HTC Touch Pro2 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Touch Pro2 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Ruud1504 08-07-2012
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Ik ben een tijdje overgestapt naar Iphone. Maar, geluid van de Pro2 is much better en zeker handsfree. Het toetsenbord van de Pro 2 is geweldig, heerlijke toetsen met mooie backlight achter de toeten. Ook de sneltoetsen voor knippen en plakken binnen de agenda vind ik super handig, net als de windows agenda zelf. Ik had in het begin ook problemen met uitvallers maar sindsien ik de Sense heb uitgeschakeld (Instellingen/Vandaag/Items en dan HTC Sense wegvinken),geen enkel probleem meer. Okee, het is geen internet surfend snelheidsmonster maar als zakelijke phone met prima Agenda, heerlijk handsfee geluid en de mogelijk om te mailen en te smsen voor mij de beste. En youtube filmpjes kijken gaat ook best goed bij mij. Vroeger heb ik met de Psion agenda's gewerkt, daar doet hij me aan de denken. Heb er inmiddels 3 zodat ik ook bij een uitvaller niet zonder kom. Overigens kan er ook Android op als je wat meer multimedia wil. (Zie youtube)

HTC gebruiker 30-01-2012
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

De HTC touch pro 2 heb ik bijna 2 jaar in bezit. Net zoals zovelen hier gemeld hebben, zijn er behoorlijk wat aanmerkingen op de telefoon. De bediening is niet vloeiend. Wanneer ik een sms wil sturen en wil 'opstarten' wil het niet altijd meteen reageren, het hapert nogal. En dat geldt eigenlijk voor alle dingen die je met de telefoon wil doen. Daarbij komt nog dat ie regelmatig wil vastlopen. Ook moet ik vaak het scherm activeren om te kijken of ik niet een sms heb gekregen (soms/vaak geeft ie geen melding dat er een sms is binnen gekomen). Krijg het ding niet werkende met activesync en mijn google maps wil ook niet meer opstarten (moet dat ding maar weer eens een harde reset geven). Als alles werkt is het prima, maar helaas vaak mankementen waarmee ik simpelweg heb leren omgaan. Geen geld voor een nieuwe telefoon. Wat ik ook trouwens een zwak punt vind, is dat de bediening niet goed doordacht is. Naar mijn mening moet je teveel stappen door het menu maken om iemand te bellen/sms'en uit je contact lijst (het is een telefoon, dit zou het meest makkelijke moeten zijn!). Niet goed doordacht zoals apple.

lucasvroon 29-09-2011

Update eerdere beoordeling:

Inmiddels (na ca. 1,5-2 jaar) is mijn zakelijke touch pro eindelijk stuk gegaan (met een beetje hulp :)). Nu vervangen door een iPhone (ook zakelijk). Wat een verbetering. Wat een dramatisch toestel is de PRO2. Het is zelfs zo erg, dat ik NOOIT meer een WindowsPhone koop en NOOIT meer een HTC. Gewoon voor de zekerheid!
Ik vond hem aan het begin al niet echt snel, maar na een jaar werd dit steeds erger. Ik kon amper meer een contact opzoeken in mijn telefoonboek. Ook super vaak vastlopers, zoals bijna iedereen hier.
DRAMATISCH. NIET KOPEN. OOK NIET 2eHANDS!
Het liefst geen ik een 1 voor alles, maar ok.. de geluidskwaliteit en de camera zijn gewoon wel goed. Alleen jammer dat het een minuut of 3 duurt voordat je het juiste mp3tje hebt gevonden, of voordat je camera is opgestart!
NIET DOEN !!!!! En dit is echt niet overdreven. NIET KOPEN :)

Michou18 27-07-2011
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Ik heb deze telefoon nu ongeveer een jaar en het is echt een hele erge afrader want hij is nu al kapot. De eerste maand werktte hij nog redelijk maar hierna ging het allemaal berafwaarts. Kan de vaak niet smssen en niks ontvangen, valt vaak uit, is heel traag, box is al kapot, oortjes zijn al kapot, oplaadsnoer werkt ook niet goed meer. Oftewel het is gewoon een gare telefoon.

