Samsung Galaxy A3 (2016) 16 GB / roze

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 1 andere uitvoering
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

dominique 04-05-2018

TOP telefoon

ik heb de samsung galaxy a3 2016 ongeveer een jaar geleden gekocht. het werkt nog prima alleen de achtercamera kan niet meer scherpstellen je ziet nu dus alles wazig en kun je geen normale foto meer maken maar voor de rest werkt het toestel nog prima hij reageert snel en loopt ook nooit vast. de telefoon is erg betaalbaar en ziet er erg netjes uit . ik zou het zeker kopen als ik jou was

Pluspunten

• uiterlijk
  • handig
  • loopt niet vast

Minpunten

• achter camera werkt niet meer goed

Linde 04-09-2017

Heel mooi en stevig toestel!

Mijn samsung a3 2016 is snel en werkt goed mooie en scherpe camera
En heel stevig van buiten
Er heeft een bus over mijn telefoon gereden en er zit geen krasje op (op 1 na maar die zie je niet) ben er ook al een paar keer met de fiets over heen gereden per ongeluk en al echt heel veel laten vallen met en zonder hoes..
Ik beveel deze aan iedereen aan lekkee snel en ligt makkelijk in de hand..
1 woord super!!

Pluspunten

• Camera
  • Sterk scherm

patries 04-08-2017

Blij met me samsung

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Voor deze middenklasse telefoon is het een hele goede vond ik. Mooie foto's. Wat je kan verwachten van een samsung. Ik had hiervoor sony ericson. Maar deze bevalt me veel beter. Ik wilde uit principe geen dure telefoon maar wel (ik wil geen 40 euro per maand aan een telefoon besteden)en die redelijke foto's maakt. Ben er erg blij mee en hij is ook niet zo erg groot. Dat vind ik persoonlijk niks. Hij swiped veel fijner als de sony. Dus ik ben er superblij mee. Ik heb de gouden variant. Die was toen 20 euro goedkoper. En die kon dan weer in een bijpassend samsunghoesjevan 20 euro. Handig

Pluspunten

• niet te groot
  • Fijne camera
  • Swiped heel fijn

Minpunten

• Niet te ver inzoomen met camera.

patries 16-04-2017

blij

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Gisteren de telefoon ontvangen. Bij bol besteld dus maar een dagje hoeven wachten. Erg blij. Had altijd Sony xperia maar deze swiped fijner. De camera is okee. Mooi Samsung hoesje erbij besteld. Ziet er ook prima en degelijk uit. Tis ff wennen maar hij bevalt goed. Had ik maar altijd Samsung gehad. Ook fijn dat je het lettertype aan kan passen. Dat leest fijner vind ik

Pluspunten

• niet te groot
  • swiped fijn
  • goede camera

W.Grannetia 05-02-2017

Helder scherm en lange batterij duur

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Handzaam toestel. Reageert snel en je hoeft afhankelijk van het gebruik maar 1 keer per 2 dagen opladen. Goede camera aan boord.

Pluspunten

• Camera
  • Snel

chris 03-02-2017

Prima formaat,smal en hij ligt lekker inde hand

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Ik heb lang gekeken naar vergelijkende smartfhones in deze maat,en ben uiteindelijk overstag gegaan door de specificaties en kwaliteit van de A3. Mooi scherm, even wennen aan de andere bediening (had htc) maar langere accuduur en amolet scherm met de prijs hebben me over streep getrokken. Geen spijt van ,aanrader

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Accuduur
  • bleutooth
  • smal
  • foto,s prima

Minpunten

• nog niet gevonden

Fred 05-01-2017

Mooi, functioneel en ligt goed in de hand

De A3 (2016) is een mooie telefoon gemaakt van hoogwaardige materialen: glas en aluminium in plaats van plastic. Hoewel de afgeronde randen mooi zijn, zorgt dit ook voor problemen met screenprotectors: deze zijn net wat kleiner en bedekken niet het hele scherm. Rondom de poort voor de oplaadkabel zit een zachter materiaal, hierdoor bekras je het aluminium niet wanneer je niet goed oplet hoe je de stekker erin doet (zoals bijvoorbeeld in het donker).
Het formaat zorgt ervoor dat de telefoon goed in de hand ligt, echter is de telefoon ook glad. Daarom is het verstandig een hoesje aan te schaffen. De geluidskwaliteit is niet optimaal, net als van de gemiddelde smartphone.
Dit Samsung toestel wordt geleverd met een micro usb-kabel die aan te sluiten is op een adapter voor opladen via het netstroom. Tevens wordt een headset meegeleverd en een pinnetje dat nodig is voor het plaatsen van de MicroSD en SIM kaart. Dat plaatsen is overigens nog wel een redelijk gepiel. Voorheen dacht ik dat mijn MicroSD slecht in de houder geplaatst kon worden, maar na een software-update kreeg ik geen foutmeldingen meer over het afmelden van mijn SD-kaart.

