X Performance toch een paar steekjes vallen (Xperia XA daargelaten, prima prijs kwaliteit verhouding). Waarom?

Sony lanceert de telefoons anno halverwege 2016, een serie gericht op een doelgroep die erg naar de specificaties kijkt en niet zozeer blind op merk koopt.

Waarom (nagenoeg) al het mogelijke op smartphone gebied keer op keer in een mooie Z serie proppen, en nu een nieuw toestel -met hetzelfde prijskaartje!- op de markt brengen en daarmee velen teleurstellen, wat de Xperia X & X Performance niet kan wat het voorgaande wel kon? Het volgende:

1. geen 4k filmen
2. geen fm radio
3. accu-duur laat te wensen over
4. De X Performance is games (bijv. Simcity Buildit hapert) niet de baas, tijdens gameplay hapert spel en pictrogrammen veel te groot.
5. geen MHL 3 TV-out

Anno 2016 een high end (prijskaartje) telefoon uitbrengen zonder:
6. niet Qi wireless charging compatible.

Het enige echte excuus voor Sony kan zijn dat er later nog een Z-serie opvolger komt die wel een alleskunner is!

Groetjes,
Dirk

Inge 06-08-2016

Top telefoon

Geweldige telefoon die lekker in de hand ligt. Groot en helder beeldscherm. Een batterij die lekker lang mee gaat en een camera die superscherpe foto's maakt. Dit is mijn derde xperia en na deze komt er zeker weer een volgende.

hilko 29-07-2016

My first Sony

De telefoon is eindelijk binnen, lang moeten wachten op de release dag voor Nederland, maar wilde hem perse hebben. Eerste indruk is goed. Ligt lekker in de hand. Alleen de volume knop zit op een niet zo'n handige plaatst. Hij werkt lekker snel en doet wat ik wil, soms! De levensduur van de batterij is kort, bij intensief gebruik nog geen dag. Stamina nog niet geprobeerd en na het indrukken van de powerknop duurt het soms wel 5 seconden voor er beeld is en unlocked is. Beetje jammer en weet niet waar dit vandaan komt. Online is er ook niets over te vinden, maar dat krijg je met een nieuw toestel. ;)

coolio 26-07-2016

hoge wow-factor!

Na 4jaar een xperia z gebruikt te hebben moest ik een waardige opvolger vinden. Ik was gewend aan de lange batterijduur, foto's waar je "u" tegen zei en filmpjes onder water. De xperia x performance overtreft dit geweldig! Het ontwerp; het gebogen glas dat direct doorloopt naar de metalen achterzijde = een ware wow-factor! Menig iPhone gebruiker die nog niet over is op Android, gaat dat ongetwijfeld nu wel doen. Zeker met de handige software van Sony die dat heel eenvoudig maakt. Het beeldscherm, de fotocamera en selfie-camera zijn super in gebruik, bij slecht licht of donkere ruimtes lijk je soms met ruis te fotograferen maar eenmaal de foto gemaakt dan sta je versteld van de kwaliteit. Mijn nikon slr kan dat niet! Dankzij de beeldstabilisator in de xperia x sta je versteld van het resultaat. Je hoeft zelf alleen nog maar te denken waar je een foto van wil maken en de autofocus doet de rest. Ik ben dusdanig te spreken over de xperia x performance dat ik er binnenkort nog één koop zodat ik de komende 8jaar of misschien wel 10jaar voorzien ben van een top smartphone, wánt dat is de enige 'schrik' die ik heb. Blijf ik netzoals met mijn xperia z zo tevreden? 2jaar terug wilde ik nog een nieuwe xperia z kopen terwijl de z1 en z2 er al lang waren. Ik ben niet meer van de gadgets. Ik ga voor gebruiksgemak en duurzaamheid en ik geloof dat deze xperia x performance me niet in de steek gaat laten op dat gebied. Omdat ik nu nog in het buitenland zit heb ik het toestel veel op flightmodus en alleen wifi aan staan, waardoor de batterij nog langer dan de genoemde 48uur mee gaat! De ultra stamina modus zegt zelfs 8dagen aan te kunnen. Enige minpuntje dat ik kan bedenken zit 'em niet in de smartphone maar meer in de beschikbare toestellen op de Nederlandse markt. In Frankrijk komt er namelijk ook een xperia x met dual sim en 64gb intern geheugen, ik hoop dat die hier ook beschikbaar komt!