EmmaG 07-07-2011
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Ik heb deze telefoon nu een jaar in mijn bezit. Waarvan ik hem maar een half jaar gebruikt hebt omdat ik er echt gewoon niks mee kan, hij is super sloom, ik ontvang smsjes pas als ik het scherm aan klik, dus ik moet elke keer kijken of ik een smsje en dat ligt niet aan mijn provider. Internetten erop is ook niet erg snel.

Tijdens het smsen gaat hij ook vaak ineens een regel omhoog, wat op den duur erg irritant is. Als hij het goed zou doen zou het echt een super telefoon zijn maar helaas..

reen71 15-05-2011

Hallo allemaal,
Telefoon heb ik nu 1,5 jaar in bezit. In het begin nogal teleurgesteld omdat deze telefoon niet de mogelijkheid bezit op diverse apps te downloaden. Oorzaak is dat het een WindowsPhone is en dit besturingsysteem is niet zo uitgebreid als bv android. Daarin tegen is het externe toetsenbord wel erg makkelijk, en uitgebreid. je kan daarop de meeste functies gebruiken zonder het touchscreen.
Na ongeveer 1 jaar begon de telefoon mankementen te vertonen, zoals vanzelf uitgaan, vastlopen, zeeer traag, en uitval van geluid en touchscreen. In korte tijd begon dit steeds erger te worden en nu, na een harde reset is het toestel compleet van slag. Updates vanaf de HTC site helpen niet, sterker nog, ze kunnen niet eens worden geinstalleerd. Heb hem nu aangeboden bij HTC ter reparatie. Dit is ondangs de matige ervaring met de telefoon, uitstekend! De telefoon wordt dinsdag opgehaald. conclusie: zeker nooit geen Windowsphone meer, wel weer een met extern toetsenbord. Als hij gerepareerd is zing ik de abbotijd nog uit en kies weer voor een ander merk.

reneeb4 02-05-2011
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Er zitten goede dingen aan deze telefoon.
Maar teveel nare dingen.
Na een half jaar is deze telefoon waardeloos, hij is zo onzettend sloom, en om je berichten te verwijderen heb je een harde reset nodig beetje raar.
De telefoon is zelfs zo sloom dat je nog amper iemand kunt bellen, ook extra snel internet is op deze telefoon sloom!

Ik heb net een nieuwe telefoon gekocht want deze is echtt echt waardeloos!!!

boors 18-02-2011
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Heb de telefoon nu iets meer dan anderhalf jaar in mijn bezit. In het begin was ik er blij mee maar inmiddels is het touchscreen al twee keer vervangen en loopt het toestel constant vast. Als ie niet vast loopt is ie ontzettend traag. Ik heb het gevoel dat de hardware niet goed is afgestemd op de software. Voor mij in ieder geval geen windows phone meer...

naam23837865 20-01-2011
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

ik heb deze telefoon nu al langer dan een half jaar in mijn bezit. Ik vind het een hele goede telefoon als hij het doet. Ik heb m dus nog niet echt vaak gebruikt en als ik m mee neem neem ik voor de zekerheid nog een extra telefoon mee.

Bij mij valt hij echt heel vaak uit. Soms heeft ie een goede dag maar hij valt minimaal 3x per dag uit. Echt waardeloos. Als hij uitgevallen is dan ontvang ik geen smsjes en oproepen. Ik krijg m pas aan als ik m reset of de batterij eruit haal. Hij is nu al 3x gerepareerd en doet het nog steeds niet.

Hij valt niet alleen uit maar loopt ook vast en is vaak sloom. Echt jammer.

Wel een aan te raden telefoon. Als hij het doet.

gebruiker10101 19-01-2011

geweldige telefoon
oerdegelijk, snel, mooie vormgeving

kortom geweldig

Wankee Chan 14-01-2011
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Dit toestel is 1,5 jaar geleden een zeer modern apparaat met alle connectiviteiten aan boord + het beste tussen een touchscreen -en toetsenbordtelefoon. Nu ruim 1,5 jaar later is hij nog steeds erg mooi om te zien en kan hij nog steeds goed mee met al het I-phone geweld + supersnelle Androidtoestellen.

