Sony Xperia Z5 Compact 32 GB / wit

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 221 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z5 Compact 32 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sylvia 25-03-2017

Handig formaat

Een goeie en simpele telefoon.
Was over de camera niet te spreken pas na een jaar kom ik erachter dat het door het hoesje komt niet handig. Meerdere hoesjes geprobeerd enkel een bumper case heeft geen effect op de camera.
Zonder hoesje mooie en scherpe fotos.

Batterij word slechter gaat minder lang mee na bijna een jaar.

Pluspunten

• Formaat
  • Simpel

Minpunten

• Camera met hoesje gaat niet

Mellie 11-02-2017

Erg fijn toestel met mooie camera

Erg fijn toestel. Android 6 loopt soepel, ook als er meerdere applicaties openstaan. De Sony Experia user interface is netjes. En de camera is echt indrukwekkend en geeft mooiere resultaten dan veel compacte digitale camera's. Maar ook veel mooiere foto's dan de iPhone 5s.
En echt makkelijk dat de opslagcapaciteit zo eenvoudig uit te breiden is. Verder was ik ook al een keer blij dat het toestel waterdicht is. Ook de batterijduur is iets langer dan gemiddeld.
Wat zijn dan de punten die net beter kunnen? De telefoon is vrij dik en hoekig. Dat zit niet fijn in een broekzak. Verder is het toestel aam alle kanten heel erg glad en glijdt het snel uit je handen. Dat is met name de eerste maanden heel vaak gebeurd. En met een ongunstige val is uiteindelijk dan toch de glazen achterkant gebroken. Die was overigens weer vrij goedkoop te repareren. Losse onderdelen zijn online goed verkrijgbaar.

Merve 30-07-2016

Super smartphone

Sony Xperia Z5 Compact is echt een super ding! Je kan veel mee. Het is makkelijk te gebruiken en past precies goed in je hand. De geluidsknop mocht wel linksboven zitten, plaats van onderaan. Vooral de batterij gaat ruim 1.5/ 2 dagen mee.

remon 18-07-2016

Beetje jammer toch

Heb hem.nu zo'n half jaar
Batterij binnen een dag leeg
Als ik het scherm.wil ontgrendelen gaat telkens de camera aan
De oordopjes zijn niet fijn
Eigenlijk minder dan ik eerst dacht
Verder best een fijn toestel

Teun 10-07-2016

Goede smartphone, handig formaat

Ik heb de Z5 compact gekocht ter vervanging van mijn Z2.

Het is een van de weinige smartphones die kleiner zijn dan 5 inch met degelijke specs. Groot voordeel is ook dat hij waterdicht is, de batterijduur is ook dik in orde, mede door het kleinere scherm.

De kwaliteit van het geluid valt ook erg mee, hij kan ook veel harder dan mijn z2. Het design is weer prima, ik ben wel fan van de xperia z lijn wat dat betreft.

Wel jammer dat de telefoon Quickcharge ondersteund, maar dat er niet standaard een oplader bij zit die dit mogelijk maakt.

Al met al zeker een aanrader voor iemand die een telefoon met degelijke specs zoekt en graag een iets kleiner formaat wil.

Kevin 16-06-2016

Paar weken in bezit

Paar weken nu dit toestel in gebruik. Toestel werkt perfect. Had de Z1 compact, gegevens overzetten ging ook soepel!

jandeman63 16-06-2016

Hebben jullie na de Marschmallow update ook een veel slechtere accuduur?

René ten Harkel 28-05-2016

Kleine alles kunner.

Ik was op zoek naar een kleine smartphone maar wel met de specificaties van een high-end toestel. Er is maar 1 leverancier die een kleine high-end smartphone in zij assortiment heeft met Android en dat was Sony. Na jaren lang grote toestellen gehad te hebben van oa. Samsung nu eindelijk een super compact toestel dat ook nog vele malen fijner en sneller werkt dan een Samsung. Heb spijt dat ik dit niet eerder heb geweten. Ben ook vol. lof over de batterij capaciteit.

Tom 27-05-2016

Prima telefoon

Telefoon werkt prima. Telefoon is snel, goeie camera en het systeem is makkelijk in het gebruik. De accu houd het makkelijk twee dagen vol.

Camilo Morales 27-05-2016

Uitstekend toestel!

De Xperia Z5 Compact is een perfect combinatie van goede kwaliteit functies (vinger druk erkenning, NFC, uitstekend scherm, waterdicht).

Carsten van Roon 26-05-2016

Top high end & compact toestel!