Mark 25-07-2016

Prima toestel

De xperia x performance is een prima toestel, ligt makkelijk en goed in de hand, Makkelijk in gebruik en natuurlijk razend snel. Het toestel heeft een goede en duidelijke snelle camera waarmee je snel de perfecte foto kan maken. Persoonlijk vind ik het een echt een aanrader.

Mr Wwd 21-07-2016

Super telefoon

Een geweldige telefoon met een goede camera die super strakke foto's maakt. En daarnaast supersnel is. Een toppertje van Sony een echte aanrader

Gun Santo 20-07-2016

Netjes, zakelijk, toch bij de tijd.

De Sony Xperia x performance is een snelle, toch geperfectioneerd end classy telefoontje. Niet te zwaar.

WL VAN NEIJENHOFF 20-07-2016

Het was het wachten waard

Ik mocht al lang een nieuwe telefoon van mijn provider, en had al een oogje op de nieuwe x-lijn van xperia, koos ik er toch voor om nog even te voor de performance. Het was inderdaad het wachten waard! De camera is weer super, ik heb al wat schitterende foto's kunnen maken. De batterij van de telefoon gaat een stuk langer mee als mijn vorige toestel (Z3). De telefoon is ook een stuk lichter, wat ook wel erg fijn is. De interface is wat ik gewend ben van Sony, Simpel en stijlvol.
- Minpuntje is alleen dat Sony leveringsproblemen heeft met de accessoires, ik ben bang dat hij zou beschadigen als ik er niet gauw een mooi hoesje omheen kan doen(scr56) .

Karambo 18-07-2016

Is mooi maar kan beter

Cool smartphone. Vroeger werden ze super heet als ik spelletjes mee speel en foto's of YouTube bekijk. Nu totaal geen last van!!! Batterij gaat lekker lang mee. Camera is oké maar heb beter gezien dat weet Sony ook alleen jammer dat ze dat nu niet uitgeven. Hij voelt lekker in de handen.en fingerprintlock werkt super snel. de opvolger ga Ik zeker ook halen. Sony word alleen maar beter en beter ik koop ze nu bijna 5 jaar.

Peter 18-07-2016

Performance heet de Xperia X niet voor niets

Ging hoofdzakelijk voor de camera en waterdichtheid,maar hij heeft nog veel meer kwaliteiten. Echt snel, batterij gaat lang genoeg mee. Goede standaard software, zeker bij de camera. Android draait als n zonnetje en de vingerafdruk sensor aan de zijkant is erg handig. Was van Sony naar Apple gegaan, maar ben weer terug.

Marco 18-07-2016

Xperia x performance

In diverse reviews lees je berichten over de hoge prijs in relatie tot de hardware. Ondanks deze berichten ben ik zeer tevreden over het toestel. De vingerafdruk scanner leest snel, het scherm heeft een goede respons en de telefoon is ook snel. Zonder de stamina modus gaat de telefoon ongeveer 1,5-2 dagen mee bij normaal gebruik. Deze modus ga ik in de toekomst zeker gebruiken. Wat mij betreft goede foto's en een goed toestel.

CWeL 18-07-2016

Geweldige smartphone

Werk geweldig en ziet er goed uit.
De camera met voorspellende functie is heel mooi gedaan.
De smartphone ziet er erg mooi en lux uit ook mooi dat het glas mooi rond afloopt. Verders een snelle smartphone beeldkwaliteit perfect mooi.

Mirjam 17-07-2016

Eerste indruk

Mooie telefoon, prachtige foto's, ideaal dat de achterkant niet meer van glas is. Batterij lijkt langer mee te gaan dan de m5 en de Z2

Sonyxperform 17-07-2016

Top kwaliteit voor hen die de kudde niet volgt

Sony wordt vaak onderschotgenomen in reviews terwijl het de meest degelijke, robuuste mobiele telefoon is die gemaakt word. Mijn z2 heeft valartijen doorstaan daar waar de samsung en iphone bij de eerste keer al doet barsten. Daarnaast is de UI gebruikersvriendelijkst ten opzichte van concurrenten en ziet het er altijd stijlvol uit. Waarom klagen dat het mobieltje zoveel op zijn voorganger lijkt? 1 woord... Apple.

