Samsung B2100 8 GB / rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung B2100 8 GB / rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jeffrey026 22-02-2012

Super toestel!
Werk zelf in de bouw en lig regelmatig in kruipruimtes etc,
Rijdt motor (off road ritten) en val daarbij nog weleens, deze telefoon is daarvoor ideaal.
Zit je te sleutelen? gaat je tel? aarzel niet opakken en later zo weer wassen met water en zeep!
Smsen onder de douche is iets wat ik af kan raden evenals de keren onder water want op langere duur (anderhalf jaar +-) begint die dan toch zijn tol te eisen. Ik vermoed dat er teveel zeep,kalk,zand resten in de microfoon zal zitten waardoor ik slecht te verstaan ben sinds kort. Ook word mijn accu nu slecht. maar als die goed is gaat die dagen mee! bel en sms toch wel wat af als zeg ik het zelf (heb 1000sms bundel en 600belminuten per maand).

Kortom! hou je van simpel,degelijk en gebruiksvriendelijk? dat is dit een ideaal toestel!
Ik heb nu net een nieuwe besteld :) touchscreens zijn niet voor mij weg gelegd!

Danny Luk 11-09-2011
Geschreven voor: Samsung B2100 8 GB / rood

Heb net een androïde aangeschaft maar was zo tevreden over de B2100 dat ik echt even een mooie review moest achterlaten. Ik was 'm een keer kwijt en belde hem met de huistelefoon.Ik kwam er achter dat hij aan de waslijn in mijn zojuist gewassen spijkerbroek zat. Ik kon de telefoon gewoon opnemen, geen centje pijn. Op you-tube staan filmpjes hoe de telefoon word overreden en ingevroren ets. Ben je het zat om voorzichtig met je telefoon om te gaan dan is dit een hele goede keus.

Globe Trotter 12-07-2012

Is maar goed dat het toestel waterdicht is, anders had je een hoop kosten gehad maat.

Charlot 27-07-2011
Geschreven voor: Samsung B2100 8 GB / rood

Ik was zó tevreden met de B2100. Totdat ie na iets meer dan 12 maanden plots software problemen begon te vertonen. Ging vanzelf aan en uit, totdat ie steeds vaker bij het opstarten op het Samsung logo bleef hangen. En dan moest de batterij eruit om 'm aan 't werk te krijgen. Geprobeerd om zelf te updaten, maar dat is niet gelukt, het gaat niet via bluetooth.
Dus via de garantie (24 maanden) opgestuurd en keurig een nieuwe gekregen, incl. nieuwe batterij en klepje. Hopelijk alleen dat deze niet na 12 maanden hetzelfde gaat doen, want dan is de garantie inmiddels om.

Charlot 03-12-2011

Voorlopig doet ie het nog...

John Paas 07-12-2010
Geschreven voor: Samsung B2100 8 GB / rood

Terug naar de basis met dit schock proof toestel. Doet het altijd en dat zonder op te laden en gemakkelijk 1 week standby. Waterdicht en er zit ook nog een meer dan aardige zaklamp in verstopt....Hulde ! Mijn vorige drie GSM's kregen na verloop van tijd kuren, als tegen die tijd het overgevoelige schermpje het niet had begeven.

wallies 22-10-2010
Geschreven voor: Samsung B2100 8 GB / rood

Wie kan mij vertellen hoe je een sms-ringtone instelt, of het sms geluid uitschakelt?

verder heb ik m even onder de kraan gehad en is er toch iets water in de stekkeringang gekomen: ....gevolg: kortsluiting en hij belde vanzelf tot 100+ keer het laatst gebelde nummer. later was dat probleem voorbij en doet ie t prima

Globe Trotter 16-07-2012

Waarschijnlijk heb je de afsluitklepje wat aan de zijkant zit, niet goed ingedrukt.
Ik heb het toestel even in mijn handen gehad en uitgeprobeerd, het toestel is uitstekend waterdicht.
Betreft de bijgeleverde headset, je kan een Samsung adapter kopen waarop je een normale koptelefoon op aan kan sluiten.
Suggestie voor mensen die over de bijgeleverde headset struikelen: FF Googlen bijvoorbeeld bij Conrad en je vind wat je zoekt.

Mr_wizzard 25-08-2010
Geschreven voor: Samsung B2100 8 GB / rood

Fijne gsm om te bellen en te sms-en.

Voor mij (simpel is goedgenoeg), zitten er een aantal mogelijkheden op die ik niet gebruik zoals internet, spelletjes, radio ect.
Makkelijk vind ik de wekker, mp3, speler, fotocamera en het lampje.