Sinds een paar dagen in het bezit van dit geweldige toestel. Het toestel ligt geweldig in de hand. Precies het juiste formaat. Daarbij komt dat het toestel snel genoeg is door de uitmuntende hardware. Hierdoor kan je heel goed multitasking. Daarnaast is de camera weer een appeltje voor het oog. De 23 megapixel camera maakt zeer mooie foto's van hoge kwaliteit met zeer veel extra nuttige functionaliteiten. Toestel is het perfecte formaat voor in je broekzak en makkelijk te bedienen met één hand. Een belangrijk punt is dat het scherm goed zichtbaar is vanuit veel hoeken, wat de leesbaarheid verhoogd indien je filmpjes of video's aan je vrienden wilt laten zien bijvoorbeeld.

Kortom, dit is een geweldige telefoon! Het geluid is alleen ietsje minder vanwege de ingebouwde boxen die door water en stof afstotend minder geluid produceren. Ik ben al vele jaren een vervent gebruiker van de Sony Xperia Z series en nog nooit heb ik klachten gehad over de telefoons.

Bij deze wil ik deze telefoon ten zeerste aanraden als zijnde ervaren gebruiker van de Sony Xperia Z series!

Marko 26-05-2016

Mijn experia z5 compact

Mijn experia z5 compact is een geweldige telefoon. Super handig in gebruik. De camera maakt mooie fotos en er is veel mee in te stellen. Ook beschikken de sony telefoons een superieur geluid. Voor iedereen een aanrader!

Evos 26-05-2016

Super telefoon

Van een Samsung S4 naar een XPERIA 5 compact. Zit weinig verschil in daardoor kan je snel met de Sony overweg.
Toestel is veel bekend en hierdoor kan je ook een eigen fotohoesje doen. Camera vind ik het belangrijkst en dat is top.
Ik kan maar 1 minpuntje bedenken en dat is het indicatie lampje blijft branden tijdens het opladen. Ik vind dit te fel, ik vind het vervelend dat dit niet verandert kan worden.

Guido Trentadue 26-05-2016

Nice improvement

The last XPeria phone I had was the S, and I was happy with it, except for the bloated software. This time around Sony keeps the software but improves it. The phone seems more responsive and the camera works nicely under most conditions. The sound of the speakers is good but could improve if we compare to the iPhone SE. the size of this thing is almost perfect, maybe a bit thick for my taste. This is also personal but I think that it should have a curved design at the back so that the corners don't ruin my pockets. But we shall see whether that happens.

Arno 25-05-2016

Niet de verwachtingen waargemaakt

Ik heb de telefoon nu 2 maanden, waarbij ik moet aangeven dat de z5 compact mn verwachtingen nog niet waar heeft gemaakt.

De auto-focus van de camera is zeer traag, foto's van mn zoontje maken is nagenoeg onmogelijk. Ik gebruik nu maar een andere camera app.

Accuduur is goed, 1,5 dag bij matig gebruik is haalbaar. Bij intensief gebruik red je een dag.

Bedieningsgemak is hetgeen wat me het meest tegenvalt. Kan persoonlijk zijn, maar ik kan niet wennen aan de interface met de 3 buttons. Ik mis een harde "terug" knop, deze hapert soms en het systeem lijkt hierdoor traag.

Erik 25-05-2016

Prima telefoon

Lekker compact, super snel en mooi design. Most bang for your buck! Goede kwaliteit foto's, fingerprint scan is erg handig op de zijkant, snelheid is top. Fijn dat Sony ook bij de compact high end hardware heeft toegevoegd. Aanrader!

Noot Bootsma 25-05-2016

Prachtige telefoon

Hele mooie telefoon die doet wat het belooft! Lekker snel, waterdicht, mooie foto's en filmpjes, makkelijk te gebruiken.

luuk 24-05-2016

Prima Telefoon!

Prettig formaat toestel terwijl er niet wordt ingeleverd aan prestaties. Batterijduur bij intensief gebruik makkelijk een hele dag. Bij matig gebruik 2dagen!

Danique 22-05-2016

Gebruiker Sony Xperia z5 compact

Het geluid van de telefoon kan aangepast worden aan de muziekstijl. Als dit wordt ingesteld zorgt de telefoon ervoor dat het geluid er zo goed mogelijk uit komt. Er is ook een muziektracker die standaard op de telefoon staat. Erg handig.

Er zijn ook veel mogelijkehden met de camera. Als je de functie's die er al op zitten nog niet genoeg vind dan kan je speciale (gratis) apps voor installeren waardoor je dus nog meer mogelijkheden krijgt.