Ik heb de A3 inmiddels enkele maanden in mijn bezit en ben er absoluut tevreden mee. Hij blijft goed werken, loopt niet vast en is lekker snel. De batterij gaat ook voldoende lang mee. Dat deze niet zelf eruit te halen is, heb ik vooralsnog niet als een probleem ervaren. De kwaliteit van het scherm is goed en het is groot genoeg. Beide camera's maken zeer mooie foto's.
De telefoon wordt inmiddels voor een beter passende prijs aangeboden, 300 euro was aan de prijzige kant. Tevens is er inmiddels een software update naar android 6.0.1 beschikbaar.

Pluspunten

• Mooi
  • Fijn formaat: ligt goed in de hand
  • Genoeg hoesjes beschikbaar
  • Stevige materialen
  • Android 6.0.1

Minpunten

• Glas maakt de telefoon glad
  • MicroSD en SIM kaart zijn lastig te plaatsen
  • Afgeronde randen

Jan 07-12-2016

klein (is fijn) helder, redelijk snel, voldoet

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Fijn toestel, is niet heel groot, helder snel genoeg, veel mogelijkheden, is eenvoudig te bedienen en mooi plat

Jette 28-11-2016

Moest even wennen maar vind m'n A3 2016 nu super!

Ik had een Samsung S3 neo. Die was nu 2.5 jaar intensief gebruik wel aan vervanging toe.
De camera van de s3 vond ik waardeloos. Ik las dat de A3 een veel betere camera had. Dat klopt ook!
Ik moest best even wennen aan deze telefoon. De knoppen werken iets anders, en sommige widgets die ik handig vond staan er niet meer op. Maar ik heb 'm nu een paar weken en ga m weer steeds meer waarderen.
De accuduur is echt geweldig!
Het formaat van de telefoon vind ik fijn, niet te groot en niet te klein.
Het uiterlijk vind ik echt heel mooi. De gouden versie is vrij classiek, niet schreeuwerig.
Ik heb alleen wel echt een hoesje nodig omdat door de metalen behuizing mijn vingers "dood" gaan, ik heb raynaud. Daarbij is de doorbloeding niet goed naar de kleine vaatjes waneer ze koud worden, en de telefoon was steenkoud!
Met een hoesje is dit probleem nu gelukkig opgelost.

Ik zou deze telefoon zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Goede camera
  • Fijn formaat telefoon
  • Lange levensduur batterij

Minpunten

• Metalen behuizing blijft koud

Diederik 15-11-2016

Goed product, voldoet aan verwachtingen

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Precies goede afmetingen: past in je hand en in je broekzak, en je kunt toch makkelijk met het scherm werken. Af en toe melding dat de sim-kaart niet is geplaatst, maar na restart is alles weer OK. Heb het kaartje er een keer uit en weer in gedaan, tot nu toe afdoende. Wel vreselijk veel updates van apps, maar dat heeft niet met het product te maken. Inmiddels ook automatische upgrade naar Android 6 gehad. Prachtig scherm.

Pluspunten

• Ideale afmetingen
  • Mooi helder scherm
  • Wat ik wil, kan; waar voor je geld

Minpunten

• Af en toe sim-kaart disfunctie

Karen van Boxtel 19-09-2016

Hele fijne telefoon, accu gaat lang mee!

Telefoon is heel gebruiksvriendelijk. Als je samsung gewend bent, is dit een aanrader. Accu gaat 2 tot 3 dagen mee! Niet te groot, niet te zwaar. Helemaal naar mijn zin.

Matthijs 18-09-2016

goede kwaliteit, prijs verhouding

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Gebruiksvriendelijk en mooi toestel in stalen behuizing. Hoge kwaliteit foto's. Ruimvoldoende werksnelheid. Helder scherm wat weinig capaciteit van de accu vraagt. Krachtige accu.

Pluspunten

• zuinig verbruik, accu
  • gebruiksvriendelijk

Melissa 12-09-2016

Licht, handzaam en mooi

Heel fijne telefoon. Mooi scherm, goede foto's (ook met de front camera) en goed in gebruik. Blij dat ik deze gekocht heb.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Mooie kleuren

Ewa 20-08-2016

Mooi toestel

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Mooie vormgeving, lekker dun. Laad snel op. Het instellen is even een klusje en zal voor echte digibeten op tovenarij lijken.

Quirijn 28-07-2016

Mooie middenklasser

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

De Samsung Galaxy A3 (2016) gekocht als vervanger van mijn Samsung Galaxy S4 mini. Heb getwijfeld tussen dit model, de Samsung Galaxy S5 mini en de Sony Xperia Z3 compact, maar het nieuwere besturingssysteem ten opzichte van de S5 mini en de vaak gehoorde klacht dat de Xperia Z3 compact soms spontaan barst heb ik uiteindelijk gekozen voor de A3.
Heb de 2016 variant gekozen voornamelijk voor de betere batterij, aangezien deze niet meer zelf te vervangen is.