Ik vind het design zeer geslaagd. Eigenlijk ben ik meer van dat hoekige ontwerp zoals de Motorola Milestone, I-phone 4 en of de Lg Chocolate BL40. De HTC Touch Pro2 is echter een iets ronder ontwerp wat goed in de hand ligt. Het voelt in eerste instantie erg degelijk aan. Tot ik het Qwerty toetsenbord eruit geschoven heb. Dan voelt de scherm ietwat ielig aan. Ik was in het begin erg bang, dat ik het schermpje breek als ik hem naar mij toe beweeg. Gelukkig zit alles goed vast op dit HTC toestel.

Mijn vorige toestel was een HTC Touch. Dat design was zo niet nog mooier dan dit toestel, maar ik miste het fysieke toetsenbord. Altijd weer met dat pennetje zitten pielen om een sms te kunnen versturen. Dat is verleden tijd met de HTC Touch Pro2. Het meegeleverde pennetje is eigenlijk overbodig door de full Qwerty toetsenbord + touchscreen optie met HTC Touch Flo3D. Dat werkt gelukkig een stuk beter dan de standaard Windows Mobile interface. Niet echt geschikt voor vingerbediening op het scherm. HTC Touch Flo3D is meer het TomTom gevoel waar je zelfs met een dikke worstvinger een sms kan typen, zonder al die typfouten.

De Qwerty toetsenbord is ook zeer fijn in gebruik. Alle knoppen zijn lekker in te drukken en liggen niet vlak naast elkaar om typfouten te voorkomen.

Helaas werkt de straight Talk functie niet helemaal soepel. Zo valt soms het geluid weg uit de boxen en kan de tegenpartij jou niet meer verstaan. Het kan komen doordat het scherm naar de ondergrond wordt gedraaid / gelegd. Hierdoor kan de mute knop per ongeluk worden aangeraakt. Tsja, niet zo handig als je even snel in de auto een gesprek wilt voeren. Dus of de meegeleverde headset gebruiken of toch een bluetooth carkit kopen om het toestel aan te koppelen.

Windows Mobile 6.1 volstaat voor dit toestel en de huidige normen anno 2011. Ook de processor van dit toestel voldoet aan de eisen tot nu toe. Soms een beetje vertraging met opstarten van bijvoorbeeld de camera. Een klein ongemak voor dit verder vlotte telefoon.

De 3.2 MP camera is wel een beetje karig zonder flitser. Je maakt overdag redelijke foto's met een redelijke zoomrate. Foto's die in een donkere omgeving worden gemaakt zullen echter beduidend van slechtere kwaliteit zijn. Wat wel weer leuk is, dat je ook kunt filmen en er verschillende effecten en voorgeprogrammeerde effecten zijn ok. Plus is de camera aan de voorzijde van het toestel, wat videogesprekken mogelijk maakt. Tenminste als je netwerk het ondersteunt.

De HTC Touch Pro2 is een Quad-band, GPRS, UMTS, HSDPA, HSUPA toestel. Wat betekent dat je er eigenlijk overal op de wereld mee kan bellen. De connectiviteit is de sterkste troef van de HTC Touch Pro2. Zakenlui, maar ook studenten, huisvrouwen, jongeren, ouderen, man, vrouw, zullen dit wel kunnen waarderen. Bluetooth, A2DP (Stereo),3G, PC-synchronisatie, WiFi, USB, GPS, je noemt het maar of het zit erop. Zelf vind ik 3G, WiFi en GPS het allerbelangrijkste. Internetverbinding en navigatie waren mijn eisen in de overweging om dit toestel te nemen. Ik zit veel op de weg en hou ervan om bereikbaar te zijn.

Het intern geheugen beslaat 512 MB, maar daarvan blijft na installatie van Windows 6.1 + assecoires weining van over. Ongeveer 112 MB. Gelukkig is het gehuegen uit te breiden middels een MicroSD kaart.

Multimedia draait goed op dit toestel. Je kunt in principe gewoon een film kijken, zonder vertraging op het toestel. Ook YouTube werkt feilloos op dit toestel. Overigens is YouTube al voorgeinstalleerd net als Windows Live, Opera browser, Office Mobile (Word Mobile, Excel Mobile, One Note Mobile en Powerpoint Mobile. Oftewel de HTC Touch Pro2 is naast een multimedia toestel ook een mobiel kantoor.