Sandradonders 17-07-2016

Sony zoals Sony is

De geweldige beeld en geluidskwaliteit zijn weer onovertroffen. Camera nog beter dan ooit te voren en een sterk design past daar helemaal bij. Snelle processor zorgt dat je in no time op de juiste internet pagina zit en apps zijn vliegensvlug gedownload. In 1 woord TOP!

yassin hessen 16-07-2016

goed toestel mooie design gebruiks vriendelijk

Alles is top behalve batterij die zou 2 dagen mee gaan maar ik haal dat niet ik vind de batterij van xperia z2 beter

Sven Chardonnay 16-07-2016

De Sony Xperia X Performance

De Sony Xperia X Performance,
Nu al een paar dagen in mijn bezit en ik moet zeggen, het toestel laat een goede indruk achter.

Om te beginnen met de vormgeving, de telefoon ziet er strak uit, voelt robuust en premium aan, en ik ben echt een fan van het geborstelde aluminium look aan de achterkant.
De randen van het beeldscherm zijn nu mooi rond afgewerkt en geeft het toestel iets vloeiends mee aan het design.

Het scherm is full HD en geeft genoeg backlighting om de content van het scherm goed zichtbaar te houden in fel daglicht.

De telefoon blijft lekker snel door de snapdragon 820 processor en de 3Gb ram aan werkgeheugen.

Foto's zijn scherp en goed gefocust door de 23mp camera.

Afgezien van 1 puntje wat ik persoonlijk wel jammer vindt, is dat de usb poort micro usb is, en geen usb 3.1 type C Voorhees sellers data transfers van en naar je computer.

Al met al een mooie, robuuste telefoon met ongekende bouwkwaliteit. Zeer tevreden en enthousiasts over de mogelijkheden van dit toestel.

Nick Eijkemans 15-07-2016

Snel en classy toestel

Speciaal voor dit toestel overgestapt naar een andere provider, als opvolger van mijn Z3. Erg tevreden over de snelheid en beeldkwaliteit. En niet te vergeten, de camera's! Toptoestel!

Mike Nieuweboer 15-07-2016

Goede kwaliteit telefoon

Ik heb sinds kort deze tefoon ipv een z3. Moet zeggen dat hij dubbel en dwars zijn geld waard is. De accu duur is prima en de performance is zoals ze het aanspreken. Hij hapert nooit en doet alles boven verwachting na wens. Kort gezecht je krijgt waar voor je geld

Jabba The Hun 15-07-2016

Van Z3 naar X performance

Na de Z2 een Z3 en nu de X performance. De Z3 was natuurlijk ook een premium toestel. Toch valt op dat de behuizing beter is, het scherm is ook duidelijk beter. Geluid is vergelijkbaar met Z3. Wel is de camera flink beter met minder ruis. Kortom zeer tevreden en toestel is het geld waard.

Herbert 15-07-2016

Goed toestel met uitstekende performance

De bouw van het toestel is goed maar komt niet high-end over. Kleine dingen die storen zoals niet alle onderdelen even goed op elkaar aansluiten.
De performance is uitstekend. Ik heb geen vertraging gemerkt bij de apps die ik tot nu toe gebruikt heb. De softtoetsen onder aan het scherm is niet mijn ding. Liever 'physieke' toetsen onder het scherm.
Overall een goed toestel maar de bouw van vorige series vond ik beter.

Edgar 15-07-2016

Bomba X Performance

Persoonlijk vind ik deze Sony 'X Performance' tot nu toe de meest prachtige toestel van Sony die ze tot op heden hebben uitgebracht. De achterkant is mooi geborsteld en het meest mooie is dat de camera lens niet uit steekt en op de achterkant geen rare dingen staan vermeld, gewoon heel strak staat er alleen 'Xperia'.
Ik kan hem heel goed bedienen maar ik denk wel dat het fijner was geweest als de volume knoppen boven de aan/uit scherm was.
Een USB type C was ook fijn geweest, dan hoef je in de avond geen zorgen te maken hoe je hem erin steekt.
Een QHD scherm was ook wel fijn geweest.
Maar al met al het is een prachtige telefoon en ik heb er geen spijt van dat ik hem heb gehaald. Mooie schermkleuren, snelle camera, telefoon werkt snel, zoals de naam van het toestel al zegt, het is een echte Performance.
De formaat is ideaal en de functies die je krijgt zijn zo heeeeerlijk om er mee te werken. Ik heb nu wel alle bekende merken gehad en dit is mijn eerste Sony toestel en ik durf met zekerheid te zeggen dat mijn volgende toestel ook een Sony word.