Samsung Galaxy A5 (2016) 16 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 78 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy A5 (2016) 16 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

E.W.F. 11-05-2017

Vastloper

Ik heb 5 jr een Galaxy S4 gehad wat een perfect toestel was maar hij begon nu toch haperingen te vertonen. Ik vond de S6 en S7 echt te duur dus heb een A5 2016 aangeschaft. Grotendeels vergelijkbaar met S4 qua indeling en snelheid. Echter hij loopt erg vaak vast, soms wel 4x per dag! De return knop valt weg en dan rest niets anders dan hem opnieuw op te starten. Als dat 1x p.mnd. is is dat niet zo'n probleem, maar dagelijks? Verder ook bij A5 een goede camera, de selfie camera vervormd nogal aan de randen. De telefoon springt verder vaak in de wacht. Kennelijk tik ik de wachtknop aan met mijn oor? Ik verhelp dit door met gesloten flipcover te bellen.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Camera
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Loopt dagelijks vast
  • Beeld selfie camera vervormd
  • Telefoon gaat steeds in wacht

carla 19-01-2017

a5 2016

vanaf het begin al een makkelijk toestel ook voor oudere mensen met veel mogelijkheden .
een duidelijk scherm maakt mooie duidelijk foto,s .

Pluspunten

• groot scherm
  • snel

Paulien 16-01-2017

Mooi helder scherm en accucuur goed

Foto qualiteit is wat je mag verwachten, prima voor een mobiel! Accu in de eerste twee weken uitstekend, hoef maar een keer in 2a3 dagen op te laten. Helderheid scherm erg goed. Voor 300 meer hoef ik daar zeker geen s7 voor. Goede prijs-kwaliteits verhouding dus, als je niet veel wilt uitgeven maar wel een betrouwbaar merk wil met goede kwaliteit.

Pluspunten

• Batterij binnen anderhalf uur opgeladen
  • Helder beeld
  • Prima camera

Karel Winkel 27-12-2016

Prima vormgeving

Mooi strak design met de metalen behuizing en een uitstekende prijs - kwaliteit verhouding. Een glasheldere beeldkwaliteit gaat samen met een superieur bedieningsgemak.

Pluspunten

• strak design
  • glasheldere beeldkwaliteit
  • betaalbaar

Stef 18-12-2016

Super

Fraai design, mooi groot helder scherm, top camera met échte kleuren en goede zoomfunctie, snelle smartphone met ruim voldoende opslag 16 gb.

Peter 28-11-2016

groot formaat

Na mijn HTC die er plotseling de brui aan gaf, is dit mijn eerste Samsung. Een enorme verademing. Minpuntje is, dat glas. Ik had ergens gelezen dat dit bijzonder sterk en krasvrij glas zou zijn, maar dat valt tegen. Ik ben erg voorzichtig maar er kwam toch een (vrij grove) kras op het scherm.
De batterij gaat behoorlijk lang mee (tenzij je spelletjes gaat spelen) en met de bijgeleverde snellader is het een kwestie van enkele uren voor het machien weer inzetbaar is.

Pluspunten

• formaat
  • gebruiksgemak
  • instelmogelijkheden
  • gevoeligheid touch screen

Minpunten

• gewicht

B.Wientjes 19-11-2016

Prachtig toestel.

Helder en groot scherm. Accu m.i. ruim voldoende, het hangt af van het aantal app's welke in gebruik zijn.

Pluspunten

• Helder scherm
  • mooie foto's mee te maken.

Minpunten

• de verplichte app's die niet te ruimen zijn.

kees 13-11-2016

Sterke prijs voor en sterk toestel

Alhoewel ik enkele opties mis ( geen melding bij inkomende mail) vind ik dit een bijzonder snel, degelijk en goed toestel.
Wat ik wel erg mis is dat ik mijn foto's niet automatisch naar bijvoorbeeld mijn dropbox kan verzenden.
Voor de rest zeer aanbevelenswaardig.

MichelD4 04-11-2016

Semi vlaggenschip van Samsung

De Samsung A5 (versie 2016) is een mooie smartphone, met goede specificaties.
Uiteraard zijn de specificaties van de grote broer S7/S7 Edge vele malen beter, maar voor mensen met een smalle beurs of die gewoonweg niet veel willen uitgeven aan een smartphone, is dit een perfect alternatief.
De Samsung A5 (versie 2016) wordt ook vaak gezien, als goede alternatief van de S7.
De A5 krijgt met regelmaat een software- en/of beveiligings update, zodat het toestel zonder problemen blijft werken, zo is inmiddels Android 6.0 voor dit toestel beschikbaar gekomen.
Alleen de vingerscanner werkt niet erg goed, waardoor ik met regelmaat erger aan het feit dat hij mijn vingers niet herkend, waardoor ik ook adviseer op bijvoorbeeld een eigen verzonnen toestel pincode in te stellen.
Het toestel heeft een zeer goede ontvangst van het mobiele netwerk, op zowel 2G, 3G en 4G, al zal hij sporadisch kiezen voor 2G, aangezien 3G voorrang heeft op bellen.
4G+ heeft dit toestel helaas niet, al merk je daar heel weinig van.
Voor de rest nog geen problemen of storingen gehad met dit toestel!

Pluspunten

• Goede ontvangst van het mobiele netwerk
  • Met regelmaat een software update
  • Ingebouwde malware beveiliging
  • Goed en mooi scherm
  • Goede camera

Minpunten

• Slecht werkende vingerscanner
  • Geen 4G+
  • 16 GB aan geheugen

Jummyjo 31-10-2016

Mooie telefoon

Erg mooie telefoon met een prachtig scherm. Laad snel op en goed geluid. Goede batterij die wel wat snel leeg gaat door het mooie scherm.

