Fysic FDC-200 Draadloze deurbel met camera

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fysic FDC-200 Draadloze deurbel met camera op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Deutje 06-12-2017

Prima apparaat met goed hoorbare deurbel en beeld

Gekocht voor mijn vader die slecht ter been is en nu niet altijd naar de voordeur hoeft tevens een veilig gevoel in de avond. Een prima formaat scherm en mooie vormgeving simpel aan te sluiten op bestaande stroomvoorziening oude deurbel (12 volt)

vander cleyen patrick 20-11-2017

compact en draadloos, dus overal bruikbaar in huis

Dit is een heel goed produkt naar prijs/kwaliteit. duidelijke bel, duidelijk scherm(ook in het donker), duidelijke spraak, heel eenvoudig in gebruik, je kan ook gewoon op elk moment eens naar buiten loeren via de monitor. Hij werkt probleemloos binnen én buiten. In één hoekje van ons huis werkt hij niet goed of soms helemaal niet, waarschijnlijk wordt hij daar verstoord door oven/microgolf/telefoon/frigo. klein en handig formaat, overal mee te nemen.

Pluspunten

• draadloos
  • heel veilig, je ziet wie voor je deur staat
  • mooi en modern design
  • compact

Minpunten

• verbinding niet optimaal dichtbij andere apparaten

naafje 08-09-2017

Tweede review, Fysic FDC-200 nu enkele maanden in gebruik.

Vier maanden geleden deze Fysic FDC-200 aangeschaft en kan nu, na het eerste review een aanvulling geven op mijn ervaring met dit product.
Voldoet aan mijn verwachting en werkt prima. Jammer, dat de kijkhoek niet wat groter is.

Pluspunten

• gemakkelijke bediening
  • goed geluid

Minpunten

• kijkhoek zou wat groter mogen zijn
  • Buiten unit is wat aan de forse kant

Smit 31-08-2017

Mooie hoek camera.

Zoals iedereen deze gekocht om te zien wie er aan de deur staat. Helaas valt de binnenpost heel vaak uit wat irritant is want dan doet de bel het ook niet.
Standaard zou er een adapter bij moeten zitten voor de buitenpost vreemd dat je die apart moet kopen.
Wel goed beeld en geluid.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Kan in hoek geplaatst worden
  • Goed geluid

Minpunten

• Zit geen adapter bij
  • Doet niet alles zonder adapter.
  • Binnenpost valt uit
  • Bij stroom uitval valt alles uit op de binnenpost.

Henk Willemsen 21-05-2017

Duidelijke foto en hoorbare gongbel, makkelijke bediening.

Omdat mijn andere deurbel met camera niet meer functioneerde heb ik, na veel zoekwerk gekozen voor deze complete set van het merk Fysic. De montage (draadloos), was snel geregeld en het beeld van de foto's zijn duidelijk, ook als het donker is. De gongbel laat zich ook prima horen.
Wel een adapter bij gekocht, omdat er dan meer functie's beschikbaar zijn t.o.v. alleen batterijen.

Pluspunten

• prijs en compleetheid
  • draadloos

Shannen 22-03-2017

Goede accuduur

Goed product duidelijk voor ouderen. Goede accuduur en volume is prima. Ik raad dit product erg aan aan anderen. Je voelt je er erg veilig door.

F.Rupert 15-03-2017

Installatie van dit apparaat ging probleem loos.

Altijd benieuwd wie er voor de deur staat als er s ' avonds wordt aangebeld. Nu met deze technologie kan men zien wie er aanbelt, foto van deze persoon wordt genomen, en men kan wel of niet met deze person communiceren zonder de deur te openen.
Veilig voor de gebruiker.
Installatie eenvoudig. Wel een vaste 12V voedings bron gebruikt.

Pluspunten

• Eenvoudig te monteren
  • Beeld erg goed
  • Foto van de persoon wordt genomen
  • foto wordt opgeslagen

Minpunten

• Beeld is wat aan de kleine kant.

Cornelis 20-02-2017

Eenvoudig te installeren

Werkt goed, gekozen om de draadloze verbinding en het handige basisstation. Eenvoudig te installeren. Alleen jammer dat de buitenvideo niet in het wit verkrijgbaar is en dat het apparaat niet iets dunner is, dan valt het minder op op een wit kozijn bij een benedenwoning. Nu trekt het misschien veel aandacht, wat misschien wel weer inbrekers afschrikt.

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Handig basisstation

Minpunten

• Buitenstation alleen in zwart
  • Beetje dik apparaat op een buitenkozijn

Service Excellence Elektro 11-01-2017

Degelijke videointercom, eenvoudige bediening.

