Sony Xperia X goud, limoen / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag

Erik 64 06-08-2016 Product paar weken in bezit

Ligt lekker in de hand

Het is een degelijk toestel, ligt goed in de hand, geluid is goed en de mogelijkheden mogen er zijn. De twee camera,s zijn echt geweldig evenals het geluid met de koptelefoon. Batterij zou twee dagen moeten mee gaan, dat is niet helemaal juist nadat je hem intensief hebt gebruikt is hij gauw leeg. Niet water dicht en stofvrij maar verder een heerlijk toestel die het geld meer dan waard is.

Tim 31-07-2016 Product paar dagen in bezit

Topper van een smartphone

Inmiddels heb ik de zwarte Sony Xperia X een tijdje in gebruik en ik moet zeggen, dit toestel is beter dan verwacht. Mijn Samsung Galaxy S5 was dringend aan vervanging toe. Doordat mijn ervaringen met Samsung tot twee keer toe niet goed waren ben ik op zoek gegaan naar een ander merk, hierbij heb ik verschillende merken overwogen, maar Sony kwam hier op alle punten het meest naar voren.

Uiteindelijk gekozen voor Sony's nieuwe toestel de Xperia X. Het toestel ziet er goed en netjes uitgewerkt af en ligt goed in de hand. Het scherm is mooi afgerond, wat de ervaring van het goeie scherm alleen maar beter maken. De kleuren worden mooi, echt en levendig weergegeven op het 5 inch scherm. Ondanks het 5 inch scherm voelt de Xperia X niet heel groot aan en valt prima met één hand te bedienen.

De knoppen op dit toestel zitten allemaal aan de rechterkant. In de aan en uit knop zit de vingerafdrukscanner geïntegreerd. Elke keer wanneer je je toestel wilt unlocken wordt automatisch je vingerafdruk gescand waardoor je, je mobiel direct kunt gebruiken zonder nog een pincode o.i.d. In te hoeven vullen. De vingerafdrukscanner is de snelste en de beste die ik tot nu toe gezien heb en werkt bijna altijd. De locatie van deze knop zit ook op een fijne plek. De volumeknoppen zitten iets onder de aan en uit knop, dit is even wennen maar voelt na een tijdje ook logisch aan. Daaronder hebben we nog een fysieke camera knop, iets wat je tegenwoordig niet veel meer ziet, maar iets wat wel ontzettend handig is.

De geluidskwaliteit tijdens het bellen is dik in orde, je kan degene met wie je belt goed verstaan. Aan de voorkant zitten twee speakers waar het geluid uitkomt van je muziek, dit geluid klinkt voortreffelijk voor een Smartphone. De Samsung was altijd enorm blikkerig en de Sony is alles behalve blikkerig.

Het toppunt van deze mobiel is toch wel de camera. Zowel de voor als achtercamera hebben beide een ongelofelijke goeie kwaliteit. De voorcamera beschikt over 13 megapixel, hierdoor heb je altijd scherpe selfies en zelfs bij slechtere licht omstandigheden, zien deze er nog goed uit. De achtercamera maakt goeie foto's met 23 megapixels. De camera stelt ontzettend snel scherp en maakt snel foto's, hierdoor is het mogelijk om actiemomenten makkelijk vast te leggen op foto. De camera app start ook snel op, dus wanneer je snel een foto wilt maken is dit mogelijk. De camera app beschikt over diverse instelmogelijkheden en leuke functies.

De accuduur is dik in orde. Bij normaal gebruik kun je wel anderhalve dag op een lading en bij intensief gebruik, houdt het toestel het gemakkelijk een hele dag vol. Er zit ook een Stamina modus op, hierdoor bespaar je nog meer, waardoor je nog langer op een lading mee kunt. Je kan er voor kiezen om deze bij een bepaald percentage in te schakelijk, in de praktijk werkt dit heel fijn. Zelf schakelt bij mij de stamina modus in bij 25%.

De software draait soepel en zonder haperingen. Apps starten snel op en wisselen tussen apps gaat vloeiend en snel. Ondanks dat hier niet de snelste hardware inzit, kan deze mobiel prima meekomen.

Na alle pluspunten van dit toestel, zijn er dan ook minpunten te noemen? Eigenlijk vrijwel geen. Het enige wat ik me kan bedenken is dat het toestel misschien een iets te hoge adviesprijs heeft voor wat het te bieden heeft. Wanneer je wel betere hardware en een waterdicht toestel wilt, kun je de Sony Xperia X Performance nog overwegen, maar voor mij is de Sony Xperia X, voldoende en het geld 100% waard! Ik kan daarom ook aan iedereen de Sony Xperia X aanraden.

mohamad 31-07-2016 Product kwartaal in bezit

simply smart

7,6
simple very smart between modern and classic to gather in same time you can see two things in this mobile

Sherida 30-07-2016 Product paar dagen in bezit

Onweerstaanbaar goed

9,4
De vormgeving is heel mooi. Minder breed en lang dan de Z5, ligt hierdoor gemakkelijker in de hand. Mooie afwerking met ronde hoeken. Net iets dunner en super snel. Kan veel te gelijk doen. Helder scherm en handige vooraf geïnstalleerde apps. De camera doet niet onder aan een digitale camera en de frontcamera is buitengewoon met zijn 15mp. De megapixels zijn zelfs nog in te stellen naar voorkeur, waardoor je meer foto's van mindere kwaliteit of juist minder foto's van betere kwaliteit kan maken. Sony presenteert zich wederom geweldig met dit toestel! En de vingerafdruk sensor werkt super goed. Nog geen moment gehad dat hij het niet doet.