Zelf ben ik heel vaak buiten ivm mijn werk, ook als het regent. Vaak heb ik een regenbui gestaan met deze gsm en het is totaal geen probleem, het ding blijft het gewoon doen al is ie nog zo nat.
Minder vond ik de stootvastheid.
De gsm kan wel iets hebben maar niet echt veel. Ik heb de gsm aan een keycord om mijn nek hangen en de gsm slingert wel eens, zo is de gsm een keer in de auto tegen het stuur geslingert en in het display zat in ene een klein scheurtje.
De gsm is overigens nog steeds spatwaterdicht.

Voor mezelf vind ik dit een goede gsm, zeker gezien de prijs dat er voor deze gsm is betaald. Maar kan me voorstellen dat als je een beroep hebt dat zwaarder is als de mijne, dat je dat een zwaarder toestel nodig hebt.

rally fan 15-08-2010
Geschreven voor: Samsung B2100 8 GB / rood

Ik had de b2100 gekregen voor mijn werk,als vervanger voor een oude nokia (simlock ivm wisselen provider).
Het beltoonvolume is een stuk zwakker als van de nokia waardoor ik hem tijden mijn werk met div machines/tractoren niet hoor overgaan.
lastig is het ook dat het hele scherm zwart wordt zodat je niet snel kunt zien dat je een bericht ontvangen hebt,zonder hem te moeten inschakelen.
Heel vervelend is het dat je geen tijd kunt in voeren voor de toetsenbord-vergrendeling,je kunt dit alleen aan of uit zetten.
Ik vind de tijd te kort,maar heb de toetsenbord-vergrendeling wel nodig tijdens mijn werk.
Ik vind de menu-structuur nogal omslachtig maar dat komt waarschijnlijk omdat ik altijd een nokia gehad heb.
ook lastig is dat er geen usb kabel bijgeleverd wordt,anders was ik wel op zoek gegaan naar een hardere ringtone.

Verder wel een erg degelijk toestel waarmee je goed kunt bellen.

JantjeP 16-09-2009
Geschreven voor: Samsung B2100 8 GB / rood

Vind dit als een echte gsm leek een zeer gebruiksvriendelijk toestel. Makkelijke menustructuur en zelfs voor mij erg duidelijk.
Zeer solide aanvoelend. De nieuwste Samsung New PC studio versie werkt wel met Vista (bij mij via datakabel).
Een aanrader!

LvdS 20-08-2009
Geschreven voor: Samsung B2100 8 GB / rood

Ik heb de samsung B2100 Xplorer nu een maand in mijn bezit.
Het is prima telefoon waar ik hem voor gebruik en dat is gewoon bellen.
Hij is zeer degelijk uitgevoerd en de batterij gaat heel lang mee.
Ik vind het een aanrader voor iedereen die gewoon alleen wil bellen met zijn toestel.

bokito 17-06-2009
Geschreven voor: Samsung B2100 8 GB / rood

De toetsen van de mobiele telefoon zijn van rubber. Het toestel is waterproof (30 minuten op 1 meter diepte) en ook zand en stof bestendig.

De accuduur is in de praktijk 5 dagen bij weing gebruik. Ik heb het toestel gekocht voor het telefoneren via een lokale simkaart buiten Europa.
Praktisch voor op de vakantie is de ingebouwde LED zaklamp.

Samsung heeft de bijbehorende telefoonsoftware Samsung New PC Studie versie 1.2.0 IE6 nog niet aangepast voor de Nederlandse versie van Vista.
Hiermee kun je de muziek en het telefoonboek van je pc naar de Samsung B2100 overzetten.

brennie1966 07-06-2009

Ik heb deze telefoon via gsmtrack.nl besteld op 2 juni
en op 5 juni heb ik deze thuisbezorgd gekregen.

Heb vluchtig door de menu's gebladerd en gekeken wat de mogelijkheden zijn.

Onderstaand in het kort wat mijn bevindingen zijn:

- menu's gebruikersvriendelijk
- gsm is hufterproof
- fijn dat er automatisch blokkering op zit
- beltonen zijn naar keuze in te stellen (zelfs mp3)
- sms berichttoon is ook in te stellen
- geluidskwaliteit is erg goed
- foto's zijn mooi (op het toestel, op pc heb ik nog niet bekeken)
- Verder is het gewoon een erg leuk toestel met de meeste basismogelijkheden (bluetooth, muziek, fotocamera 1.3mp)

Ik heb deze gsm gekocht omdat ik vaak mijn gsm laat vallen. Mijn laatste gsm kon daar niet tegen dus nu wilde ik er eentje hebben die tegen een stootje kan en waar de meeste basismogelijkheden op zitten.
De Samsung B2100 is het dus geworden.
Plus het feit dat deze nog betaalbaar is.

Mijn partner vind mijn gsm zo mooi, handig en leuk dat we er net voor haar ook eentje besteld hebben.

Globe Trotter 12-07-2012

Wat bedoel je met hufterproof?