Dan nu eigenlijk het belangrijkste feature, de bel interface. Het bel scherm van HTC is niet altijd logisch. Wel overzichtelijk op het scherm weergegeven met iconen, maar niet duidelijk genoeg wat het adresboek betreft. Soms heb je de Windows belscherm en soms heb je de HTC Touch Flo3D scherm. Een grove fout is de toetsenbord op het scherm tijdens het bellen. Na een aantal seconden verdwijnt de toetsenbord op het scherm, wat een telefoontje naar bijvoorbeeld je bank voor een saldocheck kan frustreren. Ik heb verschillende malen naar het saldolijn van de ING gebeld. Het toestel was ingeklapt en de toestenbord op het scherm was geactiveerd. Na ongeveer 5 seconden verdwijnt dit toetsenbord op het scherm, waardoor ik mijn inlogcodes niet meer kon intoetsen. Na zoektochten in het menu van het toestel heb ik dit probleem nog steeds niet kunnen oplossen.

Ook had ik in het begin veel last gehad het opeens uitschakelen van het toestel. Dit deed hij uit zichzelf. Het ging echter niet meer aan totdat ik de achterklep verwijderd had en de batterij eruit en weer erin had gestopt. Erg vervelend als je denkt dat het toestel standby staat en je een belangrijk telefoontje verwacht. Na een week of 2 deed dit euvel zich niet meer voor. Ik las in eerdere reviews dat dit toestel wel vaker last had van dit euvel. Vreemd, misschien een patch downloaden van HTC?

De bovenstaande minpunten zijn een kleine smet op het blazoen van een verder goed toestel. Een van de betere toestellen van afgelopen jaren vind ik persoonlijk. De geluidskwaliteit is erg goed bijvoorbeeld. Ook het beeldscherm is heel erg helder, ondanks dat het geen Oled scherm is. Ik geeft de HTC Touch Pro2 een dikke 7,5. Niet het beste toestel ooit, maar zeker ook niet de slechtste die ik heb gehad.

vorstenl 03-01-2011
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Dit toestel voldoet absoluut niet aan mijn verwachtingen. Ik gebruik dit toestel zakelijk, maar het toestel valt minimaal driemaal per dag uit. Het schijnt een regelmatig voorkomend probleem te zijn. Inmiddels besloten om het toestel om te ruilen. Want dit is echt niet werkbaar. Qua gebruik en multifunctionaliteit werkt het prima. Praktijk leert wel, dat je het toetsenbord alleen gebruikt voor email en dat voldoet prima. Het meest prettige onderdeel van het toestel is het pennetje om al functies te bedienen. Dit werkt top, veel fijner dan de vingerbediening

kerrie 28-12-2010
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

In mijn (telecom!)bedrijf gebruikten +/- 300 man dit toestel zakelijk maar iedereen vraagt zich af hoe het in hemelsnaam door de proefperiode is gekomen. Het loopt hopeloos vaak vast, is heel erg traag, en behalve het toetsenbord zeer onhandig in gebruik. Bovendien gaat het snel stuk. Absoluut niet geschikt voor zakelijk gebruik, vooral ook door Windows Mobile die het zo erg traag maakt. Tot slot is de helpdesk van HTC ook niet bepaald capabel op issues op te lossen of onhandigheden te verbeteren. Zo is het sinds het laatste servicepack niet langer mogelijk applicaties met het X-je te sluiten; alle applicaties blijven draaien zodra je ze eenmaal gebruikt hebt en alleen met de task manager kun je ze uitzetten. Bovendien sluiten ze tickets ouder dan 14 dagen als zij in de tussentijd geen tijd hebben gehad om er iets mee te doen.

Deze HTC heeft mij en mijn collegae veel onplezierige situaties en frustraties bezorgd en ik ben dan ook zeer blij dat mijn bedrijf dit toestel heeft laten vervangen door een ander merk + OS.

zweefduif 21-12-2010
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Dit is de derde en tevens laatste HTC telefoon die ik ooit zal gebruiken. Het wordt ook de laatste met windows mobile. De ervaringen van de twee vorige (TP Diamond en TP) waren al niet best, deze TP2 is niet veel beter. Ik gebruk de telefoon voornamelijk zakelijk.

De geluidskwaliteit is niet al te best voor een telefoon van deze prijs. De handsfree geluidskwaliteit is gelukkig beter.