Groote Wolthaar 30-07-2016 Product paar weken in bezit

Sony Xperia X, supersmartphone

9,6
Ik gebruik al jaren smartphones van Sony en ik ben nog nooit teleurgesteld.Ook dit keer doet Sony wat ze beloven.Prachtig design,gemakkelijk in gebruik,superieure beeldkwaliteit, scherpe foto's,batterij gaat lang mee,coole extra's en apps. Een smartphone waar ik heel veel plezier van heb en waar ik mooie herinneringen op elk moment mee kan vastleggen en kan delen.De Sony Xperia X is het pareltje waar ik op heb gehoopt en waar ik nog lang plezier van ga hebben.

Corinne Braakman 28-07-2016 Product paar dagen in bezit

Sony xperia x

Fijne telefoon, soms wat langzaam.
Had eigenlijk iets meer van de camera verwacht en van de baterij. Gaat bij mij met stamiamodus een dag mee als ik vrij ben. Niet de beloofde 2 dagen.

Paul 22-07-2016 Product paar weken in bezit

Sony xperia X

Fijne telefoon met geweldige beeldkwaliteit goede accu en goed geluid, de telefoon is ook snel in gebruik, hiervoor een Sony xperia Z1 compact

Aarthy 21-07-2016 Product paar dagen in bezit

Aarthy Xperia X

Ik ben altijd een iPhone user geweest, voor de verandering heb ik voor een ander toestel gekozen en de medewerker van KPN was al snel terecht bij deze telefoon. Ik ben qua Sony altijd wel tevreden geweest zelf heb ik de Sony Viao laptop en deze bevalt me heeel goed en gaat al jaren met me mee. Voor de rest heb ik altijd Sony gekozen als het om camera ging en ook met deze telefoon zie je al gauw dat deze camera hartstikke geweldig is zelfs de front camera is van super kwaliteit! Verder vind ik de fingerprint fantastisch en dat in zo een klein knopje. Over het algemeen ben ik hartstikke tevreden met dit toestel en heb ik helemaal geen spijt van deze gewaagde gok.

Kaily 20-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie mobiel

Het is een mooie mobiel die wel groot is maar dat wend wel. Goede kwaliteit geluid. En doordat de SwiftKey erop zit scheelt het met typen. Je kan ook je typscherm aanpassen.

Ralph 20-07-2016 Product maand in bezit

Toestel past perfect bij mijn gebruik.

Ik moet tot mijn eigen spijt bekennen erg veel met mijn mobiel bezig te zijn. Appen, mailen, foto's maken, social media, spelletjes, etc. En deze telefoon vindt dat allemaal prima.

Nyghtskye 20-07-2016 Product maand in bezit

Xperia X gebruikers review

Ik heb dit toestel nu ruwweg een maand in mijn bezit, en ik merk nu al dat dit voor mij een bijzonder prettig toestel is, niet alleen vind ik de grootte en het gewicht prettig om in de hand te houden, ik vind ook het design met her afgeronde scherm erg prettig voor het oog. Ook valt er over de performance weinig te klagen, zelfs toen ik dit toestel mee nam naar spanje had hij geen enkel probleem.

Joshua 20-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi en degelijk toestel

9,6
De Sony Xperia X is een zeer fijn toestel. Hij reageert snel en soepel en is ook mooi afgewerkt. De camera werkt ook zeer snel en maakt mooie foto's.

Chris Top 19-07-2016 Product maand in bezit

Xperia X nieuwe reeks met kleine aanpassingen

De X is een telefoon met Xtra mogelijkheden. Ik koop al jaren Sony en de kwaliteit van de telefoons gaat langzaam maar altijd vooruit. Met name de kwaliteit van muziek en de camera is geweldig. Verder ben ik erg te spreken over er het nieuwe beeldscherm het iets ronde glas geeft een fijne kijkervaring.

Kortom een mooi degelijk toestel met oog voor detail.

BasK 19-07-2016 Product paar dagen in bezit

Goede opvolger Z1

Goede telefoon. Jammergenoeg niet meer waterdicht. Betere geluidskwaliteit dan de Z1. Zeer gebruiksvriendelijk.

Patrick 18-07-2016 Product maand in bezit

Een fijne mobiel

Het voordeel van de Sony xperia x dat die tegen een stootje kan en iets erg snel met fotografen en zeker op internet is die erg snel

Resiba 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

Ervaring Sony xperia x

Mooie bruikzame telefoon, werkt naar behoren is snel en licht van gewicht..nog geen min punten tegen gekomen, maar ik heb hem pas een paar dagen..

Xperia X 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Top toestel

Een snel en een mooie toestel. Mooi afgewerkt scherm, voelt soepel aan. Verder is de formaat ook prettig. Niet te groot maar ook niet te klein.

Seppo 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Beste keus

Heb hiervoor altijd HTC gehad en hoorde goede geluiden over deze telefoon. Telefoon is erg goed in gebruik en camera is uitmuntend. Sony heeft zich wederom bewezen.

van Leeuwen 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Super telefoon

Overgestapt van merk, en echt helemaal geen moment spijt! Echt een. Super telefoon! Lekker formaat, goede baterij, makkelijk in gebruik! Helemaal te vrede!

Jb 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Fijn toestel

Het is een fijn toestel om te gebruiken. Werkt lekker snel.
Accu gaat 2dagen mee.
Beeldscherm is groot genoeg zodat je alles goed kan zien en telefoon past goed in je broekzak