Sony Xperia Z5 wit / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 442 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Wenley Spijker 05-05-2016

De Xperia serie #5

Ik ben al een langere tijd Xperia gebruiker. Ik begon ooit eens met een Xperia S. Al snel volgde de Xperia Z1 inmiddels ben ik een blij gebruiker van de Z5.
Ik gebruik hem nu ruim een maand, dit apparaat is echt een genot. Voornamelijk het personaliseren van een Xperia telefoon is iets wat ik heel erg fijn vind. De nieuwe vingerprint herkenningsfunctie doet daar naar mijn mening een schepje bovenop. Als gamer vind ik de compatibility met de ps4 ook een fijne functie, alhoewel ik die niet heel veel gebruik. Qua geluid zit je redelijk goed met de stereospeakers, maar de bass merk je dan niet echt. Ook de mids ten opzichte van de high geluiden vervormen soms nog al vreemd. Dat verandert enorm als je een goede koptelefoon gebruikt en begint met een goede EQ.
Tijdens het reizen luister ik constant muziek en bij de Z5 stoort dat ook niet. Een andere functie waar ik zo blij mee ben is de 23MP camera. Deze kwaliteit merk je echt terug tijdens fotobewerking met een dergelijk programma als Photoshop. Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk voor 'on the spot' fotografie. Ten opzichte van een spiegelreflex camera is het wat makkelijker in gebruik. Eerlijk is Eerlijk, maar de low light fotografie is niet echt denderend, daarom adviseer ik om voornamelijk met daglicht en/of led licht te fotograferen. Als ik films kijk doet mij dat echt denken aan de Bravia TV's dit vind ik echt een enorm pluspunt. Hetzelfde geldt voor de dynamic range van de kleuren. Het batterijverbruik is eigenlijk het enige dat niet helemaal gaat zoals ik verwachtte. Het is logisch dat dit sneller gaat bij intensief gebruik, maar soms trekt hij wat sneller leeg dan verwacht. Waarbij het opladen wel wat langer duurt dan bij de voorgaande modellen. Last but not least. Het feit dat de Xperia telefoons waterdicht zijn is een plus. Het werkt alweer beter dan bij de voorgaande modellen, met name door de nieuwe plaatsing van de oplader usb. De enige klep die een keer open moet is, waar je de nanochip plaatst. Verder kunnen de kleppen dicht blijven. Een ding weet ik zeker ik zal altijd een Sony gebruiker blijven.

Meijvogel 27-05-2016
  • Product kwartaal in bezit

Fijn en compact toestel

Dit toestel is snel en overzichtelijk. Een leuk voordeel is de Xperia Lounge waar je veel prijzen kan winnen. De matte achterkant vind ik een mooie uitstraling hebben. Daarnaast werkt het toestel snel en heb ik er eigenlijk nooit problemen mee. Ik ben heel tevreden met het toestel. Dat komt ook door de zeer goede camera die je volledig zelf kan afstellen.

Oday Ibraheem 25-05-2016

This very good mobile i like so much

This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much This very good mobile i like so much

FabianPolak 05-10-2015

7,4
Eerste indruk

Mijn eerste indruk van het toestel was dat het er niet erg anders uitzag als vorige toestellen. Echter gaf het toestel mij een erg dure indruk en lag zeer fijn in de hand. De eerste keer opstarten van het toestel ging traag, maar gelukkig was dit eenmalig. Volgende start-ups deden het wel snel. Uitbreidbaar geheugen doormiddel van Micro SD-kaart is gelukkig mogelijk, maar het verwisselen van de batterij helaas niet. Een nog niet eerder geziene functie is het hebben van meerdere accounts op het toestel. De metalen achterkant van het toestel is zeer vingerafdrukbestendig, wat het na langdurig gebruik geen vies voorwerp maakt.

Design

Ik vond het toestel op het eerste gezicht er erg zakelijk uit zien. Behalve dat de kleur (Graphitte Black) erg mooi is, is de vorm van het toestel niet erg spectaculair. Daarnaast is de vormgeving van het bureaublad, menu, etc. erg donker wat een zeer zakelijke en vooral saaie uitstraling geeft. Dit is te wijzigen naar iemands eigen voorkeur, maar zou als eerste lay-out naar mijn mening mooier mogen zijn dan deze. Andere belangrijke toevoegingen zoals het uitstekende randje is erg functioneel wat betreft het voorkomen van beschadigingen aan de achterkant of de camera. Daarnaast ligt het toestel ook lekker in de hand ten opzichte van andere nieuwe metalen of glazen toestellen.

Gebruiksgemak

Het toestel is zeer makkelijk te gebruiken. Ten opzichte van andere toestellen is dit veel meer een gebruiksvoorwerp, wat tegenwoordig voor de meeste mensen geldt. Ik ben zelf altijd een fan geweest van Android dat zeer gebruiksvriendelijk is. Apps, etc. zijn makkelijk te bereiken en het bureaublad is goed in te delen naar eigen voorkeur. Nieuwe functies zoals de vingerafdrukscanner werken zeer goed. Vooral de locatie hiervan is goed uitgekozen. Bepaalde instellingen zoals die van het geluid zijn naar mijn zin minder gemakkelijk te bereiken dan bij andere toestellen.