Zeer tevreden met mijn keuze! De A3 2016 is een snelle smartphone met een mooi elegant en slank uiterlijk. En dat voor een hele nette prijs.
Batterij gaat bij intensief gebruik nog steeds een hele dag mee en normaal gesproken gaat hij savonds aan de oplader als er nog ongeveer 50% in zit. Apps werken vloeiend en snel, nog geen enkele keer is iets vastgelopen. Ik gebruik geen zware gaming apps.

Verder ligt hij makkelijk in een hand en zijn de kleuren bijzonder helder en echt. Heb direct bij aanschaf een siliconen hoesje en glasprotector gekocht, de vorm en het uiterlijk van de telefoon blijven hierdoor bijna hetzelfde.
Zijn er dan geen minpunten? Eigenlijk niet, maar bij de overstap vanaf de S4 mini was het even wennen dat het scherm van de A3 net wat groter (voornamelijk hoger) was. Daardoor kun je wat minder makkelijk met een hand in de linkerbovenhoek komen. Ook is de menu knop linksonder bij de S4 mini om naar de instellingen van de huidige app te gaan (handig). Bij de A3 is deze knop om een overzicht van alle apps te geven (niet handig). Maar goed, dit zijn uiteraard geen noemenswaardige ergenissen.

Al met al zeer tevreden met deze prijsvriendelijke en toch snelle en mooie smartphone. Zou hem voor de gewone gebruiker zeker aanraden!

Freddy 23-07-2016

Prima toestel!

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Helder, duidelijk en overzichtelijk. Compact toestel. Ik hou ervan. Wel meteen een flipcase bij gekocht om het te beschermen en niet dezelfde weg gaat bewandelen als mijn vorige toestel

Peter 20-07-2016

As aan t ebevelen

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Goede prijs-prestatie-verhouding. Iets te groot qua afmeting verder prima toestel. Voldoet geheel aan de eisen.

Janneke 18-07-2016

mooi toestel

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

ik had een Samsung mini s4, vind dit een mooie vervanger.
Vooral degelijk en stevig ziet toestel eruit en voelt het ook aan.
De batterij gaat ook veel langer mee, na een paar dagen merk ik dat al.
Dus blij met dit nieuwe toestel.
Vooral voor basis gebruik, een heel goed toestel

Patrick van den Boogaard 18-07-2016

mooi degelijk toestel, met redelijke camera

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

toestel ziet er mooi en degelijk uit, ligt fijn in de hand en is niet al te groot.
het toestel is snel, maar je moet niet te veel dingen tegelijk doen, dan gaat het wat trager. de 13 megapixels camera is prima voor overdag buiten, maar binnen kun je er weinig mee , foto's zijn korrelig/onscherp. Ook zit er geen beeldstabilisator op, wat foto's maken soms lastig maakt.

het is een echte middenklasser, maar daar is de prijs ook naar.

het is een mooi degelijk toestel met een redelijke camera

Zaandijk 16-07-2016

Tevreden over aankoop

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Mijn dochter is na haar Samsung galaxy Core heel erg blij met haar Samsung galaxy A3. Mooie vormgeving, veel sneller, veel nieuwe mogelijkheden.

prima toestel 16-07-2016

prima toestel

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Kwalitatief een heel goed toestel voor een prima prijs! Door de behuizing volt het toestel prettig aan, ook niet te breed waardoor hij goed met een hand te gebruiken is. Overige zaken zijn dik in orde!

JanM 16-07-2016

Mijn mobiel

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Het toestel heeft een goede display makkelijk in gebruik. Menu's zijn overzichtelijk. Eerder met een Samsung gewerkt zijn de toetsen makkelijk te vinden. Kamera en radio doen aan de verwachtingen.

Zonnetje 28-06-2016

Zeer mooie mobiele telefoon!

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Veel mogelijkheden, genoeg opslag met sd card (128 GB)
Ziet er mooi en strak uit.
Zeer goede camera (13 MP)
Is zeer snel met alles.
Alles wat je nodig hebt staat erop.
Groot genoeg na een S4 mini.
Ik adviseer om er wel een achterkantje of hoesje omheen te doen ivm gladde achterkant (vh vallen)
Een aanrader!

zesterke 30-05-2016

Mooie samsung

Mooie telefoon die hele mooie scherpe foto's maakt. Echt zeker wel een pluspunt! Is zeker groot genoeg en heeft een duidelijk en scherp beeld. Niks mis mee met deze Samsung.

Leo 28-05-2016

Compleet en niet te groot

Geschreven voor: Samsung SM-A310F

Deze telefoon heeft alles wat je nodig hebt voor een optimaal gebruik. Beetje glad door de glazen achterkant maar dat maakt het ontwerp juist mooi. Prettig is dat de telefoon niet te groot is. Je kunt hem gewoon met 1 hand bedienen.