Qua mogelijkheden zit er genoeg op, alleen, het is Windows Mobile 6.5. Functies zitten op onlogische plaatsen verstopt, geen uniforme menu structuur bij de standaard toepassingen. De meest gebrukte pictogrammen zijn niet gemakkelijk te sorteren op het scherm.
Bij excel, wat toch een toepassing is waar je bij uitstek graag getallen invult, springt het invoerschermpje na een invoer van numeriek naar qwerty. Hier is het uitschuiftoetsenbord niet handig. Zwaar irritant.

Qua gebruiksgemak is het ook allemaal niet best. Het eerste dat ik gedaan heb is de HTC sense uitzetten. Dit programma werkt als een laag over de windows functionaliteit heen, wat allerlei heel irritante neveneffecten tot gevolg heeft qua bediening. Daarmee kom ik weer op het grootste nadeel van deze HTC. Het reageert allemaal erg traag op input. Soms loopt het apparaat drie stappen achter bij wat je aan het doen bent. Internetten is supertraag, zelfs via WIFI. Zowel de Opera als IE zijn niet vooruit te branden en komen soms met zo'n kleine resolutie dat het met de beste wil niet te lezen is. Als dat vergrotingsschuifbalkje nou zou werken, maar nee dus. Soms wel, soms niet. Foto's worden op z'n kop getoond, terwijl er toch een G-sensor in zit?
Bellen is ook heel lastig. Soms, als je bij contacts iemand aan het zoeken bent, gaat het toestel aan het bellen. Dat deden de vorige HTC's ook al, en ik hoor de klacht veel van collega's met dezelfde HTC's.

Koppelen met een Parrot levert ook al problemen op. De vorige HTC's kozen in combinatie met de Parrot standaard de 06 nummers, deze kiest om onduidelijke redenen soms vastenummers. Die moet je dan uit contacts verwijderen om iemand te kunnen bellen.

Heeft de TP2 dan geen goede kanten? In dit geval is de beste kant de achterkant en de binnenkant. Het fototoestel levert plaatjes van een behoorlijke kwaliteit op. Het uitschuiftoetsenbord is erg gemakkelijk, en mailen doet de HTC TP2 als de beste. Ook het opnemen van gesprekken gaat perfect. De vorige HTC's hadden de neiging alle gesprekken te verbreken, ook al drukte je op "gesprek aannemen".
Deze doet dat foutloos. De batterij levensduur is zeer acceptabel voor een smartphone. Pushmail uitzetten scheelt een hoop.

De degelijkheid is niet best. Het scherm beschadigt erg snel en als je maar iets te hard drukt, heb je een mooie blijvende impact op je HTC als herinnering van wat frustratie betreffende het bedieningsgemak.

Conclusie: geen aanrader. Ik denk dat ik deze snel weer inlever bij m'n werkgever en gebruik ga maken van een persoonsgebonden budget. Dan zoek ik iets uit dat werkt... Iets met Android, of een iPhone

HtcTouchPro2Gebruiker 15-12-2010
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Ik heb dit toestel zo'n 14 maanden in gebruik gehad. Hetzelfde probleem gehad als bijna iedereen: na een tijdje kwam er een olievlek in het beeld. Gewoon mee door blijven werken omdat ik mijn telefoon geen 3 weken kon missen. Nadat het toestel definitief niet meer opstartte opgestuurd voor reparatie en direct een HTC Desire Z gekocht. Dit toestel is met afstand het beste alternatief voor de Touch Pro 2. Volledig qwerty toetsenbord, Android, en gewoonweg een snelle telefoon.

@hieronder: Als ik jou was zou ik voor een HTC Desire Z gaan, je betaalt er wat voor maar hebt er vervolgens ook iets aan

ariejr 13-12-2010
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Ik heb nu meer dan 1 jaar deze telefoon in mijn bezit. Hiervoor een HTC touch diamond gehad, met totaal geen problemen. Ik wilde toen met de tijd mee en heb een touch pro 2 gekocht. Daar heb ik nu spijt van. Vandaag voor de derde keer wordt de telefoon opgehaald omdat de touch screen weer niet werkt. Bij alle keren zat er een soort olievlek in het midden van het scherm die steeds groter wordt. Nu is de service van HTC super. 1 telefoontje en ze halen de telefoon bij je thuis op en brengen hem een aantal dagen later weer bij je thuis. Bij de eerdere twee reparaties hebben ze het scherm geheel vervangen en updates gedaan. Wat nu waarschijnlijk ook weer gaat gebeuren.Ik heb nu besloten na reparatie deze telefoon te verkopen en een ander toestel te kopen. Kan iemand mij aanraden welk merk en toestel ik moet kopen om minimaal de zelfde kwaliteiten als deze te hebben, maar wel degelijk is.