Snelheid

Het openen van applicaties gaat snel genoeg. Echter bij het gebruik van veel applicaties (meer dan 10) die open staan op de achtergrond kan het nieuwe applicaties iets trager openen. Dit is niet ergerlijk en tijdens gebruik ook totaal niet merkbaar. Multitasken gaat erg goed. Bij het openen van de multitask venster kan je makkelijk terug naar waar je gebleven bent. Een zeer gemakkelijke en belangrijke functie als het aan mij ligt. Internetverbinding is erg goed. Overal in huis heeft het toestel een goede verbinding (met WiFi, maar ook 4G).

Geluidskwaliteit

De geluidskwaliteit tijdens het bellen (aan het oor, maar ook op de speaker) is prima. Er komt een zuiver geluid uit. Naar mate het geluid harder gaat wordt de kwaliteit iets minder. Ook het geluid van een film of zelf opgenomen video is erg goed.

Camerakwaliteit (foto’s en video’s)

De foto’s en video’s zijn van extreem goede kwaliteit. Ook bij veel beweging maakt het toestel heel snel mooie foto’s. Het is zelfs moeilijk om door middel van beweging een wazige foto te maken. Dit in tegenstelling tot andere toestellen die bij de minste beweging al een wazige foto geven. Naar mijn mening maakt dit toestel de beste foto’s en video’s die ik ooit van een smartphone heb gezien.

Schermkwaliteit

Het beeldscherm is erg mooi. Alles is ook erg scherp, zoals foto’s en video’s. Echter is bij zonlicht het raster van het touch screen goed te zien. Dit is in de vorm van strepen en puntjes. Dit is niet ergerlijk, maar maakt het wel minder mooi. Het scherm is voor mijn gevoel wel veel gevoeliger voor vingerafdrukken dan dat ik gewend ben. Dit in tegenstelling tot de achterkant van het toestel.

Overige opmerkingen

De accu gaat zeer lang mee. Bij normaal gebruik (Whatsapp, Facebook, Instagram, etc.) gaat het toestel een dag mee. Dit heb ik getest zonder de STAMINA modus. In STAMINA modus gaat het toestel ruim 2 dagen mee, maar aangezien ik en de meeste mensen hier waarschijnlijk geen gebruik van zullen maken vind ik het belangrijk dat het toestel ook zonder deze modus lang mee kan. Iets wat ik kwijt wil over het toestel is dat het is geschikt om onder water te houden en daar ook foto’s te maken. Er zijn enkele situaties waarin de meeste mensen foto’s maken onder water en dat is in het zwembad of in de zee. Echter kan het toestel niet tegen chloor of zout water wat de zeer fijne functie van het toestel tegenspreekt. Daardoor is het vooral geschikt om het in de regen te houden, het per ongeluk in de wc te laten vallen of e-mails te lezen onder de douche.

Bart 06-05-2017

erg kwetsbaar apparaat, snel total loss.

Ik had mijn Z5 ongeveer 8 maanden in gebruik, toen ie er ineens mee ophield. ( ter vergelijking de HTC waar ik voorheen mee belde doet het nadat ik hem 4.5 jaar verving nog steeds) had er een hoesje en een screen protector bij, helaas te vergeefs..

dus als je telefoon zoekt die waterdicht is, maar ook tegen een stootje kan, dan vooral géén xperia z5! de glazen achterkant was al gebarsten toen ik hem een keer uit de protector haalde om schoon te maken.

overigens, als ie het doet, is het een erg fijn toestel, goed geluid, goede camera... alleen jammer dat ik er maar 8 maanden van heb kunnen genieten.

Pluspunten

• scherp beeld,
  • goede camera
  • goed geluid

Minpunten

• beeldscherm érg kwetsbaar
  • achterkant van glas, gaat snel kapot.

Diana Valk 25-05-2016
  • Product kwartaal in bezit

Nog steeds superblij mee.

En trots op mijn toestel. Ik heb een goude. Ik leer elke dag weer wat nieuws. Genoeg opties. Camera is top. Superfoto's zowel automatisch als handmatig. Nu moet ik nog leren hoe ik kan inzoomen zonder kwaliteitsverbetering. Genoeg opslag voor foto's en muziek. Na genoeg mobieltje gehad te hebben is dit de eerste die zo veelvuldig gebruikt wordt.

Rollie 11-05-2016

Geluidskwaliteit en formaat

Uitgekozen op geluidskwaliteit en formaat. Goede geluidskwaliteit en fijn formaat. Verder nog aan het ontdekken. Android is lekker makkelijk en bekend.

Kaysie Cardona 29-04-2016

Geweldig telefoon!!!

Het beste telefoon, beste kwaliteit, geweldig camera, mooie effects en apps, sneller, hard material, handig, ik hou van Sony telefoons, in mijn mening, zijn altijd de beste!