Pluspunten

• goede camera
  • goed scherm
  • snelle telefoon
  • vingerafdruksensor

Minpunten

• batterij wat snel leeg
  • camera focust wat langzaam

Robert 24-09-2016

Mooi toestel, premium, stevig en snel

Het toestel voldoet perfect. Hij is lekker snel, het scherm is indrukwekkend mooi en ligt lekker in de hand. Hij komt zeer premium over in tegenstelling tot veel kunststof behuizingen van smartphones.

Zeker een aanrader om te kopen.

Pluspunten

• Snel
  • Premium uiterlijk
  • Stevig
  • prachtig scherm
  • hele goede camera

Minpunten

• Achterkant glasplaat

Anne-K 17-08-2016

Goede snelle telefoon

ik vind dit een goed en snel
toestel,voldoet aan mijn verwachtingen.Lange levensduur baterij en een zeer duidelijk scherm.Aanbevelenswaardig.Groeten AK

Gerard 15-08-2016

Prima telefoon

heb nog niet eerder zo eenvoudig en simpel een telefoon in gebruik genomen,alles wijst zich vanzelf!en anders heb je een prima gebruiksaanwijzing

Pluspunten

• supersnel

Minpunten

• niet

Anne 15-08-2016

Groot scherm

Heb net de Samsung Galaxy A5 binnen en ben al erg blij met dit toestel. Ik wilde graag een telefoon met een groter scherm. Hij is makkelijk te bedienen en te installeren. Het toestel maakt prachtige scherpe foto's. Kortom een toestel om aan te raden!

Pluspunten

• groot scherm
  • mooie foto's

Hans S 14-08-2016

Mooie eerste indruk.

Heb hem vandaag gekocht, mijn eerste indruk is mooi, heel mooi design. Als de prestaties van de telefoon net zo goed is als dat hij eruit ziet. ben ik een tevreden klant.

• Laad snel op

HB 13-08-2016

Samsung Galaxy A5 2016 Edition Gold

Een prachtige vormgeving met haarscherpe foto's. Echt top! Dan ook nog die 64G micro-SD kaart er gratis bij, zolang de actie loopt. Wees er dus heel snel bij!

Pluspunten

• vormgeving
  • batterij
  • camera

Minpunten

• geen

f.m.raats 13-08-2016

goed en mooi toestel

als het toestel in de hand ligt voel je al meteen dat het goed zit met dit apparaat, de besturing is zoals je dat gewent bent van samsung en het spatwaterdichte is ook niet mis, daarnaast is de mogelijkheid er om het toestel draadloos te laden hier moet echter wel een accessoir voor aangeschaft worden

Pluspunten

• spatwaterdicht
  • qi voorbereid

Minpunten

• schadegevoelig 2zijd glas
  • geen qi lader

md 12-08-2016

Groot scherm, snel en helder

Gewoon een fijne foon en maakt mooie foto's. Reageert snel, helder beeldscherm, makkelijk in gebruik

Pluspunten

• snel
  • makkelijk in gebruik
  • helder

Willy 12-08-2016

batterijduur overtreft de verwachting

is mijn tweede Samsung smartphone deze is prachtig van design vele mogelijkheden en snel. ik ben fan van Samsung heb ook een tv van Samsung alsook de kinderen hebben allemaal inclusief mijn vrouw een Samsungtoestel

LindaV 12-08-2016

Cadeau

Haal de telefoon net uit het doosje, wat een mooi model, prachtige brons kleur aan de achterzijde en ook nog eens een SD kaart cadeau!

van Leeuwen 11-08-2016

Mooie handige telefoon

Makkelijk te bedienen, ziet er goed uit, bent er snel aangewend. misschien niet meer de meest moderne telefoon, maar daar is de prijs dan ook naar. voor een gebruiker als ik ruimschoots voldoende mogelijkheden

Pluspunten

• groot scherm
  • handig

ell 11-08-2016

Gebruiksvriendelijk

Gebruiksvriendelijk, lange accuduur en duidelijk scherm. Qua scherm en fotokwaliteit zijn top. Ben er erg blij mee!!

Pluspunten

• Lange accu tijd
  • Uitstekende camera
  • Fingerprint werkt top

Minpunten

• Geen LED voor meldingen

Marco 11-08-2016

Mooie gebruiksvriendelijke smartphone.

Fantastisch beeldscherm met heldere kleuren. Een prima smartphone voor een lage prijs. Was een kleine Samsung S4 Mini gewend. Dit is echt genieten.

Pluspunten

• helder beeldscherm
  • extra's

Monja 30-08-2016

Marco, ik heb nu ook S4 mini maar vind de foto kwaliteit niet best; is de A5 echt een verbetering of moet je ook opletten hoe je je toestel houdt zodat je fotos niet te donker worden?

jean-paul 11-08-2016

goede prijs kwaliteits verhouding

deze vervangt mijn oude S4 mini
ondanks zijn groter formaat weegt hij slechts 47 gram meer en is er uiteraard een verbetering in de snelheid maar ook ontdekte ik dat waar ik met de s4 wifi ontvangst problemen had deze nu beduidend minder zijn
ik ben er zeer tevreden over

Pluspunten

• mooi scherm
  • dun
  • prijs

Minpunten

• nog niet gevonden

Peter E 10-08-2016

mooie stevige behuizing met groot scherm

Het is een mooi ogend, stevig telefoontoestel met een mooi groot helder scherm. de knoppen zijn goed te bedienen en hij ligt goed in de hand (man).

Pluspunten

• stevig
  • scherm groote
  • scherm helderheid

Minpunten

• mijn vrouw pikt m telkens