Verder is de experia waterdicht. Maar er moet wel voor gezorcht worden dat de stroming van het water niet te krachtig is, anders worden er dingen op het scherm aangetikt.

Het intern geheugen van de telefoon is redelijk snel vol, omdat er van te voren al een aantal voorbeelden op staan en de telefoon best veel functies heeft. Dit is wel prima op te lossen door het geheugen uit te breiden met een sd-kaart.

De batterij houd het redelijk lang vol. Maar als je veel spelletjed speelt dan is de Xperia na een dag ongeveer wel leeg. Ook wordt het toestel redelijk snel heet (maar nog niet oververhit) dit is soms te reduceren door achtergrond apps te sluiten.

Shaiim 22-05-2016

Small phone big specs

Hoewel de toestel een klein formaat heeft (dikke pluspunten hiervoor, want kleine toestellen vind ik persoonlijk fijner en handiger), mag de functionaliteiten niet baten. Erg snel in gebruik en ik heb plezier mee!

Matt 22-05-2016

Top telefoon

Top telefoon, de Sony Xperia z 5 compact nu langer dan een jaar in bezit, maar nog niet te klagen
Goede batterij, helder scherm, mooie foto's, snel. Deze telefoon is echt een aanrader.

JGJM Heyblom 22-05-2016

xperia compact is de oplossing

Heb de xperia compact nu enige tijd in gebruik en ben uiterst tevreden over de prestaties van dit toestel(zelfde specificaties als de experia Z5).Het formaat vind ik ideaal voor in mijn broekzak en hij ligt lekker in de hand. In combinatie met de smartcover echt een supertoestel.Werkt natuurlijk fantastisch samen met mijn overige sonyapparaten.
Kortom een aanrader.

Boris 21-05-2016

Zelfde maar dan beter

Sony doet hiermee weer waar ze goed in zijn: een telefoon die niet kapot gaat als je er op gaat zitten, die nat kan worden zonder dat de wereld vergaat, en waar je met intensief gebruik nog steeds de 2 dagen batterijduur haalt. Ik hou niet van grote schermen en ben dus blij dat er nog iets op normaal formaat te krijgen is - in strak design. Misschien niet het dunste of het hipste, maar zeker het beste.

Bombero 21-05-2016

Mooie toestel

Heel mooie toestel, ik heb altijd voor sony gekozen.
ik ben tevreden sinds altijd. De kwaliteit van de foto's en het geluid zijn voor mij belangrijk. Thanx Sony!!

Mark 19-05-2016

Z5 compact is geen Mini

In gebruik genomen mijn Z5 compact.

Ik wat weer op zoek naar een telefoon met een normaal formaat, tegenwoordig "klein".

Mijn eerste keuze viel op Samsung aangezien ik een s4 mini had.

Men had enkel een S5 mini en die wat toch echt wel outlook of date, en de power was ook mini, iets waar ik echt tegen aanliep bij de mini.

Er wat geen s6 mini of s7 mini. Het is allemaal groot, groter, grootst.

Ik kwam uit bij een iPhone se of een Sony Z5 compact. De iPhone viel snel af, geen Android. Maar een Sony..... Wacht eens die heb ik vroeger gehad een Sony Ericsson. Top dingen. Maar de innovatieve bleef achter en ik stapte over.

Een maatje van mij had een van de eerste Xperia telefoons. Ellende, ik hoorde hem alleen maar ruzie maken met zijn telefoon. Had ik maar.... Ik hoor het hem nog zeggen.

Maar dan nu de overstap en waarom:

Normaal formaat
De specs.
4g+
Design
Camera

En weer eens wat anders en het bevalt mij super goed, alles behalve spijt.

Een paar dingen waarom ik toch twijfelde:

Geen losse batterij, lekker makkelijk een extra batterij als je bent vergeten je telefoon op te laden.

Wat negatieve beelden over de eerste versie. Randjes, trage camera geen Android 6. Matige vingerafdruk.

Sony heeft inmiddels Android 6 Uitgegeven en draait super. De vingerafdruk werkt perfect, ook met mijn linkerhand. Camera is vlot en schiet super plaatjes. Geen rare randjes of oneffenheden.

Ik ben blij en met mij menig ander. Ik ben om en geniet van mijn Sony Z5 compact.

George 17-05-2016

Pracht toestel

De telefoon licht makkelijk in de hand werkt perfect en maakt echt prachtige foto's. Het geluid Is ook prachtig en het toestel werkt lekker snel. Nooit problemen mee gemaakt.