Bjorn 13-04-2016

Prima handzame telefoon

In deze tijden dat een telefoon nog met moeite in je broekzak past, eindelijk een telefoon met high end specs en een handzaam formaat. Voorheen jarenlang met de nexus modellen gewerkt, dus wat angstig voor de 'extra sony skin'. Maar valt reuze mee, makkelijk te customizen en weinig nutteloze extra programma's meegeleverd. Verder werkt de telefoon prettig, doet hij wat ervan verwacht wordt. Tot nu toe dus nog zeer tevreden.

Tjaard Willems 07-04-2016

Zeer tevreden.

Het formaat in combinatie met de presentatie is echt uitmuntend goed. Zeer geschikt voor mensen wat kleinere handen hebben. Camera is voor mij echt een uitblinker.
Kortom een echte aanrader.

Inge Jacobs 01-04-2016
  • Product maand in bezit

Mooie, degelijke telefoon

9,4
Sinds een dikke maand eigenaresse van de Sony Xperia Z5. Kwam van Samsung af (s6) en ik ben zeer tevreden met mijn overstap.
Qua kwalificaties zijn de telefoons nagenoeg gelijk, maar qua foto's en vormgeving scoort de Z5 wat mij betreft hoger.
Enige minpuntje van deze telefoon vind ik wel de grootte. Hij scheelt niet veel t.o.v de S6 maar deze ligt wel wat minder fijn in de hand. Je zou altijd voor de z5 compact kunnen kiezen mocht je dit een te groot nadeel vinden.

De vingerafdrukscanner als ontgrendelknop werkt perfect!

Nog altijd heel tevreden met dit toestel, en zeker een aanrader als je twijfelt.

Lexeman 20-02-2017

Wat een fijne telefoon

Deze telefoon doet gewoon alles goed. Hij is snel, maakt geweldige foto's, de accuduur is prima en hij is waterdicht. n niet onbelangrijk: je kunt er ook uitstekend mee bellen. Ik ben overgestapt van een HTC M7 (mooi, maar wat een slecht apparaat) en nu ben ik dik tevreden. Sony heeft er een fan bij.

Pluspunten

• Accuduur
  • Camera
  • Look & feel
  • Snelheid

Eduard_GN 30-08-2016

Fijn toestel

Goed en mooi toestel. Zeer fijn in gebruik, met een camera die hele mooie foto's maakt. Maar....zoals zoveel nieuwe toestellen met een groot scherm is hij wel redelijk snel leeg.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooi geluid
  • Camera

Minpunten

• Accu

Robert 07-06-2016

Fijn toestel mooi en compact. Reageert snel en is makkelijk in de bediening. Het geheugen is uitbreidbaar.
Enige nadeel het toestel is wel wat dik.

Arman 26-05-2016

De beste mobiele telefoon ooit!

9,6
De Sony Xperia Z5 is de beste telefoon die ik ooit heb gehad na de Xperia Z1.Xperia Z5 heeft veel mogelijkheden qua technisch en camera met 23MP.
Prima telefoon

Michel de zeeuw 26-05-2016

Prima toestel

Na jaren een Samsung te hebben gehad toch maar is gekozen voor een Sony. Heb hem nu pas een week in bezit maar het is aan begin wat zoeken maar hij bevalt me prima.

Mazen Alhaj Hasan 26-05-2016

Perfection

De Sony Xperia Z5 heeft geen grenzen, het is echt een perfecte toestel met geweldige specificaties,Ik hou gewoon alles over, de ontzagwekkende ontwerp, de krachtige prestaties en de camera,Ik had veel Android-apparaten ervaren en daarna kan ik gemakkelijk zeggen dat de Xperia Z5 is de perfecte Android-toestel ooit op dit moment.

Ruud 25-05-2016

What else then Xperia?

In alles een prima toestel. Maar vooral een super goede camera aan boord. Helder scherm en snel met video's afspelen. Geen hapering te bespeuren. Goed dat ik overgestapt ben van IPhone naar Xperia 😄

Bernd 25-05-2016

Beter dan de x serie

Toegegeven, ik ben een fan geworden van sony maar niet zonder reden. De Z5 sluit bijna totaal aan bij mijn wensen; een fm radio, een cpu die niet te heet wordt, rond de 5 inch scherm, goede camera, goede software support door de jaren heen en handige knoppen (lees: niet op de achterkant). Wat ik nog mis is nog sneller opladen, een grotere batterij (de z2 die ik hiervoor had was zeer goed qua energieverbruik) en draadloos opladen. De meegeleverde oordopjes waren wat minder vergeleken met de high quality in ear oordopjes die ik bij de z2 kreeg maar alsnog wel handig. Ik kan de z5 aan iedereen aanraden. Snel, mooi, betaalbaar en future-proof.

Bob80 25-05-2016

super telefoon

Na de Xperia Z1 en de Z3 compact, heb ik nu de Z5 compact. Telefoon is heel prettig in gebruik. De Z5 heeft veel mogelijkheden om het toestel naar je eigen smaak in te delen.