Degelijke video deurbel-intercom. Heb nu de 2e als elektrobedrijf geplaatst. Werken uitstekend.
Beeldscherpte voldoende maar zou iets beter kunnen; hogere resolutie en iets grotere kijkhoek.
Meegeleverd 45 graden opzetstuk erg handig om buitenunit onder hoek te plaatsen. Onbegrijpelijk echter dat wel 12 volt adapter voor binnenpost is meegeleverd maar geen voor de buitenpost. Op batterijvoeding werkt nl. de monitorfunctie niet. Zou actie aangeboden en vermeld moeten worden.

Pluspunten

• Degelijk
  • Eenvoudig bediening
  • Simpele montage
  • Goed prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Excl.220V adapter voor buitenunit.
  • Geen monitorfunctie zonder 220V adapt.
  • Beeldscherpte kan beter

Officiele reactie van Hesdo 04-09-2017

Hallo, de FDC-200 kan gewoon doen waar hij voor gemaakt is zonder adapter, vandaar dat deze niet standaard meegeleverd of aangeboden wordt. Voor diegenen die de extra functie, het monitoren van wat er voor de camera gebeurt, zonder dat er aangebeld wordt, willen gebruiken, kan een adapter bij ons besteld worden. Mvg Daam

HN 27-12-2016

Onscherpe afbeeldingen, personen moeilijk te herkennen.

scherpte op scherm valt tegen. Belgeluid niet in te stellen. Aangeschaft om vooraf te beoordelen of ik de deur zal opendoen.

Pluspunten

• Vlotte montage

Minpunten

• Onscherp beeld
  • Hard belgeluid niet zachter te stellen

alda 03-12-2016

eenvoudige bediening en montage.

voor ouderen een eenvoudige bediening maar jammer dat het niet op de bestaande bel gaat , en het scherm mocht ook wel wat groter zijn verder een mooi apparaat.

Pluspunten

• eenvoudig bediening
  • montage

Minpunten

• adapter of batterij niet meegeleverd.

Ben Hendrikis 17-11-2016

duidelijk spreek en gehoor geluid, simpele instelling menu

prijs van de aanbieding was goed en werd er via een mailing op dit product gewezen, helaas toch de Fysic FDC-200 terug moeten sturen, in de gebruik aanwijzing werd niet het bereik (afstand) vermeld, tussen de binnen/buiten unit, waardoor deze vaak niet functioneerde bij ons, afstand was +/- 12 meter, jammer.

Minpunten

• niet voldoende informatie over het bereik

Jos 10-10-2016

Heel makkelijk in gebruik

We hebben de FDC-200 Deurintercom met Camera van Fysic gekocht. Daardoor hoeven we 's avonds niet de deur open doen maar kunnen we eerst vragen en zien wie er aanbelt en wat deze persoon wil. Het is een geweldig apparaat. Hij vervangt de 3 jaar geleden gekochte en 2x zo dure Abus-deurintercom. Deze was nu al kapot en zeer ingewikkeld om te bedienen. We vonden deze Fysic.
De Fysic valt op door zijn eenvoud, zowel voor wat betreft plaatsing als gebruik. Heel belangrijk is, dat je er standaard een kunststof bevestiging bij krijgt waardoor je dit geweldige apparaat onder een hoek kunt monteren. Dat geeft veel betere opnames want de beldrukker zit altijd naast de deur en de mensen staan daardoor meestal net buiten beeld.
Als er gebeld wordt dan hoor je op de draadloze intercom een ding-dong geluid. Als je met de persoon die aanbelt wilt spreken hoeft je alleen op de intercom op de groene knop te drukken en je kan gewoon iemand horen en zelf terugspreken. Gewoon met losse handen want de draadloze intercom staat keurig in een houder die hem ook altijd oplaad. Bij mijn vorige apparaat moest je om te praten een knop ingedrukt houden loslaten als je de ander wilde horen. Ook moest je zelf de opgeslagen opnames opzoeken en weggooien.
De Fysic doet dat veel slimmer. Hij maakt altijd een foto en slaat deze op het apparaat op. Tijdens het gesprek heb je gewoon beeld van degene met wie je praat. Als er 50 foto's zijn opgeslagen gaat hij de oudste foto's overschrijven. Het geluid is heel helder, zowel voor de gene die gebeld heeft als voor mij. We zijn zo tevreden, dat we het nog wel werkende apparaat aan de achterzijde van de woning ook gelijk vervangen hebbenFDC-200.

Pluspunten

• Makkelijk te monteren
  • Heel eenvoudig in gebruik
  • diuidelijk te verstaan
  • je kan éen extra foto maken

Minpunten

• Je kan geen andere melodie kiezen