pierre timmermans 19-10-2010
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

toestel loopt regelmatig vast. touchscreen scrolt regelmatig niet meer. soms kan je geen namen opzoeken in je register omdat hij niet reageert. kort daarna komen dan alle ingetoetste opdrachten in beeld of gaat die spontaan bellen. Kortom een zware tegenvaller voor de prijs.
Pierre

SjoerdRB 29-09-2010

---------- update review 29-09-2010 ----------
Dit naar aanleiding van mijn vorige recensie: batterij is nu op aan het eind van de middag, bij ochtend opladen.. Ik kan niet meer bellen nog gebeld worden, alleen sms'en/mailen etc. 3 reparaties bij HTC hebben niet geholpen; krijg geen response van helpdesk HTC.
Dus je weet ws wel hoe ik nu over HTC denk.
Ik verkoop hem en koop een goed toestel - dit was de laatste keer dat ik een HTC gebruik/koop..

---------- oude review 15-09-2010 ----------
Sinds jan in mijn bezit na Nokia N95 8Gb te hebben gehad. De aanschaf van deze TP2 is de grootste fout ooit geweest; wat een waardeloze telefoon. Als hij het doet; prima telefoon; beetje zwaar en groot; goed geluid, makkelijk toetsenbord. Synchronisatie minder makkelijk - dubbele, driedubbele, vierdubbele namen en afspraken.
Vaak Windows Mobile opnieuw moeten installeren danwel zachte reset.
Aantal keren per dag moeten resetten door batterij eruit te halen; ik word er dood- en doodziek van..
Nu voor 3de keer weg - als euvel daarna blijft verkoop ik m en ga ik Blackberry oid kopen.

erik de vikking 16-09-2010
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Waardeloos!! zo traag als dikke strond door een trechter.
dat ligt trouwens niet aan het toestel maar met name aan Windows Mobile.

Als het toestel werkt en niet in "coma" geraakt is het een geweldig toestel.

Karel57 14-09-2010
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

In bezit sinds mei, heel tevreden. Ik kom van een Nokia 9500, dus ik vind de TP2 eerder te klein dan te groot. Maa het scherm is een verbetering.

Al mijn afspraken komen erin, opzetjes voor stukken en (korte) artikelen maak ik erop. Geweldig. Ik gebruik de TP2 ook als e-booklezer.

MP3 als beltoon is overigens geen probleem. Zie de gebruikershandleiding, p.237.

Djuulsie 20-08-2010
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Sinds maart de HTC touch pro 2 in mijn bezit... Wat een gruwel. Momenteel is hij voor de 3e keer onderweg naar de reparateur. Hij loopt steeds vast, wil niet meer afsluiten, reageert nergens op. Alleen de batterij eruit halen helpt dan nog. Ook valt hij af en toe spontaan uit.

De momenten dat hij het goed deed, was ik er wel blij mee. Mooi groot scherm, toetsenbordje werkt goed, toetsen hebben goed formaat. Geluid is prima, foto's overzetten op pc gaat vlekkeloos. Vond het alleen jammer dat je geen MP3's in kan stellen als beltoon (of ik heb die functie nog niet gevonden).

Mocht hij terug komen en het nog niet doen, hoef ik geen HTC meer. Heb meer mensen gehoord met dezelfde klachten. Maar ik vind 3 keer opsturen wel erg ver gaan.

Lucas Vroon 17-08-2010

---------- update review 17-08-2010 ----------
Update eerdere review:

Bij nader inzien toch niet helemaal tevreden.
Volgende zwakke punten:

Batterij !!!! Zeer snel leeg. Soms na een halve dag (vooral als je slecht bereik hebt). Gelukkig heb ik een autolader,zodat ik vaak kan bijladen.
Als je hem gewoon thuis laat liggen, gaat hij wel heel lang mee.

Touch screen is wel erg gevoelig. Vorige keer was ik aan het bellen en raakte mijn oor de telefoon een paar keer aan (aan de bovenkant). Hierdoor werd de telefoon (niet het hele toestel, alleen de telefoonfunctie) uitgeschakeld, waardoor het gesprek natuurlijk werd beeindigd. Dit is al 2x gebeurd.

Ook lijkt hij steeds langzamer te worden. Vergeleken met een Iphone is dit eigenlijk echt niets.

Begin me steeds meer te ergeren aan langzame bediening.

---------- oude review 27-04-2010 ----------
Heb de HTC Touch Pro2 nu ongeveer 3 maanden in bezit (zakelijk).
Na 1 week was het scherm al stuk. Echter dit was volledig mijn eigen schuld (klem gedruk in mijn borstzak :()

Via onze leverancier opgestuurd naar HTC reparatie-service in Belgie. Nou, ze kunnen het service-gedeelte beter weglaten:
Reparatie zou 10 werkdagen duren. Echter na VIER (!!!) weken kreeg ik pas mijn telefoon terug.
Wel netjes geupdate naar de laatste Wind.Mob. versie.

Telefoon ziet er gewoon zeer goed uit. Het uitschuifbare toetsenboard vind ik goed werken.
Verder is het niet al te ingewikkeld, maar vergeleken met bijv. een Iphone toch een beetje omslachtig.
Ook vind ik hem niet echt snel.

Al met al, zakelijk gezien kan ik niet met een IPhone aankomen (niet representatief ofzo :S). Dit is gewoon een leuk alternatief.
Als je prive aanschaft, is het wellicht beter om gewoon een Iphone te nemen.

Ilse 23-07-2010
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Ik heb dit toestel nu een maand of 4.
Het is nogal een bakbeest. Maar dat weet je van tevoren, en als je de telefoon goed kunt gebruiken in al zijn facetten, is dat iets waar je wel in groeit.
Maar helaas: ik loop tegen allerlei probleempjes aan.

De pluspunten:
- een mooi groot en helder scherm
- maakt mooie foto's
- geluid met bellen is prima
- sterke ontvangst antenne
- veel mogelijkheden
- fijn toetsenbord
- kantelscherm werkt prima
- solide toestel
- mailen en smssen heel makkelijk
- prima om dingen als msn op te doen

De nadelen:
- op de een of andere wazige manier kreeg ik niet altijd meteen een seinjte (geluid) als ik gebeld of gesmst werd. (na installatie van een of ander software progje is dat nu opgelost)
- hij heeft continue ruzie met mijn carkit wanneer ik tomtom wil gebruiken
- foto's verdwenen zomaar van mijn toestel, meerdere keren. Ook verscheen er ineens een oude foto van een voor mij onbekende op mijn toestel. Raar: er stonden geen verbindingen open, niemand heeft zomaar toegang tot mijn toestel, enzovoort. kortom: erg wazig en heel erg jammer van de verdwenen foto's

Heel jammer.
Dus wel een goed punt, maar voor mij teveel mankementen.

fred06 08-06-2010
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Na lang twijfelen twijfelen tussen diverse apparaten en besturingssystemen. Uiteindelijk toch gekozen voor de htc touch pro2. In het begin even schrikken vanwege de dikte en gewicht (ik had hiervoor een HTC diamond). Maar tot op heden geen spijt van het toestel. Geluid is sterk verbeterd ten opzichte van vorige HTC modellen, ook touchscreen alsmede bediening. Scherm geeft een mooi helder beeld.
Ook het qwerty toetsenbord is zeer fijn.
Alles werkt zoals het zou moeten. Het is nu echt een allround toestel om te bellen, sms'en, films kijken, gamen etc, kortom echt een aanrader.
Ik mis alleen een scrollknop om door bestanden te bladeren, bestanden verzenden via bluetooth vergt ook aandacht.

LucasVroon 27-04-2010
Geschreven voor: HTC Touch Pro2 zilver

Heb de HTC Touch Pro2 nu ongeveer 3 maanden in bezit (zakelijk).

Wel netjes geupdate naar de laatste Wind.Mob. versie.

Ook vind ik hem niet echt snel.

Als je prive aanschaft, is het wellicht beter om gewoon een Iphone te nemen.